Gå til innhold

Prisar i Tyrkia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å reise til Tyrkia på utveksling til neste år, og av rein nysgjerrighet lurer eg litt på korleis eg kjem til å få det økonomisk der borte.. Kva kostar mat og slikt i forhold til i Noreg? Er det dyrt å bu der?? Reknar med at eg blir buande på ein slik Campus på skulen, men veit ikkje kva det kostar.. Kva kostar det å leige leilighet?

*nysgjerrig og reiselysten veslo*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan leve veldig billig i trykia dersom man ønsker det.

Tenkte du å være der lenge eller?.. Hvordan leieprisenne på leiigheter er vet jeg ikke.. men med tanke på at folk tjener rundt 1500-2000 kr der ende er de neppe så høye.

Mat og drikke er billig. (ikke drinker da.. men regner med at det ikke er det du kommer til å drikke emst av på en studietur)

Lunjs med drikke kan man få for 2o kr (donnerkebab og øl/brus/vann) (øl og brus koster det samme..vann er billigere)

Jeg og sambo spiste ofte full middag for 200-300 kr.

og lager du maten selv blir det jo enda billigere.

Bare spør i vei dersom det er noe

Skrevet

Har planer om å vere der eit semester... :) Skal på møte ang. fag og slikt på onsdag, spør nok meir etter det, tenker eg! Hehe...

Skrevet

Hvor skal du reise, kvilken by? Jeg kjenner en som har studert 6 år i Istanbul. Han har bodd litt i sånn campus, men han sier at de ikke anbefales. Det kostet ca 400 per mnd, og middag i kantina kostet 2 kr (dette var i fjor), men alt i alt, så deler du rom med altfor mange, det er slitt, og ikke noe særlig.

Det siste året bodde han med en kompis i leilighet, mener å huske at de betalte ca 1000 (dvs 500 per pers). Han pleide å spise middag foc ca 10kr , men han visste hvor han skulle spise, han styrte unna turiststedene. Ellers så er jo alt mye billigere i Tyrkia enn her, så men stipendet du får har, bør du kunne klare deg fint

(ps: skal ikke du gifte deg til neste år?)

Skrevet
(ps: skal ikke du gifte deg til neste år?)

Jo? Kva har det med saken å gjere?

Skrevet

Det går da ann å takke for alle tips du har fått veslo!

Skrevet
Det går da ann å takke for alle tips du har fått veslo!

Beklager, glemte det i farta! Takk for tips!!!

(lurer framleis på kva bryllupet mitt har med dette å gjere....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...