Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

L.F skrev (2 minutter siden):

Melde henne for hva? At man synes noen er merkelige eller gjør rare ting, er absolutt IKKE grunn til å melde fra til barnevernet. Det er å kaste bort dyrebare tiden de har til rådighet for å hjelpe sårbare barn.

Men hvis man mistenker misbruk av feks tabletter / avhengighet . Det hun selv har blitt utsatt for i oppveksten . Det vil jeg ikke si er å kaste bort ressurser . Bedre å melde fra engang for mye . Er det ikke noe der så har det iallefall blitt undersøkt . Håper barnevernet eller noen ansatte følger med på snappen uansett . 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hønemor74 skrev (Akkurat nå):

Men hvis man mistenker misbruk av feks tabletter / avhengighet . Det hun selv har blitt utsatt for i oppveksten . Det vil jeg ikke si er å kaste bort ressurser . Bedre å melde fra engang for mye . Er det ikke noe der så har det iallefall blitt undersøkt . Håper barnevernet eller noen ansatte følger med på snappen uansett . 

At enkelte snapfølgere har en overivrig fantasi er faen meg ikke grunn til å melde til barnevernet! 🤦‍♀️🤣

Nå er det heller ikke sånn at normal bruk av smertestillende er synonymt med rusavhengighet, mange er jo nødt til å gå på medisiner for å mestre hverdagen uten for mye smerter. Det er en grunn til at hun nå har fått smerteplaster, det foreskrives til mennesker med kontinuerlige smerter. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heahea1 skrev (1 time siden):

Av og på en god stund. 
Blir jo slengt ut ganske heftige beskyldinger her da

Helt enig! Folk her har jo gått fra vettet, skulle nesten tro de ikke var helt friske i huet. 🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har fått forskrevet for høy dose tviler jeg på. Leger skriver ut laveste styrke som mulig når det er snakk om sterke morfinpreparater. Bivirkningene Stine opplever er helt vanlige de første dagene på mofin. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk skrev (5 minutter siden):

At hun har fått forskrevet for høy dose tviler jeg på. Leger skriver ut laveste styrke som mulig når det er snakk om sterke morfinpreparater. Bivirkningene Stine opplever er helt vanlige de første dagene på mofin. 

Hun har vist frem plasterpakken på Snap etter hun hentet den på apoteket og det er ikke laveste styrken hun har fått!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (5 minutter siden):

Hun har vist frem plasterpakken på Snap etter hun hentet den på apoteket og det er ikke laveste styrken hun har fått!

Jeg skrev laveste mulige styrke. Med det mener jeg den styrken legen tenker gir adekvat smertelindring for hennes smerter. Uansett er bivirkningene hennes helt normale og som forventet etter oppstart på morfin. De verste bivirkningene pleier å gi seg etter noen dager.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor1982 skrev (13 minutter siden):

Det var så vidt man rakk å se pakken, så du fikk neppe sett hva som sto på! 🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk skrev (15 minutter siden):

Jeg skrev laveste mulige styrke. Med det mener jeg den styrken legen tenker gir adekvat smertelindring for hennes smerter. Uansett er bivirkningene hennes helt normale og som forventet etter oppstart på morfin. De verste bivirkningene pleier å gi seg etter noen dager.

Ja tror det er ganske vanlige bivirkninger. Og hun har jo sagt at hun har relativ lav toleranse i utgangspunktet, så da er det ikke rart hun har plager nå. Det er sikkert veldig ubehagelig kan jeg tenke meg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (37 minutter siden):

Jo det fikk jeg!!!

Har et yrke der jeg håndterer slike pakker og kjente godt igjen størrelsen på pakken som indikerer styrken. Og det var ikke laveste styrke. Fler enn meg som så det!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (30 minutter siden):

Ja tror det er ganske vanlige bivirkninger. Og hun har jo sagt at hun har relativ lav toleranse i utgangspunktet, så da er det ikke rart hun har plager nå. Det er sikkert veldig ubehagelig kan jeg tenke meg!

Hvis hun har så lav toleranse er det jaggu merkelig at hu forlanger smerteplaster som er av de sterkeste typer smertestillende  norske apotek selger 😂 Og klager på at hu blir dårlig pga bivirkninger etterpå 😂🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (1 time siden):

det går jo å fryse bildet, bare å holde fingeren på skjermen! det gjorde jeg, å jeg så lett hvilket plaster det var. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (1 time siden):

Jo det fikk jeg!!!

Har et yrke der jeg håndterer slike pakker og kjente godt igjen størrelsen på pakken som indikerer styrken. Og det var ikke laveste styrke. Fler enn meg som så det!

Jeg ser de samme pakkene på jobb, du så helt rett. Men det ble moderert bort som ryktespredning 😄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (4 timer siden):

At enkelte snapfølgere har en overivrig fantasi er faen meg ikke grunn til å melde til barnevernet! 🤦‍♀️🤣

Nå er det heller ikke sånn at normal bruk av smertestillende er synonymt med rusavhengighet, mange er jo nødt til å gå på medisiner for å mestre hverdagen uten for mye smerter. Det er en grunn til at hun nå har fått smerteplaster, det foreskrives til mennesker med kontinuerlige smerter. 

Når andre melder fra til barnevernet har de heller ikke innsyn 24 timer i døgnet . Uansett er det mye som skurrer av det hun legger ut . Hva folk velger å legge vekt på får være opp til hver å en . Skjønner ikke hvorfor du er så interessert heller . Mulig du ser det på en annen måte å det er helt greit .

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

L.F skrev (4 timer siden):

Melde henne for hva? At man synes noen er merkelige eller gjør rare ting, er absolutt IKKE grunn til å melde fra til barnevernet. Det er å kaste bort dyrebare tiden de har til rådighet for å hjelpe sårbare barn.

Å en annen ting , hvorfor sluker du helt rått det hun deler ? Er du sikker på at det er hele sannheten ? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
Heahea1 skrev (På 10.9.2021 den 15.23):

Omg.. For hva da? Vi ser minutter av 24 t. 
Syns dere ikke selv dere drar det litt langt i denne tråden?

Minutter av 24 timer?? Vi ser timevis hver dag, mye mere enn hva andre folk ser.

Endret av Pirimittmitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (46 minutter siden):

Det er noe med å sette tingene i ett større perspektiv. Jeg har ikke skrevet noe om å melde utenom at jeg rettet litt på det en skrev her om hvilket mandat bv tj har.

Ja men enkelte ting man ser som går over tid er jo uansett bekymringsverdig . Vet ikke hvor lenge du har fulgt henne . Men hvis det er en innstilling dere som har eller jobber i bvernet blir det dyrt for skattebetalerne når det blir erstatningssaker framover 

Endret av Hønemor74
Feilstaving
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hønemor74 skrev (14 minutter siden):

Ja men enkelte ting man ser som går over tid er jo uansett bekymringsverdig . Vet ikke hvor lenge du har fulgt henne . Men hvis det er en innstilling dere som har eller jobber i bvernet blir det dyrt for skattebetalerne når det blir erstatningssaker framover 

Nå har du nok lest litt fort eller feil -du er på ett tema langt utafor det jeg skrev noe om i mitt innlegg. Tror du må lese det igjen😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (6 timer siden):

Det er da bare kvalmestillende det er snakk om her, ikke noe potensielt farlig! 🤦‍♀️ No big deal spør du meg, selv om de er på resept!

Mitt eldste barn fikk kvalmestillende på resept de årene hun gikk på lav dose cellegift, for å forebygge kvalmen+oppkast det medførte. En gang jeg hadde omgangssyken og var dritkvalm så tok jeg noen av hennes kvalmestillende tabletter, selv om de ikke var skrevet ut til meg. 😱 Skulle tro det var kriminellt, dere overdramatiserer ALT her altså! 🤣

Er du seriøs? Man skal aldri ta reseptbelagte tabletter fra andre

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (11 timer siden):

Er du seriøs? Man skal aldri ta reseptbelagte tabletter fra andre

Det vet jeg, men jeg gjorde det likevel den gangen. Og ja, jeg er seriøs. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (14 timer siden):

Nesten så jeg ikke gidder å svare deg, for du forsvarer UANSETT hva man sier å mener!! 

Her jeg bor er det sånn, at når mødre har vokst opp med foreldre som har drevet med omsorgssvikt, så stikker Bv innom eller vil treffe foreldrene, for å få de til å gå på kurs osv.. Det er også noen som mister ungene, for BV mener at siden de ikke fikk den omsorgen å oppfølgingen ett barn skal ha når de var små, så kan å vet de ikke hvordan det er å gi omsorg å veilede barn osv osv selv.. Sykt, men sant! Jeg bor på en liten plass.. Her var det en familie med 3 barn, som etter mange år ble flytta i fosterhjem, barna var nokk 12 til 15 år, pluss at de hadde en bror som var 25-26 når de ble tatt.. 2 av de barna har selv fått barn, å begge to mista omsorgen for sine barn pga at de har hatt den barndommen de har hatt! H*n ene har akkurat fått nr 2, den som ble tatt er nå 5, han bor i fosterfamilie, men babyen hun fikk som er ca 6 mnd, får hun ha + at hun er gravid igjen! Så noen får smertelig igjen pga de ble utsatt for omsorgssvikt som barn! 

Dette er det virkelig ingen automatikk i. Lurer veldig på hvor du bor, hvis dette stemmer så høres det jo ut som en sak for statsforvalteren. 🤔

De fleste som har blitt utsatt for omsorgssvikt i barndommen, kommer jo aldri i bv's søkelys selv. Det ligger nok mer til grunn for de eksemplene du viser til her? 

Nå har jeg pedagogisk utdanning, og har i tidligere jobber sett hvordan bv arbeider. Det gir ikke mening, for det skal mye til før bv fjerner barn fra hjemmet. Da skal alle hjelpetiltak vært prøvd ut først, om det ikke er snakk om akutt fare for liv og helse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...