Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Bloggheksa skrev (4 timer siden):

Men hun snapper jo omtrent ikke noe fra sykehuset. Så å si at hun bruker telefonen mye er ett tynt argument da du ikke kan vite hva hun gjør i og med at hun omtrent ikke har lagt ut noe 

Hun har da snappet fra sykesengen ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (3 timer siden):

Hun har snappet overraskende mye til å være innlagt for så sterk migrene at hun ikke kan være hjemme. Hun kler seg og går ut i tv stua for å se på seg selv på tv sammen med de andre der og hun er såpass oppegående at det sjokkerer meg at hun påstår hun er innlagt for migrene anfall. Min far har migrene og i hele min oppvekst var han kun borte fra jobb noen få ganger - hver gang på grunn av migrene. Han har ekstremt høy arbeidsmoral og jobbet hos samme arbeidsgiver i 45 år. Ikke sykemeldt en eneste dag i sitt liv og noen få ganger som sagt borte med migrene. Da lå han helt stille på et mørkt rom i en dag eller to før han var bedre. Hun er en løgner og bedrager og et irritasjonsmoment uten sidestykke. Jeg har aldri i mitt 50 år gamle liv vært borti noen som higer mer etter oppmerksomhet enn henne.

Ikke glem sosial angst, se seg selv på tv sammen med medpasienter...... Jeg hadde dødd med min sosiale angst..... 

• Liker 21
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med monster mens man ligger på sykehuset med migrene 🤷‍♀️

Gir meg ende over! 
Vann å mat er vel det beste ! 

Ingenting sjokkerer meg med denne dama lengre , gleder seg sikkert til å komme hjem til masse morgenleveringer .. 

At ikke folk ser hva hun driver med ?!

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reagerer alle forskjellig når vi er syke, men det er utrolig rart å ha så sterk og langvarig hodepine at du blir innlagt, for så å snappe, sitte i tv stuen, strikke og drikke monster.... Det å drikke monster i seg selv er gjerne ikke så rart, men å ha en jævla vlog med terningkast og hele pakka blir bare helt fullstendig feil. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (14 minutter siden):

Vi reagerer alle forskjellig når vi er syke, men det er utrolig rart å ha så sterk og langvarig hodepine at du blir innlagt, for så å snappe, sitte i tv stuen, strikke og drikke monster.... Det å drikke monster i seg selv er gjerne ikke så rart, men å ha en jævla vlog med terningkast og hele pakka blir bare helt fullstendig feil. 

Helt utrolig. Som jeg skrev over. Et hån mot oss som har migrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erdetmuliga skrev (2 minutter siden):

Sykepleier som kommer med sjokolade når s er innlagt med migrene? Håper ikke den sykepleieren skal stelle med meg 😂

Hun har sendt sjokoladen til seg selv. Åpenbart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (36 minutter siden):

Hun har sendt sjokoladen til seg selv. Åpenbart 

Erdetmuliga skrev (39 minutter siden):

Sykepleier som kommer med sjokolade når s er innlagt med migrene? Håper ikke den sykepleieren skal stelle med meg 😂

Ikke glem kvalmen da….😅😅Og legene må vel behandle henne utifra d hun påstår og ikke hva de tror og mener om hennes»migrene og kvalme». J venter egentlig bare på snap fra legevisitten,jg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg undrer meg noen ganger over alderen på denne dama. Tror hun virkelig det fremmer saken hennes at hun stadig hevder seg syk ~ nye diagnoser og smerter hver eneste dag. Javisst, hun har migrene og er nå innlagt på sykehus. Samtidig kommer det avslag på saken fra kommunen. Ikke uventet~  Har hun egentlig noen forståelse av hva denne meningsløse snappingen gjør?(For saken) Å bruke sykdom og diagnoser for å høste sympati ~ sanke inn godtroende folk som kan gi gode ord og gaver. Ett lokalsamfunn som rister på hodet og er målløs. For hvem forstår seg på dette hun bedriver ~ gjøre seg selv til latter på dette viset. Nå blir det ny spleis og rettssak. Vi får ønske lykke til!

Betviler ikke omsorgssvikt og saken ~ men alt det hun bedriver rundt dette.  Samtidig undres det over at ingen som er i familien står sammen med,  og opp for henne i denne saken.

Endret av Murstein
  • Liker 11
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ingen jeg- går det virkelig an å fake seg til innleggelse og IV behandling i så mange dager? 😱

Jeg klarer ikke å forstå det.

Samtidig så irriterer det meg å se henne hive innpå sukker, energidrikk(værsting av de værste), masse hvitt brød, ultraprossesert ferdigmat og halvfabrikata. Kosthold har mye å si både for migrene og psykisk helse. Så hun kan jo starte der, så skal hun se at hun vil føle seg bedre ganske raskt. 
Men, det skjer vel neppe, ikke så mye vilje til endring å spore der virker det som 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (17 minutter siden):

Jeg spør ingen jeg- går det virkelig an å fake seg til innleggelse og IV behandling i så mange dager? 😱

Jeg klarer ikke å forstå det.

Samtidig så irriterer det meg å se henne hive innpå sukker, energidrikk(værsting av de værste), masse hvitt brød, ultraprossesert ferdigmat og halvfabrikata. Kosthold har mye å si både for migrene og psykisk helse. Så hun kan jo starte der, så skal hun se at hun vil føle seg bedre ganske raskt. 
Men, det skjer vel neppe, ikke så mye vilje til endring å spore der virker det som 🙄

Hun kan jo starte her. Og ang fake-ingenting overrasker meg med denne dama mer. At hun har vondt i hodet er mulig, men det er ikke invalidiserende hodepine per se, hun har spist hjemme og en ernæringsfrisk person blir ikke alvorlig underernært på 2-3 dager. Kvalmen kunne hun fått tabletter for, men hun har vel brukt «tar ikke tabletter pga mamma» og utelatt at det er tabletter hun tar og dermed fått inn for i.v. behandling. Jævlig pussig å velge vaffel med brunost om du er så jævlig kvalm for øvrig.

grunnen til relativt lite snap fra sykehus er nok i hovedsak fellesrom, så da kan hun ikke prate særlig og må bare tekste. Gor nok ikke samme kicket

149731B9-F560-42C3-8745-0A14D19C76E4.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bloggheksa skrev (12 timer siden):

Men hun snapper jo omtrent ikke noe fra sykehuset. Så å si at hun bruker telefonen mye er ett tynt argument da du ikke kan vite hva hun gjør i og med at hun omtrent ikke har lagt ut noe 

Snapper mer enn nok, og så er det noe med å se helheten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (16 minutter siden):

Hjelp meg å forstå. Hun har så sterk migrene at hun ikke kan være hjemme, men hun går til Narvesen kiosken, kjøper Monster og har test av ny smak og terningkast i senga??! JEG FATTER DET IKKE!!!

Du er ikke alene. Hun må ha en jævlig spes migrene, går strålende med lys, skjerm, lyd og ja. Du har ikke invalidiserende anfall om du kan tusle på Narvesen! Tipper hun har spilt opp «får ikke i meg mat og drikke pga kvalme og kan ikke ta kvalmestillende tabletter» til maks. Og lagt til noen nye symptomer, ref at de tar CT og MR. Dette tas ved utilfredsstillende behandlingseffekt der man kan mistenke andre årsaker, ved nevrologiske utfall som ikke er del av kjent aura, ved atypisk og langvarig aura, og ved markant forverring sammenlikna ,med tidligere og null effekt av behandling. Stine faller ikke innunder noen av disse i utgangspunktet, til nød siste, men da har hun i alle fall ikke hatt skikkelig migrene tidligere, om hun ikke har dratt på noe da. Aura har hun jo ikke, det hadde hun garantert delt mtp alt hun deler

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene oppfattes veldig ulikt.

Jeg har hatt migrene i flere tiår.men med 1 forebyggende pille om dagen så er det blitt så mye mindre anfall.

Jeg tipset S om dette en gang.

Men kan jo ikke ta piller...

Tar heller 1 forebyggende pille jeg altså,og synes det er rart å være så prinsippfast mot medisiner som kan gi bedre livskvalitet.joda,skjønner traumet ifht mor og misbruk,men likevell liksom..

Burde fått intensiv behandling for mange år siden ifht tankesettet

Skeptisk til frua,men hu ser neggu itte fresk ut.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noeskeptisk skrev (19 minutter siden):

Jeg har hatt migrene i flere tiår.men med 1 forebyggende pille om dagen så er det blitt så mye mindre anfall.

Tar heller 1 forebyggende pille jeg altså,og synes det er rart å være så prinsippfast mot medisiner som kan gi bedre livskvalitet.joda,skjønner traumet ifht mor og misbruk,men likevell liksom..

Synes hun ser overraskende «fresk» ut jeg, og ansiktet hennes ser overhodet ikke smertepreget ut. 
Når det gjelder piller, så hiver hun innpå Betakaroten ihvertfall. Er jo piller/kapsler det også. Så det traumepratet hennes rundt piller er bare svada.

Innlagt på sykehus med langvarig migrene, men tusler ned på kiosken på sykehuset for å kjøpe seg Monster?! Med påfølgende snapping 😂

Hun er en skam.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noeskeptisk skrev (9 timer siden):

Er slik hun ser ut uten sminke. Hun tar dessuten tabletter. Husker ikke hvilke, men tror der var noe naturmedisin i tablettform. Jeg er ikke helsepersonell, men å snappe og strikke med migrene forstår jeg lite av. Legger ut tekst på snappene og i tillegg terningkast på Monster. Drama om alt fra flått til hodepine. Kjenner flere med migrene, men aldri om noen av dem hadde klart denne aktiviteten under anfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en artikkel på FB fra tv2 i sted. Og det var Stine og advokaten hennes som gikk ut i tv2, med at hun fikk avslag på erstatning fra barnevernet. Er det hun det er snakk om i denne tråden? Syntes jeg så bakover her et sted, at hun skrøt av å få erstatning? Hun har jo tydeligvis ikke fått det? 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Når hun klarer å ta betakaroten, som er tabletter, før sommeren for å bli brunere, så er det bare pisspreik at hun har så sterkt traume mot tabletter at hun ikke klarer å ta kvalmestillende (de finnes også i smelteform; zofran bl.a, legger den bare på tunga så er den borte på noen sekunder) eller forebyggende migrenemedisin. 

Det blir bare for dumt når hun sier at hun ikke tar smertestillende tabletter og dermed kan det tolkes dit hen at hun ikke tar noe mot smerter, mens hun tidligere har fortalt at hun bruker smerteplaster. Dvs ganske sterke saker

»Hotellfrokost» skrev hun på en snap i går……..og ja, det tror jeg stemmer. Stine er på en slags husmorferie. Hun bruker selv ord som «å bli dullet med», oppmerksomhet….. hun får den oppmerksomheten og dullingen hun ikke fikk som barn. I hverdagen så er det hun som handler, lager middag, vasker, rydder osv. Nå slipper hun alt ansvar. Får maten servert, ligge i senga å strikke eller være på snap, sosial omgang med medpasienter. I tillegg så kom sykehusinnleggelsen beleilig nok samtidig som det kom ut i media at kommunen ikke vil betale erstatning. Så at Stine fikk en smell da kommunen ikke vil betale noe etter lang tid med kamp kan jeg godt forstå, men om Lillehammer sykehus er riktig plass for innleggelse er jeg usikker på. 

Håper egentlig at når legen skriver henne ut også samtidig sender henvisning til Dps. Stine trenger mere hjelp enn hva planter, perling, fargelegging og mindfullness gir henne. Hun ser jo ikke selv problematikken ved at som foreldre så er det stor fare for å overføre egne traumer og fobier til egne barn. Ta bare noe så basic som tannlegeskrekk; hvis en av foreldrene sliter med det så bør den som ikke har det, eller en annen som barnet er trygg på, følge barnet til tannlegen.

Alle er vi formet som mennesker av arv og miljø. Og Stine bør ha i bakhodet både at hun har en arvelig komponent for rus (selv om hun ikke drikker) mtp smertestillende som er A og B-preperater som hun ifg seg selv står fast på (jamfør smerteplaster) og hun bør ha i bakhodet risikoen for både å overfører egne traumer og påføre barna nye traumer.

Jeg vet i allefall med meg selv at terskelen min for sykehusinnleggelse er ganske så høy selv om jeg har åpen innleggelse nettopp pga det var veldig traumatisk for yngste da jeg ble akuttinnlagt og kreften ble oppdaget (den hadde fått spre seg fritt pga jeg ikke ble tatt på alvor av legen….men det er en annen sak) og det var så kritisk at det var usikkert hvilken vei det gikk. Hun har også en meget oppegående pappa og ble godt i varetatt, men likevel så sliter hun med traumer og får helt panikk og  angst hvis det blir snakk om at jeg må legges inn, selv om det er noe så ufarlig som å få kontroll på smerter ved smertetopper som jeg ikke får bukt med hjemme. Så da velger jeg heller, så langt det går men ikke for enhver pris, å gjøre det jeg kan for å unngå innleggelse. Av hensyn til henne (ja, hun får profesjonell hjelp)

Ikke at jeg mener at Stine skal utlevere barna, men den tiden jeg har fulgt henne så har jeg aldri hørt henne ha fokus på hvilke ringvirkninger hennes problemer og sykdommer har for familien. For det har det garantert. Tror mulig andre mennesker ville hatt mere forståelse hvis de hadde skjønt at Stines barndom med påfølgende sykdommer og begrensinger ikke bare rammer henne, men også familien hennes. Når mor, eller far, er såpass syk at det medfører full uførhet så går det utover barnas psyke; det går kanskje på skolen og er engstelige for om mamma har kollapset på badet igjen, kanskje de føler at de kan ikke ta med venner hjem eller at de må være mest mulig på rommet sitt pga mamma må ha ro og fred, eller om mamma blir innlagt på sykehus igjen. Partneren likedan går kanskje på jobb og sliter med å fokusere på jobben pga tankene er hjemme, får lange dager pga må også levere og hente barn, får alt ansvar ved sykehusinnleggelse og må i vareta engstelige barn osv osv… Men Stine sitt fokus er bare på henne selv og på hvor synd det er på henne. Ikke hva hennes sykdommer påvirker familiedynamikken

Lurer på hva ansatte på Lillehammer tenker når hun er på dag 12 (eller noe sånt) med migrene, og er så syk at hun er innlagt, likevel så klarer hun å strikke, spiser godt, går til kiosken å kjøper energidrikk og godteri, sitter på dagligstuen med medpasienter, har ifg seg selv verdens beste «roomie» som hun deler rom med. 

Jeg tenker at Stine kanskje trenger profesjonell hjelp også. Ikke for det somatiske, men det psykiske. Ved psykisk sykdom kan en bli veldig selvsentrert. Samtidig kan det hende Stine tenker i de baner, men bruker snap for å snakke om seg og ikke de rundt henne. 

Endret av Klink
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...