AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #101 Skrevet 29. april 2021 Hvis man skal holde fartsgrensen, hvorfor er det da ekstremt mange som kjører både 10 og 20 km/t for fort i vanlig 80-sone? Jeg har utallige ganger blitt presset til å kjøre for fort fordi bilen bak meg er helt oppi ræva på bilen min når jeg kjører 81-82 km/t i 80-sone. Det virker som at ingen av disse blir tatt. Anonymkode: 64012...e69 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #102 Skrevet 29. april 2021 132 km/t er sykt mye, selv for forbikjøring. Og du kjører da for faen ikke forbi 3 stk på en gang! Er du gal?! Takk gud for at du mistet lappen, den som ga deg lappen burde få en bot. For du er ikke moden for å ferdes i trafikken! Reglene sier at du ikke skal gå over fartsgrensen ved en forbikjøring. Dette er elementær kunnskap. Når 3 stk velger å kjøre under fartsgrensen, så er det med grunn. Er det klar sikt, så hadde bil nr 2 kjørt forbi den første, også den neste også deg. 3 sinkere på rad tror jeg ikke noe på. Da er det med god grunn, en grunn du tydeligvis ikke evner å se. Anonymkode: 7b541...dfc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #103 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sist jeg sjekket består ikke samfunnet av kun deg. Manglende evne til å passe inn. Kanskje du skal bygge deg dine egne veier. Anonymkode: 8d03f...656 Beskjeden måte å diskutere på, må jeg si. Du er sikkert en av sinkerne selv. Anonymkode: 64012...e69
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #104 Skrevet 29. april 2021 Jeg blir rablegal bak sinker i trafikken, men jeg er ikke idiot selvom. Da knurrer jeg heller for meg selv og holder meg bak dem. Anonymkode: 44986...b21 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #105 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man skal holde fartsgrensen, hvorfor er det da ekstremt mange som kjører både 10 og 20 km/t for fort i vanlig 80-sone? Jeg har utallige ganger blitt presset til å kjøre for fort fordi bilen bak meg er helt oppi ræva på bilen min når jeg kjører 81-82 km/t i 80-sone. Det virker som at ingen av disse blir tatt. Anonymkode: 64012...e69 Jeg kjører en E6 strekning hver dag. Hvor det er to punkter med 70 km/t og resten 80. Møter på de som kjører alt for fort daglig. Ingen får presse meg, jeg holder fartsgrensa, 70 og 80 blank hele veien. For på den strekningen så er det mange kontroller. Ekstremt mange. Og du har sivil som kjører opp og ned strekningen hele døgnet. Folk presser fordi de er idiot. Her er det ukentlig kontroll og hver uke blir 10+ tatt. Hver uke! Og ja, du får bot om du kjører 10 km/t over fartsgrensen, så personlig så holder jeg fartsgrensen blank og går kun under ved dårlig føre så klart. For det å kalle det for å holde "flyten i trafikken" for å kjøre fortere er ren bullshit, for det er god flyt, om alle holder fartsgrensen. Det er idioti å kalle de som holder fartsgrensen for sinkere. Har lest det alt for mange ganger her på Kg, skremmende hvor mange som mener det er greit å være sau. Jeg er ikke villig til å betale en bot fordi andre ikke vil holde fartsgrensen. Man må rett og slett bli litt hardhudet og ta ansvar for egne handlinger. La idiotene slikke eksospotten din så mye de vil, men ikke la deg til å presse opp i fart. For det er du som må betale boten. Anonymkode: 7b541...dfc 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #106 Skrevet 29. april 2021 ABM skrev (1 time siden): Det er noe som ikke stemmer med HI. Du skriver bra med rimelig godt språk og få skrivefeil..altså som et relativt oppegående menneske...mens innholdet peker skarpt andre veien:)... Godt trollet, spør du meg.. Jeg ser du later som at du har Chanel-veske, du ser oppegående ut og sier de riktige tingene. Men siden jeg er ekspert på Chanel-vesker ser jeg den bittelille detaljen som avslører Chanel-vesken som falsk. Godt jobbet. 😉 det er ingen som går rundt og påpeker andres falskhet IRL selv om de fleste er falske i varierende grader. Noen er helfalsk, andre er delvis falsk og enkelte sjeldne individer er ekte. Liksom, det er ikke noe nytt. Bare voks opp. Ikke plag andre. Anonymkode: 8d03f...656
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #107 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Beskjeden måte å diskutere på, må jeg si. Du er sikkert en av sinkerne selv. Anonymkode: 64012...e69 Og du snyter sikkert på skatten og putter bæsj i andres postkasser. Anonymkode: 8d03f...656
Den Sagnomsuste Skrevet 29. april 2021 #108 Skrevet 29. april 2021 Fantorang1 skrev (1 time siden): Kan virke som TS har tatt en "trippelforbikjøring", det er aldri greit! Man sier at det vanligvis er bil nummer to som lager kø, det hindrer biler bak å passere saktekjørende traktorer eller andre grunner til at noen kjører sakte helt der fremme. Derfor er mangedobbel forbikjøring så skummelt, bil to kan plutselig endelig ta mot til seg å prøve å kjøre forbi hinderet - som en sjåfør langt bak ikke kan se med sikkerhet. Det er det som gjør overtredelsen grov. Normalt får man ca 5% rabatt på faktisk hastighet, i favør av fartssynder. Har selv fått en bot i en 80-sone, 91 målt og noen tusen fattigere. Speedometeret viste ca 100 så jeg var helt klart over fartsgrensen. Fartsrabatten er reell, å bli målt til 132 betyr at speedometer må ha vist minst 140. Straffeutmåling er skjerpende her, ikke formildende. En advokat tar nok gjerne saken, de er timelønnet uansett utfall, selv om de også har frarådingsplikt på saker klienten har liten mulighet å vinne frem i sitt syn. Leser vi innleggene som fra en jury bør nok TS ta hintet; det er liten støtte i synet at de andre bilene kjøre "irriterende sakte" og kan overkompensere med å nærme seg opp mot det dobbelte over fartsgrensen. Saken er allerede så grov at forenklet forelegg ikke lengre er straffereaksjonen, det vil bli domsfellelse og trolig neppe formildende at denne sjåføren ikke innrømmer å ha gjort noe galt. Haha! Tenk deg den godfølelsen de andre sitter med når de senere passerte UP og den samme sjåføren 😂 Hater når det skjer, si...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #109 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, TS brøt loven, men hvorfor er det så mange sinkere som ødelegger for alle andre. Er de så pysete, redde og over 80 år? Hva er grunnen til at de kjører som en livredd gamlis? De er fulle av dritt (unnskyld uttrykket). Anonymkode: b68dc...606 Ødelegge? Da har du ikke mye innhold i livet. Jeg kjører mye. Og selvfølgelig, havner både bak de som ligger alt for lavt i fart, og enda mer irriterende - de som kjører ujevnt. Ligger rolig bak, frem til jeg kan kjøre forbi i ca farsgrensen + 10%, på en trygg strekning. Det "ødelegger" da ingenting for meg. Hvorfor mener du at det gjør det? Anonymkode: 1319c...407 4
Gjest ABM Skrevet 29. april 2021 #110 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg ser du later som at du har Chanel-veske, du ser oppegående ut og sier de riktige tingene. Men siden jeg er ekspert på Chanel-vesker ser jeg den bittelille detaljen som avslører Chanel-vesken som falsk. Godt jobbet. 😉 det er ingen som går rundt og påpeker andres falskhet IRL selv om de fleste er falske i varierende grader. Noen er helfalsk, andre er delvis falsk og enkelte sjeldne individer er ekte. Liksom, det er ikke noe nytt. Bare voks opp. Ikke plag andre. Anonymkode: 8d03f...656 Har du en bra dag ellers?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #111 Skrevet 29. april 2021 hvorfor måtte du absolutt kjøre forbi? Hadde du det travelt? kunne ikke hatt det så travelt siden du var villig til å miste lappen for det. Anonymkode: 89a8c...97e
ryzorwarlock Skrevet 29. april 2021 #112 Skrevet 29. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har kun hatt lappen i 17 dager, fik lappen den 12 april og i dag tidlig mistet jeg den under en forbikjøring av 3 sinker.. Var maks uheldig da det var lasermåling på strekningen jeg kjørte forbi.. jeg hadde ligget lenge etter 3 sinker som lå godt under fartsgrensen som var 80, hastigheten varierte mellom 60-75 og når det var god sikt og uten biler imot kjørte jeg forbi, ble da målt til 132 som var under selve forbikjøringen, hadde roet ned hastigheten når jeg kom forbi men det fikk jeg ikke mulighet til.... er det virkelig slik at sinker kan skape kø når de ligger langt under fartsgrensen og når noen først kjører forbi så blir de tatt, burde ikke den første sinka også blitt tatt for hindring av trafikk?? synes også det er urettferdig at de målte på en forbikjøring, da vil alltid farten være høyere enn ellers! har jeg en sak og gå videre med på dette? Jeg samtykket ikke til førerkortbeslag men får jo ikke kjørt før endelig beslutning... Anonymkode: ad10d...93b 132 km/t i 80 sonen gittt.. Prøver du å få sympati? at vi skal synes synd i deg? Dummskapen fikk deg til å miste lappen, en mindre tullingt på veien du har null kontroll på bilen når du kjører i 132 km/t når du bare har hatt lappen i 17 dager... men igjen ingen er feilfrie her i forumet, trur ikke det er en eneste person som følger fartsgrensen når dem kjører forbi noen. Endret 29. april 2021 av ryzorwarlock 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #113 Skrevet 29. april 2021 Jeg blir så sint når jeg hører om sånt. Har selv vært i en dødsulykke på grunn av en forbikjøring. Frontkollisjon. Å kjøre forbi tre biler er helt idiot. Jeg hadde gjort alt i verden for å gå tilbake og hindre ulykken, så vennen min fremdeles kunne være i live i dag. "Det skjer ikke meg" tenker alle helt til det skjer med deg. Anonymkode: 2b61e...430 5
Spell Skrevet 29. april 2021 #114 Skrevet 29. april 2021 Kan det være sinken, og kanskje de bak visste at det var kontroll? Opplever at mange kjører mye saktere enn nødvendig nå pga mange kontroller. Strekningen jeg pendler hver dag hadde varslet kontroll forrige uke, noe som førte til at mange kjørte konstant 10 UNDER fartsgrensen. Flere kjører da sakte i flere dager/uker etterpå om de hører noen blir tatt... Det samme skjer ofte ved fotobokser. Bremse ned og være på den helt sikre siden liksom... De fleste speedometere viser også feil hastighet, så målt hastighet for de som kjører er jo egentlig lavere, i tillegg til at man får "feilmålingsrabatt". Så man må faktisk kjøre FOR fort for å få bot altså... 1
PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #115 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir så sint når jeg hører om sånt. Har selv vært i en dødsulykke på grunn av en forbikjøring. Frontkollisjon. Å kjøre forbi tre biler er helt idiot. Jeg hadde gjort alt i verden for å gå tilbake og hindre ulykken, så vennen min fremdeles kunne være i live i dag. "Det skjer ikke meg" tenker alle helt til det skjer med deg. Anonymkode: 2b61e...430 Er da ingenting galt i å kjøre forbi tre biler. Om forholdene ligger til rette for det og fartes avpasses fornuftig vel å merke.
Jeffe Skrevet 29. april 2021 #116 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjører du feks i 70 i 80-sone og skaper en lang kø bak deg er det soleklart brudd på paragraf 3. Du hindrer unødig annen trafikk. Anonymkode: 76caf...8a7 Ikke soleklart. Må nok inn med flere betingelser og forbehold her: Vær: regn / snø, er det is eller vått Sikt: tåke, mørke, svinger, bakker Vei: hullete, grus, er det sidelommer til å slippe forbi trafikk Det er mye som må forutsettes før dette er soleklart 4
Jeffe Skrevet 29. april 2021 #117 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): det er ingen som går rundt og påpeker andres falskhet IRL selv om de fleste er falske i varierende grader. Noen er helfalsk, andre er delvis falsk og enkelte sjeldne individer er ekte. Liksom, det er ikke noe nytt. Bare voks opp. Ikke plag andre. Anonymkode: 8d03f...656 Dette er ikke IRL
Jeffe Skrevet 29. april 2021 #118 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hvorfor måtte du absolutt kjøre forbi? Hadde du det travelt? kunne ikke hatt det så travelt siden du var villig til å miste lappen for det. Anonymkode: 89a8c...97e Han måtte sikkert på polet
Smurfii Skrevet 29. april 2021 #119 Skrevet 29. april 2021 Det å kjøre forbi tre biler er galskap, du skal prise deg lykkelig for at det ikke endte verre.🥵 selv om det er så jævlig irriterende å havne bak sinker..
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #120 Skrevet 29. april 2021 Nå har det gått fra vondt til verre, nå har også kjæresten slått opp. Årtusenets jævligste dag for meg, alt går til helvete ... Anonymkode: ad10d...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå