Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

non_stop skrev (På 23.5.2022 den 9.47):

Hele den seansen på blomstersenteret var utrolig klein. Drar med seg hele ungeflokken ned dit og skal fiske etter spons. Virket som hun ettervært fikk pratet med innehaveren (han gamle mannen) siden hun plutselig begynte å fullrose sjappa og gikk rundt å pekte og styret med høy røst og iver, klapper katta som vandrer rundt der og jaggu kommer ikke innehaver gående i monitor også. Hun  fortalte til og med hvordan man kom seg dit med bil. Virker storfornøyd når hun står ute ved bilen med bagasjerommet proppet av planter. Alltid lurt på hvordan sånne tigge/spons-samtaler foregår, må være utrolig cringe. Spesielt når du skal selge deg inn til en eldre mann som sikkert knapt vet hvordan man får av tastelåsen på en mobil og vet vel trolig ikke hva snapchat er engang eller hva pokker det er hun babler om 🙈

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (19 timer siden):

Dere som  sier dere følger henne pga barnevernssaken, dere blir jo oppdatert her 🤷‍♀️ så har man tid til ting som gir postiv energi enn å irritere seg grenseløst over et menneske det virker som man virkelig hater. 

Hat er ett veldig sterkt ord! Jeg hater kunn ett menneske i denne værden, å d er xn min… selv om han er syk så hater jeg han å d han gjorde mot meg OG sønnen min… Hadde jeg ikke gått på alle løgnene hans, hadde jeg sett de røde korta mtp at han er en psykopat osv, så hadde jeg hatt et helt annet liv i dag! 

Jeg HATER ikke folk, men Stine gjør meg mildt sagt forbanna… En større løgnhals å lurendreier skal man lete lenge etter! 
Å utnytte mennesker på den måten hun gjør med å spille på barndom å hele felleskatalogen av sykdommer er KVALMT! D er direkte disgusting… 
Å atter en gang så følger jeg hvem jeg vil! 
D er helt lov å ikke like noen men allikevel følge de, sånn er d nemmelig å være en offentlig person… Hadde hu ikke jugd å styra sånn som hu gjør, så hadde jeg nokk hatt en annen mening om henne! Jeg likte henne helt i starten, før løgner å dram tok overhånd.. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (5 timer siden):

Det er ikke klima hun ikke klarer å omstille seg til. Det er dronning tilværelsen hun hadde der ei uke. 

Jeg forstår ikke hvorfor hun har valgt å leve et familieliv, når det virker som hun hater det. Tror det hadde passet henne bedre å bo alene med kattene sine 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk om at den kroppen der er stiv og vond, sånn som hun danser og herjer rundt, mjuk som ei katte. SÅ provoserende! «Hatt en nedtur»… det er det vi andre kaller 11-knekken, to-knekken, fire-knekken - altså en HELT vanlig hverdagsgreie, når blodsukkeret er litt lavt og hodet fult av jobbting og middagsplanlegging, og logistikkforberedelser for å kjøre unger hit og dit på ettermiddagen. Ergo en HELT vanlig greie, men vi kan da for alt i verden ikke bare legge oss ned av den grunn! Helt vanlig å være sliten!

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg har forstått det riktig så blir det tungvint for frua nå fordi hun må innom to butikker istedenfor 1 da hun ikke ønsker å legge igjen penger i en butikk hvor hun opplever å få dårlig service, og velger derfor å hente pakkene sine og handle mat på to forskjellige butikker. Men å hente pakkene sine hos disse som gir henne "dårlig kundebehandling" er helt ok og ikke noe hun har noe problem med? 

Hadde jeg vært henne så hadde jeg heller ordnet det sånn at det jeg bestiller på nett aldri havner i denne nevnte butikken. Hadde valgt helthjem eller pakkeboks. Hadde aldri satt mine ben på et sted jeg er uønsket. 

Endret av non_stop
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (4 minutter siden):

Så hvis jeg har forstått det riktig så blir det tungvint for frua nå fordi hun må innom to butikker istedenfor 1 da hun ikke ønsker å legge igjen penger i en butikk hvor hun opplever å få dårlig service, og velger derfor å hente pakkene sine og handle mat på to forskjellige butikker. Men å hente pakkene sine hos disse som gir henne "dårlig kundebehandling" er helt ok og ikke noe hun har noe problem med? 

Hadde jeg vært henne så hadde jeg heller ordnet det sånn at det jeg bestiller på nett aldri havner i denne nevnte butikken. Hadde valgt helthjem eller pakkeboks. Hadde aldri satt mine ben på et sted jeg er uønsket. 

Kjære vene hvor viktig tror hun selv at hun er. Er ikke uvanlig å dra innom et par butikker,skulle egentlig tro det var det minste problemet for den fra. Men som med alt annet må det jo være verre for henne enn alle andre

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (7 minutter siden):

Kjære vene hvor viktig tror hun selv at hun er. Er ikke uvanlig å dra innom et par butikker,skulle egentlig tro det var det minste problemet for den fra. Men som med alt annet må det jo være verre for henne enn alle andre

Hun har da all verdens tid til å reise innom all verdens butikker.... 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting hun er jævlig god på, det er å syns synd i seg selv! Hva med å snu på det for en gang skyld?! Hun har mann og barn, et fint hjem og har da allverden av både klær, sminke osv for en hel hær. 

Er så lei av klagingen hennes, for det er nettopp det det er; KLAGING!! 

mange (flere i denne tråden) har oppleve lignende barndom (mulig verre også) og klarer likevel å la være å klage sånn som S gjør. Føler hun det hjelper? Hun er bitter og sur fordi hun ikke kan ha et «vanlig» liv. Hvem sier at alle har det? Kanskje hun hadde vært syk om hun hadde en vanlig barndom også. Alt kan faktisk ikke skyldes på barndom og traumer. Ta tak i livet ditt! 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (21 minutter siden):

En ting hun er jævlig god på, det er å syns synd i seg selv! Hva med å snu på det for en gang skyld?! Hun har mann og barn, et fint hjem og har da allverden av både klær, sminke osv for en hel hær. 

mange (flere i denne tråden) har oppleve lignende barndom (mulig verre også) og klarer likevel å la være å klage sånn som S gjør. Føler hun det hjelper? Hun er bitter og sur fordi hun ikke kan ha et «vanlig» liv. Hvem sier at alle har det? Kanskje hun hadde vært syk om hun hadde en vanlig barndom også. Alt kan faktisk ikke skyldes på barndom og traumer. Ta tak i livet ditt! 

Enig hva er hva. Fibromyalgi er ikke bare en konsekvens av barndom. Det har blitt forsket mye på denne diagnosen. Det blir i dag sett på biopsykologiske faktorer.  Hva vet vi om familien hennes. Har flere samme diagnoser som henne?  Fibromyalgi er arvelig.              Jeg sier ikke,  at hun ikke har hatt en vanskelig barndom, det har hun helt sikkert. 

Hun kan velge å endre mønstre for en bedre hverdag,  eller fortsette å grave seg ned i egen selmedlidenhet. Man blir det man ønsker og det er knall hard jobb. Alle vi med diagnoser og utfordringer vet det.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnippSnappSnute2 skrev (1 minutt siden):

Enig hva er hva. Fibromyalgi er ikke bare en konsekvens av barndom. Det har blitt forsket mye på denne diagnosen. Det blir i dag sett på biopsykologiske faktorer.  Hva vet vi om familien hennes. Har flere samme diagnoser som henne?  Fibromyalgi er arvelig.              Jeg sier ikke,  at hun ikke har hatt en vanskelig barndom, det har hun helt sikkert. 

Hun kan velge å endre mønstre for en bedre hverdag,  eller fortsette å grave seg ned i egen selmedlidenhet. Man blir det man ønsker og det er knall hard jobb. Alle vi med diagnoser og utfordringer vet det.

Fibromyalgi er da vel ikke psykisk? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (27 minutter siden):

Er så enig!! Alle har noe som er utenfor sin kontroll. Ting som har skjedd, dritt man står i, sykdom.. 

Men det er noe med hvordan man tar det. Hva man velger ha fokus på. Legger du konsekvent energien til å bable om sykdom og plager så blir du full av sykdom og plager.

Jeg har mye erfaring med sykdom, smerter og alt jeg skulle ønske var annerledes. Selv om det legger begrensninger på livet mitt er jeg glad for alt jeg kan, alt jeg kan glede meg over og alt jeg får til. Selvsagt er det dager jeg synes grådig synd på meg selv. Men på de dagene bestemmer jeg for at; Ok, i dag er det sånn, men sorgen har utløpsdato i morgen. 

Så er det noe med hvordan man ønsker å fremstå for hele verden. Vil du ha medynk, sympati, synes synd på så er det jo bare å pakke "pasientdyna" enda tettere rundt seg og fremstå som den skjøre fugleungen du vil være. Men ha litt selvrespekt da jente?! Snart førti år og venter fortsatt på å bli tatt på fanget 🥴 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (15 minutter siden):

Fibromyalgi er da vel ikke psykisk? 

Var det det jeg skrev?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, tenk å holde et kjempelangt foredrag om filterbruk og at alle er bra nok som de er, når hu selv sparkler ned hele trynet sitt og bruker kilosvis med sminke,  kunstige øyebryn +++ I min verden er det akkurat det samme som å bruke filter! 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Polarpuma
19 minutter siden, Nillani said:

Men altså, tenk å holde et kjempelangt foredrag om filterbruk og at alle er bra nok som de er, når hu selv sparkler ned hele trynet sitt og bruker kilosvis med sminke,  kunstige øyebryn +++ I min verden er det akkurat det samme som å bruke filter! 

Hun bruker filter i tillegg rett etterpå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er hu så bløt i ansiktet? Er det svette eller ansiktskrem? Ser rimelig ekkelt ut hvertfall. 

Screenshot_20220524_181604_com.snapchat.android.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (28 minutter siden):

Hvorfor er hu så bløt i ansiktet? Er det svette eller ansiktskrem? Ser rimelig ekkelt ut hvertfall. 

Screenshot_20220524_181604_com.snapchat.android.jpg

Hun har normal hud/farge på halsen, så gjetter på at ansiktshuden er en kombinasjon av glow/glød-serum/produkter sammen med bruk av highliter-sminke i møte med blitz

Har sett morgenrutinen hennes, og den er omfattende med ganske mange lag pleieprodukter og flere lag sminke

(ikke rart hun sliter med uren hud når hun ganske ofte går til køys uten å rense huden og fjerner sminken) 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel alle som skjønner at hun sliter pga den vonde barndommen. Men tror at hun er så til de grader på feil spor for å få det bedre. For å få det til, må hun rett og slett gripe fatt selv. Det er nok en tung prosess, helt sikkert. 

Det gir sikkert en slags lindring og trøst med spesialbehandling, oppmerksomhet, gaver, omsorg og dulling fra andre, men er vel neppe løsningen for å kunne gå videre. Disse velmente gestene fra andre får henne stadig til å like seg i, og å forbli i offerrollen, og for å forbli i den må hun igjen stadig dyrke det vonde, plagene, sykdommene og minnene. 

Tror heller ikke det er konstruktivt eller at det til hjelp for henne å hate moren. Synes hun omtaler henne noe respektløst mange ganger. Hun har selvfølgelig lov til å føle sinne, bitterhet og nag. Men hva med å prøve å forsone seg med at det faktisk var sykdommene og rusen som ødela moren? Hun har listet opp at hun led av bipolar lidelse, schizofreni og mer, i tillegg til rus. Da er du ganske ødelagt. 
Ironisk nok vil Stine ha sympati og forståelse for sine sykdommer og plager.
Tror hun trenger hjelp til å skjønne at moren ikke var ond, hun var svært syk.

Hun er opptatt av å forklare hvordan hun hadde det i barndommen. Tror  hun lettere kan bearbeide og på noe vei akseptere dette med å få større innsikt. Lære mer om morens sykdommer. Få de forklart av fagfolk. Kanskje hun kan ta seg lov til å savne moren også, ikke den hun var, men den hun kunne ha vært hvis hun var frisk. 
Denne offerrollen ser dessuten ut til å gjøre henne for noen, usympatisk. Hun forventer noe av andre hele tiden. Slik kommer hun også på kant med andre. Når det skjer litt for ofte er det på tide å gå i seg selv, uansett hvilken barndom en har hatt. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (9 minutter siden):

Det er vel alle som skjønner at hun sliter pga den vonde barndommen. Men tror at hun er så til de grader på feil spor for å få det bedre. For å få det til, må hun rett og slett gripe fatt selv. Det er nok en tung prosess, helt sikkert. 

Det gir sikkert en slags lindring og trøst med spesialbehandling, oppmerksomhet, gaver, omsorg og dulling fra andre, men er vel neppe løsningen for å kunne gå videre. Disse velmente gestene fra andre får henne stadig til å like seg i, og å forbli i offerrollen, og for å forbli i den må hun igjen stadig dyrke det vonde, plagene, sykdommene og minnene. 

Tror heller ikke det er konstruktivt eller at det til hjelp for henne å hate moren. Synes hun omtaler henne noe respektløst mange ganger. Hun har selvfølgelig lov til å føle sinne, bitterhet og nag. Men hva med å prøve å forsone seg med at det faktisk var sykdommene og rusen som ødela moren? Hun har listet opp at hun led av bipolar lidelse, schizofreni og mer, i tillegg til rus. Da er du ganske ødelagt. 

Hun er opptatt av å forklare hvordan hun hadde det i barndommen. Tror  hun lettere kan bearbeide og på noe vei akseptere dette med å få større innsikt. Lære mer om morens sykdommer. Få de forklart av fagfolk. Kanskje hun kan ta seg lov til å savne moren også, ikke den hun var, men den hun kunne ha vært hvis hun var frisk. 
Denne offerrollen ser dessuten ut til å gjøre henne for noen, usympatisk. Hun forventer noe av andre hele tiden. Slik kommer hun også på kant med andre. Når det skjer litt for ofte er det på tide å gå i seg selv, uansett hvilken barndom en har hatt. 

Her er jeg uenig. Det er ikke Stines jobb å forstå moren. Det er aldri et barns ansvar. Nå er ikke Stine barn lenger, men moren skal ikke forsvares med "at hun var syk". Det er ingen unnskyldning. Og ikke ond? Hun slo Stine og dro henne med til rusmisbrukere på natta slik at hun ble voldtatt. Hvis ikke det er å være ond vet ikke jeg.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (11 minutter siden):

Ja hun sliter pga barndommen. Som sagt er det mange som har hatt en traumatisk oppvekst, men som allikevel mestrer livet som voksen. 
At Stine er fastlåst i negativt spor tyder på en flere komplekse faktorer. Mor var som kjent bipolar og hadde i tillegg andre psykiske lidelser. Psykiske lidelser går ofte i arv, og spesielt Bipolar lidelse beskrives som svært arvelig. 

https://www.fhi.no/fp/psykiskhelse/psykiskelidelser/om-bipolar-lidelse-schizofreni-og-personlighetsforstyrrelser/

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (30 minutter siden):

Her er jeg uenig. Det er ikke Stines jobb å forstå moren. Det er aldri et barns ansvar. Nå er ikke Stine barn lenger, men moren skal ikke forsvares med "at hun var syk". Det er ingen unnskyldning. Og ikke ond? Hun slo Stine og dro henne med til rusmisbrukere på natta slik at hun ble voldtatt. Hvis ikke det er å være ond vet ikke jeg.

Det er forferdelig onde handlinger. Kun syke mennesker gjør slikt. Men hun hadde vel ikke gjort det hvis hun var frisk eller rusfri? Hun hadde visst gode perioder også. Hun skulle hatt hjelp og i alle fall ikke hatt ansvar for barn. 
Jeg sier ikke at det er Stines jobb å forstå moren. Men jeg tror det hjelper henne å forstå hva sykdom og rus kan gjøre med et menneske. 

Endret av ClusterOfGrapes
La til noe
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...