Carmen67 Skrevet 17. oktober 2024 #16741 Del Skrevet 17. oktober 2024 M.H85 skrev (14 minutter siden): Har noen lest? Hva er skamfullt? Dere her som vet, som har satt dere inn i all den jus greien😅 Hørte på hennes forsvar i formannskapet for å stemme mot anke, og selv om hun ikke sa noe ukorrekt var hun veldig emosjonelt ladet og innleggene var preget av sterke følelser. Tror hun er skamfull for å være politiker i denne kommunen i akkurat denne saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. oktober 2024 #16742 Del Skrevet 17. oktober 2024 M.H85 skrev (19 minutter siden): Har noen lest? Hva er skamfullt? Dere her som vet, som har satt dere inn i all den jus greien😅 Det skamfulle er at enkelte mener formannskapet burde satt en stopper for anken. Altså godtatt tapet, dekket erstatningen selv og latt Stine få fred. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 17. oktober 2024 #16743 Del Skrevet 17. oktober 2024 M.H85 skrev (40 minutter siden): Klart det er pengene. Sett shopping vanene hennes?😱 Ja.. som sagt mye som skurrer i det huset der.. virker veldig falsk og løgnaktig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 17. oktober 2024 #16744 Del Skrevet 17. oktober 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Det skamfulle er at enkelte mener formannskapet burde satt en stopper for anken. Altså godtatt tapet, dekket erstatningen selv og latt Stine få fred. Hva er formannskap? Merker du har litt peiling😅😁 Jeg mener det er bra de anker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 17. oktober 2024 #16745 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) M.H85 skrev (16 minutter siden): Hva er formannskap? Merker du har litt peiling😅😁 Jeg mener det er bra de anker.... https://snl.no/formannskap Veldig forenkla så er det et utvalg av bystyret/kommunestyret sine representanter som har et mer overordna ansvar ved å forberede saker osv. Du kan kalle dem arbeidsgruppa til kommunestyret. Det blir litt som styret i et borettslag vs generalforsamlingen (med en del ulikheter også altså!) Styret har daglig drift, har en del delegert myndighet, mens en del ting må besluttes av generalforsamlingen, og da har styret ansvar for å forberede og legge fram disse sakene. Sånn veldig forenklet da. Man har en slik inndeling for å lette den daglige driften, fordi «jo flere kokker jo mer søl». Hvis kommunestyret skulle vært hands on på alt og fått råmateriale på alt så ville ting tatt veldig mye lenger tid + andre utfordringer. Akkurat som hvis alle andelseierne skulle vært del av daglig drift i stedet for et styre. Derav delegert myndighet. Endret 17. oktober 2024 av Ninaen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 18. oktober 2024 #16746 Del Skrevet 18. oktober 2024 Ninaen skrev (14 timer siden): https://snl.no/formannskap Veldig forenkla så er det et utvalg av bystyret/kommunestyret sine representanter som har et mer overordna ansvar ved å forberede saker osv. Du kan kalle dem arbeidsgruppa til kommunestyret. Det blir litt som styret i et borettslag vs generalforsamlingen (med en del ulikheter også altså!) Styret har daglig drift, har en del delegert myndighet, mens en del ting må besluttes av generalforsamlingen, og da har styret ansvar for å forberede og legge fram disse sakene. Sånn veldig forenklet da. Man har en slik inndeling for å lette den daglige driften, fordi «jo flere kokker jo mer søl». Hvis kommunestyret skulle vært hands on på alt og fått råmateriale på alt så ville ting tatt veldig mye lenger tid + andre utfordringer. Akkurat som hvis alle andelseierne skulle vært del av daglig drift i stedet for et styre. Derav delegert myndighet. Takk for info☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 20. oktober 2024 #16747 Del Skrevet 20. oktober 2024 Kan noen sende link til D? (Er visst ikke lov til å skrive navnet, så håper noen skjønner hva jeg mener) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 20. oktober 2024 #16748 Del Skrevet 20. oktober 2024 Kosetosta skrev (På 17.10.2024 den 12.55): Feks har hun lagt ut på fb sin hvor mye hun savnet moren og hvor fælt det var på bursdagen til moren, og at hun skulle ønske hun kunne gå å våkne henne opp igjen når hun døde. I rettsak sa hun at hun gikk inn på rommet der hun lå for å være sikker på at hun var død. Hun har sagt hun aldri fikk feire bursdager men jeg vet om folk som var i bursdagene hennes og de var flotte. Hun fikk angst engang hun hjalp en dame som luktet alkohol, men hun både drikker selv og mannen gjør. Vet ikke, er så mye som skurrer i det huset. Ene øyeblikket er hun helt vill med dans og headbanging og dagen etter sier hun at hun lå hele dagen i går med «selvmordsmigrene». Er mange ting jeg har reagert på som hun sier annerledes enn hva hun tidligere har sagt. Sier hun at hun har clusterhodepine?? 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 21. oktober 2024 #16749 Del Skrevet 21. oktober 2024 Zenhouse skrev (2 timer siden): Sier hun at hun har clusterhodepine?? 😳 Hun kalte det selvmordsmigrene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 21. oktober 2024 #16750 Del Skrevet 21. oktober 2024 Fruktfatet skrev (21 timer siden): Kan noen sende link til D? (Er visst ikke lov til å skrive navnet, så håper noen skjønner hva jeg mener) Meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 21. oktober 2024 #16751 Del Skrevet 21. oktober 2024 Zenhouse skrev (20 timer siden): Sier hun at hun har clusterhodepine?? 😳 Kosetosta skrev (18 timer siden): Hun kalte det selvmordsmigrene.. Cluster og «selvmordshodepine» er det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 21. oktober 2024 #16752 Del Skrevet 21. oktober 2024 Melus skrev (6 minutter siden): Cluster og «selvmordshodepine» er det samme. Poenget er at Stine har funnet opp en egen diagnose «selvmordsMIGRENE» 😉Hun sier hun har migrene, ikke cluster/selvmordshodepine. Også drar hun på litt innimellom med selvmordsmigrene. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 21. oktober 2024 #16753 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ninaen skrev (2 minutter siden): Poenget er at Stine har funnet opp en egen diagnose «selvmordsMIGRENE» 😉Hun sier hun har migrene, ikke cluster/selvmordshodepine. Også drar hun på litt innimellom med selvmordsmigrene. Okei, det har jeg ikke fått med meg. Men da blander hun i så fall to diagnoser. Tror virkelig ikke hun har cluster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 21. oktober 2024 #16754 Del Skrevet 21. oktober 2024 Melus skrev (1 time siden): Okei, det har jeg ikke fått med meg. Men da blander hun i så fall to diagnoser. Tror virkelig ikke hun har cluster. Hun har ikke cluster nei😅Hun er bare glad i å dramatisere litt, for å si det pent. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda1982 Skrevet 21. oktober 2024 #16755 Del Skrevet 21. oktober 2024 Fruktfatet skrev (På 20.10.2024 den 22.54): Kan noen sende link til D? (Er visst ikke lov til å skrive navnet, så håper noen skjønner hva jeg mener) Meg og 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 23. oktober 2024 #16756 Del Skrevet 23. oktober 2024 Når man leser dommen hennes så er det kanskje ikke så rart hun er som er.. ganske grusom oppvekst. Men det hun fikk var erstatning for tapt inntekt, fikk vel ikke noe typ erstatning om jeg forsto det rett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 23. oktober 2024 #16757 Del Skrevet 23. oktober 2024 Kosetosta skrev (36 minutter siden): Når man leser dommen hennes så er det kanskje ikke så rart hun er som er.. ganske grusom oppvekst. Men det hun fikk var erstatning for tapt inntekt, fikk vel ikke noe typ erstatning om jeg forsto det rett. Tenker det samme som deg. Et barn skal ikke vokse opp slik. Men skjønner også hvorfor Stine er som hun er i voksen alder. Hun er helt klart preget psykisk, selv om hun ikke skjønner det selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 23. oktober 2024 #16758 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jajajane skrev (16 minutter siden): Tenker det samme som deg. Et barn skal ikke vokse opp slik. Men skjønner også hvorfor Stine er som hun er i voksen alder. Hun er helt klart preget psykisk, selv om hun ikke skjønner det selv. Sto tydelig i dommen at hun hadde Kpstd og var skadet psykisk.. synd hun ikke innser det selv og tar tak i det og prøver å heale.. får hjelp.. ikke bare av psykomotorisk men en dyktig psykolog.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. oktober 2024 #16759 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ja det er synd at hun ikke søker hjelp for å faktisk håndtere disse tingene. Er ikke sikkert hun blir "frisk" men det kan gi henne og familien økt livskvalitet. Men hun er voksen og bestemmer selv. Bare synd at jeg ikke tror hun forstår hvor mye hennes traumer og opplevelser kan smitte over på barna. Det som provoserer meg er ikke at hun ikke ber om hjelp. Hun bestemmer som sagt selv. Men at hun lirer av seg kommentarer som at psykologer er for tapere. Ja det var sikkert en flåsete kommentar, og det er lenge siden. Men hun fikk mye backlash når hun sa det, og gikk aldri tilbake på det. Sånne holdninger kan smitte over på andre, og det er farlig. "you do you" eller noe sånt. Men når hun deler sånt reagerer jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 23. oktober 2024 #16760 Del Skrevet 23. oktober 2024 Trenger en invite til D! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå