Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Carmen67 skrev (1 minutt siden):

Påstått mobbing og sjikanering på kg er heller ikke, etter din definisjon, en del av sakskomplekset, men likevel kommenterer du det?

Du kaller dokumenterbare tilstander (det jeg ramset opp) som narrativ konstruert her inne. Hva er din kommentar til dette?

Takk for interessant tilskudd til diskusjonen. Føler jeg kanskje vil gjenta meg selv litt, så bær over med meg i så fall. 

Utgangspunktet for hele kommentaren var innlegg her inne som gikk på helt andre ting enn saken som gikk for retten. Ref. hvordan hun gikk kledd, hva slags energidrikk hun hadde med seg i retten og det generelt lite saklige, og som hellet mot mobbing og sjikane. Og som altså da blir en ekstra påkjenning en person skal måtte møte midt oppi rettssaken.

Floskel-spørsmålet blir jo naturlig: Hva hvis det var deg som måtte stå i dette?

Som sagt, kanskje er det noe med spleis-greiene, og eventuelt noe ureint trav (Lillehammer sykehus og Bjørklund). Dersom det foreligger en siktelse eller tiltale mot henne, eller en anmeldelse for den saks skyld, er det en helt annen sak. Ingenting av dette var imidlertid noe som ble tatt opp av verken advokat Skjelbred eller Henriksen (kommunens advokat) i retten.

Dersom du faktisk har dette dokumentert, så er du velkommen til å sende det til meg.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

caremore skrev (2 timer siden):

Da forventer man at en seriøs aktør innenfor redaksjonelle medier, tar en nærmere kikk på denne spleisen hvis ikke kommunen anker. Stine Knutsen sier at hun skal donere overskuddet hvis hun vinner saken, da må hun vel faktisk gjøre det? 

Beklager sent svar.

Absolutt noe som kan være verdt å se nærmere på ja. Umiddelbart er det jo et spørsmål om det var hun selv som opprettet spleisen eller ei. Var en her inne som la ut noen skjermdumper av fire spleiser, med det velklingende nicket "KnuseKnutsen" eller noe sånn. Uansett har jo tjenesten noen ganske klare vilkår, altså hva pengene skal gå til, og det er dermed noe som Sparebank1 må ta en vurdering på. 

Enn så lenge er det for ordens skyld ikke opplyst om hvorvidt kommunen vil anke eller ei.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ord for hvor useriøst det virker av en påstått journalist å komme inn på et diskusjonsfora for å holde på som dette. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kegsen skrev (24 minutter siden):

Beklager sent svar.

Absolutt noe som kan være verdt å se nærmere på ja. Umiddelbart er det jo et spørsmål om det var hun selv som opprettet spleisen eller ei. Var en her inne som la ut noen skjermdumper av fire spleiser, med det velklingende nicket "KnuseKnutsen" eller noe sånn. Uansett har jo tjenesten noen ganske klare vilkår, altså hva pengene skal gå til, og det er dermed noe som Sparebank1 må ta en vurdering på. 

Enn så lenge er det for ordens skyld ikke opplyst om hvorvidt kommunen vil anke eller ei.

 

IMG_7204.png

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseenrødt skrev (4 minutter siden):

 

IMG_7204.png

Vi gleder oss til å se at Landsf.for barnevernsbarn får pengene!

IMG_7205.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseenrødt skrev (7 minutter siden):

 

IMG_7204.png

Takk for skjermdump. Hadde vært greit å visst hvilken av de omtalte spleisene det var, for ordens skyld. (Edit: Der kom den forklaringen)

 

Svar til Minipilla: Litt usikker på hva du mener er kritikkverdig med at jeg tar en prat med dem jeg tross alt var veldig kritisk til selv i en publisert kommentar. De har sine meninger, åpenbart - hvis ikke hadde ikke kommentaren blitt skrevet. Og som jeg føler jeg har gjentatt til det kjedsommelige, det kan altså være mer her som er verdt å ta en kikk på.

Jeg ser ingen forskjell i det å ta en prat med mennesker her, som det er å ta en prat med de folkevalgte i pausen på politiske møter. Eneste forskjellen er at man ikke kan se hverandre i øynene når man snakker, som gjerne utgjør en forskjell i hvordan man uttrykker seg.

Endret av Kegsen
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kegsen skrev (8 minutter siden):

Takk for skjermdump. Hadde vært greit å visst hvilken av de omtalte spleisene det var, for ordens skyld. (Edit: Der kom den forklaringen)

 

Svar til Minipilla: Litt usikker på hva du mener er kritikkverdig med at jeg tar en prat med dem jeg tross alt var veldig kritisk til selv i en publisert kommentar. De har sine meninger, åpenbart - hvis ikke hadde ikke kommentaren blitt skrevet. Og som jeg føler jeg har gjentatt til det kjedsommelige, det kan altså være mer her som er verdt å ta en kikk på.

Jeg ser ingen forskjell i det å ta en prat med mennesker her, som det er å ta en prat med de folkevalgte i pausen på politiske møter. Eneste forskjellen er at man ikke kan se hverandre i øynene når man snakker, som gjerne utgjør en forskjell i hvordan man uttrykker seg.

Syns det er bra du er i tråden og at du skrev det innlegget for til tider er det mye stygt her.  Også nå i forbindelse med at hun vant saken. 

Og som du skriver, man jo ha bevis for de andre tingene. De som sitter med bevis fram med det. For alt som har blitt skrevet her inne har vist seg og ikke stemme. Så man må være sikker i sin sak når man kommer med slike beskyldninger som man gjør her.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Syns det er bra du er i tråden og at du skrev det innlegget for til tider er det mye stygt her.  Også nå i forbindelse med at hun vant saken. 

Og som du skriver, man jo ha bevis for de andre tingene. De som sitter med bevis fram med det. For alt som har blitt skrevet her inne har vist seg og ikke stemme. Så man må være sikker i sin sak når man kommer med slike beskyldninger som man gjør her.

Tusen takk.

Det er selvfølgelig i vår natur at det av og til går ei kule varmt, noe som har blitt enda enklere med fremveksten av sosiale medier. I gamle dager (nærmer meg tross alt 50 med stormskritt) ble det sendt inn håndskrevne, eller maskinskrevne (når det var skikkelig alvor) leserbrev til redaksjonene.

Men uansett, når det kommer beskyldninger så er det greit hvis de kan underbygges med dokumentasjon. Tilsynelatende er det noe av det når det gjelder enkelte påstander her, og som jeg føler jeg har sagt til det kjedsommelige nå - så kan det være verdt å ta en kikk på det.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tankekors
Minipilla skrev (1 time siden):

Har ikke ord for hvor useriøst det virker av en påstått journalist å komme inn på et diskusjonsfora for å holde på som dette. 

Må bare riste på hue, men ingenting er så galt at det ikke er godt for noe, og man kan le litt av det. Men, forsvinner like raskt herfra som jeg dukket opp. Freak show hele opplegget!!! 😭😭
 

Endret av Tankekors
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (4 timer siden):

Det er på det nivået ja. Jeg spurte deg fordi da vet jeg sånn ca hvor mye/lite du har fått med deg av hennes snapper fra tidligere. 

Mine spørsmål til deg har absolutt ingenting med snappen hennes å gjøre.

La meg friske opp hukommelsen din litt, her har du direkte link til innlegget:

Også kan jeg sitere mitt eget innlegg under her og utheve spørsmålene mitt til deg:

Bålkaffe skrev (På 29.9.2024 den 15.50):

Ingen har vel snakket om at man skal dulle og dalle med henne og at hun ikke bør stå til ansvar for overskridelser hun har gjort? Jeg ser du snakker mye om det, så jeg vil jo veldig gjerne ha noen bevis på at folk mener det?

Samtidig, så ser jeg at du sier at pengene hun får i erstatning er "urettferdig høy når en vet d finnes folk som virkelig er preget av barndommen,misbruk seksuelt osv som er d verste sviket ever,og som enten får avslag eller kun avspist m småpenger."

Hun ble utsatt for omsorgssvikt, seksuelle overgrep, og det mener du at hun ikke skal få erstatning for, fordi både kommunen og barnevernet var veldig klar over hva som skjedde når hun var liten? Hvorfor skal hun eventuelt _ikke_ få en "urettferdig høy" erstatning for det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (13 minutter siden):

Mine spørsmål til deg har absolutt ingenting med snappen hennes å gjøre.

La meg friske opp hukommelsen din litt, her har du direkte link til innlegget:

Også kan jeg sitere mitt eget innlegg under her og utheve spørsmålene mitt til deg:

Ups, får visst ikke noe svar på disse spørsmålene, gitt. 😬

Mumler noe med "være med på leken, må tåle steken" eller noe...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakketråd skrev (21 timer siden):

Og jeg skal hilse fra samme fyr, og fortelle at han er omgangskretsen til Stine. 

Inhabil med andre ord.

Ja, hva har du tenkt å gjøre nå da, når det viser seg at det her bare var rein og skjær løgn? :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kegsen skrev (8 timer siden):

Jøss ... nyheter for meg gitt. Å ha møtt henne hele fire ganger - herunder en gang i løpet av intervjuet i februar, og tre ganger i forbindelse med rettsforhandlingene - kvalifiserer altså til å bli omtalt som "i omgangskretsen". Du/dere må selvfølgelig ha meninger om hva vi publiserer i lokalpressen, men å henfalle til direkte usannheter bidrar vel ikke til annet enn å underbygge hele premisset for kommentaren.

At dere er bekjente er bekreftet fra nær krets av Stine. Brumunddal, Gjøvik og Hamar er jaggu ikke langt unna hverandre. 😊

 

Men for all del, om du klarer å lage en kritisk reportasje om svindelen Stine har gitt seg ut på, skal jeg lett trekke mine anklager. 

Bygdetrollene dere snakker om, har en grunn til å reagere. Mulig ikke alt er saklig, men mye her er på grunn av Stine sin egen fremferd. Diplomet hun liret av seg at hun hadde fått bekreftet at var fra sykehuset i innlandet (hadde logoen til både Lillehammer kommune og sykehuset innlandet blant annet). Da er det ikke lett å stole på henne etterpå når man prøver forsiktig å fortelle henne at hun blir lurt. 

Da er det de som prøver å fortelle at hun blir lurt som er egoistiske og ikke takler at hun får diplom for sitt opphold på sykehuset. Og alle som velment forsøker å få henne til å forstå at dette er tull, blir blokkert og hengt ut på snappen hennes. 

Så har vi bamsesmykker hun hevdet at ble kjøpt inn via Bjørklund sin leverandør. Dette tilbakeviste Bjørklund og alle som kjøpt disse bamsene i god tro, ble blokkert når de stilte spørsmål rundt det som kom frem. 

Også har vi spleisene. De har du jo fått allerede mye informasjon om. 

Jeg har ikke skrevet at jeg ikke unner Stine erstatning, ei heller at hun ikke har blitt utsatt for det hun forteller fra barndommen. Jeg har bare ikke trua på at hun virkelig er så plaget med feks smerter i nakken når hun i ene øyeblikket knapt klarer å bevege hodet, neste øyeblikk headbanger hun. 

Mulig denne notoriske juginga er endel av traumene fra barndommen, det er ikke usannsynlig. 

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakketråd skrev (25 minutter siden):

At dere er bekjente er bekreftet fra nær krets av Stine. Brumunddal, Gjøvik og Hamar er jaggu ikke langt unna hverandre. 😊

Men for all del, om du klarer å lage en kritisk reportasje om svindelen Stine har gitt seg ut på, skal jeg lett trekke mine anklager. 

 

Fremdeles en påstand uten grunnlag i fakta. Vel, bortsett fra at det ikke er langt mellom Gjøvik og Hamar. Etter at jeg flyttet fra Vesterålen i fjor, har jeg et greit forhold til konseptet avstander.

Men hvis jeg tolker deg rett, så kan jeg altså skrive en sak om potensiell tvilsom bruk av spleis-penger, og du vil innrømme at du lyver?

Edit: At jeg er bekjent av Stine, kan forsåvidt erkjennes ved at jeg har fulgt saken og altså møtt henne fire ganger gjennom dette arbeidet. Min innsigelse går derimot på din bruk av ordet "omgangskrets", som gjelder personer man omgås jevnlig.

Endret av Kegsen
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (2 timer siden):

Syns det er bra du er i tråden og at du skrev det innlegget for til tider er det mye stygt her.  Også nå i forbindelse med at hun vant saken. 

Og som du skriver, man jo ha bevis for de andre tingene. De som sitter med bevis fram med det. For alt som har blitt skrevet her inne har vist seg og ikke stemme. Så man må være sikker i sin sak når man kommer med slike beskyldninger som man gjør her.

Alt som er skrevet stemmer ikke? Nå Må du gi deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (15 minutter siden):

Alt som er skrevet stemmer ikke? Nå Må du gi deg

 

 

 

 

Endret av Roseenrødt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (7 minutter siden):

Alt som er skrevet stemmer ikke? Nå Må du gi deg

Det er blant annet skrevet her at de hadde skilt seg. Er det sant? Det vi ser på snap nå er bare løgn? 

Er også skrevet andre rykter som ikke er sanne, så NEI, alt her inne er ikke sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet etter ønske fra Roseenrødt.

Men har fremdeles tatt kontakt med vedkommende som var sitert i den opprinnelige skjermdumpen.

Endret av Kegsen
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (25 minutter siden):

Det er blant annet skrevet her at de hadde skilt seg. Er det sant? Det vi ser på snap nå er bare løgn? 

Er også skrevet andre rykter som ikke er sanne, så NEI, alt her inne er ikke sannheten. 

Du har skrevet at alt som er skrevet, stemmer ikke. Det er tull for mye stemmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heim123 skrev (14 timer siden):

Hvem kjenner Stine personlig? Kan noen tørre og svare på det?

Mener du at det framstår som at jeg kjenner henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...