Høstluft Skrevet 16. juni 2022 #12281 Del Skrevet 16. juni 2022 Eier de huset de bor i? Og hvordan finner jeg discordgruppen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 16. juni 2022 #12282 Del Skrevet 16. juni 2022 Polarpuma skrev (57 minutter siden): hun lånte vel også ut campingvogna si gratis til Stine og familien? Stine hadde jo så “dårlig råd”, så hadde ikke råd til sommerferie. Det hadde hun hatt råd til hvis hun ikke sløste så mye penger på gaver til seg selv, klær, planter, monster, snus og dritmat. Det kommer til å bli jamring nå også, mot ferietida. Husk jeg har sagt det 👍 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePote Skrevet 16. juni 2022 #12283 Del Skrevet 16. juni 2022 Rosatoast skrev (17 timer siden): Hvordan er du 100% sikker på at hun fikk det plasteret? Det er en veeeeldig liten pasientgruppe i Norge som får fentanyl-plaster. Og hvis det har seg slik at denne dama lyver om det meste så tviler jeg sterkt på at hun får det. Er ganske sikker på at dette er noe en spesiell pasientgruppe får, og da må de månedlig til Riksen på smerteklinikk og alt som er. Faren min får det, så derfor jeg vet akkurat det. Og vet at det ikke er en stor pasientgruppe som får dette.. Hun har ikke Fentanyl plaster, men Norspan plaster. To vidt forskjellige preparater. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePote Skrevet 16. juni 2022 #12284 Del Skrevet 16. juni 2022 Kanin46 skrev (17 timer siden): Om man får opiater som plaster el tabletter er på papiret hip som hap,og langt fra uvanlig at relativt unge får det. Men det er vanskeligere å få på blå resept,om du ikke har kreft. Det du skriver er direkte feil, se også link og screenshot fra artikkel. Også bare å søke på «oxycodone bruk Norge» eller «opiater bruk Norge» så får du masse dokumentasjon på dette. https://sykepleien.no/2020/10/okt-bruk-av-sterke-opioider-i-norge Dette er litt feil info du kommer med. Jeg er 35 år og har Smerteplaster og tabl på blå resept, har vedtak på begge to. Og det er ikke bare kreft pasienter som får disse på blå/vedtak. Tidligere var det kun kreft pasienter eller terminale som fikk b.la Norspan. Men dette er forandret på. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 16. juni 2022 #12285 Del Skrevet 16. juni 2022 LillePote skrev (55 minutter siden): Dette er litt feil info du kommer med. Jeg er 35 år og har Smerteplaster og tabl på blå resept, har vedtak på begge to. Og det er ikke bare kreft pasienter som får disse på blå/vedtak. Tidligere var det kun kreft pasienter eller terminale som fikk b.la Norspan. Men dette er forandret på. Foreslår at du leser det jeg har skrevet på nytt 😉Har ikke skrevet at det bare er kreftpasienter, men at det er vanskeligere å få på blå om man ikke har kreft. Har blåresept-vedtak selv pga kroniske smerter. Men når det ikke er pga kreft må det søkes individuelt til Helfo,og de er mye strengere på vurderingene. Men man kan jo få plaster og/el tabletter uten blå resept også. Poenget mitt var å svare ut påstanden til vedkommende som påsto at det ikke kunne stemme at Stine ikke hadde plaster for det var det nesten ingen unge som fikk, noe som jo er helt feil (se også link og screenshot), og nevnte derfor forskjellen med blåresept mtp at der er det vanskeligere, men er jo enda flere enn oss drøyt 17000 som får det på blå, som går på opiater, fordi man kan få det på hvit resept også, opp til den enkelte lege. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norges sjef Skrevet 16. juni 2022 #12286 Del Skrevet 16. juni 2022 Vilja1892 skrev (6 timer siden): Fikk noen tårer??? Den dama stikker fingrene inn i øynene for å presse ut det lille hun klarer av væske. Ikke noe annet enn skuespill. Den dama der griner kun om det er noe hun synes er urettferdig mot seg selv. Mot andre finnes det ikke empati. Det er flere her inne som kjenner eller har kjent fru Knutsen. Det er gode venner/venninner som har prøve på ordentlige måter å så ifra at det kanskje ikke er helt heldig slik hun holder på. Da er det full frys eller blokkering. Hun der tar ikke imot noe som helst av konstruktiv tilbake meldinger eller kritikk. Her skal alt gå slik hun vil, hvis ikke blir det bråk. Er så enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støgga Skrevet 16. juni 2022 #12287 Del Skrevet 16. juni 2022 Ang ferie, skulle dem ikke til Danmark i ferien? Mente det var derfor dem måtte ha større bil? 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. juni 2022 #12288 Del Skrevet 16. juni 2022 Fast bruk av opiater gir forstoppelse hvis man ikke er obs på det og derfor bør man sette inn tiltak for å forebygge forstoppelse, som: fiberrikt kosthold, drikke mye vann/væske (hvis ikke får fiber motsatt effekt og blir som en stein i magen), samt mosjon. Dette er som oftest ikke tilstrekkelig og dermed bør man daglig innta lactulose/dulphalac Mtp at Stine viste frem smerteplaster før jul og ble innlagt med forstoppelse nå i vår så overrasker det meg at fastlegen ikke også ga henne resept på lactulose (er reseptfritt, men kan få det på resept ved daglig bruk, da blir det billigere). Etter at hun kom hjem fra sykehuset i vår så filmet hun seansen der hun skulle ta lactulose, så tydeligvis har hun gått lenge uten at fastlegen opplyste om det siden det var sykehuslegen som foreskrev lactulose Jeg skjønner ikke helt logikken når Stine sier hun får ketaminbehandling pga hun klarer ikke tabletter pga moren. Hun står jo fast på opiat daglig via plasteret! Om man inntar det oralt eller via huden og blodbanen er ett fett, virkestoffet er det samme. Dessuten har hun ingen problemer med å svelge betakaroten og magnesium 🤷🏼♀️ 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lailouna Skrevet 16. juni 2022 #12289 Del Skrevet 16. juni 2022 SnippSnappSnute2 skrev (45 minutter siden): Dette er trist å lese. Gry virket som et nydelig og godt menneske. Desverre går noen av oss på noen smeller, i møtet med noen typer mennesker. En erfaring rikere. Dette sier mye om Stine som person. Sitter og forteller at Nordmenn blir mere og mere kalde. Hun snakker til sitt eget speilbilde. Jeg føler og erfarer at smilet, omsorgen og vennligheten jeg sender ut til andre, uansett farge, kjønn, alder, legning. Da får jeg smil, omsorg og vennlighet tilbake. Den dama må se seg selv i speilet og begynne med seg selv. Viss en manipulator ikke har behov for deg lengre så er det ignorering og null kontakt 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nillani Skrevet 16. juni 2022 #12290 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) Tenk at ei 3 barnsmor på snart 40 år står å er strålende fornøyd med å ha sovet til kl 10. Før så logga hu på mye før å fortalte at hu hadde vært oppe når gutta sto opp og drog ut av huset. Nå ligger hu til langt på dag og er tydeligvis strålende fornøyd med det. Dette går i helt feil retning. Vi ser ei alvorlig psykisk syk dame uten egeninnsikt. Hadde hu hatt litt mer fornuft, så hadde hu tatt tak i både døgnrytme og kosthold, samt kjøpegalskapen. Trist. Endret 16. juni 2022 av Nillani Skrivefeil 25 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 16. juni 2022 #12291 Del Skrevet 16. juni 2022 Hørte jeg feil, eller sa hun at hun hadde handlet "for Alex". Nemlig nye, skikkelige sandaler til lillegutt å ha i barnehagen? Merkelig måte å formulere innkjøp til felles barn, isåfall. I tillegg til at "hu mor sørger for at alle i huset har såpe og sjampo og sånt". Synes hun blir rarere og rarere, og mer og mer ekstrem. Hun har skapt seg et slags eklektisk narrativ basert på diverse snappere, bloggere og influensere, og den lapskausen er giftig! Sammenliknet med feks Christina i Joviale (bless her heart <3), forstår jeg ikke at ikke Stine ser hvor inn i granskauen selvsentrert hun er? Her lever det folk med ekte problemer som tar tak i livet, situasjonen som er på liv og død og klager ikke, mens Stine hauser opp sin konstruerte verden. Jeg har hatt en pause fra Stine, og nå lurer jeg på om jeg må ta en ny en. Hun er giftig. 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lailouna Skrevet 16. juni 2022 #12292 Del Skrevet 16. juni 2022 EllaSays skrev (31 minutter siden): Hørte jeg feil, eller sa hun at hun hadde handlet "for Alex". Nemlig nye, skikkelige sandaler til lillegutt å ha i barnehagen? Merkelig måte å formulere innkjøp til felles barn, isåfall. I tillegg til at "hu mor sørger for at alle i huset har såpe og sjampo og sånt". Synes hun blir rarere og rarere, og mer og mer ekstrem. Hun har skapt seg et slags eklektisk narrativ basert på diverse snappere, bloggere og influensere, og den lapskausen er giftig! Sammenliknet med feks Christina i Joviale (bless her heart <3), forstår jeg ikke at ikke Stine ser hvor inn i granskauen selvsentrert hun er? Her lever det folk med ekte problemer som tar tak i livet, situasjonen som er på liv og død og klager ikke, mens Stine hauser opp sin konstruerte verden. Jeg har hatt en pause fra Stine, og nå lurer jeg på om jeg må ta en ny en. Hun er giftig. Ja hun er helt klart giftig ,jeg skal blokkere henne for det fortjener hun ,er så dritt lei henne. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvemerdu Skrevet 16. juni 2022 #12293 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) Hun er livsfarlig! Hun har seriøst INGEN venner her i virkeligheten - «mor Spania» er en snap/insta/Facebook-venn, og det er jo seriøst bare et tidsspørsmål før det «vennskapet» der også er unnagjort. De virker jo som oppegående folk, og oppegående folk er ikke venn med denne dama, det skal jeg love dere! 3-barnsmora som lever på smerteplaster, ketaminbehandling og har tannlegeskrekk, har hudsykdom, forstoppelse, sosial angst, PTSD, klarer ikke svelge tabletter pga mors tablettmisbruk, skiveutglidning i ryggen, stive ledd og kink i nakken. Parallelt med alt dette så lever kjerringa på monster, Pepsi Max, dårlig mat, fikser tenna for syns skyld, knasker betakaroten, danser jukkende til russelåter om fyll og sex og snakker til «snæppen» om at vi alle nå må bli litt snillere og rausere med hverandre… sa hu som ikke gidder å verken kjøre eller hente sine egne unger engang, verken i barnehagen eller på fotballkamp… for fotballkamp gidder a i alle fall ikke å se på. Herregud så provoserende! Jeg bør IKKE se på henne, men det er bare så interessant å se hvor langt denne galskapen kan strekkes før en eller annen instans griper inn å får slutt på cirkuset. Å vokse opp i dette anser jeg å være omsorgssvikt. Endret 16. juni 2022 av Hvemerdu Skrivefeil 24 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePote Skrevet 16. juni 2022 #12294 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) EllaSays skrev (2 timer siden): Hørte jeg feil, eller sa hun at hun hadde handlet "for Alex". Nemlig nye, skikkelige sandaler til lillegutt å ha i barnehagen? Merkelig måte å formulere innkjøp til felles barn, isåfall. I tillegg til at "hu mor sørger for at alle i huset har såpe og sjampo og sånt". Synes hun blir rarere og rarere, og mer og mer ekstrem. Hun har skapt seg et slags eklektisk narrativ basert på diverse snappere, bloggere og influensere, og den lapskausen er giftig! Sammenliknet med feks Christina i Joviale (bless her heart <3), forstår jeg ikke at ikke Stine ser hvor inn i granskauen selvsentrert hun er? Her lever det folk med ekte problemer som tar tak i livet, situasjonen som er på liv og død og klager ikke, mens Stine hauser opp sin konstruerte verden. Jeg har hatt en pause fra Stine, og nå lurer jeg på om jeg må ta en ny en. Hun er giftig. Det stemmer! A sendte melding om at O trengte nye sandaler. Å det sier jo litt om hvor lite hun egentlig er involvert i sitt eget barn. Men hu er nøye på at unga har gode sko, for det er viktig🤦🏻♀️ Hadde hun vært mer tilstedet for O, hadde HUN også visst at han trengte nye sandaler. Men det kan jo ikke hun vite, for hun er jo knapt delaktig i hans hverdag😳 Endret 16. juni 2022 av LillePote 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bygdefruen Skrevet 16. juni 2022 #12295 Del Skrevet 16. juni 2022 Hvemerdu skrev (56 minutter siden): Hun er livsfarlig! Hun har seriøst INGEN venner her i virkeligheten - «mor Spania» er en snap/insta/Facebook-venn, og det er jo seriøst bare et tidsspørsmål før det «vennskapet» der også er unnagjort. De virker jo som oppegående folk, og oppegående folk er ikke venn med denne dama, det skal jeg love dere! 3-barnsmora som lever på smerteplaster, ketaminbehandling og har tannlegeskrekk, har hudsykdom, forstoppelse, sosial angst, PTSD, klarer ikke svelge tabletter pga mors tablettmisbruk, skiveutglidning i ryggen, stive ledd og kink i nakken. Parallelt med alt dette så lever kjerringa på monster, Pepsi Max, dårlig mat, fikser tenna for syns skyld, knasker betakaroten, danser jukkende til russelåter om fyll og sex og snakker til «snæppen» om at vi alle nå må bli litt snillere og rausere med hverandre… sa hu som ikke gidder å verken kjøre eller hente sine egne unger engang, verken i barnehagen eller på fotballkamp… for fotballkamp gidder a i alle fall ikke å se på. Herregud så provoserende! Jeg bør IKKE se på henne, men det er bare så interessant å se hvor langt denne galskapen kan strekkes før en eller annen instans griper inn å får slutt på cirkuset. Å vokse opp i dette anser jeg å være omsorgssvikt. Det må da være stusselig for henne å tenke på alle de vennskapene hun har hatt gjennom åra og hvor få mennesker hun har igjen i livet sitt nå. Kjenner jeg blir trist på hennes vegne. Det er så mye som er galt med henne og oppførselen hennes at jeg skjønner ikke hvorfor ingen har grepet inn. Hennes unger kan ta like stor skade av hennes livsførsel som hun fikk av sin mors livsførsel. 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvemerdu Skrevet 16. juni 2022 #12296 Del Skrevet 16. juni 2022 bygdefruen skrev (4 minutter siden): Det må da være stusselig for henne å tenke på alle de vennskapene hun har hatt gjennom åra og hvor få mennesker hun har igjen i livet sitt nå. Kjenner jeg blir trist på hennes vegne. Det er så mye som er galt med henne og oppførselen hennes at jeg skjønner ikke hvorfor ingen har grepet inn. Hennes unger kan ta like stor skade av hennes livsførsel som hun fikk av sin mors livsførsel. Helt enig i denne tanken, og det har jeg skrevet tidligere også. Dette er hverdagen til tre gutter, og det er helt utrolig at ingen handler her… 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstluft Skrevet 16. juni 2022 #12297 Del Skrevet 16. juni 2022 Jeg er en relativ ny følger, og har vel ikke akkurat sett så mye av henne til å forstå at dere kaller henne (p)syk. Men for en fantastisk mann hun har! Virker som han tar yngstesønnen hele tiden. Men noe ting reagerer jeg litt på. Det ene er hvor sinnsykt mye klær hun har!? Og neglelakker og makeup osv. Det andre er hvor mye energi hun har til å være syk. Jeg er selv ufør og hadde aldri greid det løpet hennes. Er du sliten og har så vondt at du ikke kan jobbe så er man vel neppe frisk nok til å kjøre ut på shopping hver dag eller snakke til kamera hele tiden. Jeg selv ville aldri hatt overskudd til det. Når det gjelder Spania tipper jeg at Stine og mannen skal jobbe for de. Utleie av ferieleiligheter eller noe. Derfor ny printer og tastatur osv tror jeg. 7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvemerdu Skrevet 16. juni 2022 #12298 Del Skrevet 16. juni 2022 Høstluft skrev (8 minutter siden): Jeg er en relativ ny følger, og har vel ikke akkurat sett så mye av henne til å forstå at dere kaller henne (p)syk. Men for en fantastisk mann hun har! Virker som han tar yngstesønnen hele tiden. Men noe ting reagerer jeg litt på. Det ene er hvor sinnsykt mye klær hun har!? Og neglelakker og makeup osv. Det andre er hvor mye energi hun har til å være syk. Jeg er selv ufør og hadde aldri greid det løpet hennes. Er du sliten og har så vondt at du ikke kan jobbe så er man vel neppe frisk nok til å kjøre ut på shopping hver dag eller snakke til kamera hele tiden. Jeg selv ville aldri hatt overskudd til det. Når det gjelder Spania tipper jeg at Stine og mannen skal jobbe for de. Utleie av ferieleiligheter eller noe. Derfor ny printer og tastatur osv tror jeg. Jeg er helt frisk jeg, og har ikke i nærheten av all denne energien som hun har! 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudeluttentutten Skrevet 16. juni 2022 #12299 Del Skrevet 16. juni 2022 Hvemerdu skrev (35 minutter siden): Jeg er helt frisk jeg, og har ikke i nærheten av all denne energien som hun har! Så trist! Det kreves jo ikke så fryktelig mye energi å snakke inn i en tlf. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 16. juni 2022 #12300 Del Skrevet 16. juni 2022 sykt at hun netopp utleverte overlegen på smerteklinikken med at han har vært sykemeldt og hvorfor…! 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå