Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca Hurry
Skrevet

Vi har hatt en Norsk leder i mange år,men nå fikk vi en fra Usa.

vel,vet jeg at de fra Usa er vant til å jobbe mye og har helt andre syn på arbeide enn Nordmenn. (han er ganske ung)

Noe større "drittsekk" skal man lete lenge etter. I usa gjør vi slik....osv.

Argumenter er at vi er i Norge.

Han innfører ny praksis på vår arb.plass som ikke har vert praktisert tidligere i vår bedrift. Hadde det vert til det bedre for oss, så hadde det vert ok,men det er blitt slik at man er utslitt etter endt dag.

Vi har sagt at vi har aldri hatt en slik ordning pga det blir for belastende. ja,men jeg har det slik.

Nå er han INNe med ledelsen, så vi kan bare glemme å få støtte der.

Nå har arb.dagen x antall timer,vi har hvert vårt i disse timene,men han har en uvane å ta på seg MYE ekstraarb.Noe som han må delegere bort til andre.

Vi har ikke lite å gjøre fra før...enda verre har det blitt.

Han har bodd ca 9 år i nOrge,men da han tar på seg en slik jobb kan man forvente at han setter seg mer grundig inn i Norske forhold.

To av oss har allerede søkt overflytting til andre avd. Dette for at de ike akter å bli sykemeldte pga belastninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i et amerikansk selskap saa skjoenner hva du snakker om - ikke at jeg jobber med drittsekker, men at de forventer bra innsats! For min del trives jeg bedre i en jobb der jeg blir pushet kontra en jobb der man blir "degget" med /kjeder seg, saa det passer bra for min del. Men kanskje ikke saa lett naar man kommer fra en "typisk norsk" bedrift hvor arbeidsdagene er korte (sett med utenlandske oyne) og arbeidsmoralen ikke er den hoyeste i verden....Se paa det som en utfordring og gjoer ditt beste, kanskje det er en gyllen sjanse for deg aa yte litt ekstra og stige i gradene?

Skrevet
Jobber i et amerikansk selskap saa skjoenner hva du snakker om - ikke at jeg jobber med drittsekker, men at de forventer bra innsats! For min del trives jeg bedre i en jobb der jeg blir pushet kontra en jobb der man blir "degget" med /kjeder seg, saa det passer bra for min del. Men kanskje ikke saa lett naar man kommer fra en "typisk norsk" bedrift hvor arbeidsdagene er korte (sett med utenlandske oyne) og arbeidsmoralen ikke er den hoyeste i verden....Se paa det som en utfordring og gjoer ditt beste, kanskje det er en gyllen sjanse for deg aa yte litt ekstra og stige i gradene?

Nei, det er ikke mulighet il å stige i gradene. tror Nordmenn har høyere arb.moral enn de fra Usa. Tror bare det er en kultur han har med seg derifra. Skal også ta med at han har drevet stort famkonsern i Usa. Mulig han tror han kan gjøre hva han vil i Norge.

Det er ikke snakk om trivsel lenger, når du går hjem med blodsmak i munnen.

Har vert så lenge i konsernet at jeg vet jeg kan jobben min og ledelsen har alltid vert fornøyd med min innsats tidligere.

han er også veldig "flink" til å fortelle hvor flinke medarbeidere han hadde tidligere. De jobbet alltid overtid...til langt på kveld...bla...bla...

Jeg har spurt han direkte om det ike var slitsomt om det var samme stresset der+lange arb.dager. Å nei, de likte det!

Man skal være sliten etter en uke på jobb. Ja,man skal det,men man skal ikke være så sliten at man ligger hele helgen. man har da andre ting å ta seg av også.

Jeg har alltid likt høyt tempo. jobber best da,men det går en grense

jeg vet at jeg ikke blir lenge på den avdelingen.

Skrevet

Arbeidsmoralen er nok hoyere i USA enn i Norge (generelt sett) - jeg tror alle som har jobbet i USA og Norge (ikke nodvendigsvis am. firma i Norge, men vert i USA) kan si at dette er sant. Amerikanere har et helt annet syn paa jobbing enn nordmenn, men det betyr ikke at din leder skal kjore amerikansk lop i ditt firma i Norge! Jeg ville ha snakket med han...ta med deg noen andre og snakk med han. Enkelte amerikanske ledere (og spesielt de som kommer fra entrepreneur firmaer/familiefirmaer) kan ha en meget spesiell lederstil.

Jeg jobber naa i USA i knallhard finanse bransje med opptil 90 timer i uka! Men det er MITT valg og greit naa. Man maa helt klart elske det man driver med og det blir livet ditt....hores ut som sjefen din har en jobb som er alt for han....og han tror at nordmenn skal vere lik han. Sann er ikke nordmenn og jeg ville tro at dersom han har vert 9 aar i Norge at han kjenner kulturen? Sikkert ikke hatt tid til det ettersom han alltid jobber...haha!

Uansett, snakk med han eller andre i ledelsen og si at det er nordmenn som jobber hos han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...