Gå til innhold

Stine Knutsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Viernes skrev (6 minutter siden):

Det er vel nærliggende å tro at det er vennene hun besøker som har gitt de i gave, siden de inviterte henne?

Det har nok ikke kostet mange hundrelappene. Mange har flyskrekk ja, men alle utbasunerer det ikke for hele verden. Noen sier det ikke til noen, andre sier det til besetningen før/etter ombordstigning. Noen ande igjen kontakter flyselskapet på forhånd for å høre litt rundt det temaet. Siden S ringte til Gardermoen angående assistanse, så er det nærliggende å tro at hun har hatt kontakt med Flyr på forhånd også. Derav kortet, som helt sikkert var ordnet på forhånd.

Tviler på at flyr har sponset henne. Tror mer på det er en gave fra de hun bor hos. De har jo sendt henne diverse titt og ofte.  Angående det kortet, ja det tar de 2 minutt å fikse, og fruen blir like glad som dere ser, et barn med premie fra tannlegen. Hun har iallefall en livlig fantasi som klarer å finne på de utroligste historier og gester for å få litt mer oppmerksomhet.  Derfor kan hun kaldes den fødte influenser

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miniflipper skrev (På 7.5.2022 den 8.47):

A mor… stinemor… hu daaa… Stine Knutsen, du har null peiling på hva angst er. Null innsikt. Hadde du hatt det, hadde du ikke klart å smile på gardernoen på den måten, selvom mannadi følger deg. Du hadde ikke klart å holde telefonen din en gang. Du hadde ville hatt ett annet drag i ansiktet sitt, hendene dine hadde skjelvet veldig. Så nei, denne ekstreme angsten din er ikke reell. Du har angst/redd for at huset ditt ikke er etter di pipe når du returnerer hjem. Du kan fint bruke din private snap under den turen til familie og «venner». Dog, hva skal 8-9000 le av ei uke da? 

Tenkte akkurat d samme! Jeg slet VELDIG med angst før.. ikke så ille lenger nå, d har blitt bedre jo eldre jeg blir da mye handlet om selvbilde! Men jeg hadde ikke klart å gå å filme meg selv igjennom Gardermoen, uansett om jeg hadde hatt med mannen eller ikke.. D hadde jeg ikke greid i dag heller!! 
Jeg hadde hatt mer enn nokk med å styre hode å tanker… tror dama glemmer at hun har følgerne som virkelig sliter, følgerne som gjennomskuer!

Jeg blir kvalm… 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (15 timer siden):

Hva som er sant eller ikke ifht Stine, spiller ingen rolle (jeg tror ikke blindt på hva som sies), men man kan få traumer/flashback av noen lukter alkohol fra noen personer/situasjoner, man behøver ikke reagere på alle og man kan  drikke alkohol, selv om man har traumer. Hilsen ei som vet...... 

Ja, dét kan man faktisk!! Dette sliter jeg med selv.. Jeg var sammen med en mann i 5 år som etterhvert begynte å døyve sin vonde barndom med alkohol, noe han absolutt ikke tålte! Det ble etterhvert jeg som fikk juling hver gang har var full.. Han tok ut sinne å frustrasjon fra en forferdelig barndom på meg! Etterhvert drakk han nesten hver dag, jeg kom meg ikke ut av forholde før det virkelig gikk ille, ILLE…. Han tok nesten livet av meg, allikevel kom jeg meg ikke vekk.. Jeg fikk etterhvert hjelp å kom meg vekk..

Den dag i dag får jeg kjempeangst hvis samboeren min drikker.. Ikke hvis han bare tar seg en øl, men hvis han drikker å begynner å bli brisen, da kommer angsten å frykten! Selv om jeg vet at han aldri ville lagt ei hånd på meg så blir jeg redd og det handler rett å slett om traumer! Tidligere klarte jeg ikke å være edru selv hvis han drakk, jeg takla det ikke.. Det klarer jeg nå, men jeg liker det ikke.. Heldigvis har jeg en mann som tar hensyn til dette, men poenget var, at selv om man drikker selv så kan man ha traumer i rundt det!

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Vilja1892 skrev (På 7.5.2022 den 10.37):

Det reklameres for gruppen her på hennes side nå. All reklame er vel god reklame 😆

Hun har tydeligvis slettet det😂

Skrevet
skruf skrev (38 minutter siden):

Hun har sagt at hun har fått billettene i gave, men ikke hvem som ga gaven…og når hun i går promoterer logoen til Flyr+et personlig kort så er det nærliggende å konkludere med at Flyr selv var giveren. Det er mange med flyskrekk, jeg tror ikke cabinpersonalet har tid til å ordne med kort, samle signaturen fra alle, inkludert kapteinen under flyturen til de med flyskrekk. Dette var nok ordnet på forhånd 

Hun bor til venner, solkremen kan være hennes egen. Hun hadde jo begynt å pakke ut, men ikke kommet til klærne. Med Stines angst og traumer så tviler jeg på at hun tør å bo i et stort og ukjent hus alene i et annet land 

Hun har sagt at de hun er hos har betalt for flybilletter! Hun fikk det av de i bursdagsgave..

• Liker 3
Gjest Polarpuma
Skrevet
28 minutter siden, Malleli89 said:

Hun har sagt at de hun er hos har betalt for flybilletter! Hun fikk det av de i bursdagsgave..

Hvis hun har sagt det, så tror jeg ikke at det stemmer.

Skrevet

Nei hun sa vel at hun fikk flybilletter av Alex i bursdagsgave på forhånd litt før bursdagen sin? Og hun sa hun skulle ønske seg lommepenger til turen i bursdagsgave (sikkert fra far og svigers). 

Det er vel gjev nok gave i seg selv av det venneparet å invitere henne ned til hjemmet sitt og gi henne kost og losji der? Jeg hadde hverfall aldri tenkt på å spandere flybillettene til en venninne selv om jeg inviterte henne. Jeg hadde sørget for kost og losji og vartet henne opp selvfølgelig, men har hun ikke råd til å fly/togbilletter så får hun takke nei til invitasjonen da 

• Liker 4
Skrevet
non_stop skrev (1 time siden):

Nei hun sa vel at hun fikk flybilletter av Alex i bursdagsgave på forhånd litt før bursdagen sin? Og hun sa hun skulle ønske seg lommepenger til turen i bursdagsgave (sikkert fra far og svigers). 

Det er vel gjev nok gave i seg selv av det venneparet å invitere henne ned til hjemmet sitt og gi henne kost og losji der? Jeg hadde hverfall aldri tenkt på å spandere flybillettene til en venninne selv om jeg inviterte henne. Jeg hadde sørget for kost og losji og vartet henne opp selvfølgelig, men har hun ikke råd til å fly/togbilletter så får hun takke nei til invitasjonen da 

Jeg hørte også at hun fikk billetter i gave fra Alex, så da kan det stemme. 

På den annen side er det ikke alltid enkelt å holde styr på alle Stines historier. Jeg har hørt samme historien endres over tid, så at hun har sagt ulike ting er ikke umulig.

• Liker 8
Skrevet
Malleli89 skrev (3 timer siden):

Tenkte akkurat d samme! Jeg slet VELDIG med angst før.. ikke så ille lenger nå, d har blitt bedre jo eldre jeg blir da mye handlet om selvbilde! Men jeg hadde ikke klart å gå å filme meg selv igjennom Gardermoen, uansett om jeg hadde hatt med mannen eller ikke.. D hadde jeg ikke greid i dag heller!! 
Jeg hadde hatt mer enn nokk med å styre hode å tanker… tror dama glemmer at hun har følgerne som virkelig sliter, følgerne som gjennomskuer!

Jeg blir kvalm… 

Jeg er så enig! Jeg HAR hatt denne angsten. Men som deg- har jeg blitt bedre. Hvorfor? Fordi jeg ikke er noen taper- som oppsøkte hjelp og behandling, og var villig til å gjøre alt for å bli bedre.. hun derimot: sier at psykologer/behandling/hjelp er for TAPERE! Nei Stine, det er DU som er taper når du vet du har ett problem og ikke gidder å gjøre noe med det!  Du, og de rundt deg hadde nok hatt hatt en stor gevinst om du hadde vært voksen nok til å ikke sette deg selv forann alt og alle. Da kunne du faktisk dratt på fler husmorferier også- som du jo liker.. når du får alenetid som du trenger……. Men angsten stopper deg. Nei, vent… du har ikke den angsten du påstår. Det kan du ikke ha. Som @Malleli89 sier også- hadde du hatt det hadde vi sett det.. det er mange som faktisk sliter sånn du PÅSTÅR at du gjør- og vi gjennomskuer deg. 100%.. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Miniflipper skrev (29 minutter siden):

Jeg er så enig! Jeg HAR hatt denne angsten. Men som deg- har jeg blitt bedre. Hvorfor? Fordi jeg ikke er noen taper- som oppsøkte hjelp og behandling, og var villig til å gjøre alt for å bli bedre.. hun derimot: sier at psykologer/behandling/hjelp er for TAPERE! Nei Stine, det er DU som er taper når du vet du har ett problem og ikke gidder å gjøre noe med det!  Du, og de rundt deg hadde nok hatt hatt en stor gevinst om du hadde vært voksen nok til å ikke sette deg selv forann alt og alle. Da kunne du faktisk dratt på fler husmorferier også- som du jo liker.. når du får alenetid som du trenger……. Men angsten stopper deg. Nei, vent… du har ikke den angsten du påstår. Det kan du ikke ha. Som @Malleli89 sier også- hadde du hatt det hadde vi sett det.. det er mange som faktisk sliter sånn du PÅSTÅR at du gjør- og vi gjennomskuer deg. 100%.. 

har hun sagt at behandling er for tapere…?!

• Liker 3
Skrevet
Kanin46 skrev (20 minutter siden):

En gang, og det blir brukt for alt det er verdt 🤷‍♀️ Jeg husker ikke hvilken situasjon det ble sagt i. Hun har også sagt det motsatte fleeeeeeere ganger, det nevnes ikke....... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kanin46 skrev (27 minutter siden):

Hun har sagt at «psykolog er for tapere» en gang for mange måneder siden. «For tapere» er bare ett uttrykk for å tulle med at man skal fikse tingen selv og brukes om mye rart og er også en ett ironisk uttrykk - noe man sier på vegne av seg selv. Ingen trenger ta det som ett råd mot en behandling. Det er ikke ett uttrykk man trenger ta bokstavelig . Man velger å misforstå om man tror det -hvis man har misforstått så håper jeg man skjønner mer nå.

Endret av GulleGull
Slettet en setning som lå dobbelt
  • Liker 4
Gjest Polarpuma
Skrevet
5 minutter siden, GulleGull said:

Hun har sagt at «psykolog er for tapere» en gang for mange måneder siden. «For tapere» er bare ett uttrykk for å tulle med at man skal fikse tingen selv og brukes om mye rart og er også en ett ironisk uttrykk - noe man sier på vegne av seg selv. Ingen trenger ta det som ett råd mot en behandling. Det er ikke ett uttrykk man trenger ta bokstavelig . Man velger å misforstå om man tror det -hvis man har misforstått så håper jeg man skjønner mer nå.

Sånn som jeg husker det, ble det sagt i full alvor, hun forsvarte pengebruk av planter. Hun sa at hun hadde plantene sine”, og det var unødvendig å bruke penger på psykolog. Det var liksom “bortkastet”.  Jeg oppfattet det overhodet ikke som tull, ironi eller noe som man ikke trenger å ta bokstavelig.

Skrevet
GulleGull skrev (13 minutter siden):

Uansett unødvendig når man har en sånn påvirkningsflate. Har man alvorlige oppveksttraumer er det ikke noe man kan fikse selv. (Jada,man kan leve et tilsynelatende greit liv sett utenfra, men om hun har alle de plagene hun oppgir, så er ikke det noe man fikser selv som i å bli friskere og reparere skadene.)

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kanin46 skrev (1 minutt siden):

Uansett unødvendig når man har en sånn påvirkningsflate. Har man alvorlige oppveksttraumer er det ikke noe man kan fikse selv. (Jada,man kan leve et tilsynelatende greit liv sett utenfra, men om hun har alle de plagene hun oppgir, så er ikke det noe man fikser selv som i å bli friskere og reparere skadene.)

Sant nok, men alle trør i salaten, noen mer andre. Hun sier hun har fått behandling, om den har hjulpet? 🤷‍♀️ Hun har også sagt fleeere ganger at behandling er bra og at hun har fått flere gode verktøy......

• Liker 4
Skrevet
Kanin46 skrev (37 minutter siden):

Håper du skjønte hva jeg mente med «fikse selv», selvfølgelig oppsøker folk hjelp ett eller annet sted i livet om man sliter med alvorlige oppveksttraumer, helt sikkert Stine også -hun har vel bært i behandling så vist jeg vet🙏🏻 At noen sier «psykolog er for tapere» -som er ett ironisk uttrykk, tviler jeg  sterkt på påvirker noen i stor grad til ikke å oppsøke hjelp. Folk flest forstår å ikke ta ett slikt uttrykk bokstavelig og de aller fleste klare resonnere selv hva som er sitt eget beste. Da får de som evt føler seg lurt av Stine til å la vær å søke psykologhjelp på bakgrunn av dette -stå frem selv. Syntes det  er unødvendig å bruke ett uttrykk hun sa i fjor en gang og bruke det mot henne ennå -når det åpenbart er ett sleivete uttrykk for at hun selv brukte det for en «dårlig unnskyldning» om å la vær for egen del akkurat nå. . Dette er en kommentar ikke nødvendigvis til deg, Kanin46 -men generelt😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kanin46 skrev (1 time siden):

Ja, mange ganger! Psykolger er for tapere….

Skrevet
GulleGull skrev (55 minutter siden):

Håper du skjønte hva jeg mente med «fikse selv», selvfølgelig oppsøker folk hjelp ett eller annet sted i livet om man sliter med alvorlige oppveksttraumer, helt sikkert Stine også -hun har vel bært i behandling så vist jeg vet🙏🏻 At noen sier «psykolog er for tapere» -som er ett ironisk uttrykk, tviler jeg  sterkt på påvirker noen i stor grad til ikke å oppsøke hjelp. Folk flest forstår å ikke ta ett slikt uttrykk bokstavelig og de aller fleste klare resonnere selv hva som er sitt eget beste. Da får de som evt føler seg lurt av Stine til å la vær å søke psykologhjelp på bakgrunn av dette -stå frem selv. Syntes det  er unødvendig å bruke ett uttrykk hun sa i fjor en gang og bruke det mot henne ennå -når det åpenbart er ett sleivete uttrykk for at hun selv brukte det for en «dårlig unnskyldning» om å la vær for egen del akkurat nå. . Dette er en kommentar ikke nødvendigvis til deg, Kanin46 -men generelt😊

Jeg tenkte ikke på om folk lar seg påvirke eller ikke eller om å føle seg lurt, handler mer om å nøre oppunder gamle/dårlige holdninger når det å få behandling for psykiske lidelser fortsatt er skambelagt og vanskelig for mange (og da snakker jeg også generelt, siden jeg ikke har sett det Stine har sagt om dette 😉)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Polarpuma
Skrevet
1 hour ago, GulleGull said:

Er “psykolog er for tapere” et ironisk uttrykk? Dette kan du ikke konkludere med, selv om du tolker det sånn. 

Skrevet (endret)
Polarpuma skrev (11 minutter siden):

Er “psykolog er for tapere” et ironisk uttrykk? Dette kan du ikke konkludere med, selv om du tolker det sånn. 

Jeg «konkluderte» med det fordi å si at noe er «for tapere» er er uttrykk som stort sett blir brukt ironisk. Mulig du ikke har hørt utrykket før. Men her jeg kommer fra er det en kjensgjerning om at det er ironisk. Så nei trenger ikke være ironisk men det er stor sannsynlighet for at det er det. Så om noen tolket det bokstavelig -så har jeg ihvertfal sagt i fra at det er ett ironisk uttrykk om ikke annet.

Endret av GulleGull
  • Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...