Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med det og vil fortelle litt om hvordan det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått til det. Vi holdt på med grounding øvelser hver gang. Etterhvert ble jeg lei av de samme øvelsene så jeg sluttet.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg lang erfaring med, men jeg tror det varierer veldig etter problemstilling og person. For min del kan det være mange timer hvor det ikke er noe "fysio" i det hele tatt, men kun prating - da gjerne med fokus på følelser og kroppslige reaksjoner, tilstedeværelse i kroppen og mer til. Har bearbeidet mye traumereaksjoner ved hjelp av dette, som jeg har gått i fast over en årrekke nå.

Er på et stadie hvor vi jobber med noe tungt om dagen, og klarer ikke forklare så mye om det uten at det blir i overkant for meg akkurat nå, men kort sagt, jeg anbefaler det på det varmeste.

Anonymkode: 54cd5...892

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på det en kort periode. Ble for utsvevende for meg. Jeg følte hun skulle rippe opp i mange gamle historier for hun mente det var viktig å snakke om ifbm at jeg hadde smerter i kroppen. Og mye av tiden ble brukt til meditasjon og pusteøvelser. Takket fint for meg og dro til vanlig fysio og fikk hypermobilitetssyndrom-diagnose, så hun andre lette ikke etter en fysisk årsak til plagene. 

Ville heller gått til både fysio og psykolog om det er nødvendig med samtaler :) 

Anonymkode: 97f52...cb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye snakk, lite konkret og hands on. For meg ble det en pjuskete behandling, der vi satt og snakket om gammelt grums bare for å snakke om det -følte meg helt ferdig med det grumset men hun spurte så mye rundt det og problematiserte det for meg tiltross for at jeg ikke hadde behov for å snakke om det -ting som var tilbakelagte kapitler for meg. Skulle kjenne etter i kroppen hvor pusten sitter etc. avspenningsøvelser. Hadde ingen utbytte av det. Ble sendt dit for lege mente jeg hadde stressymptomer, noe jeg ikke var enig i men pga nav måtte jeg - men etterhvert fant vi ut at jeg hadde en nevrologisk sykdom som gav meg symptomer og ikke stress så var jo helt feil behandling for meg uansett. 

Anonymkode: 9711d...bb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mye snakk, lite konkret og hands on. For meg ble det en pjuskete behandling, der vi satt og snakket om gammelt grums bare for å snakke om det -følte meg helt ferdig med det grumset men hun spurte så mye rundt det og problematiserte det for meg tiltross for at jeg ikke hadde behov for å snakke om det -ting som var tilbakelagte kapitler for meg. Skulle kjenne etter i kroppen hvor pusten sitter etc. avspenningsøvelser. Hadde ingen utbytte av det. Ble sendt dit for lege mente jeg hadde stressymptomer, noe jeg ikke var enig i men pga nav måtte jeg - men etterhvert fant vi ut at jeg hadde en nevrologisk sykdom som gav meg symptomer og ikke stress så var jo helt feil behandling for meg uansett. 

Anonymkode: 9711d...bb5

Wow, dette var skummelt. Akkurat det samme her...😱 Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg skreiv denne posten.😅

Anonymkode: 01bc1...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd det. Mye fjas. 

Anonymkode: ab897...73e

Skrevet (endret)

Ville absolutt gitt det et forsøk om jeg var deg. :)❤️ 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt korrekt at helseproblemer er sammensatte, men problemet er at psykomotoriske fysioterapeuter ikke nødvendigvis har den helhetlige forståelsen selv om de er et bittelite stykke på vei.

Jeg har prøvd to forskjellige og ingen av dem hadde de personlige egenskapene som er nødvendig for å kunne jobbe i terapeutisk yrke.

Anonymkode: ddf64...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...