Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Hun velger jo selv hva hun ønsker og poste av kommentarene.  Personlig ville jeg også unngått trollene og blokkert di vekk. Hva er poenget med og fokusere på mennesker som ikke ønsker deg vel med gode intensjoner eller har noe som helst fint og skrive til deg. Det er jo bare og bryte ned et menneske .

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal hilse fra en journalist i lokalavisa i Ringsaker som har fulgt saken og lest sakspapirene som ble lagt fram i retten, han har skrevet en "koselig" kommentar om hva enkelte får seg til å skrive i denne tråden: https://www.ringsaker-blad.no/bygdedyrets-domstol-de-pengene-fortjener-hun-ikke/o/5-79-832332

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heim123 skrev (1 time siden):

Hun velger jo selv hva hun ønsker og poste av kommentarene.  Personlig ville jeg også unngått trollene og blokkert di vekk. Hva er poenget med og fokusere på mennesker som ikke ønsker deg vel med gode intensjoner eller har noe som helst fint og skrive til deg. Det er jo bare og bryte ned et menneske .

Helt enig med deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (13 timer siden):

Det er frua ja, med sine flotte ord om at man må behandle andre mennesker så fint😉 hun blokkerer alle som ikke sender henne hemningsløs skryt og gode ord. 

Kan det tenkes at hun svarer med samme mynt? Bedre å blokkere enn å svare de som ikke vil henne godt! Jeg syns det er bedre enn å være like nedlatende som de som behandler henne dårlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er rimelig sjokkert over hva folk får seg til å skrive om et annet menneske. Jeg ble klar over dette forumet etter en artikkel i lokalavisa. Jeg har lest kommentarer på åpne forum, men siden jeg er en person mange kjenner i offentligheten kan jeg ikke kommentere med navn. 
Denne tråden her ser jeg på som grov mobbing og sjikanering og undrer meg over hvordan folk har det med seg selv når de kan ha sånne meninger om en person. Å diskutere en sak er en ting, men å skrive om utseende og oppførsel er noe helt annet. Jeg har fulgt med på Stine og saken nøye og jeg vet at hun har hatt en forferdelig barndom. La henne få være litt opp og ned i humør, la henne få gjøre det som gir glede i en vanskelig hverdag. Hvis dere ikke liker henne, så slutt å følge eller skrive stygge ting. La henne få være i fred! 
Til dere som skriver her: hvordan føles det å skrive at ei jente som har hatt det vondt og vanskelig er stygg? Føler du deg bedre da? Jeg bare lurer! 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Jeg skal hilse fra en journalist i lokalavisa i Ringsaker som har fulgt saken og lest sakspapirene som ble lagt fram i retten, han har skrevet en "koselig" kommentar om hva enkelte får seg til å skrive i denne tråden: https://www.ringsaker-blad.no/bygdedyrets-domstol-de-pengene-fortjener-hun-ikke/o/5-79-832332

 

 

Jeg ønsker faktisk å lese sakspapirene, hvor finner jeg desse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janina83 skrev (4 minutter siden):

Må si jeg er rimelig sjokkert over hva folk får seg til å skrive om et annet menneske. Jeg ble klar over dette forumet etter en artikkel i lokalavisa. Jeg har lest kommentarer på åpne forum, men siden jeg er en person mange kjenner i offentligheten kan jeg ikke kommentere med navn. 
Denne tråden her ser jeg på som grov mobbing og sjikanering og undrer meg over hvordan folk har det med seg selv når de kan ha sånne meninger om en person. Å diskutere en sak er en ting, men å skrive om utseende og oppførsel er noe helt annet. Jeg har fulgt med på Stine og saken nøye og jeg vet at hun har hatt en forferdelig barndom. La henne få være litt opp og ned i humør, la henne få gjøre det som gir glede i en vanskelig hverdag. Hvis dere ikke liker henne, så slutt å følge eller skrive stygge ting. La henne få være i fred! 
Til dere som skriver her: hvordan føles det å skrive at ei jente som har hatt det vondt og vanskelig er stygg? Føler du deg bedre da? Jeg bare lurer! 

At hun er stygg er vel få som har lagt vekt på, at hun utnytter/svindler andre er vel fokuset?

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina83 skrev (2 timer siden):

Hvorfor spør du på den måten da? Jeg hadde også blokkert mobbere! Det ligger en spydig tone i spørsmålet ditt. Kan godt forstå at det ikke er sånne folk hun vil snakke med nå. 

Mobbere?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina83 skrev (52 minutter siden):

Må si jeg er rimelig sjokkert over hva folk får seg til å skrive om et annet menneske. Jeg ble klar over dette forumet etter en artikkel i lokalavisa. Jeg har lest kommentarer på åpne forum, men siden jeg er en person mange kjenner i offentligheten kan jeg ikke kommentere med navn. 
Denne tråden her ser jeg på som grov mobbing og sjikanering og undrer meg over hvordan folk har det med seg selv når de kan ha sånne meninger om en person. Å diskutere en sak er en ting, men å skrive om utseende og oppførsel er noe helt annet. Jeg har fulgt med på Stine og saken nøye og jeg vet at hun har hatt en forferdelig barndom. La henne få være litt opp og ned i humør, la henne få gjøre det som gir glede i en vanskelig hverdag. Hvis dere ikke liker henne, så slutt å følge eller skrive stygge ting. La henne få være i fred! 
Til dere som skriver her: hvordan føles det å skrive at ei jente som har hatt det vondt og vanskelig er stygg? Føler du deg bedre da? Jeg bare lurer! 

Hvor har du lest at  noen har skrevet hun er stygg?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina83 skrev (1 time siden):

Må si jeg er rimelig sjokkert over hva folk får seg til å skrive om et annet menneske. Jeg ble klar over dette forumet etter en artikkel i lokalavisa. Jeg har lest kommentarer på åpne forum, men siden jeg er en person mange kjenner i offentligheten kan jeg ikke kommentere med navn. 
Denne tråden her ser jeg på som grov mobbing og sjikanering og undrer meg over hvordan folk har det med seg selv når de kan ha sånne meninger om en person. Å diskutere en sak er en ting, men å skrive om utseende og oppførsel er noe helt annet. Jeg har fulgt med på Stine og saken nøye og jeg vet at hun har hatt en forferdelig barndom. La henne få være litt opp og ned i humør, la henne få gjøre det som gir glede i en vanskelig hverdag. Hvis dere ikke liker henne, så slutt å følge eller skrive stygge ting. La henne få være i fred! 
Til dere som skriver her: hvordan føles det å skrive at ei jente som har hatt det vondt og vanskelig er stygg? Føler du deg bedre da? Jeg bare lurer! 

Dette er typisk å skrive når oppmerksomheten ønskes avledet fra de større problemstillingene og er siste stikket i en debatt der motargumentene er så generelle og uten substans at du ber følgerne bare å slutte å følge henne.

Med andre ord skal offentlige personer på some få være i fred og la det skure og gå. 

Stine er pr definisjon en påvirker og da har hun et ansvar. Å bagatellisere hennes shoppingmani, utlevering av barn, løgn om ansatte på et sykehus, bedrageri med markedsføring av et smykke-merke uten å ha tillatelse, kjøring og snapping og innsamling via Spleis uten å holde avtalen med giverne, er faktisk så store og alvorlige ting at de må rettes oppmerksomhet mot. Du tåkelegger dette i en bagatellisering som mildt sagt er bekymringsverdig.

Samme gjør den lokale journalisten som kaller ovennevnte saker jeg ramset opp som et narrativ, hatefulle ytringer og der han nevner Spleis bare som en liten digresjon. 
 

Når noen kaller henne stygg er det brudd på forumreglene og da har du som alle andre debattanter er plikt til å rapportere. Verre er det ikke. 
Men det som er verst er at du indirekte bagatelliserer konkrete handlinger som Stine har gjort som oppsummert kan kalles løgn og bedrageri, og kamuflerer det under begrepet mobbing og sjikanering. 

Innlegget ditt er et kroneksempel på generalisering og stråmannsargumentasjon, og du gjør ingenting for å finne konkrete innlegg å henvise til på hva du mener er feil ved denne tråden. 
 

Hva er f.eks dine tanker om at Stine nå er nominert til Jenteprisen og samtidig handler titt og ofte på Temu som er selve inkarnasjonen på jenter i slavearbeid? 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (15 minutter siden):

Dette er typisk å skrive når oppmerksomheten ønskes avledet fra de større problemstillingene og er siste stikket i en debatt der motargumentene er så generelle og uten substans at du ber følgerne bare å slutte å følge henne.

Med andre ord skal offentlige personer på some få være i fred og la det skure og gå. 

Stine er pr definisjon en påvirker og da har hun et ansvar. Å bagatellisere hennes shoppingmani, utlevering av barn, løgn om ansatte på et sykehus, bedrageri med markedsføring av et smykke-merke uten å ha tillatelse, kjøring og snapping og innsamling via Spleis uten å holde avtalen med giverne, er faktisk så store og alvorlige ting at de må rettes oppmerksomhet mot. Du tåkelegger dette i en bagatellisering som mildt sagt er bekymringsverdig.

Samme gjør den lokale journalisten som kaller ovennevnte saker jeg ramset opp som et narrativ, hatefulle ytringer og der han nevner Spleis bare som en liten digresjon. 
 

Når noen kaller henne stygg er det brudd på forumreglene og da har du som alle andre debattanter er plikt til å rapportere. Verre er det ikke. 
Men det som er verst er at du indirekte bagatelliserer konkrete handlinger som Stine har gjort som oppsummert kan kalles løgn og bedrageri, og kamuflerer det under begrepet mobbing og sjikanering. 

Innlegget ditt er et kroneksempel på generalisering og stråmannsargumentasjon, og du gjør ingenting for å finne konkrete innlegg å henvise til på hva du mener er feil ved denne tråden. 
 

Hva er f.eks dine tanker om at Stine nå er nominert til Jenteprisen og samtidig handler titt og ofte på Temu som er selve inkarnasjonen på jenter i slavearbeid? 

 

Er så enig! Alle mennesker som har blitt rakket ned på av Stine på snapper,det er lissom no big deal? Alle skall dulle og dalle med den dama så det holder. Men hva med og stille henne til ansvar for alt hun har sagt og gjort??? Nei da er folk plutselig mobbere. Hun har gjort mot andre ting hun ikke godtar sjøl? Da snakker en ansvarsfraskrivelse. Men enkele her mener jo at»stakkars Stine kan oppføre seg som hun vil pga barndommen»? Ikke holde henne ansvarlig for noenting? Og hun bruker jo barndommen som en unnskyldning for alt og alle. Så jg og er sjokkert over at hun er nominert til den prisen der. Og leser hun kommentarer her tro?? Brått vondt i dag,gitt. Og jeg tror mannen hennes må ha myyyye tålmodighet,og kan nok ikke si ifra særlig ofte. Da blir vel han blokkert også. For Stine tenker kun på Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina83 skrev (2 timer siden):

Må si jeg er rimelig sjokkert over hva folk får seg til å skrive om et annet menneske. Jeg ble klar over dette forumet etter en artikkel i lokalavisa. Jeg har lest kommentarer på åpne forum, men siden jeg er en person mange kjenner i offentligheten kan jeg ikke kommentere med navn. 
Denne tråden her ser jeg på som grov mobbing og sjikanering og undrer meg over hvordan folk har det med seg selv når de kan ha sånne meninger om en person. Å diskutere en sak er en ting, men å skrive om utseende og oppførsel er noe helt annet. Jeg har fulgt med på Stine og saken nøye og jeg vet at hun har hatt en forferdelig barndom. La henne få være litt opp og ned i humør, la henne få gjøre det som gir glede i en vanskelig hverdag. Hvis dere ikke liker henne, så slutt å følge eller skrive stygge ting. La henne få være i fred! 
Til dere som skriver her: hvordan føles det å skrive at ei jente som har hatt det vondt og vanskelig er stygg? Føler du deg bedre da? Jeg bare lurer! 

Hva med alle Stine selv har rakket ned på og kritisert på snappene?? D er enkelte som skyr unna den dama der når hun f.eks er på visse butikker etter at hun har kjeftet og kommet m dritt om dem. Eller har»stakkars Stine»lov til det pga barndommen? Slippe unna alt sånn og kun bli sleiket oppetter?? Hun har jaggu sagt sitt av kritikk og drite ut enkelte og da offentlig på snap. Og hvis hun bare skal legge ut sånne meldinger fra dere fiiiine følgere og ikke takler kritikk eller spørsmål hun ikke liker,ja da har hun(og dere som setter henne høyt på en pidestall)ett problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (På 27.9.2024 den 14.35):

Spleis hun samlet inn penger på j mener her. Samtidig syns j summen hun får fra kommunen er urettferdig høy når en vet d finnes folk som virkelig er preget av barndommen,misbruk seksuelt osv som er d verste sviket ever,og som enten får avslag eller kun avspist m småpenger.

 

Eevie skrev (40 minutter siden):

Er så enig! Alle mennesker som har blitt rakket ned på av Stine på snapper,det er lissom no big deal? Alle skall dulle og dalle med den dama så det holder. Men hva med og stille henne til ansvar for alt hun har sagt og gjort??? Nei da er folk plutselig mobbere. Hun har gjort mot andre ting hun ikke godtar sjøl? Da snakker en ansvarsfraskrivelse. Men enkele her mener jo at»stakkars Stine kan oppføre seg som hun vil pga barndommen»? Ikke holde henne ansvarlig for noenting? Og hun bruker jo barndommen som en unnskyldning for alt og alle. Så jg og er sjokkert over at hun er nominert til den prisen der. Og leser hun kommentarer her tro?? Brått vondt i dag,gitt. Og jeg tror mannen hennes må ha myyyye tålmodighet,og kan nok ikke si ifra særlig ofte. Da blir vel han blokkert også. For Stine tenker kun på Stine

Ingen har vel snakket om at man skal dulle og dalle med henne og at hun ikke bør stå til ansvar for overskridelser hun har gjort? Jeg ser du snakker mye om det, så jeg vil jo veldig gjerne ha noen bevis på at folk mener det?

Samtidig, så ser jeg at du sier at pengene hun får i erstatning er "urettferdig høy når en vet d finnes folk som virkelig er preget av barndommen,misbruk seksuelt osv som er d verste sviket ever,og som enten får avslag eller kun avspist m småpenger."

Hun ble utsatt for omsorgssvikt, seksuelle overgrep, og det mener du at hun ikke skal få erstatning for, fordi både kommunen og barnevernet var veldig klar over hva som skjedde når hun var liten? Hvorfor skal hun eventuelt _ikke_ få en "urettferdig høy" erstatning for det?

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eevie skrev (1 time siden):

Er så enig! Alle mennesker som har blitt rakket ned på av Stine på snapper,det er lissom no big deal? Alle skall dulle og dalle med den dama så det holder. Men hva med og stille henne til ansvar for alt hun har sagt og gjort??? Nei da er folk plutselig mobbere. Hun har gjort mot andre ting hun ikke godtar sjøl? Da snakker en ansvarsfraskrivelse. Men enkele her mener jo at»stakkars Stine kan oppføre seg som hun vil pga barndommen»? Ikke holde henne ansvarlig for noenting? Og hun bruker jo barndommen som en unnskyldning for alt og alle. Så jg og er sjokkert over at hun er nominert til den prisen der. Og leser hun kommentarer her tro?? Brått vondt i dag,gitt. Og jeg tror mannen hennes må ha myyyye tålmodighet,og kan nok ikke si ifra særlig ofte. Da blir vel han blokkert også. For Stine tenker kun på Stine

Hvem duller og daller? Hvem sier at det greit at hun rakker ned på andre? Du skriver det er ansvarsfraskrivelse,  men hva gjør folk her i gruppa da? Fordi Stine gjør det og det så kan dere gjør det mot henne? Hvor er logikken?

Alle barn som er sviktet av sine foreldre og barnevernet bør få erstatning. Summen er ikke trukket ut av en hatt, simsalabim så mye får du. Ja, det burde være mer rettferdighet, men det er faktisk ikke Stine sine skyld. Det er systemet som ikke fungerer. Trist men sant.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært aktiv på Snapchat og noen følgere hadde gitt meg dårlige følelser så hadde jeg blokkert dem jeg også. Det gjør jeg i livet ellers også! Jeg er IKKE interessert i å ha folk som ikke vil meg vel i livet mitt. 
Jeg har lest mange kommentarer hvor det er negative kommentarer på utseendet hennes uten at det nødvendigvis står rett ut at hun er stygg, ja! 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina83 skrev (6 timer siden):

Hvorfor spør du på den måten da? Jeg hadde også blokkert mobbere! Det ligger en spydig tone i spørsmålet ditt. Kan godt forstå at det ikke er sånne folk hun vil snakke med nå. 

Mobbere? Hvordan skulle jeg skrevet spørsmålet mitt eller er det ikke lov å spørre om sånt? Hun kjøper drøssevis av kaker og snop som hun enten gjemmer i skapet eller spiser alene forann kamera. Da er det naturlig å for meg hvertfall å synes det er litt rart om hun ikke kjøper til barna hvertfall. Noen er så hårsåre så det blir dumt. Du vet ikke hva mobbing er om du mener dette spørsmålet er mobbing.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Whitesnake69 skrev (1 minutt siden):

Mobbere? Hvordan skulle jeg skrevet spørsmålet mitt eller er det ikke lov å spørre om sånt? Hun kjøper drøssevis av kaker og snop som hun enten gjemmer i skapet eller spiser alene forann kamera. Da er det naturlig å for meg hvertfall å synes det er litt rart om hun ikke kjøper til barna hvertfall. Noen er så hårsåre så det blir dumt. Du vet ikke hva mobbing er om du mener dette spørsmålet er mobbing.. 

Du stilte det spørsmålet til hva slags type snap? Snakket hun om noe spesifikt i den snappen eller var det bare en snap hvor hun spiste noe godteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (3 minutter siden):

Du stilte det spørsmålet til hva slags type snap? Snakket hun om noe spesifikt i den snappen eller var det bare en snap hvor hun spiste noe godteri?

Hun hadde vært på coop og kjøpt en stor muffins. Alle var hjemme og hun kjøpte en. Hadde ikke tenkt på det om det var et engangstilfelle men det er noe hun gjør ofte. Det var et veldig enkelt spørsmål og tåler man ikke det engang bør man ikke være på Some.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (9 minutter siden):

Hun hadde vært på coop og kjøpt en stor muffins. Alle var hjemme og hun kjøpte en. Hadde ikke tenkt på det om det var et engangstilfelle men det er noe hun gjør ofte. Det var et veldig enkelt spørsmål og tåler man ikke det engang bør man ikke være på Some.. 

Er det sånn å forstå at man må kjøpe noe man har lyst på til alle som er hjemme hver eneste gang? "Veldig enkelt spørsmål", ja. Som går på matvanene hennes. Du kan ikke tenke deg frem til en eneste situasjon hvor spørsmål rundt sånt kan oppleves invaderende?

Endret av Bålkaffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (28 minutter siden):

Hun hadde vært på coop og kjøpt en stor muffins. Alle var hjemme og hun kjøpte en. Hadde ikke tenkt på det om det var et engangstilfelle men det er noe hun gjør ofte. Det var et veldig enkelt spørsmål og tåler man ikke det engang bør man ikke være på Some.. 

Er jo standard henne dette. Hun har jo 'hemmelig' godteri gjemt hjemme også, som bare hun spiser av. Og da hun finner fram det så gjør hun seg så lur atte hjelp... idiot...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...