AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Del Skrevet 29. april 2021 ...betyr det ikke bare at selger akkurat har kjøpt bilen, og funnet ut at den er skit? Ser på denne her: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=209710577 Anonymkode: 6388d...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. april 2021 #2 Del Skrevet 29. april 2021 Mange som ikke viser skiltene når de legger ut kjøretøy for salg. Av en eller annen merkelig årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 29. april 2021 #3 Del Skrevet 29. april 2021 Anbefaler deg å ta en titt på historikken på bilen hos Statens Vegvesen (ser at reg.nr. står oppført i annonsen): https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/finn-kjoretoyets-eier Det kan være en som kjøper eldre biler, fikser de litt og selger de videre med en liten fortjeneste, men det kan også være noen som angrer på kjøpet sitt. Som oftest skyldes gratis omreg. enten at det ikke er lenge siden nåværende eier kjøpte den, eller at den veldig nylig har blitt EU-godkjent. Du kan se datoer for dette også. På en annen side er det litt flere ting som virker litt off med annonsen og som kanskje tyder på en som fikser og selger videre. Vedkommende vet ikke om bilen har vært brukt til næringsvirksomhet eller om den har vært kollisjonsskadet. Jeg ville vært veldig skeptisk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiemonster Skrevet 29. april 2021 #4 Del Skrevet 29. april 2021 Bilen er registrert på nåværende eier 02/03-2021 - derfor fortsatt gratis omreg. -Det finnes jo en veldig enkel løsning da; spør selger om hvorfor... så får du sikkert svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Del Skrevet 29. april 2021 Fhuzzy skrev (3 timer siden): Anbefaler deg å ta en titt på historikken på bilen hos Statens Vegvesen (ser at reg.nr. står oppført i annonsen): https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/finn-kjoretoyets-eier Det kan være en som kjøper eldre biler, fikser de litt og selger de videre med en liten fortjeneste, men det kan også være noen som angrer på kjøpet sitt. Som oftest skyldes gratis omreg. enten at det ikke er lenge siden nåværende eier kjøpte den, eller at den veldig nylig har blitt EU-godkjent. Du kan se datoer for dette også. På en annen side er det litt flere ting som virker litt off med annonsen og som kanskje tyder på en som fikser og selger videre. Vedkommende vet ikke om bilen har vært brukt til næringsvirksomhet eller om den har vært kollisjonsskadet. Jeg ville vært veldig skeptisk! Kjempesvar, takk! Så når man først har betalt omreg.avgift, er det én måned med gratis omregistrering etterpå? @Cookiemonster, takk for innspill, men jeg ser på mange biler og kan ikke ringe alle. Her så jeg mitt snitt til å få en familiebil med mye krefter, rimelig. Men det er nok for godt til å være sant. Anonymkode: 6388d...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Del Skrevet 29. april 2021 Det der er en som bare selger videre. Tjenner noen tusen lapper per bil. Det er mange av de som gjør det på finn. Anonymkode: d3d99...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiemonster Skrevet 30. april 2021 #7 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjempesvar, takk! Så når man først har betalt omreg.avgift, er det én måned med gratis omregistrering etterpå? @Cookiemonster, takk for innspill, men jeg ser på mange biler og kan ikke ringe alle. Her så jeg mitt snitt til å få en familiebil med mye krefter, rimelig. Men det er nok for godt til å være sant. Anonymkode: 6388d...41d Ja, høres det for godt ut til å være sant; så er det gjerne det... 315 000 km, 20 år gammel, og med bensinmotor. Mange varsellamper her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 1. mai 2021 #8 Del Skrevet 1. mai 2021 tdm900 skrev (På 29.4.2021 den 17.05): Mange som ikke viser skiltene når de legger ut kjøretøy for salg. Av en eller annen merkelig årsak. Chassis nummeret pleier å vises, selv om regnr er skjult. Vegvesen.no viser regnr, historikk, eu kontroll osv. v chassisnr. Da kan man også sjekke evt. pant i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå