Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et slikt oppblåsbart spabad og synes det er skikkelig herlig. Men det selges så mye midler til å ha i vannet og vi blir litt i stuss på hva vi egentlig må ha. Det er jo så dyrt, så har ikke lyst å kjøpe noe unødvendig. Vi har kun brukt klortabletter hittil, men tror det er litt feil å kun bruke det. 

Så da er spørsmålet hva bruker dere i vannet?

Anonymkode: a0a03...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk denne. 

https://mspa.no/vannkjemi-guide/

Vi har et bad fra dem. Og det fulgte med et slikt sett. 

Ser at bl.a Biltema selger tilsvarende. 

Fungerer greit, men jeg har heller skiftet ut vannet oftere enn å satse på kjemikaliene. 

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (25 minutter siden):

Sjekk denne. 

https://mspa.no/vannkjemi-guide/

Vi har et bad fra dem. Og det fulgte med et slikt sett. 

Ser at bl.a Biltema selger tilsvarende. 

Fungerer greit, men jeg har heller skiftet ut vannet oftere enn å satse på kjemikaliene. 

Vi har også bad fra dem, men jeg synes det er dyrt med alt utstyr og vannkjemi midler. Og de har så mye. De har et startkit uten klor til 800 kr, men hvor lenge holder et slikt kit? Bør en ha tabletter ved siden av. De koster nesten 400 kr. Vi har noe vi kjøpte fra jula. Ser nå at vi bør kanskje justere pH. Men de klortablettene vi kjøpte sies at de skal løses opp på 5 min, men det gjør de ikke. Jeg sitter og vrir meg og klør pga små klor biter om ikke er løst seg opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi har også bad fra dem, men jeg synes det er dyrt med alt utstyr og vannkjemi midler. Og de har så mye. De har et startkit uten klor til 800 kr, men hvor lenge holder et slikt kit? Bør en ha tabletter ved siden av. De koster nesten 400 kr. Vi har noe vi kjøpte fra jula. Ser nå at vi bør kanskje justere pH. Men de klortablettene vi kjøpte sies at de skal løses opp på 5 min, men det gjør de ikke. Jeg sitter og vrir meg og klør pga små klor biter om ikke er løst seg opp. 

Konklusjonen vår ble å skifte ut vannet ofte. Det koster litt det og, men da er ihvertfall vannet friskt og deilig. 

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (4 timer siden):

Konklusjonen vår ble å skifte ut vannet ofte. Det koster litt det og, men da er ihvertfall vannet friskt og deilig. 

Vi har brønn, så det koster normalt ingenting, men i en lengre periode med lite nedbør, så kan det i verste fall koste oss en tom brønn hvis vannet byttes ut for ofte. 😏 Men faren for det er nok liten. Bor på Vestlandet 🤪😂 Sååå mye vann tar nok ikke spabadet. 😄 Rundt 1000 liter kanskje. Kanskje det hjelper å bare bytte ut deler av det ofte 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...