SnippSnappSnute2 Skrevet 25. mai 2022 #11521 Del Skrevet 25. mai 2022 Desverre var barnevernet og fokus på barn sitt ve og vell på den tiden, ikke som i dag. Kjenner flere av oss vokste opp med mye alkohol i hjemmet, fysisk og psykisk vold. Foreldre som ikke var opptatt av oss barna, fordi de ikke hadde lært drt av egne foreldre. Fasaden vsr veldig viktig, foreldre Og besteforeldre var livredd for hva andre tenkte om mente. Vi hørte ikke om diagnoser, men vi lærte at psykiatri var fy og skam. Det meste ble holdt skjult bak lukkede dører. Som barn lærte vi å tie og godta. Man opplevde flere ganger at ambulanse, politi, og leger var innvolvert i de rundt oss. Systemet så at vi var barn og alene i dette. Ingen stilte spørsmål, vi lærte å godta at sånn var det. Jeg tviler ikke på Stine sin historie. Hun har garantert lært å være lojal mot sine foreldre uansett hva. Mye har skjedd på disse tiår. Vi snakker om diagnoser, barn har en stemme, det er et system rundt som fanger opp. Heldigvis. Jeg tror mye bra har skjedd og mye er garantert i endring. Sånn er et samfunn. Stine blir mor selv, hun kjenner på kroppen selv hvilke valg moren tok. Som var helt feil. Hvorfra ikke ha fokus på hvilken rolle hun har for sine barn. Ta de gode valg som hennes mor ikke gjorde. Hvorfor fortsette karusellen? Det er hardt å gå i denne kampen ja, men så innmari verdt det. Uansett smerter og diagnoser kan man få det bedre med seg selv. Mine barn aner ikke om min oppvekst, jeg har aldri lagt mine byrder og smerter over på dem. Jeg kunne velge å fortsette familiens farlige karusell, eller bryte å gå min egen vei. De har vokst opp til å bli selvstendige, trygge og rause voksne. Med respekt for alle typer mennesker. Jeg blir lykkelig hver gang jeg er sammen med dem. Kjærlighet på høyt nivå. Jeg reagerer også på Stine sin stadige rangering av produkter, vi er ulike og har ulik smak. Jeg reagerer på at hun må fortelle om butikk personell og helsepersonell som ikke oppfører seg og gir henne topp service. Jeg opplever sjelden sånne personer der ute. Smilet jeg sender ut, det vender tilbake. Så Stine , ta en ekstra titt i speilet en dag og spør deg selv. Hva kan jeg gjøre med mitt liv og hva ønsker jeg. 17 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11522 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Svar til slettet sitat er fjernet. Sol, admin. Andre omsorgspersoner har ikke like gode perioder, eller at frykten for rus osv. er så stor at barnet ikke klarer å glede seg til samvær. Dette er naturlig nok individuelt på alle måter. I denne tråden er det veldig mange som gereraliserer sine erfaringer over på S. Atter andre er veldig opptatt av å bagatellisere S sine opplevelser under oppveksten. Endret 25. mai 2022 av Sol Rampelyset 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 25. mai 2022 #11523 Del Skrevet 25. mai 2022 Kan noen for Guds skyld sponse Dronningen med en kalender så hun slipper å lure på hvilen dag det er HVER DAG!! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pretty Amazing Skrevet 25. mai 2022 #11524 Del Skrevet 25. mai 2022 Villroses hage skrev (6 timer siden): Andre omsorgspersoner har ikke like gode perioder, eller at frykten for rus osv. er så stor at barnet ikke klarer å glede seg til samvær. Dette er naturlig nok individuelt på alle måter. I denne tråden er det veldig mange som gereraliserer sine erfaringer over på S. Atter andre er veldig opptatt av å bagatellisere S sine opplevelser under oppveksten. Tror de fleste her vet hvordan livet er. Derfor vi begynte å følge Stine. Vi trodde det var noen vi kunne" identifisere oss med" Vi trodde vi hadde en dårlig barndom, sykdommer osv. Det er da vi oppdaget at Stine bagatelliserer smerter og håner de av oss som plages at vi reagerer. For det er utrolig vondt. Når du plages av noe som er smertefullt og hun gjør det til et show for engament. Det er sårende....vondt. Jeg ønsker henne godt, men ærlig talt... jeg er virkelig skremt av at det finnes folk som henne. Og jeg tenker mitt, når folk ikke forstår empati og respekt. Da sier det vel om slike kommentarer og hvordan du er. Leste du ikke om damen som hadde smerteanfall 17 mai like over her? 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rieber97 Skrevet 25. mai 2022 #11525 Del Skrevet 25. mai 2022 2 minutter siden, Pretty Amazing said: Tror de fleste her vet hvordan livet er. Derfor vi begynte å følge Stine. Vi trodde det var noen vi kunne" identifisere oss med" Vi trodde vi hadde en dårlig barndom, sykdommer osv. Det er da vi oppdaget at Stine bagatelliserer smerter og håner de av oss som plages at vi reagerer. For det er utrolig vondt. Når du plages av noe som er smertefullt og hun gjør det til et show for engament. Det er sårende....vondt. Jeg ønsker henne godt, men ærlig talt... jeg er virkelig skremt av at det finnes folk som henne. Og jeg tenker mitt, når folk ikke forstår empati og respekt. Da sier det vel om slike kommentarer og hvordan du er. Leste du ikke om damen som hadde smerteanfall 17 mai like over her? 🤍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaOne Skrevet 25. mai 2022 #11526 Del Skrevet 25. mai 2022 Hinter hun til å få Ipad tilsendt av følgerne sine nå da? 📱 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11527 Del Skrevet 25. mai 2022 30 minutter siden, Pretty Amazing said: Tror de fleste her vet hvordan livet er. Derfor vi begynte å følge Stine. Vi trodde det var noen vi kunne" identifisere oss med" Vi trodde vi hadde en dårlig barndom, sykdommer osv. Det er da vi oppdaget at Stine bagatelliserer smerter og håner de av oss som plages at vi reagerer. For det er utrolig vondt. Når du plages av noe som er smertefullt og hun gjør det til et show for engament. Det er sårende....vondt. Jeg ønsker henne godt, men ærlig talt... jeg er virkelig skremt av at det finnes folk som henne. Og jeg tenker mitt, når folk ikke forstår empati og respekt. Da sier det vel om slike kommentarer og hvordan du er. Leste du ikke om damen som hadde smerteanfall 17 mai like over her? Jeg forstår godt at folk reagerer på den voksne so-me-personaen S, med vanvittig snapping, shopping og bløffing om utallige diagnoser. Har selvfølgelig empati for dem som deler egne historier, og vil ha meg frabedt påstander om noe annet. Det er helt i orden å ta opp og tilbakevise (på en ordentlig måte) snapperens hypokondri og hårreisene påstander om symptomer og diagnoser, som åpenbart brukes for innhold og sympatisanking. Har selv et migrenehode, og får hakeslepp av S sin skjermbruk under "anfall". Tror ikke det nytter, eller er så lurt å tro at S kan være et slags forbilde eller representant for folk som har opplevd omsorgssvikt eller sliter med sykdommer og plager. Tror egentlig ikke hun har intensjoner om å være det heller? Hun ønsker vel egentlig "bare" å være en representant for de som kjemper mot barnevernet. S virker ikke spesielt oppegående, og bærer preg av mangelfull oppdragelse og dannelse. Noen med slik bakgrunn klarer seg bra. Andre fortsetter å være preget. Etter å ha fulgt med på denne tråden en stund, er det en gjenganger at folk som har opplevd traumer og omsorgssvikt i en eller annen form på en måte har behov for å si at de har hatt det verre enn S, eller at S sine reaksjoner på (fyll inn det som passer) er "feil", fordi den som poster har reagert på en annen måte. Det jeg reagerer på er de som ivrig trekker i tvil omsorgssvikten S ble utsatt for som barn. Å ha en omsorgsperson som ruser seg, enten det er alltid eller av og til, gjør et barn utrygt. Stygt å sette spørsmålstegn ved dette, uansett hvordan den voksne S oppfører seg. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. mai 2022 #11528 Del Skrevet 25. mai 2022 Villroses hage skrev (4 timer siden): I denne tråden er det veldig mange som gereraliserer sine erfaringer over på S. Atter andre er veldig opptatt av å bagatellisere S sine opplevelser under oppveksten. Jeg brukte min erfaring med smerteanfall for å vise hvor ille et smerteanfall og smertetopper er; har man et skikkelig smerteanfall mens man er på foreldremøte så sitter man ikke der helt uanfektet av det smertehelvetet som pågår i kroppen. Det vil synes på deg. Man vil ha problemer med å sitte rolig for det første, svetten renner, man blir ufokusert og klarer i allefall ikke holde en samtale. Ikke minst så vil de rundt deg legge merke til det. Det er ikke akkurat sånn at man kjenner litt ubehag en plass og ignorerer det. Smerteanfall lar seg ikke ignorere. På samme måte som at man driver ikke å rocker rundt til musikk på høy styrke og headbangere for deretter å si at man har migrene. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 25. mai 2022 #11529 Del Skrevet 25. mai 2022 3 minutter siden, skruf said: Jeg brukte min erfaring med smerteanfall for å vise hvor ille et smerteanfall og smertetopper er; har man et skikkelig smerteanfall mens man er på foreldremøte så sitter man ikke der helt uanfektet av det smertehelvetet som pågår i kroppen. Det vil synes på deg. Man vil ha problemer med å sitte rolig for det første, svetten renner, man blir ufokusert og klarer i allefall ikke holde en samtale. Ikke minst så vil de rundt deg legge merke til det. Det er ikke akkurat sånn at man kjenner litt ubehag en plass og ignorerer det. Smerteanfall lar seg ikke ignorere. På samme måte som at man driver ikke å rocker rundt til musikk på høy styrke og headbangere for deretter å si at man har migrene. Etter det foreldremøte var hun i stråååelende humør og skikkelig hopla. Kan man være det når man nettopp har hatt smerteanfall? Hun var også så blid at det var ikke måte på, og skrøt over hvor sosialt og hyggelig det var på foreldremøte. Har ikke hun sosial angst da? Altså🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. mai 2022 #11530 Del Skrevet 25. mai 2022 Villroses hage skrev (6 minutter siden): Jeg forstår godt at folk reagerer på den voksne so-me-personaen S, med vanvittig snapping, shopping og bløffing om utallige diagnoser. Har selvfølgelig empati for dem som deler egne historier, og vil ha meg frabedt påstander om noe annet. Det er helt i orden å ta opp og tilbakevise (på en ordentlig måte) snapperens hypokondri og hårreisene påstander om symptomer og diagnoser, som åpenbart brukes for innhold og sympatisanking. Har selv et migrenehode, og får hakeslepp av S sin skjermbruk under "anfall". Tror ikke det nytter, eller er så lurt å tro at S kan være et slags forbilde eller representant for folk som har opplevd omsorgssvikt eller sliter med sykdommer og plager. Tror egentlig ikke hun har intensjoner om å være det heller? Hun ønsker vel egentlig "bare" å være en representant for de som kjemper mot barnevernet. S virker ikke spesielt oppegående, og bærer preg av mangelfull oppdragelse og dannelse. Noen med slik bakgrunn klarer seg bra. Andre fortsetter å være preget. Etter å ha fulgt med på denne tråden en stund, er det en gjenganger at folk som har opplevd traumer og omsorgssvikt i en eller annen form på en måte har behov for å si at de har hatt det verre enn S, eller at S sine reaksjoner på (fyll inn det som passer) er "feil", fordi den som poster har reagert på en annen måte. Det jeg reagerer på er de som ivrig trekker i tvil omsorgssvikten S ble utsatt for som barn. Å ha en omsorgsperson som ruser seg, enten det er alltid eller av og til, gjør et barn utrygt. Stygt å sette spørsmålstegn ved dette, uansett hvordan den voksne S oppfører seg. Det er ingen her i tråden som har påstått at Stine ikke ble utsatt for omsorgssvikt. Ingen betviler det. Det folk setter spørsmålstegn ved er bl.a at etterdønningene etter oppveksten blir verre og verre i takt med at saken hennes skrider fremover. Fra å skrive fine innlegg til moren på fb for noen år siden til nå å si at hun er glad for at moren er død. For at hun drar sympati-kortet og melker snille følgere for penger på spleis. For alle diagnosene som ikke henger på greip. For at hun bare ser seg selv og ikke sin egen mann og barn. For alle selvmotsigelsene hennes. Osv osv. Jeg kunne fortsatt i det uendelige 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11531 Del Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, skruf said: Jeg brukte min erfaring med smerteanfall for å vise hvor ille et smerteanfall og smertetopper er; har man et skikkelig smerteanfall mens man er på foreldremøte så sitter man ikke der helt uanfektet av det smertehelvetet som pågår i kroppen. Det vil synes på deg. Man vil ha problemer med å sitte rolig for det første, svetten renner, man blir ufokusert og klarer i allefall ikke holde en samtale. Ikke minst så vil de rundt deg legge merke til det. Det er ikke akkurat sånn at man kjenner litt ubehag en plass og ignorerer det. Smerteanfall lar seg ikke ignorere. På samme måte som at man driver ikke å rocker rundt til musikk på høy styrke og headbangere for deretter å si at man har migrene. Jeg siktet absolutt ikke til deg. Heller ikke til andre som beskriver clusterhodepine eller annet som S hiver rundt seg av alvorlige diagnoser. Har faktisk migrene selv, og vet at S ikke kan ha det. Men det er en gjenganger i denne tråden, at en del med omsorgssvikterfaringer eller diffuse plager trekker S sine erfaringer i tvil på grunnlag av egne opplevelser og takling av problemene som følger med. Også en del "synsing" om barndomstraumer som jeg opplever ganske ugrei. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11532 Del Skrevet 25. mai 2022 4 minutter siden, skruf said: Det er ingen her i tråden som har påstått at Stine ikke ble utsatt for omsorgssvikt. Ingen betviler det. Jeg har dessverre sett slike påstander her flere ganger, og flere som sier at "det var da ikke så ille" og lignende. Sånt gjør meg opprørt. Som nevnt gjør en ruset omsorgsperson en barndom utrygg, enten det skjer hele tiden eller av og til. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 25. mai 2022 #11533 Del Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, Villroses hage said: Jeg har dessverre sett slike påstander her flere ganger, og flere som sier at "det var da ikke så ille" og lignende. Sånt gjør meg opprørt. Som nevnt gjør en ruset omsorgsperson en barndom utrygg, enten det skjer hele tiden eller av og til. En psykisk og delvis fysisk fraværende mor gjør også en barndom utrygg….. Og det skjærer meg i hjertet å se det på kanalen hennes.💔 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten!! Skrevet 25. mai 2022 #11534 Del Skrevet 25. mai 2022 Gresshoppa skrev (8 timer siden): Hun har opptil flere ganger lagt ut innlegg om at hun savner henne, hatt bilde av henne med lys rundt som minne osv - helt til saken hennes fikk medieoppmerksomhet. Nå er hun glad for at moren er død. Henger vel ikke helt på grep. Absolutt ikke. Men ville ikke talt hennes sak å savne henne nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten!! Skrevet 25. mai 2022 #11535 Del Skrevet 25. mai 2022 Villroses hage skrev (10 minutter siden): Jeg har dessverre sett slike påstander her flere ganger, og flere som sier at "det var da ikke så ille" og lignende. Sånt gjør meg opprørt. Som nevnt gjør en ruset omsorgsperson en barndom utrygg, enten det skjer hele tiden eller av og til. At det er utrygt med en ustabil omsorgsperson og at det gjør mye med et barn forstår alle. Når det er sagt så kan jeg forstå godt at det blir påstått at det ikke "var så ille. Ingen andre enn de vet hvordan det var. Mor er død og kun S igjen. Ingen til å motbevise noe. Men det som er veldig merkelig er at mye av det som er kommet frem etter media omtalte saken og Snapchat kontoen ble opprettet er ting som aldri er blitt nevnt før. Det er veldig trist å se denne utviklingen jo flere følgere og nærmere sakens slutt er. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2022 #11536 Del Skrevet 25. mai 2022 2 minutter siden, Lykkeliten!! said: At det er utrygt med en ustabil omsorgsperson og at det gjør mye med et barn forstår alle. Når det er sagt så kan jeg forstå godt at det blir påstått at det ikke "var så ille. Ingen andre enn de vet hvordan det var. Mor er død og kun S igjen. Ingen til å motbevise noe. Men det som er veldig merkelig er at mye av det som er kommet frem etter media omtalte saken og Snapchat kontoen ble opprettet er ting som aldri er blitt nevnt før. Det er veldig trist å se denne utviklingen jo flere følgere og nærmere sakens slutt er. Uten tvil en dårlig utvikling, og trist å være vitne til. Det å ha en ustabil og til tider ruset omsorgsperson er godt dokumentert av varslere og bv selv. Ufint å spekulere i sannhetsgehalten i dette. Må ikke blandes sammen med at det fint kan stilles spørsmål ved snapperens nåværende oppførsel og løgnaktighet, som jo blir dokumentert av S på daglig basis. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 25. mai 2022 #11537 Del Skrevet 25. mai 2022 25 minutter siden, Villroses hage said: Uten tvil en dårlig utvikling, og trist å være vitne til. Det å ha en ustabil og til tider ruset omsorgsperson er godt dokumentert av varslere og bv selv. Ufint å spekulere i sannhetsgehalten i dette. Må ikke blandes sammen med at det fint kan stilles spørsmål ved snapperens nåværende oppførsel og løgnaktighet, som jo blir dokumentert av S på daglig basis. Her er jeg så enig med deg. Vet ikke hva som har skjedd eller ikke skjedd i barndommen hennes. Jeg tror på at den har vært vond. Men det vi ser i dag som hun viser frem, det er det lov å ha en mening om. Ikke rart man reagerer, det er grovt. Både det ene og det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. mai 2022 #11538 Del Skrevet 25. mai 2022 Tråden er ryddet for persondebatt og ryktespredning. Sol. admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyyoda Skrevet 25. mai 2022 #11539 Del Skrevet 25. mai 2022 Bare en liten digresjon- fordi jeg oppriktig lurer. Hva er greia med så vanvittige øyenbryn? Og at de er plassert midt i panna? Er det trenden nå? 🤔 Hev meg heldigvis ikke på trenden om å barbere vekk alt og tegne en svart strek da jeg var ung. Og jeg har liksom ikke klart å hive meg på de siste 5 årene heller.. Blir man blind på all farging og napping til slutt? 🤔 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 25. mai 2022 #11540 Del Skrevet 25. mai 2022 Babyyoda skrev (34 minutter siden): Bare en liten digresjon- fordi jeg oppriktig lurer. Hva er greia med så vanvittige øyenbryn? Og at de er plassert midt i panna? Er det trenden nå? 🤔 Hev meg heldigvis ikke på trenden om å barbere vekk alt og tegne en svart strek da jeg var ung. Og jeg har liksom ikke klart å hive meg på de siste 5 årene heller.. Blir man blind på all farging og napping til slutt? 🤔 Har vært in en stund med tjukke bryn. Tror jeg da. HD har også mye bryn. Ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå