Ladyingreen Skrevet 24. april 2022 #10521 Del Skrevet 24. april 2022 Mis(s)Brukernavn skrev (1 minutt siden): Takk for korrigering! Da kobla jeg helt feil. Skal slette innlegget mitt! Alt ok 😊 Som sagt så er jeg enig med at det er mye som kan snakkes om. Men leit når det blir feil fremstilt. Jeg er bare en av de som følger med fordi jeg ikke klarer å la vær 🙈 Nysgjerrigper er jeg vel rett og slett🥳 God søndag videre 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 24. april 2022 #10522 Del Skrevet 24. april 2022 Hun har nok hatt vonde bursdagsopplevelser. Men ut ifra hva hun legger ut så har hun kanskje kommet over det? I alle fall virker det slik når hun annonserer bursdagen sin flere dager i forveien og feirer den. Det er bra hun har kommet over det vonde, men en god del offermentalitet å spore når hun stadig må minne alle på hvordan hun hadde det. Det er faktisk litt greit det og, men det kan ikke være bra å stå i den offerrollen hele tiden. Det er mange som ikke har bare gode bursdagsminner. Kanskje er der noen urealistiske ideer om hvordan denne dagen skal feires. Det er faktisk mange som ikke har kultur for å feire bursdag. Travle foreldre, foreldre med annet kulturopphav, eller at noen foreldre ikke synes dette ikke er noen viktig dag. En har kanskje ikke lyst å ha barnebursdag heller fordi en da risikerer at foreldre vil opptre der mer eller mindre pussa. Flaut. Men en får likevel tross alle odds, litt ekstra oppmerksomhet i barnehagen, på skolen, blant venner og fra familie når en har dag, og det varmer mye det også. Jeg biter meg merke i at hun flere ganger sier at hun ikke forstår at hun ble behandlet som hun ble av moren. At moren var ond. Om det er riktig det hun sier, at moren var schizofren. Da bør noen forklare henne denne diagnosen. Da har en ikke virkelighetsoppfatning eller tilregnelighet. Noen må forklare henne det. Da kanskje hun kan få en forklaring og kanskje forsoning. Og her har hjelpeapparatet sviktet totalt. Har lest boken til Abid Raja, «Min skyld». Han er et Løvetannbarn som Stine er. Han opplevde grov omsorgssvikt som barn. Han levde med smerter og ubehandlet sykdom helt til voksenalder, i tillegg til vold fra far. Som 15-åring oppsøkte han selv BV. Hvorfor jeg nevner han? Kanskje fordi at han bruker boken også til å forklare hvorfor foreldrene handlet som de gjorde. Uvitenhet. Kultur. Han forsoner seg og prøver å forstå. Det tror jeg ville hjelpt Stine også. Moren var så syk. Noen skulle ha sett det, og hjelpt, så absolutt. Tror det ville ha hjelpt Stine mye om hun får hjelp til å bearbeide, få kunnskap om morens sykdom, lære om den for å skjønne det uforståelige hun opplevde i bardommen. 8 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 24. april 2022 #10523 Del Skrevet 24. april 2022 «Denne strikkeboka fikk jeg faktisk i bursdagsgave i fjor, så i morra har jeg eid den i ett år»…. Hint, hint. Sorry, Stine, men du har ikke traumer som sitter veldig hardt når det kommer til din egen bursdag - for den dyrker du så godt du bare kan. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 24. april 2022 #10524 Del Skrevet 24. april 2022 ClusterOfGrapes skrev (4 minutter siden): Hun har nok hatt vonde bursdagsopplevelser. Men ut ifra hva hun legger ut så har hun kanskje kommet over det? I alle fall virker det slik når hun annonserer bursdagen sin flere dager i forveien og feirer den. Det er bra hun har kommet over det vonde, men en god del offermentalitet å spore når hun stadig må minne alle på hvordan hun hadde det. Det er faktisk litt greit det og, men det kan ikke være bra å stå i den offerrollen hele tiden. Det er mange som ikke har bare gode bursdagsminner. Kanskje er der noen urealistiske ideer om hvordan denne dagen skal feires. Det er faktisk mange som ikke har kultur for å feire bursdag. Travle foreldre, foreldre med annet kulturopphav, eller at noen foreldre ikke synes dette ikke er noen viktig dag. En har kanskje ikke lyst å ha barnebursdag heller fordi en da risikerer at foreldre vil opptre der mer eller mindre pussa. Flaut. Men en får likevel tross alle odds, litt ekstra oppmerksomhet i barnehagen, på skolen, blant venner og fra familie når en har dag, og det varmer mye det også. Jeg biter meg merke i at hun flere ganger sier at hun ikke forstår at hun ble behandlet som hun ble av moren. At moren var ond. Om det er riktig det hun sier, at moren var schizofren. Da bør noen forklare henne denne diagnosen. Da har en ikke virkelighetsoppfatning eller tilregnelighet. Noen må forklare henne det. Da kanskje hun kan få en forklaring og kanskje forsoning. Og her har hjelpeapparatet sviktet totalt. Har lest boken til Abid Raja, «Min skyld». Han er et Løvetannbarn som Stine er. Han opplevde grov omsorgssvikt som barn. Han levde med smerter og ubehandlet sykdom helt til voksenalder, i tillegg til vold fra far. Som 15-åring oppsøkte han selv BV. Hvorfor jeg nevner han? Kanskje fordi at han bruker boken også til å forklare hvorfor foreldrene handlet som de gjorde. Uvitenhet. Kultur. Han forsoner seg og prøver å forstå. Det tror jeg ville hjelpt Stine også. Moren var så syk. Noen skulle ha sett det, og hjelpt, så absolutt. Tror det ville ha hjelpt Stine mye om hun får hjelp til å bearbeide, få kunnskap om morens sykdom, lære om den for å skjønne det uforståelige hun opplevde i bardommen. Uansett om moren til Stine var syk, så er det ingen unnskyldning for å traumatisere et barn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 24. april 2022 #10525 Del Skrevet 24. april 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Uansett om moren til Stine var syk, så er det ingen unnskyldning for å traumatisere et barn. Nei, absolutt ikke. Det er ikke det jeg sier. Ved en schizofrenidiagnose har en ikke virkelighetskontakt. Det er den tyngste diagnosen innen psykiatrien. Det er utrolig at hjelpeapparatet ikke har vært der. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 24. april 2022 #10526 Del Skrevet 24. april 2022 ClusterOfGrapes skrev (Akkurat nå): Nei, absolutt ikke. Det er ikke det jeg sier. Ved en schizofrenidiagnose har en ikke virkelighetskontakt. Det er den tyngste diagnosen innen psykiatrien. Det er utrolig at hjelpeapparatet ikke har vært der. Ja, det er helt utrolig at hjelpeapparatet (BV, m.m) lot Stine bo i dette. Kjempetrist. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 24. april 2022 #10527 Del Skrevet 24. april 2022 Tvillingsjel skrev (12 minutter siden): Uansett om moren til Stine var syk, så er det ingen unnskyldning for å traumatisere et barn. Ikke en unnskyldning, det er en forklaring og som Cluster skriver Stine hadde hatt godt av å få en forståelse av den sykdommen for å forstå sin mor og hvordan ting kan bli når man er så syk 🥺 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmi93 Skrevet 24. april 2022 #10528 Del Skrevet 24. april 2022 Porstar skrev (1 time siden): Ja trist å tjene penger Ja, det er trist å tjene penger på og utlevere seg og sine som hun gjør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 24. april 2022 #10529 Del Skrevet 24. april 2022 Minmi93 skrev (17 minutter siden): Ja, det er trist å tjene penger på og utlevere seg og sine som hun gjør. Jeg er enig. Det er greit og forståelig at hun vil høste sympati og oppmerksomhet. Men når der blir så mye drama, en god del manipulering og overdrivelser så blir denne sympatien til det motsatte. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstar Skrevet 24. april 2022 #10530 Del Skrevet 24. april 2022 Ble så trøtt,men koslig å kommentere med der jenter, finer fram sutekluten og legger meg. Hils Stine fra suben Max Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 24. april 2022 #10531 Del Skrevet 24. april 2022 Tvillingsjel skrev (44 minutter siden): Ja, det er helt utrolig at hjelpeapparatet (BV, m.m) lot Stine bo i dette. Kjempetrist. Det er ennå mer utrolig at faren godtok det. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 24. april 2022 #10532 Del Skrevet 24. april 2022 Nussepus skrev (11 minutter siden): Det er ennå mer utrolig at faren godtok det. Ja, men hva er det flere av dere ikke skjønner? Hvis begge foreldrene svikter, så er det barnevernet som har ansvar for å ta over omsorgen. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulteposen Skrevet 24. april 2022 #10533 Del Skrevet 24. april 2022 (endret) Jeg synes ikke det er ok å utlevere denne «gutten» på snap. Vi forstår at det er samme gutt du har snakket om før og vi vet hvor han jobber! Hans historie er ikke din historie å fortelle Stine! Har du spurt han om du får dele om han til alle dine følgere - da bør du isåfall fortelle det på snap også! Endret 24. april 2022 av Trulteposen 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 24. april 2022 #10534 Del Skrevet 24. april 2022 Trulteposen skrev (4 minutter siden): Jeg synes ikke det er ok å utlevere denne «gutten» på snap. Vi forstår at det er samme gutt du har snakket om før og vi vet hvor han jobber! Dette er ikke din historie å fortelle Stine! Nesten så jeg kvir meg til å åpne snappene hennes. Vet aldri hva som kommer, og hvem det vil gå utover. Hun bruker det/den/de hun kan for å «vise» hvor empatisk, sympatisk, klok, snill og god hun er som menneske. Prøver å fremstå som et godt eksempel. Er nok flere følgere, som forer henne med godord. Og som pøser på med komplimenter til henne. Forteller henne det hun vil høre. Og livet blir deilig. Selvtilliten er på topp. Hun føler seg bra. Bare synd det er fake!! 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulteposen Skrevet 24. april 2022 #10535 Del Skrevet 24. april 2022 FrkZ skrev (9 minutter siden): Nesten så jeg kvir meg til å åpne snappene hennes. Vet aldri hva som kommer, og hvem det vil gå utover. Hun bruker det/den/de hun kan for å «vise» hvor empatisk, sympatisk, klok, snill og god hun er som menneske. Prøver å fremstå som et godt eksempel. Er nok flere følgere, som forer henne med godord. Og som pøser på med komplimenter til henne. Forteller henne det hun vil høre. Og livet blir deilig. Selvtilliten er på topp. Hun føler seg bra. Bare synd det er fake!! Bare synd det går ut over noen….. (også når hun sier positive ting). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pretty Amazing Skrevet 24. april 2022 #10536 Del Skrevet 24. april 2022 Trulteposen skrev (16 minutter siden): Jeg synes ikke det er ok å utlevere denne «gutten» på snap. Vi forstår at det er samme gutt du har snakket om før og vi vet hvor han jobber! Dette er ikke din historie å fortelle Stine! Og først nå etter mange år på jorden forstod jeg hva PUTEKLEINT er. Enig, ikke hennes historie. Pluss hun virker som om la på alt av fraser til å nå ut til hjerter. De som gjør gode ting med hjerte. Kliner det ikke på SoMe. Og hvor mange ganger skal hun fortelle oss om bursdagen sin hun frykter. Jeg vil dog gratulere Stine. Jeg visste ikke at hun fantes før hun ble lagt inn på sykehus og jeg leste det her. Hun har snart passert Villa Paprik på sider her OG jeg har blitt en feit, uopplyst KK dame. Jeg som som kun har lest her inne før- min guilty plesure. Siden du ikke liker bursdagen og jeg enda respekterer alle mennesker. Uansett hva de gjør. Av den grunnen de har noen som er glad i dem...for du er heldig som har den familien. Jeg håper du vet det! Gratulere Stine . You know how to make alle til sinte kk damer! Og ja. Skammen er min. First time shame on you. Twice shame on ME. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 24. april 2022 #10537 Del Skrevet 24. april 2022 For en nydelig dame🥰 Har ikke fulgt henne særlig lenge, men så en reportasje om henne der hun fortalte om barndommen sin💔 grusomt🥺 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 24. april 2022 #10538 Del Skrevet 24. april 2022 Ja,nå føler hun seg nok snill og god. Usj,så falsk😒 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 25. april 2022 #10539 Del Skrevet 25. april 2022 Trulteposen skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det er ok å utlevere denne «gutten» på snap. Vi forstår at det er samme gutt du har snakket om før og vi vet hvor han jobber! Hans historie er ikke din historie å fortelle Stine! Har du spurt han om du får dele om han til alle dine følgere - da bør du isåfall fortelle det på snap også! Huff, Norgesmesterskap i å trøkke ut krokodilletårer dette 🙈 Hun har seriøst ingen skrupler når hun skal framheve seg selv og hvor raus, god og snill hun er. Denne gutten har nå blitt utlevert til mange tusen følgere, hele historien hans. Slikt er ikke greit, men Frua går nærmest over lik for å fremstå som en helgen med glorie på 💔 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillelily Skrevet 25. april 2022 #10540 Del Skrevet 25. april 2022 Tvillingsjel skrev (På 18.4.2022 den 1.34): Jeg fikk helt vondt inni meg da hun fortalte at hun har slitt med magen siden hun var liten, fordi hun holdt igjen og ikke turte å gå ut av rommet for å gå på do da moren var ruset. Helt hjerteskjærende 💔🥺 Det gjorde jeg også, men pga sinne/kjeft blant annet. Det er hjerteskjærende når barn må gjøre sånt for å være trygge ❤️ 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå