Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å ta opp noen fag fra videregående, allmennfag. Men det jeg lurer på er, hvilke fag kan jeg ta opp som eksamen bare er skriftlig? Fryser til på muntlig eksamen :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar opp fag nå, men husker ikke i farten...

Naturfag bør du ihvertfall glemme, det er bare muntlig...

Men jeg kan sjekke jeg - tror det er flere jeg skal ta både skriftlig og muntlig? Men er ikke helt sikker, skulket litt første uken... ;)

Skrevet

Er 99% sikker på at det gjelder i hvertfall matte, kjemi, fysikk, biologi. Skal du ta opp almennfag eller studieretningsfag?

Skrevet

Du kan definitivt komme opp i muntlig matte og kjemi iallefall.

Skrevet

Jeg hadde muntlig både matte og biologi ihvertfall.

Skrevet

ihvertfall matte, naturfag, engelsk, norsk, samfunnslære og historie er det en muntlig del på. I tillegg er det skriftlig på matte, engelsk, norsk og naturfag. (det ble skriftlig på naturfag i fjor)

Skrevet

Tror du kan komme opp i muntlig i de fleste fag. Også de som har skriftlig eksamen. Selv kom jeg opp i 3BI...skriftlig. Det er et skriftlig fag, men de trakk også ut muntlig eksamen i det faget. Samme var det med matte...dog der kom ingen i min klasse opp.

Nei, det er ikke akkurat kult å komme opp i muntlig. Men du verden så fort overstått det er. Og med eksamen på den nye eksamensformen (lage foredrag) er det ufattelig mye enklere å vise bredde i kunnskapene, og dermed få en god karakter. Dessuten kan ikke lærer/sensor spørre om noe annet en emnet, og ting som er relatert til det. Da er det jo begrenset hva en kan bli spurt om. ;)

Skrevet

Helt enig at den nye formen for muntlig er mye bedre,men vær klar over at det er opp til hver skole om man vil bruke den (var ihvertfall det i fjor) til og med opp til hver enkelt lærer fikk vi vite. Hos oss var det nytt opplegg i norsk,men ikke i naturfag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...