AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har fått tilbud om menisk operasjon i september. Problemet er at det er smerter hver dag og kan ikke gå en liten tur en gang. Hvordan kan jeg sjekke og velge et annet sykehus med kortere ventetid? Det er jo fritt sykehusvalg. Privat koster det meg 18000, det har jeg ikke råd til. Anonymkode: c3db3...9ae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 https://www.helsenorge.no/velg-behandlingssted/fa-hjelp-til-a-velge/ Anonymkode: ab1fb...36a
Nussepus Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Bare å gå inn på helsenorge og søke på meniskoperasjon, så ser du hvem som har kortest ventetid.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Nussepus skrev (3 minutter siden): Bare å gå inn på helsenorge og søke på meniskoperasjon, så ser du hvem som har kortest ventetid. Har gjort det, men usikker på hva jeg så gjør? Anonymkode: c3db3...9ae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har gjort det, men usikker på hva jeg så gjør? Anonymkode: c3db3...9ae ALT står i linken jeg la ut over. Anonymkode: ab1fb...36a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ALT står i linken jeg la ut over. Anonymkode: ab1fb...36a Synes ikke det var så åpenbart hva jeg gjør. Må jeg til legen igjen eller sender jeg noe selv? Anonymkode: c3db3...9ae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått tilbud om menisk operasjon i september. Problemet er at det er smerter hver dag og kan ikke gå en liten tur en gang. Hvordan kan jeg sjekke og velge et annet sykehus med kortere ventetid? Det er jo fritt sykehusvalg. Privat koster det meg 18000, det har jeg ikke råd til. Anonymkode: c3db3...9ae Vær klar over at det man medføre litt mer enn man først tror. Jeg ble tilbudt fritt sykehusvalg og bort i mot bedt om å velge et annet sykehus som hadde bedre kapasitet etter telefon fra mitt lokale sykehus. Jeg tenkte da at alt av pairer, blodprøver og forberedelser ble gjort lokalt, men bare selve operasjonen ble utført ved det andre sykehuset. Dette var et sykehus over 3 timer unna med bil. Men nei, jeg måtte ta nye røntgenbilder der jeg skulle opereres, nye blodprøver, det var som å begynne på nytt egentlig. Ikke nok med det, så måtte jeg møte opp noen dager før operasjonen på noe som het før operasjon, hvor jeg skulle snakke med anesti lege , operasjons lege osv. Det endte jo opp med mye mer kjøring og stress. Hadde jeg visst det hadde jeg aldri sagt ja når de ringte. Neste gang venter jeg. Det verste var likevel at jeg ble forespeilet max 1 måneds ventetid lokalt, men de sa det sykehuset de ville jeg skulle velge hadde mye kortere ventetid. Vel, jeg ble operert hele 3 måneder etter. Anonymkode: 2eb0a...edc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Du kan kontakte der du har fått tid og gi beskjed om det kommer avbestilling så kan du komme på kort varsel. Det skjedde med meg. Men det var ikke under korona. Jeg venta ca 3 måneder for menisk operasjon. Det er nok vanskeligere nå i koronatiden og bytte sykehus. Du må snakke med legen din. Jeg hadde og kjempevondt spesielt om natten og det å gå ned trappene. Nå har jeg sjekket ventelistene hos de fleste sykehus og det er faktisk en stund og vente på de fleste. Det er vel et etterslep og pga restriksjonene som har vært. Anonymkode: 18899...547
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vær klar over at det man medføre litt mer enn man først tror. Jeg ble tilbudt fritt sykehusvalg og bort i mot bedt om å velge et annet sykehus som hadde bedre kapasitet etter telefon fra mitt lokale sykehus. Jeg tenkte da at alt av pairer, blodprøver og forberedelser ble gjort lokalt, men bare selve operasjonen ble utført ved det andre sykehuset. Dette var et sykehus over 3 timer unna med bil. Men nei, jeg måtte ta nye røntgenbilder der jeg skulle opereres, nye blodprøver, det var som å begynne på nytt egentlig. Ikke nok med det, så måtte jeg møte opp noen dager før operasjonen på noe som het før operasjon, hvor jeg skulle snakke med anesti lege , operasjons lege osv. Det endte jo opp med mye mer kjøring og stress. Hadde jeg visst det hadde jeg aldri sagt ja når de ringte. Neste gang venter jeg. Det verste var likevel at jeg ble forespeilet max 1 måneds ventetid lokalt, men de sa det sykehuset de ville jeg skulle velge hadde mye kortere ventetid. Vel, jeg ble operert hele 3 måneder etter. Anonymkode: 2eb0a...edc Man trenger ikke snakke med noen før selve dagen for en liten dagkirutgisk operasjon. Heller ikke blodprøver. Anonymkode: 5b257...ca3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå