Lillemor1982 Skrevet 25. mai 2022 #11541 Del Skrevet 25. mai 2022 Babyyoda skrev (54 minutter siden): Bare en liten digresjon- fordi jeg oppriktig lurer. Hva er greia med så vanvittige øyenbryn? Og at de er plassert midt i panna? Er det trenden nå? 🤔 Hev meg heldigvis ikke på trenden om å barbere vekk alt og tegne en svart strek da jeg var ung. Og jeg har liksom ikke klart å hive meg på de siste 5 årene heller.. Blir man blind på all farging og napping til slutt? 🤔 Antagelig blir man helt blind.. ellers hadde man vel ikke smørt på halloweensminke hver bidige dag 🎃🤐🆘️ 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. mai 2022 #11542 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Stine sier at hun har OCD. Man har faen ikke OCD fordi man liker å ha det ryddig. OCD er en jævlig lidelse, kanskje en av de aller verste psykiske lidelsene. OCD er ikke å ha det ryddig. OCD er en jævlig invalidiserende lidelse som kan styre et helt liv. Jeg føler OCD er en diagnose folk fort selvdiagnostiserer seg med. "Jeg har OCD på rydding". Ikke sjeldent å høre slik. Mildt sagt provoserende at folk selvdiagnostiserer seg med OCD. OCD kan isolere og ødelegge et menneske fullstendig. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 5 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 25. mai 2022 #11543 Del Skrevet 25. mai 2022 Tvillingsjel skrev (49 minutter siden): Stine sier at hun har OCD. Man har faen ikke OCD fordi man liker å ha det ryddig. OCD er en jævlig lidelse, kanskje en av de aller verste psykiske lidelsene. I alle fall for de som har samme form som meg og har konstante tvangstanker om å ha skadet andre. Jeg kjenner trang til å isolere meg, klarer knapt å omgås barn, og måtte sykemeldes som lærer skole. Jeg tørr rett og slett ikke å gå tilbake med disse tvangstankene, da jeg har angst for å skade noen. Jeg kan våkne opp med tvang om at jeg skader barn i mitt eget hus, selv om jeg bor alene og alle dører er låst. Jeg kan føle at jeg dreper folk og må sjekke nyhetene. Eller kontakte en butikk fordi jeg føler jeg har skadet et barn og følgelig be om at de skal sjekke opptaket. Jeg har opplevd fryktelig mye traumatisk, og har flere diagnoser. Men jeg tror denne formen for tvang er det verste jeg har vært borti. Den konstante tilstanden av tvangstanker og tvangshandlinger om at jeg skader andre til enhver tid. Ble akuttinnlagt på psykiatrisk også som følge av dette. Følte jeg kastet folk ned fra høyder, blottet meg, forgrep meg på folk. Alt var bare tvangstanker/OCD. OCD er ikke å ha det ryddig. OCD er en jævlig invalidiserende lidelse som kan styre et helt liv. Jeg føler OCD er en diagnose folk fort selvdiagnostiserer seg med. "Jeg har OCD på rydding". Ikke sjeldent å høre slik. Selv har jeg hatt en traumatisk barndom, og opplevd veldig mye utenfor min kontroll. Tvang ble min måte å ha kontroll i verden på. Det ble observert tvang som barn, men ikke nok til å få diagnosen. I slutten av barneskolen var da jeg for alvor begynte å bli livredd for å gjøre andre vondt. Jeg unnskyldte meg konstant og følte jeg gjorde alt galt. Jeg gikk med massiv skyldfølelse, og skamfølelsen spiste meg opp. Jeg ble selvutslettende og tok skyld for alt, selv dødsfall som følge av kreft. Fått høre at jeg har mye empati og omsorg for andre. Har ønsket å beskytte og passe på andre. Har grått med andres sorg og tatt det innover meg. Ønsket å hjelpe. Vært livredd for at noe skulle være feil og dumt. Jeg har slitt med mye tvang i forskjellige perioder. Nå konstant i mange år. Fikk en OCD diagnose i 2020. Men det er først de siste månedene at det har tatt fullstendig av og blitt verre enn noensinne. Jeg av alle, som har båret så mye ansvar og skyld, og vært livredd for å være til bry, gjøre noe feil, eller såre folk. Jeg av alle begynte å få tvangstanker om at jeg hadde skadet folk. Om at jeg forgrep meg på barn, kastet folk utfor høyder, drepte folk, druknet folk, slo folk, kom med straffbare trusler, kvelte folk. Jeg føler jeg blir torturert. Nesten traumatisert av å ha slike bilder i hodet. For det siste jeg ønsker å gjøre er å påføre andre noe vondt. Jeg opplevde overgrep som barn, men må nesten si at denne formen for OCD er verre. For en ting er å bli utsatt selv, men bare tanken på at andre skulle oppleve det samme, og enda verre, at det skulle være min skyld, den er ikke til å bære. Jeg har hatt en del psykiske diagnoser i livet. Har også angst og CPTSD, men denne diagnosen? Helt jævlig. Ikke noe jeg unner min verste fiende. Jeg føler meg torturert. Hele livet styres av tvangstankene. Mildt sagt provoserende at folk selvdiagnostiserer seg med OCD. Det er som sagt en forferdelig diagnose. Den tar hele livet. Man blir helt lammet. Det er så vanvittig mye mer enn å være ryddig eller vaske hendene et par ganger ekstra. OCD kan isolere og ødelegge et menneske fullstendig. Kjære vene❤️. Jeg blir målløs av din historie. Jeg unner deg alt godt ❤️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 25. mai 2022 #11544 Del Skrevet 25. mai 2022 Villroses hage skrev (4 timer siden): Jeg har dessverre sett slike påstander her flere ganger, og flere som sier at "det var da ikke så ille" og lignende. Sånt gjør meg opprørt. Som nevnt gjør en ruset omsorgsperson en barndom utrygg, enten det skjer hele tiden eller av og til. Der fikk du virkelig sagt det! At hun som selv har hatt så vond oppvekst, ikke klarer å leve i nuet sammen med barna uten en skjerm i trynet, forstår jeg ikke! Jeg tror aldri jeg har sett en person legge ut den ekstreme mengden snapper hun gjør. Og likevel er det så lite innhold 😅 21 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11545 Del Skrevet 25. mai 2022 5 minutter siden, Sammy! said: Der fikk du virkelig sagt det! At hun som selv har hatt så vond oppvekst, ikke klarer å leve i nuet sammen med barna uten en skjerm i trynet, forstår jeg ikke! Jeg tror aldri jeg har sett en person legge ut den ekstreme mengden snapper hun gjør. Og likevel er det så lite innhold 😅 Det er jo noe som er både skremmende og vondt - at adferdsmønster kan gå i arv, uansett hvor veldig lite ønsket (og absolutt ikke nødvendigvis innsett) det er av den det gjelder 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nillani Skrevet 25. mai 2022 #11546 Del Skrevet 25. mai 2022 Sammy! skrev (19 minutter siden): Der fikk du virkelig sagt det! At hun som selv har hatt så vond oppvekst, ikke klarer å leve i nuet sammen med barna uten en skjerm i trynet, forstår jeg ikke! Jeg tror aldri jeg har sett en person legge ut den ekstreme mengden snapper hun gjør. Og likevel er det så lite innhold 😅 Blir jo bare trist av å se på hennes prioriteringer. Der går hun hjemme dagen lang. Står opp når hun selv vil, snakker til en telefonskjerm hele dagen om ting man har hørt 100 ganger før, mens mannen står opp med junior, fikser han og seg selv for så å kjøre i barnehagen. Det samme gjentar seg på kvelden. Dronninga prater til telefonen mens mannen legger junior. Veldig trist å se. Å aldri har ungen fri fra barnehagen heller. Dette er da veldig unormalt eller🤔 å hva fader er greia med at ei kjerring på snart 40 må ha en eller annen slags box i posten, med produkter hun bare griner på nesa av. Jeg rister på hodet og fatter ikke at lønna fra NAV kan være så feit at hun har råd til alt detta tullet. Samtidig som hun er så opptatt av å se naturlig ut. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePote Skrevet 25. mai 2022 #11547 Del Skrevet 25. mai 2022 Villroses hage skrev (5 timer siden): Jeg siktet absolutt ikke til deg. Heller ikke til andre som beskriver clusterhodepine eller annet som S hiver rundt seg av alvorlige diagnoser. Har faktisk migrene selv, og vet at S ikke kan ha det. Men det er en gjenganger i denne tråden, at en del med omsorgssvikterfaringer eller diffuse plager trekker S sine erfaringer i tvil på grunnlag av egne opplevelser og takling av problemene som følger med. Også en del "synsing" om barndomstraumer som jeg opplever ganske ugrei. Men det skal også sies, at hun OFTE kommer med total feil informasjon om flere sykdommer/diagnoser. Og det er nok dette folk reagerer sterkt på. Hvorfor er hun unik med alle sine diagnoser? De aller fleste hun nevner og snakker om, stemmer overhode ikke med virkeligheten og anatomi&fysiologien. F.eks: Hun sier hun har HS(hudsykdom), ja det er greit. Men den får man IKKE i ansiktet som hu sier nesten daglig. Det hun har i ansiktet er kviser/akner. HS rammer stort sett mennesker i armhuler og lysken, men også i Færre tilfeller rundt endetarmen, under brystene osv. Det sitter da et voksent menneske, som påstår hun er ferdig utdannet hjelpepleier(noe hun IKKE er), å feilinformerer så til de grader om en sykdom, som for mange er tabulagt. Hun som liksom er Hj.pleier, burde kunne sykdomslære, å vite hva den sykdommen innebærer. Folk er dritt lei juginga hennes om sykdommer/diagnoser. Og i tillegg sitter det folk her inne som kjenner/kjente hun personlig, som kan både bekrefte og avkrefte hva som er sant og ikke. synes du det da er rart at folk stiller spm? Forteller om hvordan de lever med sykdommen, som frua sier hun har? Sånn som migrene? Clusterhodepine? Prolaps? OCD? 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten!! Skrevet 25. mai 2022 #11548 Del Skrevet 25. mai 2022 LillePote skrev (47 minutter siden): Men det skal også sies, at hun OFTE kommer med total feil informasjon om flere sykdommer/diagnoser. Og det er nok dette folk reagerer sterkt på. Hvorfor er hun unik med alle sine diagnoser? De aller fleste hun nevner og snakker om, stemmer overhode ikke med virkeligheten og anatomi&fysiologien. F.eks: Hun sier hun har HS(hudsykdom), ja det er greit. Men den får man IKKE i ansiktet som hu sier nesten daglig. Det hun har i ansiktet er kviser/akner. HS rammer stort sett mennesker i armhuler og lysken, men også i Færre tilfeller rundt endetarmen, under brystene osv. Det sitter da et voksent menneske, som påstår hun er ferdig utdannet hjelpepleier(noe hun IKKE er), å feilinformerer så til de grader om en sykdom, som for mange er tabulagt. Hun som liksom er Hj.pleier, burde kunne sykdomslære, å vite hva den sykdommen innebærer. Folk er dritt lei juginga hennes om sykdommer/diagnoser. Og i tillegg sitter det folk her inne som kjenner/kjente hun personlig, som kan både bekrefte og avkrefte hva som er sant og ikke. synes du det da er rart at folk stiller spm? Forteller om hvordan de lever med sykdommen, som frua sier hun har? Sånn som migrene? Clusterhodepine? Prolaps? OCD? Mange som kjenner henne og har mange erfaringer opp igjennom årene. Veldig uheldig eksponering...av både store og små. Bekymret for hva dette vil gjøre etterhvert... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11549 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) @LillePote Det er velkjent at S snapper helt ukritisk og dønn feilaktig om diagnoser og ikke minst driver selvdiagnostisering i stor stil. Beklager at jeg har uttrykt meg på en måte som kan oppfattes som kritikk av debattanter som legger ut egne sykdomserfaringer. Det var ikke intensjonen. Jeg har lest flere innlegg fra folk som tydeligvis har opplevd ulike former for omsorgssvikt, og nærmest gjør et poeng av at de hadde det verre enn S. Mulig det er fordi de så opp til S som en som kunne stå opp for dem som en som kjempet og vant mot barneverenet, men som ble voldsomt skuffet når de oppdaget at S først og fremst var ute etter penger og berømmelse. Det er imidlertid ugreit at folk som hevder å kjenne S mener seg å sitte på alle fakta om barndommen til S. Folk bør være varsomme med å håndheve "sannheten" vedrørende godt dokumentert omsorgssvikt. Endret 25. mai 2022 av Villroses hage 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 25. mai 2022 #11550 Del Skrevet 25. mai 2022 LillePote skrev (49 minutter siden): Men det skal også sies, at hun OFTE kommer med total feil informasjon om flere sykdommer/diagnoser. Og det er nok dette folk reagerer sterkt på. Hvorfor er hun unik med alle sine diagnoser? De aller fleste hun nevner og snakker om, stemmer overhode ikke med virkeligheten og anatomi&fysiologien. F.eks: Hun sier hun har HS(hudsykdom), ja det er greit. Men den får man IKKE i ansiktet som hu sier nesten daglig. Det hun har i ansiktet er kviser/akner. HS rammer stort sett mennesker i armhuler og lysken, men også i Færre tilfeller rundt endetarmen, under brystene osv. Det sitter da et voksent menneske, som påstår hun er ferdig utdannet hjelpepleier(noe hun IKKE er), å feilinformerer så til de grader om en sykdom, som for mange er tabulagt. Hun som liksom er Hj.pleier, burde kunne sykdomslære, å vite hva den sykdommen innebærer. Folk er dritt lei juginga hennes om sykdommer/diagnoser. Og i tillegg sitter det folk her inne som kjenner/kjente hun personlig, som kan både bekrefte og avkrefte hva som er sant og ikke. synes du det da er rart at folk stiller spm? Forteller om hvordan de lever med sykdommen, som frua sier hun har? Sånn som migrene? Clusterhodepine? Prolaps? OCD? Ja, hun er svært opptatt av å briljere med diagnoser og sykdomsprat. Melder daglig om en eller annen plage eller smertetilstand. Men så dokumenterer hun at hun ikke er nevneverdig plaget av de likevel. Vi ser at der store misforhold i det hun sier, kontra det hun viser. Hun fremstår derfor lite troverdig. Ikke rart heller at mange som er skikkelig plaget av disse sykdommene blir veldig provosert. Det viser en slags usympatisk mangel på ydmykhet, selvopptatthet og slett sykdomsinnsikt. Hun sa en gang at en røntgenundersøkelse av ryggen hennes viste at hun har prolaps. Vet hun da at om en tar MR av en en en viss gruppe voksne mennesker så vil over halvparten ha prolaps, uten at en har noe som helst plager. Er det det hun har hengt seg opp i? Vet ikke hva hun har for slags hudproblem i ansiktet, men HS, eller hidradenitis suppurativa kan også forekomme i ansiktet, men visstnok sjeldnere der. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 26. mai 2022 #11551 Del Skrevet 26. mai 2022 Tviler ikke på at Stine har hatt en fryktelig vond og uforutsigbar barndom. Tviler ikke på at barndommens opplevelser preger henne daglig. Tviler ikke på smerter og store problemer iforhold til relasjoner. Håper virkelig at hun innser dette og etter hvert tar imot profesjonell hjelp. Det unner jeg henne. Med hennes bakgrunn, hvor mor ikke var der for henne. Greier jeg ikke å forstå at hun velger å snakke til og om familien gjennom skjermen. Foran xxx antall ukjente seere. Hun ydmyker dem i all offentlighet. Forstår ikke at hun ikke investerer tid med den fine familien sin når de er hjemme. Velger å stå opp, følge minstemann i barnehagen, delta på fotball kamper og være der med barna. Lære dem alt hun savnet selv. Det er investering på høyt nivå. Hun sier at hun kjemper en sak for seg selv og andre. Hvem kjemper hun for, og hva gjør hun i forhold til å endre barnevernet? Er det bare snakk? Hun bruker mye tid på samarbeid og reklame på klær og produkter som gagner henne selv. Hun bruker penger som få av oss andre har mulighet til. Har så mye klær som få med trygd har mulighet til. Har så mye overskudd som få av oss har. Hun kaster ut av seg utsagn som ikke henger på greip for mange av oss. Er det viktigere for henne å være en reklame kanal, enn saken hennes og familien? Flere av oss startet å følge henne, fordi vi kjenner på de samme smerter og utfordringer. Vi har hatt de samme kamper. Vi trenger å høre at vi ikke er alene om å kjenne på disse utfordringene. Vi er sårbar på høyt nivå. Blir ikke mindre sårbare av å følge Stine. 7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitstrietapet Skrevet 26. mai 2022 #11552 Del Skrevet 26. mai 2022 Kanskje det føles helt reellt for henne, at hver hodepine er en migrene eller cluster, vondt i ryggen er prolaps, osv, eller så er det kanskje sånn at hun tror hun ikke blir trodd på sin egen opplevelse av det og kaller det for det verste uansett så hun er sikker på hun blir tatt seriøst, ofte blir det litt sånn om en aldri ble sett som barn. Men det gjør det helt umulig å relatere eller forstå henne, når hun sier hun har migrene eller clusterhodepine og så skriver folk her at hun danser og headbanger til russemusikk. Eller når en kreftsyk bruker her sammenlignet sitt smerteanfall med Stine sitt, Stine sitt knapt hadde tegn til å nettopp hatt vondt. Og Stine er den som snakker mest om å ha diagnoser og smerter, klart det provoserer opp de som faktisk har de samme sykdommene eller lignende, og vet hva det vil si. Jeg tenker at om en har hatt en vond og traumatisk oppvekst, så er Stine ikke en person man burde se for mye opp til eller relatere til, jeg mener hun har for mange usunne måter å takle sine opplevelser på som hun burde få hjelp til å endre før hun skal være et forbilde for andre. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lehangolta Skrevet 26. mai 2022 #11553 Del Skrevet 26. mai 2022 Tror dere Stine leser her inne? Skulle ønske hun gjorde, og fikk se hva folk tenker om all sykdoms løgnene.. eller kanskje hun skjønner det er dette hun tjener seere på, og derfor ikke gir seg 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffeskål Skrevet 26. mai 2022 #11554 Del Skrevet 26. mai 2022 Enda en genser fra barneavdelingen.. Mtp kroppspress og det som er i dagens samfunn burde ei godt voksen dame la være og nevne det! Man burde generelt ikke nevne størrelser! 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 26. mai 2022 #11555 Del Skrevet 26. mai 2022 LillePote skrev (10 timer siden): Men det skal også sies, at hun OFTE kommer med total feil informasjon om flere sykdommer/diagnoser. Og det er nok dette folk reagerer sterkt på. Hvorfor er hun unik med alle sine diagnoser? De aller fleste hun nevner og snakker om, stemmer overhode ikke med virkeligheten og anatomi&fysiologien. F.eks: Hun sier hun har HS(hudsykdom), ja det er greit. Men den får man IKKE i ansiktet som hu sier nesten daglig. Det hun har i ansiktet er kviser/akner. HS rammer stort sett mennesker i armhuler og lysken, men også i Færre tilfeller rundt endetarmen, under brystene osv. Det sitter da et voksent menneske, som påstår hun er ferdig utdannet hjelpepleier(noe hun IKKE er), å feilinformerer så til de grader om en sykdom, som for mange er tabulagt. Hun som liksom er Hj.pleier, burde kunne sykdomslære, å vite hva den sykdommen innebærer. Folk er dritt lei juginga hennes om sykdommer/diagnoser. Og i tillegg sitter det folk her inne som kjenner/kjente hun personlig, som kan både bekrefte og avkrefte hva som er sant og ikke. synes du det da er rart at folk stiller spm? Forteller om hvordan de lever med sykdommen, som frua sier hun har? Sånn som migrene? Clusterhodepine? Prolaps? OCD? Som @ClusterOfGrapessier, de fleste med prolaps merker det ikke en gang. Når en prolaps treffer en nerve er den relativt stor og det vil gjøre skikkelig vondt, tviler på man slenger seg rundt i dans og headbanger om det er tilfelle? Jeg som flere andre stiller også spørsmål angående dette med besvimelse, for det å dusje alene er ikke greit, men å KJØRE BIL, det er ingen problem?! Forstå det den som kan. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten!! Skrevet 26. mai 2022 #11556 Del Skrevet 26. mai 2022 lehangolta skrev (1 time siden): Tror dere Stine leser her inne? Skulle ønske hun gjorde, og fikk se hva folk tenker om all sykdoms løgnene.. eller kanskje hun skjønner det er dette hun tjener seere på, og derfor ikke gir seg Jeg tror nok hun følger med. Og jeg har tenkt mange ganger at jo mer oppmerksomhet, jo drøyere og sykere høres ting ut. Det er bensin på bålet. At det er blitt endel følgere osv gir nok følelsen av en populæritet som ikke nødvendigvis er riktig. Mange fulgte for sakens del. Det har blitt mindre og mindre om saken, og mer et "influenser"liv. Det gir henne helt feil signaler. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. mai 2022 #11557 Del Skrevet 26. mai 2022 Lykkeliten!! skrev (35 minutter siden): Jeg tror nok hun følger med. Og jeg har tenkt mange ganger at jo mer oppmerksomhet, jo drøyere og sykere høres ting ut. Det er bensin på bålet. At det er blitt endel følgere osv gir nok følelsen av en populæritet som ikke nødvendigvis er riktig. Mange fulgte for sakens del. Det har blitt mindre og mindre om saken, og mer et "influenser"liv. Det gir henne helt feil signaler. Hun følger nok med og elsker at hun har en tråd her siden hun har linket til tråden i bio´en sin.. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 26. mai 2022 #11558 Del Skrevet 26. mai 2022 skruf skrev (5 minutter siden): Hun følger nok med og elsker at hun har en tråd her siden hun har linket til tråden i bio´en sin.. Hva?!? Har hun??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
non_stop Skrevet 26. mai 2022 #11559 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg synes det er noe veldig forstyrrende trist med at et barn må si høyt og tydelig "Slutt!" for at moren skal slutte å filme og eksponere han. Hun skrur på Snap og filmer et barn som har stått opp tidlig på en fridag og er sikkert både trøtt og ikke i humør til å smile til kamera på tidspunktet. Han gjemmer seg i hetta si og hun fortsetter å le og filme, han vrir seg vekk og prøver å gjemme seg bak setet og filmingen bare fortsetter. 15 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvemerdu Skrevet 26. mai 2022 #11560 Del Skrevet 26. mai 2022 non_stop skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er noe veldig forstyrrende trist med at et barn må si høyt og tydelig "Slutt!" for at moren skal slutte å filme og eksponere han. Hun skrur på Snap og filmer et barn som har stått opp tidlig på en fridag og er sikkert både trøtt og ikke i humør til å smile til kamera på tidspunktet. Han gjemmer seg i hetta si og hun fortsetter å le og filme, han vrir seg vekk og prøver å gjemme seg bak setet og filmingen bare fortsetter. Hun er ei fæl mor! 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå