Gå til innhold

Noen som har peiling på hamster her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen uker siden så ble jeg mer eller mindre påtvunget et hamster. Et familiemedlem som av ulike årsaker ikke kunne ha det lenger. Jeg har lest meg opp på det meste når det gjelder hvordan hamsteret skal ha det best mulig. 

Men. Hamsteret er bare noen måneder gammelt, og virker allerede livstrøtt. Er så lite aktivitet i buret, at jeg sjekker til stadighet at den ikke har sovnet inn. 

Den har 0 glede av å være ute av buret. Vil ikke løpe rundt. Sitter bare å måper, egentlig.  Den er glad i mat da. Så matlysten er tilstede🤭 

Er dette normalt? At et hamster kun ligger inne i huset sitt, og stikker kun hodet ut for å spise mat? 

Takknemlig for svar 😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er bare aktive på natten. ;) Er det en hamster eller dverghamster? Kan gjerne ta over om du vil gi den bort. Ha ha.

• Liker 1
Skrevet (endret)
CorvusCorax skrev (5 minutter siden):

De er bare aktive på natten. ;) Er det en hamster eller dverghamster? Kan gjerne ta over om du vil gi den bort. Ha ha.

Hihi, har fått med meg at de er nattdyr🤭 Men det er én runde i løpehjulet på natta , så er det slutt. Kanskje han bare er lat, slik som sin adoptivmor? 😄 Skulle mer enn gjerne gitt det bort. Men den tidligere eieren er her av og til😂  Hamsteret virker rett og slett deprimert.. 

Ps. Dverghamster

Endret av Hannah80
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Hannah80 skrev (17 minutter siden):

Hihi, har fått med meg at de er nattdyr🤭 Men det er én runde i løpehjulet på natta , så er det slutt. Kanskje han bare er lat, slik som sin adoptivmor? 😄 Skulle mer enn gjerne gitt det bort. Men den tidligere eieren er her av og til😂  Hamsteret virker rett og slett deprimert.. 

Ps. Dverghamster

Hm. Kanskje den er deprimert. Men den er jo fortsatt bare en baby. Ikke godt å si. Husk at de hamstrer mat - og fyller opp de søte bollekinna sine. (Men det visste du sikkert allerede). Kanskje derfor du ikke legger merke til at han/hun spiser? 

Hamstere er antisosiale dyr. De styrer for seg selv. Om du har tenkt til å ha en gnager ved et senere tidspunkt vil jeg anbefale noen rotter. De er svært sosiale. Men ikke kjøp en ekstra hamster. De kommer til å drepe hverandre. 🙈

Lykke til med lille dverghamster. Blir nok mer fart i han/hun etter hvert. 

Leste NÅ at den har matlyst. Det er bra. Da er det absolutt ingen fare. Det første tegnet på sykdom uansett art er mangel på matlyst. Spiser ikke dyret så er det alvor. :) 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 2
Skrevet
CorvusCorax skrev (2 minutter siden):

Hm. Kanskje den er deprimert. Men den er jo fortsatt bare en baby. Ikke godt å si. Husk at de hamstrer mat - og fyller opp de søte bollekinna sine. (Men det visste du sikkert allerede). Kanskje derfor du ikke legger merke til at han/hun spiser? 

Hamstere er antisosiale dyr. De styrer for seg selv. Om du har tenkt til å ha en gnager ved et senere tidspunkt vil jeg anbefale noen rotter. De er svært sosiale. Men ikke kjøp en ekstra hamster. De kommer til å drepe hverandre. 🙈

Lykke til med lille dverghamster. Blir nok mer fart i han/hun etter hvert. 

Takk for lykkeønskninger. Trenger det😍  Syns så synd på hamsteret, for det virker som et ufattelig kjedelig liv, slik det er nå. Men det blir nok bedre👍

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Takk for lykkeønskninger. Trenger det😍  Syns så synd på hamsteret, for det virker som et ufattelig kjedelig liv, slik det er nå. Men det blir nok bedre👍

Ha ha. Den har nok ikke store planer for livet - men tro meg, det er helt greit for den lille vennen. :lillesky2:

• Liker 1
Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Ha ha. Den har nok ikke store planer for livet - men tro meg, det er helt greit for den lille vennen. :lillesky2:

Fniiiis🤭

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...