zemer Skrevet 3. mai 2021 #41 Skrevet 3. mai 2021 Guile skrev (8 timer siden): Så der skal du la FHI ta beslutningen. Fordi de er fagfolk, antar jeg? Lurt. Men da er det kanskje like greit å følge den rekkefølgen som FHI allerede har kommet frem til er den beste, da. Jeg snakker litt mot meg selv her. Jeg er i og for seg ikke uenig i at det ville vært lurt å vaksinere russen, men vi har ikke nok vaksiner nå til å prioritere dem. En kan forsatt bli smittet og smitte videre om en er vaksinert. FHI sa jo selv at tiltakene foreløpig gjelder forsatt for alle. Ser selv at vaksinerte nå ikke tar hensyn. Kjenner også ei som ble ganske dårlig av korona og er vaksinert.
Gjest Vintermorgen Skrevet 3. mai 2021 #42 Skrevet 3. mai 2021 Ryddet for personangrep og avsporinger, samt svar til dette. Vintermorgen, mod
Example Skrevet 3. mai 2021 #43 Skrevet 3. mai 2021 Guile skrev (17 timer siden): Så der skal du la FHI ta beslutningen. Fordi de er fagfolk, antar jeg? Lurt. Men da er det kanskje like greit å følge den rekkefølgen som FHI allerede har kommet frem til er den beste, da. Jeg snakker litt mot meg selv her. Jeg er i og for seg ikke uenig i at det ville vært lurt å vaksinere russen, men vi har ikke nok vaksiner nå til å prioritere dem. Jeg tenker I forhold til akkurat hvor i køen de bør gå inn. Det er ikke snakk om å ta folk ut av køen. Det haster forøvrig litt nå. Vi er I mai, og russen kommer til å feste. Det har vi allerede sett en del av, og verre blir det nok. De mest pliktoppfyllende venter nok i det lengste ut mot juni, men likevel. FHI har kunnskap om hvem som har høyest risiko for sykdom. Samtidig går det litt tregt med dem. Vi kan gjerne lukke øynene og håpe at russesmitten ikke vil få alt for store konsekvenser, men jeg ville ikke håpet på det.
Jens Skrevet 3. mai 2021 #44 Skrevet 3. mai 2021 Russen bryr seg ikke. Mange av dem får jo ikke tilbud om vaksine før etter sommeren og de er restriksjonstrøtte. Livet er her og nå. Jeg hører også at mange unge nå prøver å få corona for ha samme rettigheter som de som er fullvaksinert. Can you blame them? De burde fått vaksinen før de over 70 som uansett ikke bidrar til at samfunnet holdes igang. Da får heller de bure seg inne. 3
Siddisen Skrevet 3. mai 2021 #46 Skrevet 3. mai 2021 Ang vaksinering så er jeg lei av at de som ikke tar hensyn og følger smittetiltak skal belønnes med flere vaksiner.Min kommune ble fratatt vaksiner fordi de måtte prioritere andre landsdeler. Jeg jobber som jordmor og jeg må pent vente på vaksinen,selv om jeg i aller høyeste grad har hatt nærkontakt med covid pasienter. At russen skal få forfordelig av vaksine for at de ikke kan oppføre seg,er helt urimelig.De må få alvorlige konsekvenser istedenfor. 3
Ukjent. Skrevet 5. mai 2021 #47 Skrevet 5. mai 2021 Jens skrev (På 3.5.2021 den 17.02): Russen bryr seg ikke. Mange av dem får jo ikke tilbud om vaksine før etter sommeren og de er restriksjonstrøtte. Livet er her og nå. Jeg hører også at mange unge nå prøver å få corona for ha samme rettigheter som de som er fullvaksinert. Can you blame them? De burde fått vaksinen før de over 70 som uansett ikke bidrar til at samfunnet holdes igang. Da får heller de bure seg inne. Nei, man kan ikke skylde på russen for det som skjer. Dette har mange sett komme for lenge siden. Det er dette som skjer når man først ber en hel befolkning om å holde seg hjemme for å skjerme bestemor. Så slipper man bestemor fri og lar resten av landet fortsette å sitte innesperret . Det er altså så absurd at jeg har ikke ord. 3
Ukjent. Skrevet 5. mai 2021 #48 Skrevet 5. mai 2021 Siddisen skrev (På 4.5.2021 den 1.36): Ang vaksinering så er jeg lei av at de som ikke tar hensyn og følger smittetiltak skal belønnes med flere vaksiner.Min kommune ble fratatt vaksiner fordi de måtte prioritere andre landsdeler. Jeg jobber som jordmor og jeg må pent vente på vaksinen,selv om jeg i aller høyeste grad har hatt nærkontakt med covid pasienter. At russen skal få forfordelig av vaksine for at de ikke kan oppføre seg,er helt urimelig.De må få alvorlige konsekvenser istedenfor. Hva med å tenke at det er ikke de som gir blaffen du gir vaksinen til? I Oslo bor det 700 000 mennesker, det er ganske selvsagt at i en tettpakket storby vil smitten bre seg lettere. Utsatte mennesker i Oslo som er avhengig av nærkontakter (om det er helsepersonell eller kolleger) har jo langt høyere risiko for å bli smittet enn de som bor på mindre utsatte steder. Så hvorfor synes du det er rettferdig at du skal foran dem? Det er da virkelig ikke nødvendigvis de som får vaksinen som har gitt blaffen? 1
Fremhevede innlegg