Gå til innhold

Hvordan snu et ferdig puslespill?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda, jeg vet at greien er å ligge en plate oppå det og så vippe det rundt på den måten. 😜Men jeg har puslet dette på en slik filtmatte for puslespill og det er litt stort  (1500 biters). Jeg har en plate som er stor nok. Men her må jeg jo ha to plater eller finnes det noen smarte triks annet enn å bare hive tilbake i esken sin? 😂

Anonymkode: d78aa...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta tak i hjørnene, løft og snu. 

Anonymkode: 0423f...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Men hvorfor skal du snu det?
Måtte kanskje ha puslet det rett på platen i stedet for den filtmatta

Anonymkode: c9fd8...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe. Men hvorfor skal du snu det?
Måtte kanskje ha puslet det rett på platen i stedet for den filtmatta

Anonymkode: c9fd8...157

Hehe. Skal lime det var planen og da må jeg snu det opp ned. Selv om jeg hadde hatt plate i bunn fra før, så må jeg uansett ha en plate til. Hvis ikke tipset lenger oppe her funker vel å merke. 😄

Anonymkode: d78aa...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ta tak i hjørnene, løft og snu. 

Anonymkode: 0423f...c04

Vil ikke alt bare ramle av da?

Anonymkode: d78aa...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha bildet i glass og ramme?

Når jeg har puslet ferdig ett bilde, så limer jeg det. Når det har tørket så tar jeg bakplata på ramma og overfører puslespillet på plata. Deretter setter jeg glasset over og ramma til sist. Sett hele bildet litt utenfor kanten på bordet og fest ramma til baksiden.

Veldig enkelt, håper du skjønte det jeg skrev 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Skal du ha bildet i glass og ramme?

Når jeg har puslet ferdig ett bilde, så limer jeg det. Når det har tørket så tar jeg bakplata på ramma og overfører puslespillet på plata. Deretter setter jeg glasset over og ramma til sist. Sett hele bildet litt utenfor kanten på bordet og fest ramma til baksiden.

Veldig enkelt, håper du skjønte det jeg skrev 😊

Men når du limer puslespillet, gjør du ikke det på baksiden? Fulgte med en rød pose med noe pulver lim som skal blandes med vann... 

Anonymkode: d78aa...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når du limer puslespillet, gjør du ikke det på baksiden? Fulgte med en rød pose med noe pulver lim som skal blandes med vann... 

Anonymkode: d78aa...0ab

Jeg kjøper en flaske med lim til puslespill. Den kjøpes der du kjøper puslespill. Den har en svamp på tuppen og jeg limer puslespillet på fremsiden. Det ser ut som veldig tynn melisglasur når du kliner det på, men når det er tørket så er det helt blankt.

Det limet du snakker om har jeg aldri vært borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vil ikke alt bare ramle av da?

Anonymkode: d78aa...0ab

Nei, de puslespillene jeg har snudd, hovedsakelig Ravensburger, har god kvalitet, tykke puslespillbiter og løsner ikke lett. Naturligvis vil et fåtall ramle av, men ikke verre enn at man putter dem tilbake på under minuttet. Ta tak i puslespillet og løft forsiktig, så finner du fort ut om metoden fungerer eller ikke. Jeg har snudd for det meste 1000 biters puslespill, men også ett på 1500.

Anonymkode: 0423f...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (21 minutter siden):

Jeg kjøper en flaske med lim til puslespill. Den kjøpes der du kjøper puslespill. Den har en svamp på tuppen og jeg limer puslespillet på fremsiden. Det ser ut som veldig tynn melisglasur når du kliner det på, men når det er tørket så er det helt blankt.

Det limet du snakker om har jeg aldri vært borti.

Det er sikkert noe lignende lim som fulgte med. Jeg trodde det skulle på baksiden. Men da var det bra jeg spurte her da. Da var ikke spørsmålet sååå dumt likevel 🤪😂

Anonymkode: d78aa...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, de puslespillene jeg har snudd, hovedsakelig Ravensburger, har god kvalitet, tykke puslespillbiter og løsner ikke lett. Naturligvis vil et fåtall ramle av, men ikke verre enn at man putter dem tilbake på under minuttet. Ta tak i puslespillet og løft forsiktig, så finner du fort ut om metoden fungerer eller ikke. Jeg har snudd for det meste 1000 biters puslespill, men også ett på 1500.

Anonymkode: 0423f...c04

Ok. Kan prøve, men tror jeg fant løsningen nå med å lime på forsiden. 👍😊

Anonymkode: d78aa...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...