Gå til innhold

Jeg ødelegger samboeren min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i godt over 10 år, i disse ti årene har det vært ganske mye vondt , psykisk å fysisk vold fra hans side, men nå er han vært under behandling de siste tre årene å er blitt en snill å god mann, men her er saken, jeg har blitt gal, jeg er blitt ekstremt ustabil.

jeg er sint, mye sint, sier stygge ting, slår meg selv i sinne å er svært utagerende, gråter mye å følelsene mine er overalt, det har gått så langt at jeg har ødelagt samboer. Jeg har prøvd å tatt overdose tidligere men ble dessverre funnet, jeg er sint for at jeg ikke fikk til det sån at alle hadde fått sluppet meg. Men jeg har ikke noe ønske om å dø nå. Jeg har blitt tilbydd akuttinnleggelse nå flere ganger den siste uken, men jeg takler ikke å være innlagt, jeg takler ikke å være stengt inne, jeg blir trigget av å ikke få bestemme over mitt eget liv, da jeg har levd under svært strengt regime av min mann før. 
Hva skal jeg gjøre? Være helt brutalt ærlige? 

Anonymkode: 0abcc...b84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg å kontrollere følelsene dine. Du må finne en måte å leve på som hjelper på og balanserer deg selv. Du må se inn i deg selv og finne ut hva dine triggere for ett følelsesmessig utbrudd er, og lære deg hvordan du takler dem. 

Samtaleterapi, samlivsterapi, fysisk aktivitet(vitenskapelig bevist utallige ganger at det hjelper mot "psykisk ulage", snakker også av egen erfaring), og du må være villig til å jobbe med deg selv og innse at det kommer til å være en vanskelig prosess men det BLIR bedre hvis du legger tid og krefter inn i det. Lykke til.

Anonymkode: f1892...207

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger profesjonell hjelp ts. Du må snakke med legen din og få en henvisning til psykolog om du ikke allerede går dit. 

Anonymkode: c17f2...7dd

Skrevet

Ødelegger samboeren? Ødelegger deg selv er vel mer trolig, akuttinnleggelse neste, dette klarer du aldri alene.. Når du har kommet over det verste, kan du please lære deg reglene for og/å?

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hva med å snakke med fastlegen om p ha en dialog med DPS ang mer åpent opplegg? Medisinering og terapi? Sånn med tanke på dine traumer?

Du har ikke ødelagt samboeren din forøvrig.

Det klarer han åpenbart helt fint selv.

Det er ikke enten innleggelse eller ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo han som har ødelagt deg, ikke omvendt. Selvfølgelig har det satt spor i deg å være utsatt for psykisk og fysisk mishandling i mange år. Han har vært i behandling og blitt bedre, så fint for han, men det visker jo ikke ut alt han har gjort mot deg. Kanskje hadde vært bedre for helsen din å ikke bo sammen med han og leve midt oppi minnene om volden du har blitt utsatt for?

Når du blir tilbudt akuttinnleggelse, forklarer du da hvorfor du ikke føler at du kan ta i mot det? Sier du at du blir verre av å føle deg innestengt pga. det du har opplevd? Kanskje du kan spørre om det er noe annet dere heller kan prøve?

Anonymkode: 37073...653

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo han som har ødelagt deg, ikke omvendt. Selvfølgelig har det satt spor i deg å være utsatt for psykisk og fysisk mishandling i mange år. Han har vært i behandling og blitt bedre, så fint for han, men det visker jo ikke ut alt han har gjort mot deg. Kanskje hadde vært bedre for helsen din å ikke bo sammen med han og leve midt oppi minnene om volden du har blitt utsatt for?

Når du blir tilbudt akuttinnleggelse, forklarer du da hvorfor du ikke føler at du kan ta i mot det? Sier du at du blir verre av å føle deg innestengt pga. det du har opplevd? Kanskje du kan spørre om det er noe annet dere heller kan prøve?

Anonymkode: 37073...653

Støtter denne. 

Anonymkode: 8eb27...a75

AnonymBruker
Skrevet

Var du slik før du møtte han? Hvis ikke er det kun han som har skadet deg, og da trenger du tid for å reparere deg igjen, slik at du kan finne igjen de gode følelsene og nyte det livet du har fått utdelt. Du er verdifull selv om du ikke tror på det selv, det er mange som går rundt og ikke føler seg verdifull, men det er feil for alle er verdifulle. En gammel mann som bor i en pappeske er også verdifull. Du vil ikke bli sint, du skammer deg over det, men du er ikke sint egentlig, du er redd og du vil bli sett. Det vil ordne seg, bra du fikk skrevet ned og fått ut litt av dine tanker. Alt ordner seg, klem ❤️

Anonymkode: 8b6cd...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...