AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #21 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Om et norsk barn heter det, hvordan vil du uttale det? Anonymkode: 2cefb...c83 A-Li-se.. Ælliss blir bare rart? Anonymkode: c8678...48b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #22 Skrevet 30. april 2021 Jeg tenker i utgangspunktet at det er veldig rart å gi et barn navnet Alice i Norge uansett hvordan man tenker å uttale det. Skal det uttales Ællis, er det ikke et norsk navn og gir ikke mening her, skal det uttales Alise, bør det staves slik. Hadde jeg kommet over det navnet uten å vite uttalen, ville jeg blitt veldig usikker. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å spørre før jeg måtte prøve meg, ville jeg gått for Alise. Anonymkode: 0ecf6...951
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #23 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker i utgangspunktet at det er veldig rart å gi et barn navnet Alice i Norge uansett hvordan man tenker å uttale det. Skal det uttales Ællis, er det ikke et norsk navn og gir ikke mening her, skal det uttales Alise, bør det staves slik. Hadde jeg kommet over det navnet uten å vite uttalen, ville jeg blitt veldig usikker. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å spørre før jeg måtte prøve meg, ville jeg gått for Alise. Anonymkode: 0ecf6...951 Vi har en Alicia, som vi uttaler med s-lyd. Så det går helt fint👌 Anonymkode: c8678...48b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #24 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har en Alicia, som vi uttaler med s-lyd. Så det går helt fint👌 Anonymkode: c8678...48b Og før noen spør hvorfor, så kan jeg si at det er fordi vi synes det ser fint ut med c, og *høres* fint ut med s. Så enkelt😁 Anonymkode: c8678...48b
Malursk Skrevet 30. april 2021 #25 Skrevet 30. april 2021 Svigerdatteren min heter Alice, hun utaler det som Alise, så da gjør jo selvfølgelig jeg det også. Presenterer en person seg som Alice - med engelsk uttale, så er det det jeg sier😄. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #26 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi har en Alicia, som vi uttaler med s-lyd. Så det går helt fint👌 Anonymkode: c8678...48b Jeg skjønner jo også at det går fint, jeg synes bare det er et rart valg. Man hallo, vi har lov til å være forskjellige Anonymkode: 0ecf6...951
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #27 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Født i Norge - Alise Født utenfor Norge - Ællis Anonymkode: 33257...b84 Hvordan kan du vite hvor folk er født? Jeg har f.eks venner som er født i Sverige, på Island og i Argentina - men man kan ikke "se det på dem", for å si det sånn. Anonymkode: 5597f...ce0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå