MewToo Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hjelp!!!! Jeg har så sykt sterke humørsvingninger i dagene før/under eggløsning at jeg vet knapt opp og ned på meg selv. Det er så ufattelig tungt og fælt. Det er nesten like ille i dagene før mensen, men ved eggløsning er det nesten uholdbart. Jeg står på Lamictal (stemningsstabiliserende for min del), og det har interaksjon mot ganske mye av prevensjon. Er i et forhold med sterilisert mann, så behovet for prevensjon er ikke der. Noen som har noen råd? Gynekolog sa at det er vanlig med humørsvingninger, så følte ikke at jeg ble tatt på alvor med hvor jævlig det faktksk er....
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Sunt kosthold, trening, mindre stress, mindre produkter med hormonforstyrrende stoffer kan bidra til å stabilisere humørsvingninger rundt menstruasjon. Ingen kvick fix desverre, men mye bedre enn preparater som forstyrrer hormonene enda mer på lang sikt. Anonymkode: 57890...947
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 sliter også noe helt jævlig med pms , men virker ikke som det finnes noen kur. har nå mistet mens og hetetokter, så nå er det visst overgangshelvete . håper de finner en svulst i hjernen, så jeg får et svar Anonymkode: 18726...411 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 MewToo skrev (På 30.4.2021 den 9.57): Jeg står på Lamictal (stemningsstabiliserende for min del), og det har interaksjon mot ganske mye av prevensjon. Disse humørsvingingene startet lenge før du startet med Lamictal sant? Bare for å utelukke at du står på en medisin du ikke tåler. Trener du jevnlig, pleier hjelpe meg litt. Unnskyld at jeg avsporer, men hva menes med at Lamictal har interaksjon mot mye prevensjon? At det reduserer virkningen av prevensjon? Skal nemlig starte med Lamictal snart.. Anonymkode: a20c5...245
MewToo Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Disse humørsvingingene startet lenge før du startet med Lamictal sant? Bare for å utelukke at du står på en medisin du ikke tåler. Trener du jevnlig, pleier hjelpe meg litt. Unnskyld at jeg avsporer, men hva menes med at Lamictal har interaksjon mot mye prevensjon? At det reduserer virkningen av prevensjon? Skal nemlig starte med Lamictal snart.. Anonymkode: a20c5...245 Ja, de har ikke oppstått likt med oppstart av Lamictal. Hvis du søker opp Lamictal i felleskatalogen, og ser under avsnittet om "interaksjoner", så kan du søke opp legemidler du evt står på for å se om det påvirkes. Legen bør uansett sjekke dette før du starter med det.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har det værst 1 2 dager før mens men er veldig gale i en uke før og litt gale 2 uker før. Jeg skal peøve b6 vitamin. Anonymkode: 28e7d...4aa
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Man kan bruke hormonprevensjon selv om man ikke trenger det for selve prevensjonen sin del. Anonymkode: 3867d...941
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Hatt det likedant, var ille, verst 46-49 år. Nå har det roet seg litt, er nå mest trist/ gråter lett. Hodepinen redusert før mens men blitt verre før eggløsning. Blir 51 år om 6 mnd! Sikkert snart ferdig med mens også og da kommer vel hetetokter .... har vært mange tøffe år helt enkelt. Anonymkode: 258e3...a1d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Jeg brukte vanndrivende da jeg hadde slike plager, det hjalp. Hør om det med legen. Ps jeg fikk resept, men den fåes dessverre ikke på blå. Måtte betale ca 400 kr, men tror den varte noen mnd. Anonymkode: d1060...8ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå