PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #161 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårligste eksempel jeg har hørt på lenge Anonymkode: 88fbe...4c0 Fordi det er riktig?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #162 Skrevet 29. april 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Vi har ikke så voldsomt mange riks- og fylkesveier i Norge, men rette veistrekninger hvor dette er mulig finnes det endel av. Det eksakte antallet kjenner jeg ikke til, men jeg kan bl.a se en slik strekning fra stuevinduet Jeg kan se en vei fra vinduet her også. På den veien kjører det biler. Av og til busser. Innimellom kjører det også traktor på veien. Anonymkode: 8d03f...656
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #163 Skrevet 29. april 2021 For å svare til alle dere som mener det jeg gjorde var uforsvarlig og direkte livsfarlig, dere tar alle feil, jeg hadde full kontroll og strekningen var lang nok i massevis med utrolig god sikt. Jeg kunne lett klart forbikjøringene på mye lavere hastighet men jeg var irritert etter å ha ligget etter sneglene i lang tid, skulle såklart ikke kjørt så fort men når man blir provosert er det lett å trykke litt for hardt på gassen.. Anonymkode: ad10d...93b
ryzorwarlock Skrevet 29. april 2021 #164 Skrevet 29. april 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Fordi det er riktig? Nei det er ikke riktigt. Og kjøre forbi 3 biler er galskap og spesielt om du skal følge fartsgrensen, så kommer du deg ALDRI fort nok forbi før en sving. Du vinner ingen tid på og kjøre forbi 3 biler. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #165 Skrevet 29. april 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Bare å ignorere PetterKanin. Han er kjent for å bare skrive tull som ikke henger på greip her inne. Anonymkode: 5e94b...025 Jepp. Helt enig. Anonymkode: 33398...d75 3
Jeffe Skrevet 29. april 2021 #166 Skrevet 29. april 2021 PetterKanin skrev (35 minutter siden): Dette er årsaken til de aller fleste forbikjøringer. Hvis bilister ikke har et ønske om å nå målet innen rimelig tid ville det vært svært få forbikjøringer. I hvilken sammenheng er det urimelig å bruke 19 minutter istedet for 17 minutter? Jeg tror du tar skammelig feil!! Bilister kjører forbi fordi de er irriterte, ikke fordi de må nå målet 2 minutter tidligere. Du kommer med feilinformasjon og bør skamme deg! 3
ryzorwarlock Skrevet 29. april 2021 #167 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å svare til alle dere som mener det jeg gjorde var uforsvarlig og direkte livsfarlig, dere tar alle feil, jeg hadde full kontroll og strekningen var lang nok i massevis med utrolig god sikt. Jeg kunne lett klart forbikjøringene på mye lavere hastighet men jeg var irritert etter å ha ligget etter sneglene i lang tid, skulle såklart ikke kjørt så fort men når man blir provosert er det lett å trykke litt for hardt på gassen.. Anonymkode: ad10d...93b Du har hatt lappen i 17 dager, ikke kom her og si at du har "kontroll" på 136 km/t når du er helt fersk. Du var "irritert", om du blir irritert av det der å velger å bryte fartsgrensen på høyt nivå, og så kjøre forbi 3 biler.. Da egner du deg ikke for å ha lappen eller å være på veiene. Du er direkte livsfarlig. Skal du kjøre i 150 km/t fordi en fyr kjører i 75 km/t i 80 sona? 10
PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #168 Skrevet 29. april 2021 (endret) ryzorwarlock skrev (4 minutter siden): Nei det er ikke riktigt. Og kjøre forbi 3 biler er galskap og spesielt om du skal følge fartsgrensen, så kommer du deg ALDRI fort nok forbi før en sving. Du vinner ingen tid på og kjøre forbi 3 biler. Jo, det er riktig. Det kommer da helt an på forholdene. Selvsagt vinner man tid på å kjøre fortere enn å ligge bak noen som kjører saktere. Omtrent 1 minutt per km per 10 km/t. På en kjøretur på 10 mil begynner det å monne litt. Endret 29. april 2021 av PetterKanin
Silva Pluvialis Skrevet 29. april 2021 #169 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å svare til alle dere som mener det jeg gjorde var uforsvarlig og direkte livsfarlig, dere tar alle feil, jeg hadde full kontroll og strekningen var lang nok i massevis med utrolig god sikt. Jeg kunne lett klart forbikjøringene på mye lavere hastighet men jeg var irritert etter å ha ligget etter sneglene i lang tid, skulle såklart ikke kjørt så fort men når man blir provosert er det lett å trykke litt for hardt på gassen.. Anonymkode: ad10d...93b Full kontroll i 132km/t? Den må du lengre ut på landet med. 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 29. april 2021 #170 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har kun hatt lappen i 17 dager, fik lappen den 12 april og i dag tidlig mistet jeg den under en forbikjøring av 3 sinker.. Var maks uheldig da det var lasermåling på strekningen jeg kjørte forbi.. jeg hadde ligget lenge etter 3 sinker som lå godt under fartsgrensen som var 80, hastigheten varierte mellom 60-75 og når det var god sikt og uten biler imot kjørte jeg forbi, ble da målt til 132 som var under selve forbikjøringen, hadde roet ned hastigheten når jeg kom forbi men det fikk jeg ikke mulighet til.... er det virkelig slik at sinker kan skape kø når de ligger langt under fartsgrensen og når noen først kjører forbi så blir de tatt, burde ikke den første sinka også blitt tatt for hindring av trafikk?? synes også det er urettferdig at de målte på en forbikjøring, da vil alltid farten være høyere enn ellers! har jeg en sak og gå videre med på dette? Jeg samtykket ikke til førerkortbeslag men får jo ikke kjørt før endelig beslutning... Anonymkode: ad10d...93b 132 km/t ? Har ikke lyst å gni salt i såret. Siden du skriver her så vil du jo ha kommentarer. Du er under to års prøvetid når du får lappen. Det betyr at du skal vise at du kan kjøre skikkelig og at førerkortet ditt ikke er permanent. Du var ikke uheldig, men du tok en dårlig avgjørelse som sjåfør. Det beste du kan gjøre er å lære av feilene dine og bestemme deg for å bli en god sjåfør. Les her hva prøvetid betyr. Ønsker deg lykke til som sjåfør når du får lappen tilbake.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #171 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å svare til alle dere som mener det jeg gjorde var uforsvarlig og direkte livsfarlig, dere tar alle feil, jeg hadde full kontroll og strekningen var lang nok i massevis med utrolig god sikt. Jeg kunne lett klart forbikjøringene på mye lavere hastighet men jeg var irritert etter å ha ligget etter sneglene i lang tid, skulle såklart ikke kjørt så fort men når man blir provosert er det lett å trykke litt for hardt på gassen.. Anonymkode: ad10d...93b Men da så!! da har du full forståelse fra meg. vi er bare nek som har misforstått. Doh. Vanskelig å være tett i pappen, ting går så treigt. synes du skal gå til politiet, jeg. Kanskje du får en klekkelig kompensasjon for at politiet dret seg ut, det kommer jo godt med. Kanskje du kan kjøpe deg en ny og phet bil med Norge Rundt-melodi. Anonymkode: 8d03f...656 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #172 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å svare til alle dere som mener det jeg gjorde var uforsvarlig og direkte livsfarlig, dere tar alle feil, jeg hadde full kontroll og strekningen var lang nok i massevis med utrolig god sikt. Jeg kunne lett klart forbikjøringene på mye lavere hastighet men jeg var irritert etter å ha ligget etter sneglene i lang tid, skulle såklart ikke kjørt så fort men når man blir provosert er det lett å trykke litt for hardt på gassen.. Anonymkode: ad10d...93b Smalt det fra en sjåfør som har hatt førerkortet i 17 dager. Du er ikke utlært selv om du har bestått en oppkjøring. Det er nå det begynner å lære seg å bli en god sjåfør. Men det er kanskje like greit de tok førerkortet, du har jo bevist at du ikke er moden nok til å kjøre alene. Anonymkode: 1a5a9...d2f 6
PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #173 Skrevet 29. april 2021 Jeffe skrev (1 minutt siden): I hvilken sammenheng er det urimelig å bruke 19 minutter istedet for 17 minutter? Jeg tror du tar skammelig feil!! Bilister kjører forbi fordi de er irriterte, ikke fordi de må nå målet 2 minutter tidligere. Du kommer med feilinformasjon og bør skamme deg! Det finnes mange som kjører lengre enn noen få km per dag. Jeg kommer med korrekt informasjon, og ser ingen grunn til å skamme meg ab den grunn.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #174 Skrevet 29. april 2021 PetterKanin skrev (8 minutter siden): Enda en ubegrunnet, og feilaktig påstand. Men om du slutter å svare meg er det absolutt ingen ulempe for meg. Lykke til videre. Falskinfo! Du skal rapporteres Anonymkode: 88fbe...4c0 3
ryzorwarlock Skrevet 29. april 2021 #175 Skrevet 29. april 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Jo, det er riktig. Det kommer da helt an på forholdene. Selvsagt vinner man tid på å kjøre fortere enn å ligge bak noen som kjører saktere. Omtrent 1 minutt per km. 1. Om du har dårlig tid, så kjører du tidliger 2. 1 minutt per KM er faktisk ikke mye om du kjører korte distanser. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #176 Skrevet 29. april 2021 Det å kjøre forbi 3 biler er ikke noen problem, var ikke det politiet tok meg for, det var hastigheten! man kan fint og lovlig kjøre forbi 10 biler også så lenge avstanden er god nok og med god sikt. det dere krangler om at man ikke sparer noe på å kjøre forbi 3 biler er tull, det som man ikke sparer noe tid på er å kun kjøre forbi 1 eller 2 av de, det er da 1 klassestoff ! petterkanin har helt rett! Anonymkode: ad10d...93b
PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #177 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Falskinfo! Du skal rapporteres Anonymkode: 88fbe...4c0 Korrekt info. Å, skal du anmelde meg for å forholde meg til fakta? Det tror jeg jeg kan leve med.
Jeffe Skrevet 29. april 2021 #178 Skrevet 29. april 2021 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Jeg kommer med korrekt informasjon Dagens 3
PetterKanin Skrevet 29. april 2021 #179 Skrevet 29. april 2021 Jeffe skrev (Akkurat nå): Dagens Hva er feil?
ryzorwarlock Skrevet 29. april 2021 #180 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det å kjøre forbi 3 biler er ikke noen problem, var ikke det politiet tok meg for, det var hastigheten! man kan fint og lovlig kjøre forbi 10 biler også så lenge avstanden er god nok og med god sikt. det dere krangler om at man ikke sparer noe på å kjøre forbi 3 biler er tull, det som man ikke sparer noe tid på er å kun kjøre forbi 1 eller 2 av de, det er da 1 klassestoff ! petterkanin har helt rett! Anonymkode: ad10d...93b Så da velger du heller og ta sjansen på og ta livet av deg og andre for og komme 15 minutter før dem du kjørte forbi? Dette eksempelet du skrev her beviser at både du og petter kanin ikke engang er moden nok eller har kapasitet nok til å kjøre motoriske kjøretøy. Dere to er et godt eksempel på uerfarene og dårlig sjåfører. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå