litenstjerne Skrevet 17. november 2024 #16941 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg syns vi skal fokusere på at det faktisk er bra for barna at Stine slutter med snap. Tror nok at hele familien har godt av å trekke seg vekk fra sosiale medier. Kanskje fokusere på tiden framover og finne roen. 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. november 2024 #16942 Del Skrevet 17. november 2024 For å prøve å spore diskusjonen inn på noe saklig igjen. Jeg var inne og såg på den låsen som var nevnt her inne. Her har altså hun eller faren montert en lås på døra (type barnesikring) ca 1,6 m opp på døra til minsten som gjør at man fra innsiden må ha et redskap for å løfte låsen opp for å åpne døra. Jeg blir helt sjokkert over hva enkelte finner på å gjøre. Ja jeg har forstått at de ikke låser inn minsten med vilje og mot hans vilje, men at ikke to voksne i hus forstår at dette er krise om det skjer noe er helt uforståelig for meg. Og en av de voksne er i tillegg håndtverker som jobber med husbygging. Er de helt fraværende når de sitter der i sofaen og forsvarer dette? At minsten klarte å åpne låsen fra innsiden alene når det var lys på begge sider og han tilfeldigvis hadde en lekeljå stående er IKKE det samme som at han klarer det midt på natten i et røykfylt rom når strømmen har gått og han gripes av panikk pga mangel på oksygen. Dette er et typisk eksempel på en idé som en tenkte først var god, og BURDE innse etterpå at ikke var så god allikevel. Og når en får kritikk går det i forsvarsmodus til den store gullmedaljen og ikke en av de voksne evner å innse eller innrømme feil. Det hadde kostet så lite å si «oi, det tenkte vi ikke på» og enten spurt etter bedre forslag eller forsøkt å løse det bedre selv. Men nei. Forvare, forsvare og forsvare. 16 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 17. november 2024 #16943 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Jeg håper hun faktisk slutter med Snap, og at det ikke er tomme ord. Å vrenge sjela si til x antall mennesket der ute, ufiltrert og grenseløst er ikke barna hennes tjent med. Endret 17. november 2024 av Kattedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Interiørgla Skrevet 17. november 2024 #16944 Del Skrevet 17. november 2024 Kattedama skrev (13 minutter siden): Jeg håper hun faktisk slutter med Snap, og at det ikke er tomme ord. Å vrenge sjela si til x antall mennesket der ute, ufiltrert og grenseløst er ikke barna hennes tjent med. Nå er vel ikke Stine alene om å vrenge sjela si, ufiltrert og grenseløst til x antall mennesker der ute. Dette er ikke ett forsvar til å utlevere barn på nett, men det er en vesentlig forskjell på Stine og andre influensere. Tror ikke Stine er mentalt sterk nok til å takle dette presset som følger de som utleverer seg i sosiale medier. Første pri er jo å ikke gå inn på diskusjonsforum å lese om seg selv, og heller ikke ønske å få noe referat om dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 17. november 2024 #16945 Del Skrevet 17. november 2024 Stine kommer ikke til å forsvinne .. hvor lang tid gikk det sist før hun var tilbake ? 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starseed81 Skrevet 17. november 2024 #16946 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg har ikke fått med meg dette med den låsen. De har montert en sikkerhetslås på utsiden av et barnerom så han ikke kan komme seg ut selv? Hva er hensikten? I tilfelle innbrudd? Jeg er helt sjokkert over hva dette er for noe. Skjønner ingenting 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKV.87 Skrevet 17. november 2024 #16947 Del Skrevet 17. november 2024 Starseed81 skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke fått med meg dette med den låsen. De har montert en sikkerhetslås på utsiden av et barnerom så han ikke kan komme seg ut selv? Hva er hensikten? I tilfelle innbrudd? Jeg er helt sjokkert over hva dette er for noe. Skjønner ingenting 😳 NEI, det er inne noe sikkerhetslås, det er en krok som gjør at kattene ikke kommer inn i senga. Herregud å oppstyr for en liten krok som bare avverger at dyr kommer inn på rommet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 17. november 2024 #16948 Del Skrevet 17. november 2024 SKV.87 skrev (1 minutt siden): NEI, det er inne noe sikkerhetslås, det er en krok som gjør at kattene ikke kommer inn i senga. Herregud å oppstyr for en liten krok som bare avverger at dyr kommer inn på rommet. Ja den avverger at katta ikke kommer på rommet,men den kan gjøre mer skade ved en alvorlig situasjon,enn at katta legger seg i senga 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilje70 Skrevet 17. november 2024 #16949 Del Skrevet 17. november 2024 Anneisabell skrev (13 minutter siden): Ja den avverger at katta ikke kommer på rommet,men den kan gjøre mer skade ved en alvorlig situasjon,enn at katta legger seg i senga De kunne vel bare stengt kattene inne på stua vel? Men kattene kommer jo før ungen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenstjerne Skrevet 17. november 2024 #16950 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg sier det igjen. Tenk på barna og resten av familien til Stine. Det er nok veldig BRA for barna at hun trekker seg vekk fra sosiale medier. Men vi som har fulgt Stine i mange år vet at dette gjør hun hver gang hun føler motgang. Hun kommer fort tilbake når vi andre har glemt dette med låsen på døra og alt annet. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kringledame Skrevet 17. november 2024 #16951 Del Skrevet 17. november 2024 Den låsen kan vell legges død? Hun har jo sagt flere ganger at når de går å legger seg så lukkes døra, og da er ikke låsen på… så han er jo ikke låst inne på natt, bare fra han legger seg til de legger seg…☺️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKV.87 Skrevet 17. november 2024 #16952 Del Skrevet 17. november 2024 Vanilje70 skrev (2 minutter siden): De kunne vel bare stengt kattene inne på stua vel? Men kattene kommer jo før ungen Men det er vel ingen som har noe med om hun velger å løse det på den ene eller andre måten, jeg kan ikke huske at hun la ut for å spørre om alle dere her inne kan ha en mening om hvordan hun skal løse det hjemme hos seg. Når spurte hun om din mening? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. november 2024 #16953 Del Skrevet 17. november 2024 Anbefaler å ikke svare slike oppgulp, brukerhets/brukerdebatt, bare ignorere og rapporter inn. Tydelig avsporing med mye dritt, og ved svar så får vedkommende bare mere vann på mølla. Har selv sett snappen, og det er en form for barnesikring på utsiden av døren som de lukker sånn at døren står på en liten gløtt etter at de har hentet ut katten etter at barnet har sovnet, pga katten vil ligge oppi senga med barnet, noe den ikke får lov til, og barnet vil sove med døra på gløtt Tanken er god den, men jeg forstår ikke hvorfor de har fester kroken/ barnesikringen så høyt oppe at barnet ikke får åpnet døren uten bruk av hjelpemidler. De burde heller festet anretningen i barnets høyde. Tviler på at katten klarer å hoppe opp samtidig som den løfter opp kroken for å komme seg inn. Stine kunne gjort det så mye enklere for seg selv hadde hun tatt til etterretning at anordningen er for høyt oppe og heller vist at de har flyttet den lengre ned til guttens høyde. Katten kommer seg likevel ikke inn, det er lettere for gutten å komme seg ut, og Stine hadde komme bedre ut av det enn å trasse og liksom demonstrere på snap at gutten kommer seg ut, på dagtid og ikke i en akuttsituasjon der huset brenner og er mørkt og fullt av røyk, ved hjelp av et lekesverd. Hadde det vært i guttens høyde så hadde han lett fått opp ved å vippe opp kroken med hånda Tviler på at hun slutter å snappe; det har hun gjort typ flere ganger før. Sist gikk det vel noen få dager før hun forsiktig begynte igjen men sa hun bare skulle snappe om håndarbeid, matoppskrifter, DIY osv; ikke noe personlig. Gikk vel knapt ei uke før det var tilbake til det samme. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 17. november 2024 #16954 Del Skrevet 17. november 2024 Kringledame skrev (8 minutter siden): Den låsen kan vell legges død? Hun har jo sagt flere ganger at når de går å legger seg så lukkes døra, og da er ikke låsen på… så han er jo ikke låst inne på natt, bare fra han legger seg til de legger seg…☺️ Å det skal være greit ?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 17. november 2024 #16955 Del Skrevet 17. november 2024 skruf skrev (5 minutter siden): Anbefaler å ikke svare slike oppgulp, brukerhets/brukerdebatt, bare ignorere og rapporter inn. Tydelig avsporing med mye dritt, og ved svar så får vedkommende bare mere vann på mølla. Har selv sett snappen, og det er en form for barnesikring på utsiden av døren som de lukker sånn at døren står på en liten gløtt etter at de har hentet ut katten etter at barnet har sovnet, pga katten vil ligge oppi senga med barnet, noe den ikke får lov til, og barnet vil sove med døra på gløtt Tanken er god den, men jeg forstår ikke hvorfor de har fester kroken/ barnesikringen så høyt oppe at barnet ikke får åpnet døren uten bruk av hjelpemidler. De burde heller festet anretningen i barnets høyde. Tviler på at katten klarer å hoppe opp samtidig som den løfter opp kroken for å komme seg inn. Stine kunne gjort det så mye enklere for seg selv hadde hun tatt til etterretning at anordningen er for høyt oppe og heller vist at de har flyttet den lengre ned til guttens høyde. Katten kommer seg likevel ikke inn, det er lettere for gutten å komme seg ut, og Stine hadde komme bedre ut av det enn å trasse og liksom demonstrere på snap at gutten kommer seg ut, på dagtid og ikke i en akuttsituasjon der huset brenner og er mørkt og fullt av røyk, ved hjelp av et lekesverd. Hadde det vært i guttens høyde så hadde han lett fått opp ved å vippe opp kroken med hånda Tviler på at hun slutter å snappe; det har hun gjort typ flere ganger før. Sist gikk det vel noen få dager før hun forsiktig begynte igjen men sa hun bare skulle snappe om håndarbeid, matoppskrifter, DIY osv; ikke noe personlig. Gikk vel knapt ei uke før det var tilbake til det samme. Dette med låsen er bare toppen av isfjellet i Stine sin verden, hun kommer med seksuelle hentydninger om en kake (!) mens mindreårig er til stede, og spør mannen om han kan tenke seg å få en banan i rompa? Himler med øynene når mindreårig snakker til henne og sier til hen at «du har en pappa også», på en temmelig frekk måte. Her er det hun som har klart å vise seg frem på en meget ufordelaktig måte, og det er ikke heldig hverken for henne eller mindreårige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. november 2024 #16956 Del Skrevet 17. november 2024 Starseed81 skrev (46 minutter siden): Jeg har ikke fått med meg dette med den låsen. De har montert en sikkerhetslås på utsiden av et barnerom så han ikke kan komme seg ut selv? Hva er hensikten? I tilfelle innbrudd? Jeg er helt sjokkert over hva dette er for noe. Skjønner ingenting 😳 For meg såg det ut til å være en form for barnesikringslås som en gjerne bruker for å unngå at babyer og småbarn lett kommer seg inn i skaper/skuffer etc. Hensikten var slik jeg forstod det å unngå at kattene går inn på rommet. Altså ikke for å sperre ungen inne eller noe sånt. Problemet er bare at den gjør det vanskelig for barnet å komme seg ut i tilfelle brann. For å komme seg ut må barnet ha noe som er langt tilgjengelig, må stå inntil døråpningen og så få redskapet til å løsne låsen fra utsiden. Det er skremmende naivt å tro at noen alltid klarer å få til dette i panikk, på natten, med røyk i rommet og uten lys - langt mindre ett barn. Og for å gjøre det enda verre er låsen montert over barnets rekkevidde... Og slik jeg forstår diskusjonen etterpå da så får hun kritikk for dette, nekter å ta til seg kritikken og går helt i forsvarsmodus med en demonstrasjonsvideo hvor barnet, med lys på inne på rommet og i gangen, klarer å lirke låsen av ved hjelp av en lekeljå som tilfeldigvis stod på rommet. Og Stine smiler da så fint og godtene til kamera og viser at "se, det gikk jo fint gitt". Bare for å gni det inn til de som var kritisk. Så har det tydeligvis tatt av mer og nå skal ikke Stine vlogge mer. Sur, skuffet og gråtende farvel på snap. Jeg på min side forstår ikke at TO voksne personer ikke evner å ta til seg tilbakemeldinger om hvor farlig denne låsen er i tilfelle brann. De har åpenbart fått skylapper på og skal heller forsvare den fantastiske ideen de hadde i stede for å faktisk ta to steg tilbake og faktisk forstå hvorfor denne låsen gjør det vanskelig for barnet å rømme i tilfelle brann. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 17. november 2024 #16957 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Stine er ikke sterk nok til at hun kan utlevere livet sitt.. De som er sterke nok i gamet ignorerer eller adresserer og går videre Dette er hennes tegn på at hun er ikke ment for offentlig snapping. Kan hun bare ikke lage en ny snap og invitere sine blodfans? Man må da ikke snappe for 16.000+ 1000 stk. kunne jo holdt i massevis Endret 17. november 2024 av duskelapp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starseed81 Skrevet 17. november 2024 #16958 Del Skrevet 17. november 2024 Snublefot62 skrev (17 minutter siden): For meg såg det ut til å være en form for barnesikringslås som en gjerne bruker for å unngå at babyer og småbarn lett kommer seg inn i skaper/skuffer etc. Hensikten var slik jeg forstod det å unngå at kattene går inn på rommet. Altså ikke for å sperre ungen inne eller noe sånt. Problemet er bare at den gjør det vanskelig for barnet å komme seg ut i tilfelle brann. For å komme seg ut må barnet ha noe som er langt tilgjengelig, må stå inntil døråpningen og så få redskapet til å løsne låsen fra utsiden. Det er skremmende naivt å tro at noen alltid klarer å få til dette i panikk, på natten, med røyk i rommet og uten lys - langt mindre ett barn. Og for å gjøre det enda verre er låsen montert over barnets rekkevidde... Og slik jeg forstår diskusjonen etterpå da så får hun kritikk for dette, nekter å ta til seg kritikken og går helt i forsvarsmodus med en demonstrasjonsvideo hvor barnet, med lys på inne på rommet og i gangen, klarer å lirke låsen av ved hjelp av en lekeljå som tilfeldigvis stod på rommet. Og Stine smiler da så fint og godtene til kamera og viser at "se, det gikk jo fint gitt". Bare for å gni det inn til de som var kritisk. Så har det tydeligvis tatt av mer og nå skal ikke Stine vlogge mer. Sur, skuffet og gråtende farvel på snap. Jeg på min side forstår ikke at TO voksne personer ikke evner å ta til seg tilbakemeldinger om hvor farlig denne låsen er i tilfelle brann. De har åpenbart fått skylapper på og skal heller forsvare den fantastiske ideen de hadde i stede for å faktisk ta to steg tilbake og faktisk forstå hvorfor denne låsen gjør det vanskelig for barnet å rømme i tilfelle brann. OK takk for svar. Enig i at det hadde vært mere lurt å gjøre så han selv fikk tak i låsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 17. november 2024 #16959 Del Skrevet 17. november 2024 Snublefot62 skrev (21 minutter siden): For meg såg det ut til å være en form for barnesikringslås som en gjerne bruker for å unngå at babyer og småbarn lett kommer seg inn i skaper/skuffer etc. Hensikten var slik jeg forstod det å unngå at kattene går inn på rommet. Altså ikke for å sperre ungen inne eller noe sånt. Problemet er bare at den gjør det vanskelig for barnet å komme seg ut i tilfelle brann. For å komme seg ut må barnet ha noe som er langt tilgjengelig, må stå inntil døråpningen og så få redskapet til å løsne låsen fra utsiden. Det er skremmende naivt å tro at noen alltid klarer å få til dette i panikk, på natten, med røyk i rommet og uten lys - langt mindre ett barn. Og for å gjøre det enda verre er låsen montert over barnets rekkevidde... Og slik jeg forstår diskusjonen etterpå da så får hun kritikk for dette, nekter å ta til seg kritikken og går helt i forsvarsmodus med en demonstrasjonsvideo hvor barnet, med lys på inne på rommet og i gangen, klarer å lirke låsen av ved hjelp av en lekeljå som tilfeldigvis stod på rommet. Og Stine smiler da så fint og godtene til kamera og viser at "se, det gikk jo fint gitt". Bare for å gni det inn til de som var kritisk. Så har det tydeligvis tatt av mer og nå skal ikke Stine vlogge mer. Sur, skuffet og gråtende farvel på snap. Jeg på min side forstår ikke at TO voksne personer ikke evner å ta til seg tilbakemeldinger om hvor farlig denne låsen er i tilfelle brann. De har åpenbart fått skylapper på og skal heller forsvare den fantastiske ideen de hadde i stede for å faktisk ta to steg tilbake og faktisk forstå hvorfor denne låsen gjør det vanskelig for barnet å rømme i tilfelle brann. De burde ikke hatt den låsen, nei, MEN, hadde du følgt henne og fått med deg alt og ikke bare stolt blindt på det som står i en tråd på KG så hadde du fått med deg resten også. Altså fakta! Og det er at den låsen er ikke i bruk på nattestid. Da lukkes døren helt, og han kan åpne døren normalt som alle andre i huset. Så han kan rømme huset normalt i tilfelle brann. Så her slipper du spinne videre på usannheter. Du som alltid mener du har fasiten. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. november 2024 #16960 Del Skrevet 17. november 2024 Angel75 skrev (2 minutter siden): De burde ikke hatt den låsen, nei, MEN, hadde du følgt henne og fått med deg alt og ikke bare stolt blindt på det som står i en tråd på KG så hadde du fått med deg resten også. Altså fakta! Og det er at den låsen er ikke i bruk på nattestid. Da lukkes døren helt, og han kan åpne døren normalt som alle andre i huset. Så han kan rømme huset normalt i tilfelle brann. Så her slipper du spinne videre på usannheter. Du som alltid mener du har fasiten. Men nå er det engang sånn at vi mennesker er feilbarlige. Vi glemmer ting. Og vi feilberegner. Den låsen der kan låse seg om man lukker døra hardt igjen. Eller glemmer å låse den opp før man legger seg. Det finnes mange ulike tilfeldigheter og scenarioer som en kan tenke seg til - og minst like mange en ikke klarer å tenke seg til. Faktum er at de har montert låsen. Og de har montert den utenfor barnets rekkevidde. Og skulle det mot formodning bli brann på nattestid der så får de be til høyere makter om at låsen de har montert ikke er gått i lås. Så har Stine et ansvar som påvirker. Uansett hva jeg mener eller ikke mener så deler hun dette for 16000 følgere. Og kanskje bare en av de ser dette og tenker «genialt». Og så har vi det gående. På vei inn i høysesongen for brann hjemme… Nei det er ikke greit. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå