Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei flotte dere!
Jeg har lest en god del her inne i forkant av min egen oprasjon men kjenner at jeg trenger noen direkte svar til meg selv. Jeg skal operere hos Morten haug 19 mai og jeg gleder meg til å få det gjort, men jeg gruer meg så umenneskelig mye til oprasjonsdagen og dagene etterpå. Jeg har slitt med nesen min både pusten (den kollapser på egen hånd) og utseende siden jeg var 12. Jeg skal file den ned, fjerne en hump og korte nesen så mye som mulig. Han sa selv at å korte nesen min vil bli vanskelig så det går på mm her, men det godtar jeg!

Jeg sliter også med angst fra før av og er derfor kanskje litt ekstra redd for selve dagen. Dere som har operert - hvor lang tid fra du kom til du var i narkose? Hvordan var smertene dine? Har lest at flere her inne tok det overraskende bra, jeg har dog lav smerteterskel haha. Hvordan følte du deg generelt? Jeg har ekstrem angst for å kaste opp og har fått kvalmestillende på resept så regner med at man kanskje blir kvalm?

Beklager mange spørsmål jeg er bare veldig redd selvom jeg gleder meg til å fjerne min største usikkerhet!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Operasjon... 

Anonymkode: 048f4...1e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på et sykehus der vi har ØNH. Noen har ikke vondt etterpå, andre har kjempevondt. Noen blir kvalme av narkose, andre ikke. Er du nr 1 på morgenen blir du operert raskt, er du nr 2, 3 elker 4 kan du måtte vente i timesvis. 

Anonymkode: 9d562...23d

AnonymBruker
Skrevet

Forbered deg på å bli så kvalm som du aldri har vært. 

Anonymkode: 44ed9...ec9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 19.43):

Jobber på et sykehus der vi har ØNH. Noen har ikke vondt etterpå, andre har kjempevondt. Noen blir kvalme av narkose, andre ikke. Er du nr 1 på morgenen blir du operert raskt, er du nr 2, 3 elker 4 kan du måtte vente i timesvis. 

Anonymkode: 9d562...23d

Jeg har time klokken 08 på morgen så vil tro jeg er den "første"!
Jeg har liggi i narkose før og har ikke hatt noen bivirkninger av kun den så jeg håper jo at jeg ikke skal bli dårlig av den nå heller!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.14):

Forbered deg på å bli så kvalm som du aldri har vært. 

Anonymkode: 44ed9...ec9

Det er mitt verste mareritt.. Har du tatt operasjonen selv? Spydde du? Og isåfall hvor vondt var det? Kan tenke meg at det er grusomt etter en neseoprasjon..

Skrevet (endret)

Har operert selv, men mandlene! 😂😂

Kan fortelle at man kjenner bare et lite stikk i armen når man skal i narkose.. også blir alt svart. Veldig merkelig at jeg ikke kan huske å bli trøtt, gikk bare fra å vær lys våken til ingenting. 

Husker ikke da jeg våknet rett etter operasjonen og narkosen, men var tydeligvis veldig pratsom. 

Husker litt etter at jeg var på mobilen selvom jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det da man blir fort kvalm, og jammen hadde de rett! Kastet opp blod og følte meg dårlig, men ingen smerte. 

Smerten kom da senere på kvelden, men kunne ha vært verre. 

Neseoperasjon har jeg selv lenge ønsket, men er redd for å bli enda mer misfornøyd. 😂 Lykke til! Går sikkert helt fint. ❤️

Endret av Kenelz
Skrevet
Kenelz skrev (4 minutter siden):

Har operert selv, men mandlene! 😂😂

Kan fortelle at man kjenner bare et lite stikk i armen når man skal i narkose.. også blir alt svart. Veldig merkelig at jeg ikke kan huske å bli trøtt, gikk bare fra å vær lys våken til ingenting. 

Husker ikke da jeg våknet rett etter operasjonen og narkosen, men var tydeligvis veldig pratsom. 

Husker litt etter at jeg var på mobilen selvom jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det da man blir fort kvalm, og jammen hadde de rett! Kastet opp blod og følte meg dårlig, men ingen smerte. 

Smerten kom da senere på kvelden, men kunne ha vært verre. 

Neseoperasjon har jeg selv lenge ønsket, men er redd for å bli enda mer misfornøyd. 😂 Lykke til! Går sikkert helt fint. ❤️

Har liggi i narkose ett par ganger tidligere og det har gått veldig fint, ingen kvalme eller oppkast. Så håper denne gangen er lik sånnsett! Men godt å vite at du til tross for å ha operert i halsen IKKE fikk vondt av å kaste opp, jeg er jo livredd smerten dersom jeg skal kaste opp! Jeg er redd for å bli missfornøyd selv, men i og med at den er skjeiv nå og ser veldig rar ut så tror jeg ikke den kan bli stort verre altså, eneste er vell nesetippen.. Men jeg håper det går fint og at jeg blir fornøyd! ❤️
Takk for at du tok deg tid til å svare med den erfaringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...