bygdefruen Skrevet 22. mai 2022 #11401 Del Skrevet 22. mai 2022 Tvillingsjel skrev (21 minutter siden): Jeg bare spør, for jeg vet ikke. Jeg besvimte to ganger i ungdomstiden, og var ikke under oppsyn av lege. Vi antok bare at det var "normalt" pga hormoner i puberteten, og jeg har aldri pratet med lege om det. Er det vanlig å kontakte lege hver gang man besvimer? Når man har sååå mange diagnoser som Stine hevder hun har så burde det være vanlig å kontakte lege ja. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 22. mai 2022 #11402 Del Skrevet 22. mai 2022 Tvillingsjel skrev (8 minutter siden): Jeg bare spør, for jeg vet ikke. Jeg besvimte to ganger i ungdomstiden, og var ikke under oppsyn av lege. Vi antok bare at det var "normalt" pga hormoner i puberteten, og jeg har aldri pratet med lege om det. Er det vanlig å kontakte lege hver gang man besvimer? Når der var en opplagt/ tenkelig grunn for besvimelsen og dette skjer sporadisk uten dramatikk og skade, og en ellers er frisk og rask er det vel liten grunn for å oppsøke lege. Men er en voksen med ansvar for barn og som i dette tilfellet, bilfører så bør en jo få dette utredet. Ikke noe hyggelig og svært utrygt for barn å oppleve at foreldre segner om. Det gikk jo tilsynelatende bra for henne disse gangene hun forteller om, men hun kan jo skade både seg selv og andre. Leger er faktisk også pålagt å inndra førerkort hvis pasienter har gjentatte besvimelser. Det er vel rimelig også. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 22. mai 2022 #11403 Del Skrevet 22. mai 2022 (endret) 40 minutter siden, Tvillingsjel said: Jeg bare spør, for jeg vet ikke. Jeg besvimte to ganger i ungdomstiden, og var ikke under oppsyn av lege. Vi antok bare at det var "normalt" pga hormoner i puberteten, og jeg har aldri pratet med lege om det. Er det vanlig å kontakte lege hver gang man besvimer? Jeg har ringt legevakta fordi jeg var alene hjemme med et lite barn. Jeg var livredd for at jeg skulle besvime igjen, og at ungen skulle være alene med meg. Ps: ungen lå og sov og var ikke vitne til heldigvis. Endret 22. mai 2022 av Polarpuma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 23. mai 2022 #11404 Del Skrevet 23. mai 2022 Tvillingsjel skrev (4 timer siden): Jeg bare spør, for jeg vet ikke. Jeg besvimte to ganger i ungdomstiden, og var ikke under oppsyn av lege. Vi antok bare at det var "normalt" pga hormoner i puberteten, og jeg har aldri pratet med lege om det. Er det vanlig å kontakte lege hver gang man besvimer? Sist jeg lå på sykehuset, før jeg fikk tildelt avdeling, så delte jeg rom med ikke mindre enn 3 damer som hadde besvimt på badet. De ble sjekket for skader i hodet og/eller evt andre kroppsdeler de hadde falt på, og lå med 24 timers EKG måling før de fikk dra hjem igjen. Mener at det også ble tatt en eller form for bilde av hodet. Aner ikke om dette er vanlig prosedyre, hvis man besvimer på badet, men det virket ikke som det var noe spesielt siden alle tre fikk helt lik behandling. Ingen av dem hadde små barn hjemme i alle fall. Selv får jeg lett blodtrykksfall og kan falle, men har heldigvis aldri besvimt og blitt skadet. Bare fått litt blåmerker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmi93 Skrevet 23. mai 2022 #11405 Del Skrevet 23. mai 2022 Gresshoppa skrev (10 timer siden): Stines livsmotto: «det går an å handle, når det er såpass billig, da går det an å kjøpe litt mer»😂😂😂 Hun tror hun sparer penger ved å kjøpe billig i bøtter og span 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 23. mai 2022 #11406 Del Skrevet 23. mai 2022 Miniflipper skrev (10 timer siden): Blir liksom ikke billigere, når man da kjøper mer Stine😂 Minmi93 skrev (23 minutter siden): Hun tror hun sparer penger ved å kjøpe billig i bøtter og span 😅 Trodde alle forstod at man aldri sparer penger om man kjøper dritt man virkelig ikke har behov for. Noe hun gjør ca hver eneste dag🙈😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. mai 2022 #11407 Del Skrevet 23. mai 2022 I går da hun var på gartneriet så skrøt hun av at det var så billig, så billig at man da kunne kjøpe enda mere. I går ettermiddag, etter at hun hadde satt pizzaen i ovnen, så gikk hun ut for å vise hva hun hadde plantet (ble forresten veldig fint!), og da klaget hun over hvor sjukt dyrt det var med planter og blomster Så; fra skryt over hvor billig det var til å klage over hvor dyrt det var med bare noen timers mellomrom?? Enten så er Stine formann i kortidsminneforeningen, eller så tror hun følgerene er medlemmer der🤷🏼♀️ 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 23. mai 2022 #11408 Del Skrevet 23. mai 2022 skruf skrev (1 time siden): I går da hun var på gartneriet så skrøt hun av at det var så billig, så billig at man da kunne kjøpe enda mere. I går ettermiddag, etter at hun hadde satt pizzaen i ovnen, så gikk hun ut for å vise hva hun hadde plantet (ble forresten veldig fint!), og da klaget hun over hvor sjukt dyrt det var med planter og blomster Så; fra skryt over hvor billig det var til å klage over hvor dyrt det var med bare noen timers mellomrom?? Enten så er Stine formann i kortidsminneforeningen, eller så tror hun følgerene er medlemmer der🤷🏼♀️ Løgnhals kalles det 🆘️ Lyver så hun tror det selv. Helt fjernt å være vitne til. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 23. mai 2022 #11409 Del Skrevet 23. mai 2022 Lillemor1982 skrev (7 minutter siden): Løgnhals kalles det 🆘️ Lyver så hun tror det selv. Helt fjernt å være vitne til. Hun avslører seg gang på gang ved å aldri huske hva hun sa sist om samme sak. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
non_stop Skrevet 23. mai 2022 #11410 Del Skrevet 23. mai 2022 (endret) Hele den seansen på blomstersenteret var utrolig klein. Drar med seg hele ungeflokken ned dit og skal fiske etter spons. Virket som hun ettervært fikk pratet med innehaveren (han gamle mannen) siden hun plutselig begynte å fullrose sjappa og gikk rundt å pekte og styret med høy røst og iver, klapper katta som vandrer rundt der og jaggu kommer ikke innehaver gående i monitor også. Hun fortalte til og med hvordan man kom seg dit med bil. Virker storfornøyd når hun står ute ved bilen med bagasjerommet proppet av planter. Alltid lurt på hvordan sånne tigge/spons-samtaler foregår, må være utrolig cringe. Spesielt når du skal selge deg inn til en eldre mann som sikkert knapt vet hvordan man får av tastelåsen på en mobil og vet vel trolig ikke hva snapchat er engang eller hva pokker det er hun babler om 🙈 Endret 23. mai 2022 av non_stop 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 23. mai 2022 #11411 Del Skrevet 23. mai 2022 skruf skrev (1 time siden): I går da hun var på gartneriet så skrøt hun av at det var så billig, så billig at man da kunne kjøpe enda mere. I går ettermiddag, etter at hun hadde satt pizzaen i ovnen, så gikk hun ut for å vise hva hun hadde plantet (ble forresten veldig fint!), og da klaget hun over hvor sjukt dyrt det var med planter og blomster Så; fra skryt over hvor billig det var til å klage over hvor dyrt det var med bare noen timers mellomrom?? Enten så er Stine formann i kortidsminneforeningen, eller så tror hun følgerene er medlemmer der🤷🏼♀️ Hun prata vel først om Hageland/et annet plantesenter. Deretter om at det var mye billigere på det lokale plantesenteret der hun handla. Jeg stusset også over det samme først så måtte bla meg tilbake å høre på nytt i går 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringrokk Skrevet 23. mai 2022 #11412 Del Skrevet 23. mai 2022 skruf skrev (1 time siden): I går da hun var på gartneriet så skrøt hun av at det var så billig, så billig at man da kunne kjøpe enda mere. I går ettermiddag, etter at hun hadde satt pizzaen i ovnen, så gikk hun ut for å vise hva hun hadde plantet (ble forresten veldig fint!), og da klaget hun over hvor sjukt dyrt det var med planter og blomster Så; fra skryt over hvor billig det var til å klage over hvor dyrt det var med bare noen timers mellomrom?? Enten så er Stine formann i kortidsminneforeningen, eller så tror hun følgerene er medlemmer der🤷🏼♀️ Hadde du følgt med så sa hun at plantene var dyre på SENTERET, og at hun kjørte til den eldre gartneren som er billigere og har flottere planter enn senterets. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja1892 Skrevet 23. mai 2022 #11413 Del Skrevet 23. mai 2022 Hun skulle unne seg en rolig morgen???? Synes nå de fleste er rimelig avslappende jeg men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.F Skrevet 23. mai 2022 #11414 Del Skrevet 23. mai 2022 Gresshoppa skrev (14 timer siden): Stines livsmotto: «det går an å handle, når det er såpass billig, da går det an å kjøpe litt mer»😂😂😂 Det er tydeligvis mitt livsmotto og hver gang jeg er på feks Normal. 🤣 Men nå har jeg kjøpestopp for en stund der. Sjekket kvitteringene i appen, og ble nesten flau over meg selv. 🙈😬 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. mai 2022 #11415 Del Skrevet 23. mai 2022 Kjerringrokk skrev (9 minutter siden): Hadde du følgt med så sa hun at plantene var dyre på SENTERET, og at hun kjørte til den eldre gartneren som er billigere og har flottere planter enn senterets. Nei; hun sto ute og pekte på det hun tidligere på dagen hadde kjøpt og plantet og klaget over hvor dyrt det var. Og det hun kjøpte i går kjøpte hun jo på gartneriet, ikke senteret. Det var bare hos gartneren hun kjøpte planter i går. Så hvorfor peke på de ny-innkjøpte plantene og klage over prisene hvis hun egentlig mente at planter på senteret er dyre?? Da burde hun i såfall ha sagt at hadde hun kjøpt planter på senteret så hadde det blitt dyrt, men hun kjøpte hos gartneren og der var det billig Hun dobbeltkommuniserer 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. mai 2022 #11416 Del Skrevet 23. mai 2022 non_stop skrev (53 minutter siden): Hele den seansen på blomstersenteret var utrolig klein. Drar med seg hele ungeflokken ned dit og skal fiske etter spons. Virket som hun ettervært fikk pratet med innehaveren (han gamle mannen) siden hun plutselig begynte å fullrose sjappa og gikk rundt å pekte og styret med høy røst og iver, klapper katta som vandrer rundt der og jaggu kommer ikke innehaver gående i monitor også. Hun fortalte til og med hvordan man kom seg dit med bil. Virker storfornøyd når hun står ute ved bilen med bagasjerommet proppet av planter. Alltid lurt på hvordan sånne tigge/spons-samtaler foregår, må være utrolig cringe. Spesielt når du skal selge deg inn til en eldre mann som sikkert knapt vet hvordan man får av tastelåsen på en mobil og vet vel trolig ikke hva snapchat er engang eller hva pokker det er hun babler om 🙈 Hun hadde vel håpet på et samarbeid sånn som Yummimummy/Veronica Simone fikk med et gartneri/Hageland i fjor, hun fikk et giga samarbeid der hun fikk beplantet hele hagen, t.o.m opparbeidet nye blomsterbed + nye utemøbler. Men hun gjorde en skikkelig god jobb for Hageland også, la virkelig en innsats i samarbeidet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.F Skrevet 23. mai 2022 #11417 Del Skrevet 23. mai 2022 ClusterOfGrapes skrev (16 timer siden): Du har helt rett. En har ingenting som bilfører i trafikken å gjøre hvis en stadig besvimer. Dette har vi klare og strenge regler på. Hun har vel hatt to tilfeller i løpet av kort tid nå. Så her bør hun vise ansvar. Jeg synes det høres ut som hun får blodtrykksfall. Da kjenner man at man holder på å besvime, og kan sette eller legge seg ned. Har det selv og, der skjer alltid når jeg står. Evt reiser meg for fort opp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 23. mai 2022 #11418 Del Skrevet 23. mai 2022 skruf skrev (1 time siden): Nei; hun sto ute og pekte på det hun tidligere på dagen hadde kjøpt og plantet og klaget over hvor dyrt det var. Og det hun kjøpte i går kjøpte hun jo på gartneriet, ikke senteret. Det var bare hos gartneren hun kjøpte planter i går. Så hvorfor peke på de ny-innkjøpte plantene og klage over prisene hvis hun egentlig mente at planter på senteret er dyre?? Da burde hun i såfall ha sagt at hadde hun kjøpt planter på senteret så hadde det blitt dyrt, men hun kjøpte hos gartneren og der var det billig Hun dobbeltkommuniserer Hvis du går tilbake og ser på fra i går så prater hun om det når hun lager pizza. At i en annen butikk kosta en mareritt 80 kr, men så dro hun bort til senteret til den eldre mannen og der var alt mye billigere. Jeg er ingen forsvarer, jeg irriterer meg over det meste dama sier, skjønner egentlig ikke at jeg orker å følge. Men kritikk på at hun har sagt noe som ikke stemmer er ikke riktig da. Som sagt så stussa jeg veldig over det selv, og bladde meg tilbake i går. Og nå. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 23. mai 2022 #11419 Del Skrevet 23. mai 2022 7 minutter siden, Kamelia83 said: Hvis du går tilbake og ser på fra i går så prater hun om det når hun lager pizza. At i en annen butikk kosta en mareritt 80 kr, men så dro hun bort til senteret til den eldre mannen og der var alt mye billigere. Jeg er ingen forsvarer, jeg irriterer meg over det meste dama sier, skjønner egentlig ikke at jeg orker å følge. Men kritikk på at hun har sagt noe som ikke stemmer er ikke riktig da. Som sagt så stussa jeg veldig over det selv, og bladde meg tilbake i går. Og nå. Det er du som misforstår her. Hør på hele igjen du. Hun er tilbake på at det er dyrt igjen når hun beskuer plantene sine ute. Først dyrt på Hageland (eller hvor hun var, hun sier senteret) og så billig hos nabo gartneren. Så dyrt igjen ute… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 23. mai 2022 #11420 Del Skrevet 23. mai 2022 Linye skrev (10 minutter siden): Det er du som misforstår her. Hør på hele igjen du. Hun er tilbake på at det er dyrt igjen når hun beskuer plantene sine ute. Først dyrt på Hageland (eller hvor hun var, hun sier senteret) og så billig hos nabo gartneren. Så dyrt igjen ute… Jeg hører ingenting om priser når hun er ute og ser på plantene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå