Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Og spørsmålet da er om hun har fått gode nyheter angående saken sin, eller om det er behandlingen hun får som gjør henne gira i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Og spørsmålet da er om hun har fått gode nyheter angående saken sin, eller om det er behandlingen hun får som gjør henne gira i dag.

Tror du ikke snap fam hadde fått vite det ganske fort da om det var positive nyheter?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Saken vinner hun. Er nokså sikker på det... Hun klarer visst få det hun vil ut av systemet om det er botox ,smertebehandling eller noen millioner😉 Får vi se om jeg har rett...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
Carmen67 skrev (2 timer siden):

Altså! Maken til manisk vors skal man lete lenge etter!

I en uke der hun venter på svar om familien blir økonomisk ruinerte, skal på smerteklinikken grunnet smerter, gidder ikke gå ut til taxien før tida er der (håper sjåføren ikke sitter ute på gårdsplassen og følger henne på snap), outer ansatte på smerteklinikken (uansett om det er positivt) og danser etter vulgære låter, skulle man tro at både kroppen og humøret var litt mer nedpå.

Hun virker like forventningsfull som en rusmisbruker. Jeg har selv stått i langvarig intravenøs smertebehandling og selv om jeg ellers ikke rører hverken alkohol eller vanedannende piller, er det er faktum at rusen man får når ketaminet strømmer gjennom årene er ganske så digg!

Dette er ikke normalt på hverken ene eller andre måten. Jeg er skremt. 

Jeg er skremt og målløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (9 minutter siden):

Jeg er skremt og målløs.

Hun er ikke bipolar da? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Polarpuma
Mariss@68 skrev (24 minutter siden):

Hun er ikke bipolar da? 

Er ikke psykiater. Men noe som skurrer. Jeg fatter ikke at hun har fans som ikke ser det. Er det ingen bjeller som ringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (10 timer siden):

Hun er ikke bipolar da? 

Traumer kan gi mange ulike uttrykk og mistolkes som andre psykiske lidelser. Derfor mange er feildiagnostisert i åresvis. Bipolar/mani er en av de diagnosene det er vanlig å forveksle. Også psykose/schizofreni faktisk dersom det er snakk om dissosiativ lidelse på toppen. Snakker generelt nå altså.

Mangelfull evne til følelsesregulering og regulering generelt er en av de vanligste utfordringene ved komplekse traumer, og noe av det man jobber mest med i behandling. Derfor burde fru Knutsen erkjent at hun har psykiske skader av barndommen OG tatt imot hjelp fra psykolog/psykiater, og hva skjedde med den psykomotoriske fysioen?! Og ikke bare av hensyn til seg selv, men ungene (og særlig han minste, som fortsatt er i utviklingsfasen, de to eldste framstår heldigvis å ha det stabilt hos andre forelder etter hva som er delt før). 
Jeg er selv kronisk syk. Psykisk og fysisk. Og vet mye om å ikke bli trodd, ikke «se syk nok ut», «hvis du har vondt hvorfor klarer du x og y» osv. MEN det er noe som skurrer med Stine. At hun er psyk er det ingen tvil om. At hun har kroppslige plager tviler jeg heller ikke på, det er vanlig ved traumer, MEN at det er så ille som hun skal ha det til trekker jeg faktisk sterkt i tvil, og det sitter langt inne. For det er noe mer enn å «mobilisere på en grei-god dag og ta regninga etterpå fordi man må leve» her. Og så mye som hun snapper så er det påfallende hvor ofte hun fikser det da, og likevel ikke blir dårlig. Som flere har påpekt her og på Discord, det showet på morgenen før hun skal ha ketaminbehandling…altså…dette henger ikke på greip. Overhodet. 

Og selv om vi med kroniske smerter er høyst ulike, så vil jeg tro at flertallet av oss sliter mest på morgenen, fordi kroppen må komme i gang etter natta, medisiner tar tid for å fungere osv osv. Mens frua er oppe og spretter og headbanger til den store gullmedaljen. Hun er dessverre med å «ødelegge» for andre kronikere. Har fulgt Ida Fladen på snap de siste ukene, som har krystallsyken m.m. Synes hun får fram på en veldig god og balansert måte hvordan det er å leve med kronisk sykdom, hvorfor man «får til så mye selv om man faktisk er syk», og hvordan regninga ofte ser ut. Hun får fram helhetsbildet veldig godt. Og uten sykdomsdyrking og «stakkars meg». Det er noe helt annet hos frua. Og jeg fatter heller ikke hvordan hun greier å få all den behandlinga mens andre lider i åresvis og blir avvist med alvorlige sykdomsbilder og sterke smerter.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eevie
Ninaen skrev (39 minutter siden):

Traumer kan gi mange ulike uttrykk og mistolkes som andre psykiske lidelser. Derfor mange er feildiagnostisert i åresvis. Bipolar/mani er en av de diagnosene det er vanlig å forveksle. Også psykose/schizofreni faktisk dersom det er snakk om dissosiativ lidelse på toppen. Snakker generelt nå altså.

Mangelfull evne til følelsesregulering og regulering generelt er en av de vanligste utfordringene ved komplekse traumer, og noe av det man jobber mest med i behandling. Derfor burde fru Knutsen erkjent at hun har psykiske skader av barndommen OG tatt imot hjelp fra psykolog/psykiater, og hva skjedde med den psykomotoriske fysioen?! Og ikke bare av hensyn til seg selv, men ungene (og særlig han minste, som fortsatt er i utviklingsfasen, de to eldste framstår heldigvis å ha det stabilt hos andre forelder etter hva som er delt før). 
Jeg er selv kronisk syk. Psykisk og fysisk. Og vet mye om å ikke bli trodd, ikke «se syk nok ut», «hvis du har vondt hvorfor klarer du x og y» osv. MEN det er noe som skurrer med Stine. At hun er psyk er det ingen tvil om. At hun har kroppslige plager tviler jeg heller ikke på, det er vanlig ved traumer, MEN at det er så ille som hun skal ha det til trekker jeg faktisk sterkt i tvil, og det sitter langt inne. For det er noe mer enn å «mobilisere på en grei-god dag og ta regninga etterpå fordi man må leve» her. Og så mye som hun snapper så er det påfallende hvor ofte hun fikser det da, og likevel ikke blir dårlig. Som flere har påpekt her og på Discord, det showet på morgenen før hun skal ha ketaminbehandling…altså…dette henger ikke på greip. Overhodet. 

Og selv om vi med kroniske smerter er høyst ulike, så vil jeg tro at flertallet av oss sliter mest på morgenen, fordi kroppen må komme i gang etter natta, medisiner tar tid for å fungere osv osv. Mens frua er oppe og spretter og headbanger til den store gullmedaljen. Hun er dessverre med å «ødelegge» for andre kronikere. Har fulgt Ida Fladen på snap de siste ukene, som har krystallsyken m.m. Synes hun får fram på en veldig god og balansert måte hvordan det er å leve med kronisk sykdom, hvorfor man «får til så mye selv om man faktisk er syk», og hvordan regninga ofte ser ut. Hun får fram helhetsbildet veldig godt. Og uten sykdomsdyrking og «stakkars meg». Det er noe helt annet hos frua. Og jeg fatter heller ikke hvordan hun greier å få all den behandlinga mens andre lider i åresvis og blir avvist med alvorlige sykdomsbilder og sterke smerter.

Ja du har oppsummert alt spot on! Alle blir jo glad for komplimenter osv.,men jeg har f.eks aldri sett noen på 40 år bli SÅ opprøømt når noen påpeker hun har fått lengre hår? Og sånn er det m meldinger også. Selvfølgelig blir alle og glad for positive tilbake meldinger,men hun blir skikkelig høy av oppmerksomheten. Samtidig virker det nesten som hun har innøvd eller tenker veldig på hvordan hun reagerer,hvordan ansiktsuttrykkene skal være,hvor og når himle med øynene,late som hun er overrasket….alt er så falskt og innlvd. Jeg har aldri sett henne reagere fysisk eller verbalt helt SPONTANT. Hun spiller en annen person som er veldig «kjent og populær»slik ungene gjør når de later som de er popstjerner osv. Ser hvordan hun oppfører seg når hun snapper og f.eks Alex kommer,hvordan hun overspiller alt. Hun lever i en fantasi hverdag rett og slett. Så ja,hennes psyke tror jeg er mere preget enn alt det fysiske. For jeg lever med smerter 24/7 og tenker at hva hun klarer av dansing og fjasing og aktivitet,se det er vanskelig og gjøre like intenst som hun gjør selv om en prøver og skjule smertene osv. «Hurra,jeg skal få ketamin mot»kraftige smerter»,så jeg danser som en gal,hopper og styrer før jeg får behandlingen!» Nope,henger ikke på greip når folk som ligger i fosterstilling pga smerter hver dag og likevel ikke får hverken smerteklinikk,ketamin eller botox. Hun er som moren sin på en noe anneledes måte,gjør alt hun kan uansett sant eller ei,for og få oppmerksomhet,manipulerer og setter seg sjøl foran alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 time siden):

De eldste barna har alltid og har en meget stabil trygg hjemme situasjon hos sin far med familie,så det at hun valgte rette barnefedre har så klart mye å si positivt for henne. Hun har vært heldig der. Hun hadde aldri maktet 3 barn fullt,hun klarer ikke 1 barn en gang, er jo mannen som tar han med seg overalt samt besteforeldre.

Jeg stiller også store spørsmål til hennes kronisk fysiske lidelser. Jeg har selv smerter,og ja morninger er ofte verst med stive ledd osv. Her forteller hun at hun trodde hun hadde prolaps i ryggen kvelden før,for å deretter hopoe,sprette å danse rimelig heftig ( som en person på afterski party), DET er ikke mulig å belaste kroppen slik om du er full i smerter🙈🙈!!

Her er det nok slik at hun gjemmer seg bak det fysiske ,men det er først å fremst hodet og psyken hun sliter med,selv om hun blånekter dette. Ingen selvinnsikt....

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (På 17.9.2024 den 23.10):

Hun er ikke bipolar da? 

Ble vel sagt at moren var bipolar. Og det er dessverre arvelig. Jeg har tenkt det lenge, hun har sånne maniske perioder, for så å treffe bunnen og alt er dritt. Legg merke til at det er et mønster. Om ikke alt for lenge faller hun i kjelleren igjen, for så å bli «manisk» igjen. 

Her om dagen sa hun at hun slet sånn med fatigue, og at alt var bare så tungt. Men at det da bare var å «fake it til you make it».

Vel, har man fatigue så kan man ikke fake it til you make it. Man har ikke energi. 
Dårlig dag derimot, det kan man snu på. Er det sånn at hun ikke forstår hva forskjellen er? 
Som kronisk syk selv har jeg pleid å forklare energien min som at jeg er et dårlig mobilbatteri. «Fulladet» (haha, noe som aldri skjer) står det når du trekker ut laderen, men 5 min etter er den på nede på 53%. Jeg har dager hvor jeg havner på 3 % og ikke søren om jeg klarer å «fake it». Irriterer meg når hun fremstiller fatigue som noe man bare kan riste av seg! 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eevie
Jajajane skrev (11 timer siden):

Ble vel sagt at moren var bipolar. Og det er dessverre arvelig. Jeg har tenkt det lenge, hun har sånne maniske perioder, for så å treffe bunnen og alt er dritt. Legg merke til at det er et mønster. Om ikke alt for lenge faller hun i kjelleren igjen, for så å bli «manisk» igjen. 

Her om dagen sa hun at hun slet sånn med fatigue, og at alt var bare så tungt. Men at det da bare var å «fake it til you make it».

Vel, har man fatigue så kan man ikke fake it til you make it. Man har ikke energi. 
Dårlig dag derimot, det kan man snu på. Er det sånn at hun ikke forstår hva forskjellen er? 
Som kronisk syk selv har jeg pleid å forklare energien min som at jeg er et dårlig mobilbatteri. «Fulladet» (haha, noe som aldri skjer) står det når du trekker ut laderen, men 5 min etter er den på nede på 53%. Jeg har dager hvor jeg havner på 3 % og ikke søren om jeg klarer å «fake it». Irriterer meg når hun fremstiller fatigue som noe man bare kan riste av seg! 

Hun blir skikkelig avslørt når hun kommer m sånne uvitende kommentarer. Det som er det viktigste for Stine,er og bli oppfattet som kjempeTAPPER! Slår veldig motsatt ut m sånne uttalelser da,og spes om fatigue! Hun har bikket skikkelig over ang hva hun sier og gjør,oppførsel og styr på snappinga nå! Og hun er høy,ingen tvil om det,ekstremt hyper på alle usunne måter for først ansiktet i»trist»når hun nevner syk venn av faren for så og bikke helt over andre veien mens hun helt desperat river av plast og papir på klær fra «taise». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (19 timer siden):

Hun blir skikkelig avslørt når hun kommer m sånne uvitende kommentarer. Det som er det viktigste for Stine,er og bli oppfattet som kjempeTAPPER! Slår veldig motsatt ut m sånne uttalelser da,og spes om fatigue! Hun har bikket skikkelig over ang hva hun sier og gjør,oppførsel og styr på snappinga nå! Og hun er høy,ingen tvil om det,ekstremt hyper på alle usunne måter for først ansiktet i»trist»når hun nevner syk venn av faren for så og bikke helt over andre veien mens hun helt desperat river av plast og papir på klær fra «taise». 

Svært svingende ja,og litt sånn tilgjorte følelser... Prater om syk venn av faren,men " føler" det ikke, er ikke tilstede emosjonellt..Når hun sminker seg, pakker opp gaver,hauler varer osv..., driver med sine hobbyer da er hun tilstede for det handler om henne selv.... Foresten jo hun er knasende god på innkjøp,sortering og praktiske ting da mtp barna, samt hun virker emosjonellt tilstede for 🐱🐱🐱 i husene... 

Det er ekstremt rolig i det huset, hun tåler nok ikke mye støy fra barna... Det er kjekkere prate med kattene og vise dagens shoppe fangst. Veldig bra hun er så flink med praktiske ting, barna mangler ikke noe av klær osv,men emosjonellt skorter det .... Og det ser man jo,hun snapper jo "dagen" lang og det er som regel enten at hun sminker seg, kjører til shopping,åpner varene hjemme eller prater med kattene.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eevie

«Det kostet bare……,ikke sant Alex!» Summer opp alt røl så er hennes sluttsum stor. Og hun har jo shopping avhengighet,spes alt mulig ræl,20kr her og der,det blir penger likevel. Hun som bekymrer seg over fremtiden og som vil ha drømmehuset? Som ikke vet om hun må betale alle saksomkostninger osv osv?? Andre hadde da bremset/stoppet helt m unødvendige innkjøp… men ikke Stine B Knutsen! Lurer på hva hun og faren diskuterer ang penger? Har hun litt»taket» på’n tru????Dessuten,er sikkert folk som sender henne tilbakemeldinger på snap ang hvorfor sløse m penger?? Men hun viser nok ikke frem sånne meldinger

Endret av Eevie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (6 minutter siden):

«Det kostet bare……,ikke sant Alex!» Summer opp alt røl så er hennes sluttsum stor. Og hun har jo shopping avhengighet,spes alt mulig ræl,20kr her og der,det blir penger likevel. Hun som bekymrer seg over fremtiden og som vil ha drømmehuset? Som ikke vet om hun må betale alle saksomkostninger osv osv?? Andre hadde da bremset/stoppet helt m unødvendige innkjøp… men ikke Stine B Knutsen! Lurer på hva hun og faren diskuterer ang penger? Har hun litt»taket» på’n tru????

Faren hennes vet nok at hun kutter han ut om han ikke åpner pengesekken… han vil nok ikke risikere det. Hun kan det der med å kutte kontakten med folk når de ikke lengre gir etter for henne eller de er uenig med henne. Hva skjedde med Mor Spania for eksempel, noen som vet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker før, for lenge siden. Så hadde hun ofte dager hvor hun lå i senga eller sofaen. Migrene og sliten. Da hadde jeg sympati. Nå skjønner jeg ingenting av dette showet... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sophie1988 skrev (1 time siden):

Faren hennes vet nok at hun kutter han ut om han ikke åpner pengesekken… han vil nok ikke risikere det. Hun kan det der med å kutte kontakten med folk når de ikke lengre gir etter for henne eller de er uenig med henne. Hva skjedde med Mor Spania for eksempel, noen som vet?

Hmm, har hørt at der ble  vist Stine litt for inntresert i gubben til mor spania da hu var gjest hos dem 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (1 time siden):

«Det kostet bare……,ikke sant Alex!» Summer opp alt røl så er hennes sluttsum stor. Og hun har jo shopping avhengighet,spes alt mulig ræl,20kr her og der,det blir penger likevel. Hun som bekymrer seg over fremtiden og som vil ha drømmehuset? Som ikke vet om hun må betale alle saksomkostninger osv osv?? Andre hadde da bremset/stoppet helt m unødvendige innkjøp… men ikke Stine B Knutsen! Lurer på hva hun og faren diskuterer ang penger? Har hun litt»taket» på’n tru????Dessuten,er sikkert folk som sender henne tilbakemeldinger på snap ang hvorfor sløse m penger?? Men hun viser nok ikke frem sånne meldinger

Alex er en skikkelig tøffelhelt. Går stille i dørene rundt henne,og nikker seg enig i det meste. 

Endret av M.H85
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Så ingen dom enda?

Hun har helt klart fått svar. Helt vanlig dag for henne i dag, enda klokken er langt over 16. Hun har blitt informert om dommen, garantert. 

Endret av Jajajane
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...