LinaHg Skrevet 18. april 2022 #10001 Del Skrevet 18. april 2022 Skjønner ikke hvordan dette med spleis kan være så vanskelig for enkelte å forstå. Om jeg hadde laget en spleis med beskrivelse at jeg trengte penger til medisiner og behandling til min sønn som er syk, fordi jeg selv hadde dårlig råd og ikke hadde mulighet til å dekke disse utgiftene. Og så hadde jeg fått inn 200K Syns dere det da hadde vært greit om jeg hadde brukt 170K på tatoveringer og silikonpupper? 20 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudeluttentutten Skrevet 18. april 2022 #10002 Del Skrevet 18. april 2022 LinaHg skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hvordan dette med spleis kan være så vanskelig for enkelte å forstå. Om jeg hadde laget en spleis med beskrivelse at jeg trengte penger til medisiner og behandling til min sønn som er syk, fordi jeg selv hadde dårlig råd og ikke hadde mulighet til å dekke disse utgiftene. Og så hadde jeg fått inn 200K Syns dere det da hadde vært greit om jeg hadde brukt 170K på tatoveringer og silikonpupper? Nei, absolutt ikke! Men poenget med Stine sin spleis er at noen mener og antar at hun ikke har brukt de/ skal bruke de til det som de var ment til. Det er jo bare spekulasjoner som blir slengt ut. Ikke en eneste har kommet med noe som helst bevis for at hun har brukt de til andre ting. Hun har heller ikke sagt at hun har brukt de til andre ting. Hva er problemet? At hun ikke viser kvitteringer til de som krever det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudeluttentutten Skrevet 18. april 2022 #10003 Del Skrevet 18. april 2022 Utroligfortilet skrev (7 minutter siden): himling med øynene og negativitet samtidig ovenfor barn betyr MYE, for meg er det et stort rødt flagg, jeg har mine traumer av å leve med foreldre som snakker nedlatende om meg til andre, forteller personlige ting om meg til andre, ikke ser mine behov og ikke sørger for å beskytte meg og mitt, jeg kan ikke en gang forestille meg om jeg hadde en forelder som oppå det hele deler det med tusenvis av ukjente. Jeg nevnte og andre ting, men synes det er veldig merkelig at du ikke ønsker booste opp med Stine sine positive sider som et godt forbilde. Du kverulere jo bare uten mening. Stine har et ryddig hjem, lager mat til barna, det yngste barnet går med fine klær. Hun har et bra forhold til mannen hun bor med. Hva er ikke bra med dette? 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 18. april 2022 #10004 Del Skrevet 18. april 2022 LinaHg skrev (7 minutter siden): Skjønner ikke hvordan dette med spleis kan være så vanskelig for enkelte å forstå. Om jeg hadde laget en spleis med beskrivelse at jeg trengte penger til medisiner og behandling til min sønn som er syk, fordi jeg selv hadde dårlig råd og ikke hadde mulighet til å dekke disse utgiftene. Og så hadde jeg fått inn 200K Syns dere det da hadde vært greit om jeg hadde brukt 170K på tatoveringer og silikonpupper? 🙌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 18. april 2022 #10005 Del Skrevet 18. april 2022 Trudeluttentutten skrev (Akkurat nå): Stine har et ryddig hjem, lager mat til barna, det yngste barnet går med fine klær. Hun har et bra forhold til mannen hun bor med. Hva er ikke bra med dette? Stine gikk også med fine klær. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 18. april 2022 #10006 Del Skrevet 18. april 2022 Trudeluttentutten skrev (4 minutter siden): Stine har et ryddig hjem, lager mat til barna, det yngste barnet går med fine klær. Hun har et bra forhold til mannen hun bor med. Hva er ikke bra med dette? Du vet at omsorgssvikt handler om mye mer enn materielle ting? Jeg har ikke grunnlag for å si hva slaga forelder Stine er, men det du skriver her er ikke argument for noe som helst. Jeg vokste opp i et ryddig hjem, hadde alltid rene klær, matpakke og mat på bordet. Samtidig grov omsorgssvikt. Så du bør sette deg bedre inn i ting 14 6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egentlig-grei Skrevet 18. april 2022 #10007 Del Skrevet 18. april 2022 Jeg stiller meg undrende til mye av det S deler på kanalen sin. Det ryster meg dypt når jeg leser om mennesker som ikke har mye å rutte med har gitt til saken i den tro at S slet økonomisk. Like etter innsamlingsaksjonen var avsluttet ser man at mottaker nærmest daglig deler nye innkjøp av både klær, planter, interiør og nye energidrikker som skal testes. Dette fortsetter i flere måneder uten at det vises til kvitteringer eller fakturaer vedrørende saken. Noen av giverne drister seg til å spørre om dette men blir blokkert, enten umiddelbart eller etter en lang tirade fra S. Da forstår jeg godt at det diskuteres her. Nesten alle temaer her i tråden er forsøkt tatt opp med henne via spørsmål i chat. Svar kommer sjelden, men blokkeringer er mer vanlig. Kanskje fordi det er ubehagelig for S å ta stilling til. Jeg savner åpenhet, om hun kunne hatt en spørsmålsrunde som andre influensere har. Der spørsmål deles og svares på i story. Så kunne hun svart åpent. Eksempler som Tina og SE, de deler ofte spørsmål fra chat og svarer rett fra levra, uansett hvor ubehagelig det kan være. Der tror jeg de kommer langt, «legger ballen død», det blir mindre spekulasjoner på forumer. Mye skurrer her. Og for å svare tidligere innlegg her om at vi bare er negative og ute etter å ta henne. Nei. Jeg vil ikke ta noen. Jeg kan ramse opp flere positive sider ved S. Jeg liker interiørstilen. Jeg synes hun er god på makeup og å dele tips til sminke. Jeg følger slavisk med på plantesnakk da jeg selv sliter med å holde liv i noe som vokser. Også fint å høre om håndarbeid for å få inspirasjon. Jeg liker mye med henne, men klarer ikke helt å få respekt for henne. Jeg savner mer åpenhet og svar. 16 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 18. april 2022 #10008 Del Skrevet 18. april 2022 Begynte å følge henne fordi jeg likte interiør stilen hennes. Og syntes synd på henne, pga oppveksten og bv saken. men oppdaget ganske fort at dette er en «kvinne», som oppfører seg som en bortskjemt og furten 14 åring. Et tonn med sminke, barneklær fra hm, energidrikke i handa, snus under leppa, og dansende til afterski musikk. Som elsker sympati og vise seg frem. Veldig materialistisk, og overfladisk. Selv om hun prøver å overbevise følgerne sine om det motsatte, så skinner det igjennom ganske tydelig! Er bare å ta en titt på facebooken eller instaen hennes, og gå litt tilbake i tid. Hun er i sitt ess når hun er alene, og kan styre på og vise seg frem. Mannen hennes må ta seg av det meste som har med minstemann å gjøre. Det blir for slitsomt og kjedelig for henne. Vil heller bruke tiden sin på snapfamen, rydde i skap og skuffer o.l. Legge seg seiint, sånn at hun får litt egentid. Måten hun snakker på, og gjør seg til… himlingen med øynene, fikling med håret, ser bort når hun prater, størrelsen på pupillene, ansiktsutrykk og mye mer viser så tvers igjennom falsk og manipulerende hun er. Hver gang noen prøver å konfrontere henne med løgnene, blokkerer hun de tvert, så er «det problemet» borte. om jeg er misunnelig..? Tvert i mot😂 19 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 18. april 2022 #10009 Del Skrevet 18. april 2022 Trudeluttentutten skrev (2 timer siden): Jeg kjenner ikke faren siden han ikke er på snap, men de har godt forbilde i moren og🙂 Er du helt sikker på det? Noen ganger går man seg vill i det som blir skrevet her, -og noen ganger når man prater til en skjerm. Og et godt forbilde, hva legger du i det? Kan du beskrive det litt nærmere? Forøvrig artig at en ny bruker vet så mye, og i tillegg går så hardt ut på å forsvare. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 18. april 2022 #10010 Del Skrevet 18. april 2022 teslafrue skrev (1 time siden): Mon tro om hun har blokkert meg. Jeg ser henne ikke på snap lenger, og finner henne heller ikke dersom jeg søker henne opp. Samme her😂 Hun tålte ikke at jeg påpekte at hun var i god form kort tid etter operasjonen da hun dansa på badet til fyllasanger like etter hun kom hjem fra sykehuset i går 😂 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 18. april 2022 #10011 Del Skrevet 18. april 2022 Murstein skrev (1 minutt siden): Er du helt sikker på det? Noen ganger går man seg vill i det som blir skrevet her, -og noen ganger når man prater til en skjerm. Og et godt forbilde, hva legger du i det? Kan du beskrive det litt nærmere? Forøvrig artig at en ny bruker vet så mye, og i tillegg går så hardt ut på å forsvare. Et godt forbilde? Jeg synes hun er et godt forbilde fordi hun er åpen og ærlig om barndommen og barnevernssaken. Det er nok mange som har spørsmål om en slik prosess. Det er tøft gjort å stå i dette med hele Norge på slep. Ikke alle hadde våget å vise seg så sårbar. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egentlig-grei Skrevet 18. april 2022 #10012 Del Skrevet 18. april 2022 teslafrue skrev (1 time siden): Mon tro om hun har blokkert meg. Jeg ser henne ikke på snap lenger, og finner henne heller ikke dersom jeg søker henne opp. Hva skrev du til henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 18. april 2022 #10013 Del Skrevet 18. april 2022 Trudeluttentutten skrev (21 minutter siden): Stine har et ryddig hjem, lager mat til barna, det yngste barnet går med fine klær. Hun har et bra forhold til mannen hun bor med. Hva er ikke bra med dette? Jeg er imponert over den overflatiske holdningen din. Eller, skuffet. Det meste du skriver der er ren materialistisk og overflatisk og sier INGENTING om hvor god mor hun er. Tvert i mot det vi ser er det som stikker dypere. For eksempel så måtte hun vise ene sønnens reaksjon på oppussingen til alle følgerene sine. Hun henger ut barna når de roter. Kritiserer hvordan de har det på rommet. Hvordan de oppfører seg. Når de er syke. Osv. Alt må ut på nettet. Og hver kveld ser vi endeløs familietid hvor Stine sitter med øynene godt planta i telefonen mens familien rundt prøver å få kontakt. Det siste eksempelet var når typen prøvde å overraske henne med påskeegg. Noe hun ikke klarte å unngå å ødelegge når hun blir sur på snappen på Alex. Dette legger hun ut. For å ikke nevne all klaginga når hun er med familien. Familietid gjør henne vondt. Dette legger hun ut. Og eksemplene er mange. Og dette er det å være en ræva forelder. Stine har ALLE muligheter i verden til å snappe ekstremt mange timer til daglig uten å måtte eksponere familien et sekund. For ja hun er ufør. Og dermed fri hele dagen. Men det hjelper jo lite når hun først er våken i 11-12 tida på dagen. Så skal sminken på. Så skal hun snakke litt om nye vondter som er dukket opp. Og hvor dårlig hun er. Eller hvor dårlig hun har sovet. Så må hun danse litt til russemusikk mens hun får i seg første kaffikopp (kaffeskål!) eller energidrikk. Og først når hun da har spist lunsj/frokost så kommer familien hjem og da blir ting kjipt. Men hun må fortsatt snappe og eksponere de. Som for eks Alex. Som en ser ofte og tydelig misliker at Stine filmer han. Spesielt når hun gjør narr av han. Kjempegodt forhold! Men han tar seg av ungene da mens hun får styre på med sitt. Og så ebber det ut i sene nattetimer med snappende av et tomt hus (dvs familien er jaget bort) hvor hun snakker om seg selv igjen, kattene sine og strikkeprosjektene. Og gjerne noen dype ord eller bekjennelser om vondter og følelser. Og så er kl 1-2 på natta og så er det ny dag. Rinse and repeat. 37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egentlig-grei Skrevet 18. april 2022 #10014 Del Skrevet 18. april 2022 Tvillingsjel skrev (4 minutter siden): Et godt forbilde? Jeg synes hun er et godt forbilde fordi hun er åpen og ærlig om barndommen og barnevernssaken. Det er nok mange som har spørsmål om en slik prosess. Det er tøft gjort å stå i dette med hele Norge på slep. Ikke alle hadde våget å vise seg så sårbar. Enig. Det kan være til hjelp for andre. Jeg og mine søsken vurderer nå å gå samme vei. Vi har mye av den samme bagasjen og i samme kommune som S. Forskjellen er at vi ikke kommer til å be om hjelp på spleis. To av oss får god hjelp hos NOK, tidligere SMISO. Vi vil få et par gratis konsultasjoner hos bistandsadvokat. Vi håper på å skrape sammen nok via ekstravakter og private salg av møbler/klær. 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 18. april 2022 #10015 Del Skrevet 18. april 2022 5 minutter siden, nomore82 said: Jeg er imponert over den overflatiske holdningen din. Eller, skuffet. Det meste du skriver der er ren materialistisk og overflatisk og sier INGENTING om hvor god mor hun er. Tvert i mot det vi ser er det som stikker dypere. For eksempel så måtte hun vise ene sønnens reaksjon på oppussingen til alle følgerene sine. Hun henger ut barna når de roter. Kritiserer hvordan de har det på rommet. Hvordan de oppfører seg. Når de er syke. Osv. Alt må ut på nettet. Og hver kveld ser vi endeløs familietid hvor Stine sitter med øynene godt planta i telefonen mens familien rundt prøver å få kontakt. Det siste eksempelet var når typen prøvde å overraske henne med påskeegg. Noe hun ikke klarte å unngå å ødelegge når hun blir sur på snappen på Alex. Dette legger hun ut. For å ikke nevne all klaginga når hun er med familien. Familietid gjør henne vondt. Dette legger hun ut. Og eksemplene er mange. Og dette er det å være en ræva forelder. Stine har ALLE muligheter i verden til å snappe ekstremt mange timer til daglig uten å måtte eksponere familien et sekund. For ja hun er ufør. Og dermed fri hele dagen. Men det hjelper jo lite når hun først er våken i 11-12 tida på dagen. Så skal sminken på. Så skal hun snakke litt om nye vondter som er dukket opp. Og hvor dårlig hun er. Eller hvor dårlig hun har sovet. Så må hun danse litt til russemusikk mens hun får i seg første kaffikopp (kaffeskål!) eller energidrikk. Og først når hun da har spist lunsj/frokost så kommer familien hjem og da blir ting kjipt. Men hun må fortsatt snappe og eksponere de. Som for eks Alex. Som en ser ofte og tydelig misliker at Stine filmer han. Spesielt når hun gjør narr av han. Kjempegodt forhold! Men han tar seg av ungene da mens hun får styre på med sitt. Og så ebber det ut i sene nattetimer med snappende av et tomt hus (dvs familien er jaget bort) hvor hun snakker om seg selv igjen, kattene sine og strikkeprosjektene. Og gjerne noen dype ord eller bekjennelser om vondter og følelser. Og så er kl 1-2 på natta og så er det ny dag. Rinse and repeat. Og avslutter dagen med: “Ta vare på hverandre”🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudeluttentutten Skrevet 18. april 2022 #10016 Del Skrevet 18. april 2022 Kanin46 skrev (36 minutter siden): Du vet at omsorgssvikt handler om mye mer enn materielle ting? Jeg har ikke grunnlag for å si hva slaga forelder Stine er, men det du skriver her er ikke argument for noe som helst. Jeg vokste opp i et ryddig hjem, hadde alltid rene klær, matpakke og mat på bordet. Samtidig grov omsorgssvikt. Så du bør sette deg bedre inn i ting Tror ikke det er innafor å snakke om omsorgssvikt og Stine i samme setning. Det tar jeg helt avstand fra! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinaHg Skrevet 18. april 2022 #10017 Del Skrevet 18. april 2022 Trudeluttentutten skrev (4 minutter siden): Nei, absolutt ikke! Men poenget med Stine sin spleis er at noen mener og antar at hun ikke har brukt de/ skal bruke de til det som de var ment til. Det er jo bare spekulasjoner som blir slengt ut. Ikke en eneste har kommet med noe som helst bevis for at hun har brukt de til andre ting. Hun har heller ikke sagt at hun har brukt de til andre ting. Hva er problemet? At hun ikke viser kvitteringer til de som krever det? Mange har spurt Stine selv angående spleisen. Både hvor mye som har gått til advokatutgifter, og spurt om det er mulig å få se ett «regnskap» på det. Alle har blitt blokkert. Syns du ikke det er rart? Hvorfor blokkere pga et helt legitimt spørsmål. Og hele premisset for spleisen var jo at de hadde dårlig økonomi, hun er uføretrygdet, og de hadde ikke mulighet til å selv dekke det. Om du ser på forbruket hennes, syns du ikke det ser ut til at hun/de hadde klart å dekke dette selv? 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 18. april 2022 #10018 Del Skrevet 18. april 2022 Tvillingsjel skrev (14 minutter siden): Et godt forbilde? Jeg synes hun er et godt forbilde fordi hun er åpen og ærlig om barndommen og barnevernssaken. Det er nok mange som har spørsmål om en slik prosess. Det er tøft gjort å stå i dette med hele Norge på slep. Ikke alle hadde våget å vise seg så sårbar. Egentlig-grei skrev (2 minutter siden): Enig. Det kan være til hjelp for andre. Jeg og mine søsken vurderer nå å gå samme vei. Vi har mye av den samme bagasjen og i samme kommune som S. Forskjellen er at vi ikke kommer til å be om hjelp på spleis. To av oss får god hjelp hos NOK, tidligere SMISO. Vi vil få et par gratis konsultasjoner hos bistandsadvokat. Vi håper på å skrape sammen nok via ekstravakter og private salg av møbler/klær. Jeg er prinsippielt enig. Å være åpen om sin erfaring og situasjon kan hjelpe veldig mange. Men det jeg sliter med akkurat med Stine er hvor mye erfaring deler hun egentlig? Det var jo grunnen til at jeg fant henne og ikke minst begynte å følge. Men bortsett i fra å snakke om at hun har hatt det kjipt, og innimellom hvor kjipt det var, så er det veldig lite "hjelp" å få føler jeg. Hun deler ikke av sine erfaringer. Eller mestringsteknikker. Hun oppsøker ikke hjelp for å håndtere traumene sine. Hun snakker bare om de. Virker lite interessert å bli bedre og mer opptatt av å dyrke situasjonen hun er i. Jeg trenger ikke Stine for å bli bedre. Jeg går til behandling. Jeg får oppfølging og jeg lærer enormt mye om meg selv. Og jeg blir merkbart men gradvis bedre. Og det er takket være hjelpen jeg får og et genuint ønske om å komme meg videre og ut av min vonde sirkel. Og derfor syntes jeg det var litt interessant å oppdage Stine og tenkte og at det ville være interessant å følge henne. Men hvor er egentlig delingen hennes av hennes erfaring og mestring? For det jeg ser er som sagt noen som er mest opptatt av å dyrke situasjonen de har havnet i, og viser absolutt ingen interesse i å prøve å bli bedre og få hjelp til det. Og det er synd. For jeg tror hun hadde hatt ekstremt god nytte av å få hjelp og fått det mye bedre både meg seg selv om med familien. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 18. april 2022 #10019 Del Skrevet 18. april 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, brukerdebatt, avsporing og svar til dette. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersusa Skrevet 18. april 2022 #10020 Del Skrevet 18. april 2022 Utroligfortilet skrev (59 minutter siden): himling med øynene og negativitet samtidig ovenfor barn betyr MYE, for meg er det et stort rødt flagg, jeg har mine traumer av å leve med foreldre som snakker nedlatende om meg til andre, forteller personlige ting om meg til andre, ikke ser mine behov og ikke sørger for å beskytte meg og mitt, jeg kan ikke en gang forestille meg om jeg hadde en forelder som oppå det hele deler det med tusenvis av ukjente. Jeg nevnte og andre ting, men synes det er veldig merkelig at du ikke ønsker booste opp med Stine sine positive sider som et godt forbilde. Du kverulere jo bare uten mening. Helt enig med deg. Reagerte senest på snap i går, hvor det ble gjort et stort poeng ut av dobesøket til minste, fordi han sa han skulle på do og dr**e… er det info som er artig eller nyttig for følgerne? Jeg synes hun setter barna sine ofte i er dårlig lys… 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå