Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Ja,hun er blitt sviktet og skadet. Det betyr ikke at hun har en god sak mot barnevernet for det. De skal vurderes opp mot datidens praksis, retningslinjer, lovverk og kunnskap. Og etter å ha lest referater fra dag 2 i avisa nå taper Stine terreng. En ting er pengene, men ellers tror jeg hun hadde vært mye mer tjent med å få skikkelig hjelp for traumene sine. Bearbeide, sortere, rydde og kunne komme seg videre, selv om historien alltid vil være en del av en.

Enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (6 minutter siden):

Ja,hun er blitt sviktet og skadet. Det betyr ikke at hun har en god sak mot barnevernet for det. De skal vurderes opp mot datidens praksis, retningslinjer, lovverk og kunnskap. Og etter å ha lest referater fra dag 2 i avisa nå taper Stine terreng. En ting er pengene, men ellers tror jeg hun hadde vært mye mer tjent med å få skikkelig hjelp for traumene sine. Bearbeide, sortere, rydde og kunne komme seg videre, selv om historien alltid vil være en del av en.

Hun har mye å jobbe med og bør får hjelp med traumer, er helt enig. Pengene er jo advokat som har satt en sum hun mener er innafor, ikke Stine. Og advokat mener vel det er en god sak. Nå vil tiden vise hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tror Stine vil fortsette denne kampen for andre etter rettsaken..? Hva om hun vinner, får en unnskyldning som hun vil ha, men ingen penger. Blir hun fornøyd da og kjemper videre for andre..? Nei.. hun er ute etter penger og ikke noe annet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):

Ja,hun er blitt sviktet og skadet. Det betyr ikke at hun har en god sak mot barnevernet for det. De skal vurderes opp mot datidens praksis, retningslinjer, lovverk og kunnskap. Og etter å ha lest referater fra dag 2 i avisa nå taper Stine terreng. En ting er pengene, men ellers tror jeg hun hadde vært mye mer tjent med å få skikkelig hjelp for traumene sine. Bearbeide, sortere, rydde og kunne komme seg videre, selv om historien alltid vil være en del av en.

På hvilken måte taper hun terreng? For oss som ikke får lest den avisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (2 timer siden):

Hun har mye å jobbe med og bør får hjelp med traumer, er helt enig. Pengene er jo advokat som har satt en sum hun mener er innafor, ikke Stine. Og advokat mener vel det er en god sak. Nå vil tiden vise hva som skjer.

Hun har hele tiden sagt hun ikke behøver feks psykologhjelp og har det bra mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosetosta skrev (43 minutter siden):

Noen som tror Stine vil fortsette denne kampen for andre etter rettsaken..? Hva om hun vinner, får en unnskyldning som hun vil ha, men ingen penger. Blir hun fornøyd da og kjemper videre for andre..? Nei.. hun er ute etter penger og ikke noe annet. 

Nope,hun kommer ikke til og hjelpe andre. Ei heller om hun får penger. Masse tomme ord og løfter og lovnader som koker bort kort tid etterpå

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (21 minutter siden):

Hun har hele tiden sagt hun ikke behøver feks psykologhjelp og har det bra mentalt.

Men har begynt å gå til psykomotorisk fysioterapeut, et steg i rett retning. Kanskje hen kan få henne på bedre tanker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (17 minutter siden):

Men har begynt å gå til psykomotorisk fysioterapeut, et steg i rett retning. Kanskje hen kan få henne på bedre tanker. 

Eller kanskje det passet bra nå rett før rettssaken..

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (10 minutter siden):

Eller kanskje det passet bra nå rett før rettssaken..

Det spiller faktisk ingen rolle om når det ble gjort eller hvordan. Et barn ble svikta på det groveste av foreldre og barnevern, er det så vanskelig å innse det? Og en voksen sitter igjen skadet pga dette. 

Håper barnevernet taper, legger seg flate og ber om unnskyldning!

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (10 minutter siden):

Det spiller faktisk ingen rolle om når det ble gjort eller hvordan. Et barn ble svikta på det groveste av foreldre og barnevern, er det så vanskelig å innse det? Og en voksen sitter igjen skadet pga dette. 

Håper barnevernet taper, legger seg flate og ber om unnskyldning!

Når skal du innse at det ikke er bevist at BV sviktet på det groveste?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (10 minutter siden):

Det spiller faktisk ingen rolle om når det ble gjort eller hvordan. Et barn ble svikta på det groveste av foreldre og barnevern, er det så vanskelig å innse det? Og en voksen sitter igjen skadet pga dette. 

Håper barnevernet taper, legger seg flate og ber om unnskyldning!

Når jeg leste artikkelen i kveld må jeg si jeg kjente på mange vonde følelser, for en forferdelig oppvekst. Som flere sikkert vet har jeg ikke fulgt Stine så lenge, men fått med meg litt forskjellig både på snap og her. Mye kan sies om henne, men denne oppveksten og sviket kan ingen si imot. Grusomt rett og slett. 

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sprettballen said:

Når jeg leste artikkelen i kveld må jeg si jeg kjente på mange vonde følelser, for en forferdelig oppvekst. Som flere sikkert vet har jeg ikke fulgt Stine så lenge, men fått med meg litt forskjellig både på snap og her. Mye kan sies om henne, men denne oppveksten og sviket kan ingen si imot. Grusomt rett og slett. 

Ja det er det, hvis det er sant: Det er så vanskelig å vite hva som er sant, for hun har en tendens til å snakke usant, tviste og overdrive. Det gjør at man til slutt begynner å tvile på hva sannheten virkelig er. Retten må jo også forholde seg til fakta og dokumentasjon, ikke på følelser. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

-Jeg var livredd for at hun skulle våkne opp igjen. Jeg ville aldri hatt henne tilbake igjen.

står det på TV2.

Men Stine har jo lagt ut på facebook bilder av moren sin og skrev at hun savnet henne. Det var før hun gikk til sak mot barnevernet. 

 


 

 

 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (3 minutter siden):

 

-Jeg var livredd for at hun skulle våkne opp igjen. Jeg ville aldri hatt henne tilbake igjen.

står det på TV2.

Men Stine har jo lagt ut på facebook bilder av moren sin og skrev at hun savnet henne. Det var før hun gikk til sak mot barnevernet. 

 


 

 

 

 

Dette er det utrolig at folk ikke forstår. Et barn som utsettes for traumer i en relasjon (av en primæromsorgsperson) man er avhengig av for å overleve, settes i en umenneskelig situasjon. Den man er avhengig av, skader deg. Den du er avhengig av, er den du er mest redd for i hele verden. Og den du er redd for, er du også glad i, for hun er tross alt din nærmeste. Det er veldig vanlig at traumeutsatte både elsker og hater sin egen overgriper, og kjenner på en tapt sorg. Man kan gjerne savne overgriper pga tilknytning, men samtidig ville unngå denne pga angst. Man kan savne og være glad i den man skulle ønske overgriper var, og samtidig ønske død over den personen overgriper faktisk er. Tapt sorg, heter det. Stine savner nok en mamma, den moren hun aldri fikk, og som hun skulle ønske moren var.  Hun sørger nok over tapet av moren som egentlig aldri var en mamma. Sorg over en relasjon som aldri ble, mer enn sorg over at hun er død. Samtidig som hun er lettet over at hun er borte og ikke kan skade henne mer.

Dette er innviklet

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Paneera said:

Dette er det utrolig at folk ikke forstår. Et barn som utsettes for traumer i en relasjon (av en primæromsorgsperson) man er avhengig av for å overleve, settes i en umenneskelig situasjon. Den man er avhengig av, skader deg. Den du er avhengig av, er den du er mest redd for i hele verden. Og den du er redd for, er du også glad i, for hun er tross alt din nærmeste. Det er veldig vanlig at traumeutsatte både elsker og hater sin egen overgriper, og kjenner på en tapt sorg. Man kan gjerne savne overgriper pga tilknytning, men samtidig ville unngå denne pga angst. Man kan savne og være glad i den man skulle ønske overgriper var, og samtidig ønske død over den personen overgriper faktisk er. Tapt sorg, heter det. Stine savner nok en mamma, den moren hun aldri fikk, og som hun skulle ønske moren var.  Hun sørger nok over tapet av moren som egentlig aldri var en mamma. Sorg over en relasjon som aldri ble, mer enn sorg over at hun er død. Samtidig som hun er lettet over at hun er borte og ikke kan skade henne mer.

Dette er innviklet

Det forstår jeg godt. Jeg konstaterer kun en av mange motstridende fortellinger fra Stine. Det handler ikke kun om den ene saken; men veldig mange saker og historier som er motstridende og spriker i alle retninger. Det er et mønster. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (2 timer siden):

På hvilken måte taper hun terreng? For oss som ikke får lest den avisen..

I hovedtrekk har kommunen greid å få fram nettopp det jeg har påpekt her, hva som var praksis, sedvane, kunnskap osv den gangen kontra i dag. At det er lett å se i dag, men ikke den gangen. De har valid poeng når det gjelder hvorfor søknaden om omsorgsovertakelse ikke ble sendt, som også sammenfaller med argumenter fra BV i Trondheim i trillingsaken der (som var en av årsakene til at Stine begynte å se på egen dag), om hvordan systemet fungerte en gangen. De blir kritisert for å ikke ha ført journal på tilsynsbeøkene hos mor, men svarer at den gangen var det mye løse notater osv, som faktisk er helt sant, dokumentasjonspraksisen var en helt annen på 80-90-tallet og ting var ikke digitalt. Jeg søkte innsyn i journal fra kommunen fra 80-taller, oppfølging hos fysio og logoped finnes det ingen dokumentasjon på, helsestasjon er syltynn, og skolehelsetjenesten kun percentilskjema og «egenerklæring» fra foreldre. Å kritiserer dem for manglende journalføring på tilsynsbesøkene gir altså heller ikke tungt argument for svikt fordi det var mer sedvane den gangen enn det motsatte (selv om vi i dag kan være enig om at det var feil). Dette med at far fikk omsorgen og mor mistet den, det har jeg aldri hørt Stine si noe om på snap i alle fall. 
Og så er det jo noen jokere her. Hvis folk fra kommunen har fulgt Stine på snap har hun problemer mtp diagnoser og invaliditet. For hun har sagt ikke bare en gang at hun ikke har psykiske skader av traumene, bare fysiske (bare satt seg fysisk i kroppen). Nå kommer det dokumentasjon på CPTSD (Ingen overraskelse altså), depresjon, panikkangst, og hun sier sov hun har selvskadet. Hun har sagt at psykolog er for tapere, psykolog er ikke noe for henne. Det henger ikke på greip når hun santidig saksøker kommunen på det grunnlaget hun gjør. 
kommunens advokat argumenterte også godt mtp foreldelse.

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert: kommunen har lagt seg på en linje der de er klare på at når man ser saken i dag er det ikke tvil om at Stine har hatt en dårlig oppvekst og at ting skulle vært gjort annerledes (=ydmykhet osv), men samtidig greier de ut ifra det jeg har lest å stille saken i datidens lys og begrunne de tilsynelatende dårlige valgene og f.eks manglende journalføring opp mot det opp mot dette. Og så lenge de greie det saklig svekkes Stines sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje Stine allerede begynner å lukte lunta her, for hun har ikveld begynt å snakke om at "hun kan ikke tape dette her" bl.a pga det økonomiske. Da er det hun som må betale saksomkostninger for hele gjengen visstnok. Og det har hun ikke råd til *himler med øya og tar en lang melankolsk tenkepause, mens hun håper at noen ivrige følgere skal si at de isåfall vil kjøre i gang en ny spleis*

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...