Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Malleli89 skrev (6 minutter siden):

Hva er det hun skal anmelde da??

Hva tror du da? Hun kan anmelde for æreskrenkelse, selvfølgelig. Les på lovdata for mer informasjon om du er interessert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymfælt skrev (1 time siden):

Tror det er bra hu tar ei pause. Man kan ikke legge ut om medisinbruk og  sykdom uten at folk skal spekulere og man kan ikke forvente å være en offentlig person uten å få kritikk. Stine er åpenbart ikke på et godt nok sted med seg selv til å takle dette akkurat nå og da er det best å gi seg. Å prøve å kjempe imot anonyme kritikere og få alle til å like/støtte deg er en håpløs kamp, og å bli sint og rante og true med politi og sladring til folk sine unger osv gjør jo ingenting bedre. Man må kunne ignorere dritt skal man kunne drive med detta! 
I tillegg har hu endra seg fra å være en positiv inspirerende forkjemper for en god sak til kun å sutre om vondter i enninga og bevisst/ubevisst «tigge» om penger og støtte samtidig som unødvendig shopping går over styr. Og den bommerten med Jannice var jo veldig uheldig. Hu klarer ikke jobbe lenger, det er åpenbart at ting ikke går veien og at hu er på et dårlig sted og har mistet fokus. Så da tenker jeg det er på tide å kun tenke på seg selv og sine nærmeste, og legge vekk følgere og snapchat for en stund. 
Og de som videreformidler til hu fra kvinneguiden har jo åpenbart overdrevet noe voldsomt-  Hvor gode «venner» er de da? 

Amen!🙌🏽

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 3-6 a.(erstatning for ærekrenkelser)

Den som uaktsomt har satt frem en ytring som er egnet til å krenke en annens ærefølelse eller omdømme, skal yte erstatning for den lidte skade og slik erstatning for tap i fremtidig erverv som retten ut fra den utviste skyld og forholdene ellers finner rimelig. Han kan også pålegges å betale slik erstatning (oppreisning) for skade av ikke-økonomisk art som retten finner rimelig. Dersom den krenkede døde mindre enn 15 år før krenkelsen etter første ledd fant sted, kan krav om oppreisning settes frem av hans nærmeste.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva og hvem skal hun anmelde. Hun bør vurdere å lese seg opp litt. Til og med i kriminalsaker har politiet problemer med å få tilgang til hvem som har skrevet hva på nett. Så tror Stine må roe ned forventningene sine til hva politiet vil gjøre i denne saken. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterligjøring, spekulasjoner og svar til disse. 

Sol, admin.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer nok ikke særlig langt med å anmelde noen 🙄 Politiet sliter med å bekjempe kriminalitet og etterforske drap og grove overgrep. Så da vil nok ikke SK bli noe særlig prioritert. Jeg vet om flere her inne som «seiler» under falske navn.

For meg ser det ut som at politiet har mer enn nok med å scanne coronapass på grenseovergangene om dagen 🙈

Endret av Umami
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ranter litt nå🤦‍♀️ Snappen er nok snart oppe og går igjen... hvordan skal hu ellers få solgt detta bamsegreiene sine...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått glipp av litt her. Men skal hun anmelde noen for de mener hun kanskje burde vært under barnevernet selv? Det sendes mange bekymringsmeldinger daglig om mange, å det er jo ikke straffbarn å være bekymret. Barnevernet er til for å hjelpe, blir man blir meldt er det jo ingen bekymring hvis barna har det bra hjemme. (Ja, jeg vet S har en annen opplevelse av bv, men det er snart 40 år siden). 

Hvis noen hadde meldt meg til bv hadde de vært hjertelig velkommen på besøk, kontakte barnehage og helsestasjon. Jeg hadde ikke klikket på snap, truet med politi og anmeldelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt henne lenge, men det eneste jeg kjenner på nå er at hun bruker så vanvittig mange ord på å si så utrolig lite. Det gjelder til vanlig også, men spesielt nå. Prøvde å ta meg tid til å høre på hele snappen fordi jeg fikk inntrykket av at det var viktig for henne å dele, men det holdt jo på i en evighet. Og hun sa egentlig ikke så vanvittig mye. Mye gjentagelse og fyll-ord. Ellers så håper jeg kanskje hun tar en pause. Enig i at noen har dratt det litt langt, men samtidig så er det noe man risikerer når man velger å være offentlig og å dele så mye av seg selv og livet sitt. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele har sin pris...synes det er fryktelig ondskapsfullt å true med barnevern og sette ut rykter. Smerteplaster er fullt lovlig og ikke rus.

Men samtidig så er nattverden desverre sånn at det alltid er noen som vil deg vondt. Hun kan jo selvfølgelig heve seg over det, men de vil alltid være der. Man kan ikke ha fullstendig kontroll på hva som skrives om deg. Det er prisen å betale.

Ønsker Stine alt godt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev langt og lengre enn langt, men jeg gidder ikke dette. 

Står for at jeg synes snappere legger altfor mye ansvar på seerne sine, at vi må stå og ta i mot uten å kunne gå i dialog. Særlig med sånne som Stine som blokkerer for et godt ord.  

Jeg støtter ikke de som melder henne til BV, det synes jeg er å dra det for langt.
Sett i et samfunnsperspektiv er det viktig at folk melder omsorgssvikt til BV, det er et samfunnsproblem at foreldre blir beskyttet mer en barna. 

Men Stine og alle andre snappere, hold medisinskapet deres for dere selv. En kan vise mye virkelighet uten å fokusere på morfinpreparater. 

Endret av EllaSays
Ombestemte meg
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er synd at Kvinneguiden blir dratt ned i søla, og alle dratt under en kam her nå.

Det var vel kun noen få som nevnte på at de synes hun så ruset ut (da etter hun hadde vært på legevakten og fått harde smertestillende/noe å sove på.

Samme med barnevernet. Ingen truet med å melde henne. Men et par stykker snakket om at det var noe å tenke på, var bekymret, og ikke kun for barnet/a, men også for Stine.

Dette her skjer jo gang på gang, Influenseren vrir og vrenger og lar ting få stå uimotsagt på sine kanaler, så sluker følgerne det rått, Kvinneguiden får dårlig rykte, og alle er en gjeng møkkakjerringer/tapere uten liv.

Altså 🤷🏻‍♀️

Deler man alt på godt og vondt, så bør man ha såpass med selvinnsikt at det må gå an å ta saklig kritikk. Og ikke lese alt med negative briller, eller vri og vrenge på ting som faktisk blir skrevet.

Er jo noe som heter "å kaste stein i glasshus", og med det så mener jeg at Stine virkelig ikke burde snakke høyt om å rakke ned på andre, eller slenge dritt. For det er noe hun er ganske god på selv, og det offentlige for flere tusen følgere, og der kan man faktisk ikke stå opp for seg selv.

Hun kommer nok raskt tilbake med gode visdomsord om at ingen skal få knekke henne, og at følgerne savnet henne for mye 💪🏻

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (13 minutter siden):

Synes det er synd at Kvinneguiden blir dratt ned i søla, og alle dratt under en kam her nå.

Det var vel kun noen få som nevnte på at de synes hun så ruset ut (da etter hun hadde vært på legevakten og fått harde smertestillende/noe å sove på.

Samme med barnevernet. Ingen truet med å melde henne. Men et par stykker snakket om at det var noe å tenke på, var bekymret, og ikke kun for barnet/a, men også for Stine.

Dette her skjer jo gang på gang, Influenseren vrir og vrenger og lar ting få stå uimotsagt på sine kanaler, så sluker følgerne det rått, Kvinneguiden får dårlig rykte, og alle er en gjeng møkkakjerringer/tapere uten liv.

Altså 🤷🏻‍♀️

Deler man alt på godt og vondt, så bør man ha såpass med selvinnsikt at det må gå an å ta saklig kritikk. Og ikke lese alt med negative briller, eller vri og vrenge på ting som faktisk blir skrevet.

Er jo noe som heter "å kaste stein i glasshus", og med det så mener jeg at Stine virkelig ikke burde snakke høyt om å rakke ned på andre, eller slenge dritt. For det er noe hun er ganske god på selv, og det offentlige for flere tusen følgere, og der kan man faktisk ikke stå opp for seg selv.

Hun kommer nok raskt tilbake med gode visdomsord om at ingen skal få knekke henne, og at følgerne savnet henne for mye 💪🏻

Det som er forundrer meg da er at uansett hva man gjør så blir det meste tolket negativt  i denne tråden. Om man hadde kommet med mer av begge delene så hadde denne tråden fremstått mer nyansert og spiselig. Uansett hva som legges ut så er det noe som er feil og man skal latterliggjøre hvordan hun snakker om planter, hvordan hun gjør hobbyen, når hun viser sminke så er det de «skitne sminkekostene» som må kommenteres, at hun danser selvom hun sier hun har vondt blir feil, snakker for mye om strikking, viser for mye av at hun rydder, viser for lite at hun faktisk er syk, snakker hun om sykdom er det feil også. Usikker på om flesteparten av innleggene her egentlig er «saklig kritikk» - da bør man tenke litt mer om hvordan innlegget formuleres for en del av dette kan fort leses som spydigheter og latterliggjøring… Men uansett forstår ikke jeg hvordan man da noen gang kan gjøre en anonym tråd fornøyd, men det er kanskje ikke målet hennes heller. Selvom man er «offentlig» så må man få lov å ta til motmæle når man føler grensen er nådd. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (24 minutter siden):

Det som er forundrer meg da er at uansett hva man gjør så blir det meste tolket negativt  i denne tråden. Om man hadde kommet med mer av begge delene så hadde denne tråden fremstått mer nyansert og spiselig. Uansett hva som legges ut så er det noe som er feil og man skal latterliggjøre hvordan hun snakker om planter, hvordan hun gjør hobbyen, når hun viser sminke så er det de «skitne sminkekostene» som må kommenteres, at hun danser selvom hun sier hun har vondt blir feil, snakker for mye om strikking, viser for mye av at hun rydder, viser for lite at hun faktisk er syk, snakker hun om sykdom er det feil også. Usikker på om flesteparten av innleggene her egentlig er «saklig kritikk» - da bør man tenke litt mer om hvordan innlegget formuleres for en del av dette kan fort leses som spydigheter og latterliggjøring… Men uansett forstår ikke jeg hvordan man da noen gang kan gjøre en anonym tråd fornøyd, men det er kanskje ikke målet hennes heller. Selvom man er «offentlig» så må man få lov å ta til motmæle når man føler grensen er nådd. 

Enig i at latterligjøring skjer her. Prøver selv å holde meg for god til det. Latterliggjøring skjer også i Stines snap, hun gjør det samme. 

Men når du nevner kritikken som kommer her så synes jeg du er veldig unyansert du også. Et eksempel er at hun får kritikk når hun danser og sier hun har vondt. Absolutt har jeg også reagert på det. Det skjer når det snakkes om sterke smertestillende, eller at hun ikke orket ditt eller datt med ungene, eller at det er et ork å kjøre noen på trening, hun snakker i nærmest en halvtime om hvilke vondter og låsninger hun har og at hun ikke har sovet pga det. Så står hun 3 minutter etterpå og headbanger på badet og danser rundt. Må innrømme at jeg synes det er veldig merkelig oppførsel og kart og terreng stemmer ikke. 

Skulle ønske Cecilie Ask sin snakk om influensere og hvordan de snur og vender på ting fra i sommer var skriftlig et sted, da hadde jeg lagt den ved. Hun skjønner mekanismene veldig godt og satte ord på akkurat det samme jeg mener, feks. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EllaSays skrev (16 minutter siden):

Enig i at latterligjøring skjer her. Prøver selv å holde meg for god til det. Latterliggjøring skjer også i Stines snap, hun gjør det samme. 

Men når du nevner kritikken som kommer her så synes jeg du er veldig unyansert du også. Et eksempel er at hun får kritikk når hun danser og sier hun har vondt. Absolutt har jeg også reagert på det. Det skjer når det snakkes om sterke smertestillende, eller at hun ikke orket ditt eller datt med ungene, eller at det er et ork å kjøre noen på trening, hun snakker i nærmest en halvtime om hvilke vondter og låsninger hun har og at hun ikke har sovet pga det. Så står hun 3 minutter etterpå og headbanger på badet og danser rundt. Må innrømme at jeg synes det er veldig merkelig oppførsel og kart og terreng stemmer ikke. 

Skulle ønske Cecilie Ask sin snakk om influensere og hvordan de snur og vender på ting fra i sommer var skriftlig et sted, da hadde jeg lagt den ved. Hun skjønner mekanismene veldig godt og satte ord på akkurat det samme jeg mener, feks. 

Tror man også må ha i bakhodet at selvom man føler seg veldig dårlig og snakker om mye om sykdom, så prøver man allikevel også å gjøre ting som gjør en psykisk godt til tross for smerter feks😊 Det er nok en grunn til at folk med kroniske sykdommer ofte blir misoppfattet som å snu kappa etter vinden -at man forsøker å fremstå bedre en det man føler seg ofte, slik at folk fort mistror noen. Det perspektivet må man også ha i mente når man ser syke mennesker gjør «normale» ting😊

Endret av GulleGull
Endret ett ord -skrev fysisk isteden for psykisk
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (3 minutter siden):

Tror man også må ha i bakhodet at selvom man føler seg veldig dårlig og snakker om mye om sykdom, så prøver man allikevel også å gjøre ting som gjør en fysisk godt til tross for smerter feks😊 Det er nok en grunn til at folk med kroniske sykdommer ofte blir misoppfattet som å snu kappa etter vinden -at man forsøker å fremstå bedre en det man føler seg ofte, slik at folk fort mistror noen. Det perspektivet må man også ha i mente når man ser syke mennesker gjør «normale» ting😊

Enig i det, men når man sier en ting og gjør en annen, da kan man ikke forvente at alle de tusenvis som ser på skal forstå hva som er greia. Og dette har jo ikke skjedd en gang, det har skjedd mange ganger, og når man har sett det mange ganger så lurer man, da... 

Man kan ikke sitte og se på noe som får frem følelsene hos en og aldri si noe. Alle har kritikerer, mine kritikerer finner jeg sånn i all hovedsak i omgangskretsen min, jeg deler ikke på snap. Snappere velger å dele med tusenvis, da får man mange oppfatninger, folk har ulike grenser.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (4 minutter siden):

Enig i det, men når man sier en ting og gjør en annen, da kan man ikke forvente at alle de tusenvis som ser på skal forstå hva som er greia. Og dette har jo ikke skjedd en gang, det har skjedd mange ganger, og når man har sett det mange ganger så lurer man, da... 

Man kan ikke sitte og se på noe som får frem følelsene hos en og aldri si noe. Alle har kritikerer, mine kritikerer finner jeg sånn i all hovedsak i omgangskretsen min, jeg deler ikke på snap. Snappere velger å dele med tusenvis, da får man mange oppfatninger, folk har ulike grenser.

Da håper jeg ihvertfall mitt perspektiv og lille bidrag her i tråden  bidrar til større forståelse hvorfor man kan si en ting for så gjøre en annen når man er så uheldig å måtte leve med sykdom man ikke blir kvitt👍🏻

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...