Gå til innhold

Pfizer vaksine/bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta vaksinen i morgen (pfizer). Er så ekstremt urolig for å få blodpropp, eller en Annen alvorlig bivirkning. I tillegg er jeg også ekstremt urolig for korona. Jeg kommer til å gå med dødsangst i 3 uker før jeg kan slappe av. Har div autoimmun sykdommer og er 33 år gammel. 
Har dere noen trøstende ord til en katastrofetenker? 

• Liker 3
Skrevet

Kamerat av meg som tok Pfizer vaksinen, kunne rapportere om vond arm en stund. Det var alt. Ingen andre bivirkninger.

Selv tok jeg Moderna vaksinen en fredag, og måtte tilbringe helgen på sofaen. Følte meg forkjølet uten å være det. Fikk ikke feber, var ikke snørrete eller noe. Vondt i armen også, veldig. Men det gikk over etter noen dager.

Tror det er ganske individuelt hva man får av bivirkninger, men jeg tror kanskje du ikke skal legge så veldig mange planer for de første par dagene etter vaksineringen, tilfelle du får denne "sykdomsfølelsen" av å være forkjølet eller får feber.

Det går nok fint, skal du se! Lykke til ! :) 

• Liker 15
Gjest Råååsa
Skrevet

Ta deg sammen? 

Babyer får masse vaksiner, da klarer du en bitteliten? 

Mvh vaksinert

Skrevet
Råååsa skrev (1 time siden):

Ta deg sammen? 

Mvh vaksinert

Det der var unødvendig og hensynsløst.

TS, det hyggelige naboparet her fikk Pfizer tidligere i april. Begge hadde smerter i stikkstedet i 2-3 dager og en av dem hadde litt hodepinne. De sa at de ble fortalt at noen får sterkere reaksjon typ influensa etter 2.dose og noen får ikke noe reaksjon i det hele tatt. Bare slapp av. :)

• Liker 32
Gjest ATLAS6
Skrevet

Jeg har fått to doser Pzifer. Ingen bivirkning etter første dosen, og feber og litt hevelse på stikkestedet ved andre dose. 

Skrevet

Det går nok bra skal du se. :smilyblomst: Kjenner flere som har fått Pfizer og de fleste har helst bare kjent det litt i armen.  Noen har følt seg litt "småsyke" men i stand til å gå på jobb. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er like gammel som deg, det gikk veldig fint , litt øm Og tung i armen samme dagen bare :) 

• Liker 3
Skrevet

Fikk vondt i armen og var litt groggy i en dag etter 1.dose pfizer. Det er to uker siden nå😊 

• Liker 4
Gjest Råååsa
Skrevet
Drizzt skrev (28 minutter siden):

Det der var unødvendig og hensynsløst.

TS, det hyggelige naboparet her fikk Pfizer tidligere i april. Begge hadde smerter i stikkstedet i 2-3 dager og en av dem hadde litt hodepinne. De sa at de ble fortalt at noen får sterkere reaksjon typ influensa etter 2.dose og noen får ikke noe reaksjon i det hele tatt. Bare slapp av. :)

Jeg vet ikke hva som fungerer for TS. Og jeg regna med alle andre ville kosemose❤️ med TS, så jeg valgte en annen stil. 

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg fikk den for tre uker siden og har hatt hodepine siden. Det går bare ikke over. Har fått legetime neste uke, håper legen har råd. Skeptisk til å ta dose to i midten av mai. 

Skrevet
Råååsa skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som fungerer for TS. Og jeg regna med alle andre ville kosemose❤️ med TS, så jeg valgte en annen stil. 

Det handler ikke om å kosemose, men om å være saklig. 

• Liker 14
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) 

Det hjelper faktisk! Må psyke meg opp til i morgen å gjennomføre dette her. 

Håper du blir bedre snart @Chroma❤️

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk den i går og har vært veldig øm i armen i hele dag. Har hatt litt hodepine og litt "sykdomsfølelse" i kroppen, men heller ikke mer. Ingen feber, men følt meg litt uggen og frossen bare. 

Ikke noe å bekymre seg for tror jeg. De aller aller fleste merker ikke noe som helst! Dette går bra!!

• Liker 3
Gjest 3 er nok
Skrevet

Jeg er fullvaksinert med pfizer og fikk ikke en eneste bivirkning etter noen av dosene. Jeg er på din alder og har et par AI sykdommer selv.

Gjest RockOn
Skrevet
Råååsa skrev (3 timer siden):

Ta deg sammen? 

Mvh vaksinert

Du snakker om den bittelille vaksina som babyer/barn og ungdommer ikke skal ha?

For du sammenligner vaksiner som er utprøvd over flere tiår og en som er under ett år gammel.

Annonse
Skrevet

Fikk første dose med Pfizer i går. Kjenner ikke noe ubehagelig i dag.  :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble delvis lam/nummen i ansiktet av 1 dose. Gikk over etter noen timer. Er en rapportert bivirkning. Etter 2 dose ( ca 12 t etter) influensafølelse og frostrier. Like fin dagen etter. Hadde glatt gjort det igjen. 

• Liker 4
Skrevet

Sjansen for at det skal skje noe alvorlig er forsvinnende liten. Du burde være langt mer redd for sykdommen i seg selv. Lykke til 🙂 

• Liker 3
Skrevet

Fikk 1.dose tirsdag. Ble raskt støl i armen, som gikk over etter et døgn. Og har hatt rar hodepine på kvelden siden, rar dunking i panne og bak øyne. Ikke sikkert det er pga vaksinen, bare aldri hatt slik. Ellers god form. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok første dose i går.  Helt ok og ingen tegn på noe som helst før jeg våknet i dag. Litt «gangsperr» følelse øverst i armen i hele dag, nå i kveld litt heit i kinnene men ikke feber.  Min kjære satte også første dose i går. Han opplevde at det svei på stikkstedet ettpar timer, men det gikk over og han rapporterer ikke om andre plager. 😊

• Liker 2
  • Opprett ny...