AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hvor mange ganger i uken går du? Jeg føler jeg har behov for mer enn en gang i uken😭 Anonymkode: 4f767...32d 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Tre ganger i mnd. Det er det han har tid til. Anonymkode: bd4a1...d8a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tre ganger i mnd. Det er det han har tid til. Anonymkode: bd4a1...d8a Samme her. Skulle gjerne gått hver uke. Anonymkode: 495a2...7de
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her. Skulle gjerne gått hver uke. Anonymkode: 495a2...7de Kan jeg spørre hvor dere går (dps, privatpraktiserende, med el uten refusjonsavtale m.m)? Anonymkode: 4f767...32d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 I starten gikk jeg hver uke, tror det var etpar ganger jeg gikk to (jeg var litt "borte" i den perioden) Etter noen år med hver uke ble det hver annen uke, siden etter noen år ble det en gang i måneden. Anonymkode: 6fd34...117
starken Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Jeg går hos DPS. Vi prøver å få til hver uke, men når jeg har obligatorisk skole noen uker så ryker det. Det er jo min "feil". I realiteten er det vel en time annenhver uke. Samtidig har hen vært en del sykemeldt, og ingen vikar. Så det har hendt seg et par ganger nå at det går en mnd mellom hver time. Jeg har behov for mer og har uttrykt det, men det er tydelig at det er svært begrensede ressurser.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Nå er det 1 per uke + fastlege 1 gang per uke. Gikk 1,5 år med 2 ganger per uke + fastlegen 1 gang per uke. Anonymkode: fb315...cb9
Gjest Lisa Rowe Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 Går egentlig én gang i uken, men øker det til to i vanskelige perioder hvor jeg trenger tettere oppfølging. Jeg går også til AAT, så jeg har et nummer jeg kan kontakte når jeg trenger det, i tillegg til at behandleren min kan komme hjem til meg. Jeg foretrekker egentlig å gå kun én gang i uken. Mesteparten av jobben skal jo gjøres hjemme og alene, og behandleren min skal kun være en veileder, men når jeg går til henne flere ganger i uken så blir det vanskelig å opprettholde selvstendigheten min. Men det er jo som sagt nødvendig i enkelte perioder, så jeg forstår hvor du kommer fra. Om du kjenner at du kunne trengt en litt tettere oppfølging så kan du spørre om å øke til to timer i uken, evt ta én over telefon eller møtes ute. Du kan også høre om AAT er en mulighet for deg.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 Jeg måtte slutte fordi psykologen krevde 2-3 ganger per uke og da hadde jeg fått for mye fravær fra jobb. Om jeg ikke var villig til å gjennomgå denne behandlingen, var jeg ikke psyk nok og opptok plassen til en annen pasient mente psykologen. Dette var offentlig psykologtilbud. De fokuserer på intensiv behandling med flest mulig timer omløpet av en uke og kortest mulig behandlingstid slik at de kan gå over på neste pasient på lista... Anonymkode: 40722...6e4
PokemonGone Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 To ganger i mnd. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg måtte slutte fordi psykologen krevde 2-3 ganger per uke og da hadde jeg fått for mye fravær fra jobb. Om jeg ikke var villig til å gjennomgå denne behandlingen, var jeg ikke psyk nok og opptok plassen til en annen pasient mente psykologen. Dette var offentlig psykologtilbud. De fokuserer på intensiv behandling med flest mulig timer omløpet av en uke og kortest mulig behandlingstid slik at de kan gå over på neste pasient på lista... Anonymkode: 40722...6e4 Det virker ikke som en veldig effektiv metode for meg, jeg er sikker på at de synes det er produktivt, men etter at en behandlingsøkt er avsluttet, kan jeg i flere dager tenke på hva jeg husket mens jeg snakket med psykologen min. Hvis jeg gjorde det mange ganger i uken, ville jeg føle meg i et hav av kvelende tanker. Noen psykologer bruker ultimatum for å vite om pasienten har til hensikt å åpne for prosedyren. Jeg har blitt fortalt den setningen før fordi jeg ikke brukte å dele alt med psykologen. -Det hindrer prosessen - fortalte hun meg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 En gang i måneden. Jeg er egentlig ikke syk, trenger bare noen å prate med i forbindelse med en tøff livssituasjon, så trenger ikke så ofte. Og jeg går privat, så det er dyrt 😛 Anonymkode: 2c7fc...948
Lillehuffsa Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 Hver 2 uke til privat psykolog med driftsavtale, 1 gang i uken til privat psykomotorisk fysioterapeut med driftsavtale og etter behov hos fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 2 ganer i uka på dps Anonymkode: 5f51f...e3d
Fru2020 Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 1 gang i uken på DPS. Hadde to ganger i uken i to år, men ble en da jeg byttet behandler. Har også en time med musikkterapi i uken og oppfølging av AAT ved behov.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Hos meg passer det best annen hver uke, men håper på dobbelttime. Føler jeg ikke rekker alt på en psykolog time. Anonymkode: 569af...c41
Daryl Dixon Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 Går privat, så går etter behov. Gikk 1-2 ganger i uken først, så litt mindre. Nå synes jeg det er best med lengre timer og lengre mellom hver gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå