Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Malleli89 skrev (2 timer siden):

Så enig!! Er ikke lett å bli klok på.. Kommer man med tips er det feil, viser man omsorg er det feil, stiller man feil spm er det feil, får hun kritikk er det feil.. Hærrefred! Så lenge det er gaver å blomster på døra, er det kjempegreit! 😫🙄🥴

Helt psyko oppførsel, spør du meg 🆘

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pirimittmitt skrev (18 minutter siden):

Det kan godt hende. Men jeg tror ikke på at hun sier, tror det er mye som blir sagt for å få oppmerksomhet og medlidenhet. 

Lol. 🤣 Er derfor jeg holder glatt kjeft om hvordan jeg har det, for å slippe og forholde meg til sånt. Bedre å sette på seg masken og spille glad og tøff i trynet, drukne seg selv mest mulig i jobb og aktiviteter, og nekte å forholde seg til seg selv, sine traumer og hvordan man har det.

Tok meg faktisk over 17 år før jeg  for et år siden turte å snakke med fastlegen min om hvordan jeg egentlig hadde det...og endelig fikk hjelp. 🙈 

Endret av L.F
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
L.F skrev (20 minutter siden):

Lol. 🤣 Er derfor jeg holder glatt kjeft om hvordan jeg har det, for å slippe og forholde meg til sånt. Bedre å sette på seg masken og spille glad og tøff i trynet, drukne seg selv mest mulig i jobb og aktiviteter, og nekte å forholde seg til seg selv, sine traumer og hvordan man har det.

Tok meg faktisk over 17 år før jeg  for et år siden turte å snakke med fastlegen min om hvordan jeg egentlig hadde det...og endelig fikk hjelp. 🙈 

Har selv traumer, angst og PTSD. Men å brette ut detaljer offentlig og medisinering osv, det er ikke helt min greie. Hun vet ikke hvem som ser på kanalen sin. Det kan være barn, unge jenter, som tror at dette er løsningen. Jeg synes at Stine er inne på et farlig spor. Etter å ha fulgt henne en stund, ser jeg ting som ikke henger på greip. Minner meg om mennesker i omgangskredsen min, som overdriver for å få oppmerksomhet. Uansett positiv eller negativ oppmerksomhet er god oppmerksomhet for enkelte. Det virker som at hun har et enormt oppmerksomhetsbehov, behov for å bli sett. Men det blir så feil når hun går langt over streken med det hun viser frem og ting ikke henger sammen. Det er ikke troverdig i mine øyne, selv om jeg ikke er i tvil om at hun har hatt en vanskelig barndom og har traumer og ettervirkninger av denne.

Endret av Pirimittmitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (28 minutter siden):

Mareritt, STORE søvnvansker angst og uro har vel egentlig alltid vært en del av min hverdag, og jeg har aldri gått på benzo...hos meg kommer det av ting jeg har opplevd og forhold jeg har levd under i mange år. Heldigvis ikke alltid like ille da! 😊 Men dette er bare for å påpeke at Stines plager mest sannsynlig skyldes den formen for PTSD som hun har, og traumene hun har opplevd. Det er helt normalt å ha slike plager i hennes situasjon, og noe vi som har opplevd lignende kjenner oss igjen i.

Ja jeg mener selvfølgelig ikke alle , men ettersom hun har vært åpen om at hun har fått vanedannende medisiner . Reagerer også på endel av disse som har fibromyalgi nærmest virker uinteressert av kostendring . Flere av disse influensere eller vloggerne sitter å dytter i seg sukker , hvetemel , masse kjøtt . Har spurt flere av de hva som gjør at de ikke forsøker å endre kosten til mat som er bedre not betennelse i kroppen . Ingen av de jeg har fulgt har verken svart meg elle tatt opp noe med kosthold . Annet enn å prate om smertene 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirimittmitt skrev (18 minutter siden):

Har selv traumer, angst og PTSD. Men å brette ut detaljer offentlig og medisinering osv, det er ikke helt min greie. Hun vet ikke hvem som ser på kanalen sin. Det kan være barn, unge jenter, som tror at dette er løsningen. Jeg synes at Stine er inne på et farlig spor. Etter å ha fulgt henne en stund, ser jeg ting som ikke henger på greip. Minner meg om mennesker i omgangskredsen min, som overdriver for å få oppmerksomhet. Uansett positiv eller negativ oppmerksomhet er god oppmerksomhet for enkelte. Det virker som at hun har et enormt oppmerksomhetsbehov, behov for å bli sett. Men det blir så feil når hun går langt over streken med det hun viser frem og ting ikke henger sammen. Det er ikke troverdig i mine øyne, selv om jeg ikke er i tvil om at hun har hatt en vanskelig barndom og har traumer og ettervirkninger av denne.

Det er nå bare slik at vi er forskjellige og takler følelser, angst osv på ulik måte vil jeg tro? Det finnes ikke en fasit på hva som er rett og hva som er galt i måten å takle ting på. Selv er jeg veldig konfliktsky og liker ikke oppmerksomhet, men vi er alle ulike. 🙈😅

Og jeg tror nok mye av målet med snappen hennes var å vise at livet har opp og nedturer, snakke om vanskelige ting og vise hverdagen slik den er. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være skadelig for feks unge jenter...? Kanskje de kjenner seg igjen og føler seg mindre alene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
Hønemor74 skrev (18 minutter siden):

Ja jeg mener selvfølgelig ikke alle , men ettersom hun har vært åpen om at hun har fått vanedannende medisiner . Reagerer også på endel av disse som har fibromyalgi nærmest virker uinteressert av kostendring . Flere av disse influensere eller vloggerne sitter å dytter i seg sukker , hvetemel , masse kjøtt . Har spurt flere av de hva som gjør at de ikke forsøker å endre kosten til mat som er bedre not betennelse i kroppen . Ingen av de jeg har fulgt har verken svart meg elle tatt opp noe med kosthold . Annet enn å prate om smertene 

Ja det er akkurat det jeg mener, så mange ting som skurrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hønemor74 skrev (30 minutter siden):

Sant! Har selv erfaring med at riktig kosthold og trening reduserer plagene mine. Trener verken hardt eller ofte, men det holder ting i sjakk. Styrke, bevegelighet og noe cardio. 

Har aldri sett Stine trene noe som helst den tiden jeg har fulgt henne. Hadde kanskje gjort noe med det mentale også. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (4 timer siden):

Så enkelt er det ikke å bare bytte, mange fastleger har fulle lister. Som hun selv har sagt, så står hun på venteliste til andre leger. 

Det er jeg klar over, men denne legen har hun hatt lenge nok til at kunne ha hatt en ny nå, om hun hadde fått til det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med utlevering av hvordan skolestart har vært for både den ene, det var unødvendig.........

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«fastlegen forstår meg ikke»… hva mener hun fastlegen skal gjøre med de kroniske sykdommene hun har? Fastlegen kan faktisk ikke gjøre noe annet en å bistå i utredningen, å utredningen har hun jo hatt siden hun sier hun har disse diagnosene! Stine: fastlegen din kan hverken kurere deg eller fjerne smertene dine.. er jo en grunn til at det heter KRONISK sykdom. Eneste av de diagnosene du er åpen om at du har du kan bli bedre av, et Kptsd. Men da må du til psykolog,.. fastlegen din kan henvise deg dit, men psykolog var jo bare for tapere? Hva ønsker du egt av fastlegen din da? Eneste han kan bistå med et medisiner. Så at du ikke er føler deg hørt av han må jo være mangel på resepter? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (11 minutter siden):

«fastlegen forstår meg ikke»… hva mener hun fastlegen skal gjøre med de kroniske sykdommene hun har? Fastlegen kan faktisk ikke gjøre noe annet en å bistå i utredningen, å utredningen har hun jo hatt siden hun sier hun har disse diagnosene! Stine: fastlegen din kan hverken kurere deg eller fjerne smertene dine.. er jo en grunn til at det heter KRONISK sykdom. Eneste av de diagnosene du er åpen om at du har du kan bli bedre av, et Kptsd. Men da må du til psykolog,.. fastlegen din kan henvise deg dit, men psykolog var jo bare for tapere? Hva ønsker du egt av fastlegen din da? Eneste han kan bistå med et medisiner. Så at du ikke er føler deg hørt av han må jo være mangel på resepter? 

👏👏👏👏👏👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (14 timer siden):

Og de fleste av oss ville vel ha byttet fastlege om vi ikke var fornøyd? Om legen ikke forstod oss? Det at hun ikke hør nettopp det, å skifte fastlege, det er en tankevekker for mye.

Det hjelper ikke å bytte fastlege, hvis du har fått en «varseltrekant» på deg! Da får du ikke reseptbelagte preparater uansett… Da må du i såfall finne en lege som ser litt gjennom fingrene! Det har blitt helt sinnsykt strengt med A og B preparater, noen leger er hysteriske på C preparater også.. Så ja, jeg stusser litt selv!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hønemor74 skrev (13 timer siden):

Mareritt, søvnvansker , angst og uro i kroppen er i mange tilfeller abstinenser etter blant annet benzopreparat. Dette er ting hun selv har snakket åpent om . Og hun har selv sagt tablettene hun har fått skal hun ikke gå på lenge fordi det er fare for avhengighet . Også det at ikke fastlegen kontaktet henne igjen etter hun flere ganger har forsøkt å få tak i han . Reaksjonen på det at hun tilslutt ringte legevakta å fikk tabletter derifra vekte vonde  følelser fordi hun fikk minner om at moren gjorde det . Avhengighet er arvelig 

AMEN! Å ikke alle vet hva abstinenser er heller, de skjønner ikke selv at det er akkurat det de har… Jeg har vært der selv! Etter jeg knakk en hånd når jeg var ung, mange år tilbake (😅) gikk jeg på morfin, da det ikke ville gro å det ble mye styr med den hånda.. Gikk på morfin lenge, å når det ble stopp, ble jeg så dårlig! Fikk angst, ble kvalm, hosta til jeg nesten kasta opp av angst, ble irritabel, å alt jeg hadde av plager, som nakke å migrene ble 10 ganger værre… Jeg tok dette opp med legen, som da sa «Da var det bra vi slutta med morfinen! Det du har er nemmelig abstinenser…» Jeg holdte på å ramle av stolen, å ble faktisk ordentlig redd! Så fort ble kroppen avhengig av det stoffet, å at det var abstinenser frika meg ut! Så jeg vet veldig godt hvordan det føles å være uten når kroppen er vant! Man blir utilpass, får virkelig angst å er bare nede… Så når jeg endelig fikk operert den hånda, ba jeg om det mildeste som fantes, å jeg unngikk å ta de sterke pillene.. Jeg var heller sykmeldt en uke lengere! Så piller, det er farlige saker…

Endret av Malleli89
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (12 timer siden):

♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (10 timer siden):

Det er jeg klar over, men denne legen har hun hatt lenge nok til at kunne ha hatt en ny nå, om hun hadde fått til det.

Man kan bytte lege 3 ganger i året også! Å hvis den legen hun har nå er så lite forståelsesfull, så hadde jeg rett å slett bytta til en lege som hadde ingen eller den som hadde kortest venteliste… Man kan ikke klage på legen, hvis man heller ikke gjør noe selv for å få en ny lege! Å om hun har brukt opp «kvoten» for bytte i år, så må hun vente til januar, men om hun har byttet 3 ganger er det noe som ikke stemmer😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøken_ida skrev (10 timer siden):

Ei jeg kjenner som også følger Stine  spurte om spleisen.  Vipps så var hun blokkert. 

Min venninne ble å det. 😅 Helt latterlig. Har hun ikke noe å skjule mtp spleisen sin så hadde hu ikke blokkert folk når de spør.

Hu burde heller snakker åpent om det og lagt frem regninger/bevis på at pengene faktisk gikk til det hu skrev i spleisen. 
Mye som skurrer.

Endret av Usminka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (8 timer siden):

👏👏👏👏👏👏

kalini skrev (9 timer siden):

🙏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monstergospel skrev (8 timer siden):

Unnskyld meg, men er du psykolog eller? Siden du vet alt som skjer i hodet til Stine

Hun sier vel bare hva hun tenker?? Som alle oss andre! Hun skriver det bare på en annen måte, det må vell være lov!? Er enig i mye av det som Står der jeg.. Hun lufter bare tankene sine rundt saken…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (49 minutter siden):

Det hjelper ikke å bytte fastlege, hvis du har fått en «varseltrekant» på deg! Da får du ikke reseptbelagte preparater uansett… Da må du i såfall finne en lege som ser litt gjennom fingrene! Det har blitt helt sinnsykt strengt med A og B preparater, noen leger er hysteriske på C preparater også.. Så ja, jeg stusser litt selv!

Hun har nok ikke fått rødtrekant på seg ENDA, for da hadde hun ikke fått ut på legevakta . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...