Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Hakkepetter skrev (4 timer siden):

Alle barn på 80 og starten av 90 tallet hadde kort «gutteklipp». Det var vanlig og kanskje er vanlig å klippe håret opp til en viss alder. 

Det stemmer vel ikke for alle. Jeg hadde ikke gutteklipp, og ingen av jentene i min barnehage og på skolen hadde gutteklipp 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hakkepetter skrev (8 timer siden):

Alle barn på 80 og starten av 90 tallet hadde kort «gutteklipp». Det var vanlig og kanskje er vanlig å klippe håret opp til en viss alder. 

I allefall på 80-tallet, veldig vanlig at mødre klippet barna selv, og de fleste jentene hadde kort hår. Ser bare klassebilde fra den tiden der, alle hadde samme sveisen…..og noen mødre var ikke like dyktige med saksen. Inkludert moren min😄 var relativt skamklippet i mange år, uten at mamma var rusmisbruker.,

Og det har gått i arv; prøvde å klippe broren min da han gikk på Vgs og insisterte på at jeg skulle klippe han sånn at han sparte penger på frisør. Endte med at jeg ga han penger til frisør for å rette opp jobben min. Så da jeg fikk barn så ble det frisør, jeg innså mine begrensninger 😄

Men ja; på 80-tallet var det vanlig med guttesveis på jenter, og mødre klippet selv. Ikke bare rusmisbruker-mødre. Det var også vanlig å kjøpe for store klær sånn at man hadde noe å vokse i. 

Synes det var trist å se at når yngstemann hadde noe han skulle vise frem så løp han heller til farmor enn moren selv om mor sto rett ved siden av farmoren pga moren alltid står med mobilen i hånda. Han går i barnehagen og er allerede så vant med at mor er opptatt at han heller går til noen andre 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
1 hour ago, skruf said:

I allefall på 80-tallet, veldig vanlig at mødre klippet barna selv, og de fleste jentene hadde kort hår. Ser bare klassebilde fra den tiden der, alle hadde samme sveisen…..og noen mødre var ikke like dyktige med saksen. Inkludert moren min😄 var relativt skamklippet i mange år, uten at mamma var rusmisbruker.,

Og det har gått i arv; prøvde å klippe broren min da han gikk på Vgs og insisterte på at jeg skulle klippe han sånn at han sparte penger på frisør. Endte med at jeg ga han penger til frisør for å rette opp jobben min. Så da jeg fikk barn så ble det frisør, jeg innså mine begrensninger 😄

Men ja; på 80-tallet var det vanlig med guttesveis på jenter, og mødre klippet selv. Ikke bare rusmisbruker-mødre. Det var også vanlig å kjøpe for store klær sånn at man hadde noe å vokse i. 

Synes det var trist å se at når yngstemann hadde noe han skulle vise frem så løp han heller til farmor enn moren selv om mor sto rett ved siden av farmoren pga moren alltid står med mobilen i hånda. Han går i barnehagen og er allerede så vant med at mor er opptatt at han heller går til noen andre 

Jeg hadde guttesveis på 80-tallet. Mamma er ikke rusmisbruker! Ser på bilder fra den tida. Mange så ikke ut på håret. Man var ikke så nøye på det. Men har intet med misbruk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde guttesveis på 80-tallet. Mamma er ikke rusmisbruker! Ser på bilder fra den tida. Mange så ikke ut på håret. Man var ikke så nøye på det. Men har intet med misbruk å gjøre.

Amen! Jeg hadde hockeysveis den gangen selv. Og det hadde de fleste av mine venninner. Det var helt vanlig på den tiden.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkZ skrev (4 minutter siden):

Amen! Jeg hadde hockeysveis den gangen selv. Og det hadde de fleste av mine venninner. Det var helt vanlig på den tiden.

Ble klippet kort i hele barndommen og ser på skolebilder at mange hadde samme sveis. Kjenner igjen følelsen av å ha rar klipp. Sånn var det for mange.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
33 minutter siden, SnippSnappSnute2 said:

Ble klippet kort i hele barndommen og ser på skolebilder at mange hadde samme sveis. Kjenner igjen følelsen av å ha rar klipp. Sånn var det for mange.

Jeg hadde tynt pistrete hår. Mamma sa at hvis man klippet det ofte, så blir håret tykkere etterhvert. Jeg så ikke ut. Men mamma mente det jo godt. Kan ikke skylde på rusmisbruk. Stine var ikke den eneste jenta i verden med guttesveis, selv om hun tror det selv.

Endret av Polarpuma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanakass skrev (33 minutter siden):

Ja, man ser jo tydelig at det er Monne som gir omsorgen O trenger. Skjønner at han vil på overnattinger hos Monne og far for der blir han sett. Altså ja, A ser han også, men tror det er godt med et pusterom hvor han får gjøre det han vil når mamma vil ha et strøkent hjem. Foreldrene til A er fine folk 😊

Alle trenger også nærhet og omsorg av mor. Da er det godt at han får det hos monne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkepetter skrev (10 timer siden):

Jeg hadde også kort hår,og mange av de andre jentene i gata. Mange ble også klippet av mødrene sine, og det så langt fra alltid perfekt ut. Flere av oss fikk først spare til lenger hår langt utpå barneskolen. Har bilder av meg selv på danseskole med guttesveis jeg. Og da jeg var ute og trilla lillesøstera mi lurte folk på hvor gammel lillebroren min var🤷🏻‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (1 time siden):

Min måtte få sånn sveis nå når det var covid, frisøren var jo stengt. Og det sterkeste jeg tar er en Paracet innimellom, når jeg har sånn migrene som Stine har. 💃 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minmi93 skrev (30 minutter siden):

Alle trenger også nærhet og omsorg av mor. Da er det godt at han får det hos monne. 

Hun er veldig koselig 😊❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke i Spania med lang reise begge veier med alt det første med seg av nerver. Ut på farten hver dag, middager, shopping hver eneste dag, ikke lange morgener i senga....sosialisering fra morgen til kveld. Alt dette men likevel lite klaging på alle vondter og diagnoser. Vel hjemme er det daglig masse syting, migrene, besvimelse i dusjen osv. Hva er det som skjer?? Har hun fått så lite oppmerksomhet på ferie at det tar helt av nå??

• Liker 21
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolaps? Har hun nevnt det tidligere? 🤔 Trodde bare det var mannen hennes som var plaget med det jeg 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (På 16.5.2022 den 19.50):

Tror ikke hun har hodepine i det hele tatt. Hvorfor har hun aldri hodepine når hun er ute å reiser? Det kommer alltid når hun er hjemme. Veldig rart. Jeg tror alt hun prater om er bare tull. Skrik om oppmerksomhet.

Tenker at på tur får ho frisk luft og bevegelse og har mindre skjermbruk og forhåpentligvis bedre matvaner. Det kan minske hodepine vondter gange mykje. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konfliktsky skrev (19 minutter siden):

Prolaps? Har hun nevnt det tidligere? 🤔 Trodde bare det var mannen hennes som var plaget med det jeg 🤷‍♀️

Ikke hørt før nei… 

Lagde et stort nummer av at hun ikke kunne bøye seg ned til katten, men goodiboxen på trappen var ikke noe problem og bøye seg ned etter nei😂🙈

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Prøver igjen* skrev (3 minutter siden):

Ikke hørt før nei… 

Lagde et stort nummer av at hun ikke kunne bøye seg ned til katten, men goodiboxen på trappen var ikke noe problem og bøye seg ned etter nei😂🙈

Den hentet hun garantert i postkassen. Rart ar den plutselig lå på trappa i dag når den aldri har gjort det før😳

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne12 skrev (9 minutter siden):

Tenker at på tur får ho frisk luft og bevegelse og har mindre skjermbruk og forhåpentligvis bedre matvaner. Det kan minske hodepine vondter gange mykje. 

Man kan lese her, og lage statistikk på dårlig og god form. Hvorfor alle nedturer, besvimelser, dårlig form når det er høytider og ferie med familien.

Alltid i god form før opplevelser for henne?

Hvorfor velger hun å putte i munn alt som trigger systemet. Hvorfor velge bort frisk luft og veiledning i forhold til problematikken hun har? Hun gjør stikk i strid med absolutt alle råd iforhold til hennes helseutfordringer.

Hun er jo så dyktig og kreativ på mange områder. Hun roper om oppmerksomhet og bli sett. Hun gjør akkurat det samme som moren gjorde med henne. Da har hun i mine øyne meget dårlig selvinnsikt og ønske om endringer.

Skulle gjerne hatt halvparten av energien og samme økonomi som henne. Her skurrer det på mange plan.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoggorm skrev (1 minutt siden):

Den hentet hun garantert i postkassen. Rart ar den plutselig lå på trappa i dag når den aldri har gjort det før😳

Er jo ganske fønni, først er hun stiv som en stokk, og så glemmer hun seg og beveger seg som vanlig😅 

Og om man besvimer i dusjen, så tar man kontakt med lege. Sist hun besvimte så var hun hos legen dagen etter for noe annet, ble ikke nevnt at hun hadde snakket med legen om det. 

Den dama der er virkelig ikke frisk, og da mener jeg ikke fysisk. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (På 16.5.2022 den 19.50):

Tror ikke hun har hodepine i det hele tatt. Hvorfor har hun aldri hodepine når hun er ute å reiser? Det kommer alltid når hun er hjemme. Veldig rart. Jeg tror alt hun prater om er bare tull. Skrik om oppmerksomhet.

Hun hadde en dag/kveld i Spania også med «migrene» påstod hun, men da hadde de kommet med smertestillende og kalde kluter til panna hennes så det gikk såååå fint😣

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ALLE er vel slitene i dag eller ?🤣

Jeg har vindt å er støl overalt !

Du er ikke noe unntak stine

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnippSnappSnute2 skrev (52 minutter siden):

Man kan lese her, og lage statistikk på dårlig og god form. Hvorfor alle nedturer, besvimelser, dårlig form når det er høytider og ferie med familien.

Alltid i god form før opplevelser for henne?

Hvorfor velger hun å putte i munn alt som trigger systemet. Hvorfor velge bort frisk luft og veiledning i forhold til problematikken hun har? Hun gjør stikk i strid med absolutt alle råd iforhold til hennes helseutfordringer.

Hun er jo så dyktig og kreativ på mange områder. Hun roper om oppmerksomhet og bli sett. Hun gjør akkurat det samme som moren gjorde med henne. Da har hun i mine øyne meget dårlig selvinnsikt og ønske om endringer.

Skulle gjerne hatt halvparten av energien og samme økonomi som henne. Her skurrer det på mange plan.

Nettopp. Og hvorfor går hun ikke i terapi? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...