Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Klink skrev (8 timer siden):

Dette forstår jeg. Hennes egen mann som hun har en veldig nær relasjon til. Som forandrer atferd, lukter alkohol (som hennes forelder) . Det er relasjonen. At noen som står henne nær og skal være trygg minner om noe utrygt. At andre perifer drikker alkohol er noe annet. 

Men de hun var hos i Spania betraktet hun jo som egne foreldre..... Har ikke de også en veldig nær relasjon da? Og burde det ikke vær enda verre når hun faktisk tenker på de som omsorgspersoner? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (41 minutter siden):

Her er jeg uenig. Det er ikke Stines jobb å forstå moren. Det er aldri et barns ansvar. Nå er ikke Stine barn lenger, men moren skal ikke forsvares med "at hun var syk". Det er ingen unnskyldning. Og ikke ond? Hun slo Stine og dro henne med til rusmisbrukere på natta slik at hun ble voldtatt. Hvis ikke det er å være ond vet ikke jeg.

"Slo"..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredning. Minner om at å dele linker og sider med brudd på KGs regler, også er regelbrudd. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kunne velge når man har sosial angst og ikke da. Bare eeeeelsker å bli kjent med nye folk, ville gjerne stått igjen og skravlet.. Åja..

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Her er jeg uenig. Det er ikke Stines jobb å forstå moren. Det er aldri et barns ansvar. Nå er ikke Stine barn lenger, men moren skal ikke forsvares med "at hun var syk". Det er ingen unnskyldning. Og ikke ond? Hun slo Stine og dro henne med til rusmisbrukere på natta slik at hun ble voldtatt. Hvis ikke det er å være ond vet ikke jeg.

Det er forskjell på å forstå for å unnskylde, og å forstå for sin egen del og kunne forsone seg og gi seg selv omsorg. Jeg har skjønt i voksen alder at min ene forelder sannsynligvis har en diagnose, som nok har gitt begrensninger. Nå unnskylder ikke det noe av det jeg er blitt utsatt for,andre med diagnosen evner å være gode og omsorgsfulle foreldre. Men det har hjulpet meg til både å kunne ta mer innover meg at det ikke var meg som gjorde noe galt, det hadde vært sånn uansett, og i voksen alder har det gjort det lettere å distansere seg fra de verste episodene med kontroll og kommentarer, fordi jeg kan si til meg selv at dette handler om h*n sine ting, ikke meg. At det kan være hjelp for Stine å forstå morens sykdomsbilde og hvordan det kan ha påvirket oppførselen hennes tror jeg, ikke for å unnskylde det hun er blitt utsatt for, men bedre forstå hvorfor det ble sånn, og nettopp plassere ansvar og i større grad greie å komme seg videre. Men det er en knalltøff jobb, som tar tid, og nóe man ikke kan gjøre alene. Og gode traumepsykologer vokser jo ikke på trær. Og man må være klar selv også. Noen blir aldri det. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelia83 skrev (13 minutter siden):

Så deilig å kunne velge når man har sosial angst og ikke da. Bare eeeeelsker å bli kjent med nye folk, ville gjerne stått igjen og skravlet.. Åja..

Et lite svakt øyeblikk hvor hun igjen glemmer at hun egentlig har sosial angst….🤦🏼‍♀️

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanin46 skrev (16 minutter siden):

Det er forskjell på å forstå for å unnskylde, og å forstå for sin egen del og kunne forsone seg og gi seg selv omsorg. Jeg har skjønt i voksen alder at min ene forelder sannsynligvis har en diagnose, som nok har gitt begrensninger. Nå unnskylder ikke det noe av det jeg er blitt utsatt for,andre med diagnosen evner å være gode og omsorgsfulle foreldre. Men det har hjulpet meg til både å kunne ta mer innover meg at det ikke var meg som gjorde noe galt, det hadde vært sånn uansett, og i voksen alder har det gjort det lettere å distansere seg fra de verste episodene med kontroll og kommentarer, fordi jeg kan si til meg selv at dette handler om h*n sine ting, ikke meg. At det kan være hjelp for Stine å forstå morens sykdomsbilde og hvordan det kan ha påvirket oppførselen hennes tror jeg, ikke for å unnskylde det hun er blitt utsatt for, men bedre forstå hvorfor det ble sånn, og nettopp plassere ansvar og i større grad greie å komme seg videre. Men det er en knalltøff jobb, som tar tid, og nóe man ikke kan gjøre alene. Og gode traumepsykologer vokser jo ikke på trær. Og man må være klar selv også. Noen blir aldri det. 

Dette er en knall tøff jobb.  Håper hun innser at hun trenger profesjonell hjelp med å bearbeide sine opplevelser. Nå tar hun sin egen familie med inn i en "reise" de ikke forstår og fortjener. 

Vi som har hatt samme type oppvekst, med samme typer diagnoser vet at dette er en tøff "reise". 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (16 minutter siden):

Et lite svakt øyeblikk hvor hun igjen glemmer at hun egentlig har sosial angst….🤦🏼‍♀️

Ja det er helt utrolig! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (1 time siden):

Det er forferdelig onde handlinger. Kun syke mennesker gjør slikt. Men hun hadde vel ikke gjort det hvis hun var frisk eller rusfri? Hun hadde visst gode perioder også. Hun skulle hatt hjelp og i alle fall ikke hatt ansvar for barn. 
Jeg sier ikke at det er Stines jobb å forstå moren. Men jeg tror det hjelper henne å forstå hva sykdom og rus kan gjøre med et menneske. 

Hun hadde kanskje ikke gjort det uten diagnosene, nei, men det er fortsatt ingenting som kan forsvare det. Handlingene er like ille for barnet, uansett hvilken årsak foreldrene har for atferden. Det er like traumatiserende uansett.

Det er vondt for mennesker med slik bakgrunn å få høre "men hun var jo syk", for da blir rollene snudd om. Barnet "må tilgi" fordi "stakkars den voksne, den visste ikke bedre". Det er ikke den voksne som er offeret. Det er barnet som ikke har valgt å bli til.

Frøken_ida skrev (59 minutter siden):

"Slo"..

Fysj. Tenk å skrive slikt. Skjerp deg.

Kanin46 skrev (18 minutter siden):

Akkurat dette er jeg i stor grad enig i. Forstå, for å forstå at det ikke var en selv det var noe galt med. Men ikke forstå for å stakkarsliggjøre den voksne. Det er en viss forskjell.

"Stakkars, hun var jo syk, man må jo forstå at hun heller ikke hadde det lett" er ikke greit.

"Hun var syk. Det var på ingen måte deg det var noe galt med, men henne", er en helt annen vinkling.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelia83 skrev (Akkurat nå):

Ja det er helt utrolig! 

Det her reagerte jeg skikkelig på! Helt forferdelig av henne å stå å fronte sosial angst for så å bagatellisere hele lidelsen. Sosial angst rister du ikke av deg som det passer. Jeg er helt sjokkert!!

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stunt mamma skrev (1 minutt siden):

Det her reagerte jeg skikkelig på! Helt forferdelig av henne å stå å fronte sosial angst for så å bagatellisere hele lidelsen. Sosial angst rister du ikke av deg som det passer. Jeg er helt sjokkert!!

Jeg sier som Stine selv sa forleden; «sannheten kommer for en dag».

Tro du meg, dén kommer🙌🏼 

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså så provosert av henne!!! Jeg har sosial angst og foreldremøte er helt pyton! Det å mingle med mange ukjente er utrolig tøft og jeg er ofte veldig sliten når møtene er overstått for det koster veldig mye energi å komme seg gjennom det. Du har IKKE sosial angst, Stine 😖🤦‍♀️ Du bagatelliserer den diagnosen, slutt med det 🤦‍♀️

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammy! skrev (1 time siden):

Men de hun var hos i Spania betraktet hun jo som egne foreldre..... Har ikke de også en veldig nær relasjon da? Og burde det ikke vær enda verre når hun faktisk tenker på de som omsorgspersoner? 

Jeg kjenner ikke til henne så godt. 
Kan jo hende hun syns det er ubehagelig at de drikker også? Kanskje også forskjell på et glass vin og fylla på byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfliktsky skrev (3 minutter siden):

Jeg blir altså så provosert av henne!!! Jeg har sosial angst og foreldremøte er helt pyton! Det å mingle med mange ukjente er utrolig tøft og jeg er ofte veldig sliten når møtene er overstått for det koster veldig mye energi å komme seg gjennom det. Du har IKKE sosial angst, Stine 😖🤦‍♀️ Du bagatelliserer den diagnosen, slutt med det 🤦‍♀️

Ja, ikke sant. Foreldremøter er kanskje noe av det aller, aller værste jeg kan tenke meg i forhold til sosial angst. Denne var så drøy! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
27 minutter siden, Gresshoppa said:

Jeg sier som Stine selv sa forleden; «sannheten kommer for en dag».

Tro du meg, dén kommer🙌🏼 

Ja, og “karma” som hun også flittig snakker om. Den kommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy for ei kjerring!!! 
Jeg har kun fulgt S siden uka hun var i Spania. Da dukket hun tilfeldig opp på utforsk. 
Jeg bare forstår ikke dere som har klart å følge henne siden hun starta. 
Jeg har allerede avfulgt henne på snap, og IG har jeg ikke engang orka å se på. 
Dessverre må jeg innom en gang i blant for å sjekke ståa på Sirkus Knutsen🙈😅

Det er desidert den kjedeligste «influenseren» (så langt hun kan kalles det) som jeg har fulgt. Laaaaange avhandlinger hver eneste dag, om de samme tingene!! 🤦🏼‍♀️ Hva er greia??

Og alle de «sykdommene» hun har i det ene øyeblikket, for så å plutselig være frisk i neste. Det er et hån mot de som faktisk lider på ekte. Det er et hån mot de som faktisk MÅ være hjemme. 

Som f.eks.: Man drar ikke på butikken flere ganger i uken med sosial angst, eller på et foreldremøte og synes det er sååååå koselig!! 
Man har ikke prolaps i det ene øyeblikket for så å danse og hoppe rundt i det andre!!! 
Du tar ikke sol eller bruker et tonn med sminke hele tiden hvis du lider av en hudsykdom!!!! 

Jeg kjenner jeg blir så forbanna og frustrert over slike mennesker, som utnytter både andre mennesker og systemet fordi det er «så synd» på dem. 

Endret av Måbaresi
  • Liker 22
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw.

S sier til stadighet at hun ikke ser på tv..-bare sykehusserier,Greys,trauma osv..

Alt handler om sykdom.

DET har jeg reagert på mange ganger.

Nå kommer filmen "syk pike".

Den kan fort bli inspirerende.

Pisst passt provosert til tider,ser jo frua sprade rundt,ække mye gæli i ganglaget si

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke når jeg ser henne er ikke at hun nødvendigvis lider av noen fysisk sykdom, eller det vet jeg ikke. Jeg  får psykisk sykdomvibber av det lille jeg har sett. Får liksom følelsen av at noe ikke er helt på stell på et vis. 
Og kanskje slt dette sykdom snakket nettopp er en del av sykdommen liksom? Eller Hmm.. 

Får korrigere meg om jeg tar helt feil, ble bare  var dette mennesket på grunn av tråden her i kveld. 

Endret av Klink
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Min første tanke når jeg ser henne er ikke at hun nødvendigvis lider av noen fysisk sykdom, eller det vet jeg ikke. Jeg  får psykisk sykdomvibber av det lille jeg har sett. Får liksom følelsen av at noe ikke er helt på stell på et vis. 
Og kanskje slt dette sykdom snakket nettopp er en del av sykdommen liksom? Eller Hmm.. 

Får korrigere meg om jeg tar helt feil, ble bare  var dette mennesket i tråden her. 

Tror du har helt rett👍 Hun er utvilsomt psyk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...