Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
_Malene skrev (6 timer siden):

Får hun ikke noe form for psykologhjelp? 

Nei

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heahea1 skrev (På 12.4.2022 den 15.33):

Og hvorfor den mentaliteten om at folk skal for all del ikke tenke at hun har det bra?

Det er litt som om noen sier «årh så fint du har det!» «årh nei du skulle bare sett badet!» Eller «åh dere er jo drømmeparet» «Nei du skulle bare vist hvor mye vi krangler»

Altså hvorfor den opphengtheten i at ingen skal tro at ting faktisk er bra. Blir jo ufattelig mye fokus på det negative noe som er veldig drenerende.

Dette kjenner jeg igjen. Det er vanskelig å forklare, men.. Når man ikke har det bra, ønsker man å bli forstått. Når folk da tror at alt er bra og at man har det helt fint, ja, da blir man jo ikke forstått på at man ikke har det så bra. Veldig kort sagt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Minipilla skrev (På 14.4.2022 den 8.27):

Du må gjerne sitere meg på noe jeg skrev for en måned siden. Men om du ikke fulgte med da det ble skrevet blir det litt snodig. En boks får du gjerne for 24,-? Hva så? Det blir likevel mye penger av det mår du drikker et par om dagen. Hver dag. Hele året. I tillegg til snus. Hvis vi slenger på den vanvittige shoppingen i tillegg er det bare enda merkeligere å klage på prisen av en utebukse til et barn i barnehagen. Så nei - gjør ikke ting verre enn de er. De er verre!

Sorry at jeg tok opp innlegget ditt etter en måned, hva så? Jeg har lest alt fra start, og den dagen kom jeg tilfeldigvis over innlegget ditt. Jeg lå på sykehuset da du skrev det og tre uker etter det, så beklager så meget at jeg havnet litt på etterskudd med lesingen. Er det så fælt så får du gå bakover og slette innleggene dine så ingen gjør samme idiotiske feil som meg.

Og jo, 40 kr hver eneste dag er LANGT mer enn 24 kr, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det var det jeg skreiv om og som tydelig var poenget mitt, og jo, det gjør summen for monster alene langt verre enn den er. 5840 kr i året feil faktisk.

PS - alle de andre tinga du nevner var ikke med i poenget, det var kun monster jeg påpekte riktig pris på. 

Skjer med å være så krass? Jeg skreiv høflig. 

Endret av lillelily
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Pushes
Skrevet

Jeg betviler ikke at Frøken Knutsen har hatt smerter etter sin runde på sykehuset, men det som er med dronningen fra Brumunddal er at alle vi som kjenner til henne vet at man kan ta det hun sier å halvere alvorligheten i det. Da er det ikke så rart at mange reagerer. Da blir det vanskelig å ta noe som kommer ut av hennes munn seriøst. Så kan mange her si at det er bare bygdeprat bla bla bla. Men det er ikke bare bygdeprat når dette her har skjedd i mange mange år. Dette er slik dronningen er! 

Skrevet

Altså, hva skal man snart tro på av det hun sier, gjør og legger ut? Forrige døgn har vært kokko som så mange andre ganger før. Jeg fatter ikke at enkelte ikke gjennomskuer henne. Greit at hun har hatt smerter, vært innlagt på sykehus og fått en form for behandling. Men hvorfor kringkaste hele showet når hun sier hun ikke orker å snakke/fortelle om det? Hvorfor hinte, syte, klage, være hemmelighetsfull og holde følgerne sine på «pinebenken», men overhode ikke fortelle hva som har skjedd? Hun ville hjem til gutta sine, men setter seg med en gang ned og strikker og legger ut instagraminnlegg. Det er snart ingenting av det hun sier og gjør som henger på greip. Jeg blir helt matt. Jeg vet av erfaring at det kan være tidskrevende og vanskelig å få riktig behandling for psykiske lidelser og traumer. Men hele holdningen hennes til terapi og hjelp til psykiske plager er ganske dum. Hun har ingen problemer med å ringe ned somatiske sykehus, purre på, klage, kreve utredning og behandling for alskens plager, få henvisninger hit og dit, bytte fastlege, kreve ny lege/spesialist osv. Hadde hun lagt ned halvparten av den innsatsen i å få hjelp til det psykiske, så kanskje hun hadde kommet et stykke på veien. Og jada, det er krevende å be om hjelp. Men om hun kanskje hadde fokusert litt mer på de i rundt(spesielt barna) og sett/forstått hvordan hennes plager, helseproblemer, psyke, traumer osv, faktisk påvirker de. 

Veldig veldig ofte etter familieaktiviteter så er hun helt gå’en, og forkynner dette åpenlyst til og foran både familie og følgere. Hun har vondter, er ekstremt sliten og helt i kjelleren etter utflukter, aktiviteter, oppussing av barnerom og andre ting som inkluderer familien. Hun himler med øya, uffer seg høylydt og klager over hvor jævelig det er for henne. Men når hun snakker om nye legebesøk, utredninger, medikamenter, diagnoser og sykehusinnleggelser er det nesten stjerner i øya. Hun ser mer fornøyd ut etter å ha fått smerteplaster enn i sønnens bursdag. Jada, jeg skjønnet at det er en lettelse å få lindret smerter og å få svar/bekreftelse på diagnoser osv spesielt om man er kronisk syk. Men det er jammen meg rart at hun alltid må komme med noe negativt rundt alt som omhandler familietid/aktiviteter. Vet om flere både influencere og «vanlig» folk som har kroniske sykdommer som er vondt og slitsomt å leve med, men som likevel ikke klager over hvor vondt og slitsomt alt hele tiden er. Stine har energi og helse til det hun selv har lyst til og som ganger henne. Hun vet også akkurat hvordan hun skal manipulere situasjoner så det gir mest mulig egen gevinst, sympati og oppmerksomhet. Hun kaster seg i offerrollen gang på gang der det gagner henne. Jeg likte henne godt i starten, syns hun var sjarmerende og inspirerende. Nå syns jeg hun er grenseløst frekk, utspekulert og ufin. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
Brumundaline skrev (4 timer siden):

Tingen er at hun åpentlyst lyver om så mye. Hun forandrer historier gang på gang, da hun tydeligvis ikke husker hva hun har sagt. Hvorfor skal folk plutselig begynne å tro på alt hun sier? Det krever lang tid å få tilbake folks tillit. Å rope ulv ulv gang etter gang er kanskje grunnen til at hun ble avvist av 113 første gang hun ringte også...hvis det stemmer at hun ble avvist da....

Hun har nok proppa seg full av avføringsmidler, og da får man vondt i magen/blir syk. 

Og det er temmelig provoserende å se all dritten hun putter i seg, både fast og flytende føde, for så å klage på vondter, byller, hodepine, dårlig mage, trøtthet, slitenhet osv. Og man trenger ikke ha IBS for at magen/kroppen skal reagere negativt på dette. Energidrikke, brus, sjokolade, smågodt, osteloff og pommes frites bryter ned kroppen, det skjønner til og med en 8åring. Men hun har tydeligvis ikke lært, da hun fyller opp magen med sjokolade allerede på sykehuset. Og når hun kommer hjem lager hun fløtegratinerte poteter, altså en middag full av fett. Har hun ikke lært noe??? Eller går hun for enda en sykehustur pga vondt i magen? Dama trenger seriøst hjelp, både av psykiatrien og kostholdsekspert.

Jeg sier ikke at det er det, men når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg på hvordan dette høres veldig ut som selvsabotasje, det er en del av å være traumatisert og også c-PTSD, man blir så vant til ikke å lytte til egne behov eller ønsker, at man automatisk gjør det motsatte som ens første innskytelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
LinaHg skrev (7 minutter siden):

Altså, hva skal man snart tro på av det hun sier, gjør og legger ut? Forrige døgn har vært kokko som så mange andre ganger før. Jeg fatter ikke at enkelte ikke gjennomskuer henne. Greit at hun har hatt smerter, vært innlagt på sykehus og fått en form for behandling. Men hvorfor kringkaste hele showet når hun sier hun ikke orker å snakke/fortelle om det? Hvorfor hinte, syte, klage, være hemmelighetsfull og holde følgerne sine på «pinebenken», men overhode ikke fortelle hva som har skjedd? Hun ville hjem til gutta sine, men setter seg med en gang ned og strikker og legger ut instagraminnlegg. Det er snart ingenting av det hun sier og gjør som henger på greip. Jeg blir helt matt. Jeg vet av erfaring at det kan være tidskrevende og vanskelig å få riktig behandling for psykiske lidelser og traumer. Men hele holdningen hennes til terapi og hjelp til psykiske plager er ganske dum. Hun har ingen problemer med å ringe ned somatiske sykehus, purre på, klage, kreve utredning og behandling for alskens plager, få henvisninger hit og dit, bytte fastlege, kreve ny lege/spesialist osv. Hadde hun lagt ned halvparten av den innsatsen i å få hjelp til det psykiske, så kanskje hun hadde kommet et stykke på veien. Og jada, det er krevende å be om hjelp. Men om hun kanskje hadde fokusert litt mer på de i rundt(spesielt barna) og sett/forstått hvordan hennes plager, helseproblemer, psyke, traumer osv, faktisk påvirker de. 

Veldig veldig ofte etter familieaktiviteter så er hun helt gå’en, og forkynner dette åpenlyst til og foran både familie og følgere. Hun har vondter, er ekstremt sliten og helt i kjelleren etter utflukter, aktiviteter, oppussing av barnerom og andre ting som inkluderer familien. Hun himler med øya, uffer seg høylydt og klager over hvor jævelig det er for henne. Men når hun snakker om nye legebesøk, utredninger, medikamenter, diagnoser og sykehusinnleggelser er det nesten stjerner i øya. Hun ser mer fornøyd ut etter å ha fått smerteplaster enn i sønnens bursdag. Jada, jeg skjønnet at det er en lettelse å få lindret smerter og å få svar/bekreftelse på diagnoser osv spesielt om man er kronisk syk. Men det er jammen meg rart at hun alltid må komme med noe negativt rundt alt som omhandler familietid/aktiviteter. Vet om flere både influencere og «vanlig» folk som har kroniske sykdommer som er vondt og slitsomt å leve med, men som likevel ikke klager over hvor vondt og slitsomt alt hele tiden er. Stine har energi og helse til det hun selv har lyst til og som ganger henne. Hun vet også akkurat hvordan hun skal manipulere situasjoner så det gir mest mulig egen gevinst, sympati og oppmerksomhet. Hun kaster seg i offerrollen gang på gang der det gagner henne. Jeg likte henne godt i starten, syns hun var sjarmerende og inspirerende. Nå syns jeg hun er grenseløst frekk, utspekulert og ufin. 

Helt enig!!

• Liker 2
Skrevet
LinaHg skrev (8 minutter siden):

Det gir henne nok mye mer energi og overskudd når hun får oppmerksomhet, eller ikke må gi nærhet, intimitet og oppmerksomhet, som ved familiesituasjoner hvor hun må gi av seg selv. Hun virker veldig umoden på det stadiet og ikke utviklet nok emosjonellt. 

Hun har ikke kontroll på oppførselen sin, eller hva intensjonene hennes er, og hun burde virkelig absolutt ikke være på sosiale medier slik hun er, for hun er ganske ute av kontroll og skulle hatt hjelp. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Kom over snapchatkontoen i går og syntes det var noe kjent, nå som jeg leser at vi bor i samme by så skjønner jeg det jo. Jeg fikk med meg dansing-sykehus-fadessen, men spørs om det bare er spill for galleriet for å få flere følgere 🤷‍♀️ 

• Liker 4
Skrevet
LinaHg skrev (1 time siden):

Nå har hun forklart på snap hva som skjedde, og virker ikke spesielt hemmelighetsfull, man kan ha litt tålmodighet med noen før man begynner å spekulere. Hun ville kanskje vente til det passet seg sånn å sette seg ned å fortelle om det, har man vært oppi  en litt heftig situasjon så ønsker man kanskje å få se den litt på avstand før man deler alt. Virket ikke noe mystisk med den historien syntes jeg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun har forklart på snap hva som skjedde. Så hva er det folk her mener er løgn og oppspinn? Det er en operasjon hu har vært igjennom,en knekk på tarmen og full stopp er alvorlig nok det. Fatter ikke at dere gidder å spekulere i så mye tull..og hvis hu er så full av bullsh som dere mener,hvorfor følger dere? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dama er gæærn! 
kan man si noe mer? 
Hadde sympati å likte å se snappen hennes,men makan til dame skal du lete lenge etter! En ting jeg har lært meg er å ta meg sammen å nyte tiden men barna nå mens de gidder å bruke tid med meg å bor hjemme 🙂❤️ Samme hvor syk jeg er! 
Med Stine er det Stine Stine Stine litt barn å mann å mer Stine å Stine! Hun er i mine øyne  egosentrisk!

Håper den dagen hun våkner med barna ute av ‘redet’ å ikke angrer på den mammaen hun har vært?!

Aleks må jo være verdens mest tilmodigste mann som orker ,gidder å aksepterer! Når det er så mye drama på kanalen hennes,tenk så mye drama det er den pyttelille tiden utenfor kameraet!

Hun må jo ‘spise’ opp de få menneskene hun har i livet sitt.. 

God bedring Stine,å ta deg sammen å bruk tid å krefter på det som er foran deg,familien din ❤️

• Liker 13
Skrevet

Det er jo gjerne sånn det blir når man roper ulv ulv gjentatte ganger. Hun er ikke fremmed for å overdrive og legge på, det har vi vært vitne til flere ganger. Hun har alltid den verste og alvorligste sort. Det være seg hudsykdom eller forstoppelse. Jeg tviler ikke på at hun har hatt en vond barndom, at hun har fibro og enkelte andre diagnoser. Men feks clusterhodepine? Absolutt ikke. Hun har vært forstoppet en stund, prøvd å tatt ulike reseptfrie legemidler, men ikke oppsøkt lege om jeg forsto henne riktig. Forstoppelse kan være alvorlig og grusomt smertefullt. Men det er jo litt rart, kirurgi blir stort sett kun foretatt som siste utvei når ingenting annet hjelper og stort sett ved sjeldne medfødte mage/tarm sykdommer. Det er litt rart at absolutt alt skal være så dramatisk, kronglete og spesielt med henne. 
Og det med at hun nå har fortalt hva som skjedde og at hun trengte litt tid, jada greit det. Men om du ikke orker å snakke om ting, svare på meldinger eller ikke har helse til å oppdatere, hvis det bare er slitsomt. Hvorfor legge ut på snap at du er på sykehuset, hvorfor dele titalls av snaper fra sykesenga, hvorfor snakke en time om alt rundt men ikke si noe om hva det faktisk var? Ingen som hadde reagert eller etterlyst hun om hun ikke hadde lagt ut noe som helst på snap, det var jo kveld og natt. Det er et gjentakende hig etter oppmerksomhet og sympati. 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
FrøkenFarao skrev (26 minutter siden):

Hun har forklart på snap hva som skjedde. Så hva er det folk her mener er løgn og oppspinn? Det er en operasjon hu har vært igjennom,en knekk på tarmen og full stopp er alvorlig nok det. Fatter ikke at dere gidder å spekulere i så mye tull..og hvis hu er så full av bullsh som dere mener,hvorfor følger dere? 

Har sett akkurat de samme snappene som deg, og hun sier selv at hun var så forstoppet at det var full stopp og tarmen hadde en knekk (en knekk er det som kalles en blokade i tarmen, det er ikke rotasjon på tarm som man får ved tarmslyng). Så hun har fått hjelp til å tømme tarmen, og pga avføringen var steinhard og massiv så fikk hun et rift i endetarmen da avføringen kom ut, og hun måtte sy et sting (som mange også gjør etter en fødsel) 

Jeg har full forståelse for at dette var en smertefull opplevelse og at hun har hatt vondt. Og det tror jeg heller ingen andre ikke tror på heller. Men det er denne opphausingen og overdrivelsen folk reagerer på. 

Det folk reagerer på er all den dramatikken hun legger i det. Feks ligger i sykehussenga og sier hun venter på operasjon mens hun tygger tyggis (noe man ikke får lov å gjøre før et planlagt inngrep i narkose), og fremstiller det som noe stordramatisk. Hun melker det hele og haler det ut; er man skikkelig dramatisk syk så ligger man ikke å snapper. Hun sier konsekvent operasjon pga det høres mere dramatisk ut, men tømming av tarm er et inngrep, ikke en operasjon. På samme måte som at koloskopi heller ikke er en operasjon. 

12 timer etter «operasjonen» står hun hjemme på eget bad i nettingtruse fra sykehuset, skal til å hoppe i dusjen og rocker i vei til russelåter. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet
Brumundaline skrev (6 timer siden):

Tingen er at hun åpentlyst lyver om så mye. Hun forandrer historier gang på gang, da hun tydeligvis ikke husker hva hun har sagt. Hvorfor skal folk plutselig begynne å tro på alt hun sier? Det krever lang tid å få tilbake folks tillit. Å rope ulv ulv gang etter gang er kanskje grunnen til at hun ble avvist av 113 første gang hun ringte også...hvis det stemmer at hun ble avvist da....

Hun har nok proppa seg full av avføringsmidler, og da får man vondt i magen/blir syk. 

Og det er temmelig provoserende å se all dritten hun putter i seg, både fast og flytende føde, for så å klage på vondter, byller, hodepine, dårlig mage, trøtthet, slitenhet osv. Og man trenger ikke ha IBS for at magen/kroppen skal reagere negativt på dette. Energidrikke, brus, sjokolade, smågodt, osteloff og pommes frites bryter ned kroppen, det skjønner til og med en 8åring. Men hun har tydeligvis ikke lært, da hun fyller opp magen med sjokolade allerede på sykehuset. Og når hun kommer hjem lager hun fløtegratinerte poteter, altså en middag full av fett. Har hun ikke lært noe??? Eller går hun for enda en sykehustur pga vondt i magen? Dama trenger seriøst hjelp, både av psykiatrien og kostholdsekspert.

Grunnen til hun fikk tarmslyng er ikke fordi hun proppa seg full av avføringsmidler. 
Det ødelegger tråden når det skrives sånne forutinntatte meninger. 

• Liker 2
Skrevet
Trudeluttentutten skrev (6 minutter siden):

Grunnen til hun fikk tarmslyng er ikke fordi hun proppa seg full av avføringsmidler. 

Tarmslyng? Hun hadde en knekk på tarmen, det er ikke det samme som tarmslyng. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Fra en som har vært ørten ganger på sykehus med flere operasjoner bak meg,større og noen små: hun har ikke operert en jævla drit og iallefall ikke i magen. Den dansingen uten plaster på magen? Nei. Bare nei… 

Etter en enkel kikkhullsoperasjon (2stk faktisk) ligger man 1-2 timer på oppvåkning og er støl og ikke i form i flere dager etterpå og man får ikke reise hjem så fort. 
Er hun ikke helt i vater denne dama? Hjelpe meg. 

Skrevet
FrøkenFarao skrev (45 minutter siden):

Du mener det showet hun hadde på snap i natt rundt ett tiden?

Hun var nok på sykehus. Hun hadde nok tidvis mye smerter. Og legene der gjorde nok noe for å hjelpe situasjonen.

Men hele historien er en overdrivelse fra ende til annen. Du ser måten hun snakker på, måten hun (ikke) ser i kamera på. Alt er en stor overdrivelse for å få sympati og støtteerklæringer. Hun lyver/pynter nok på en del detaljer nettopp for å få det til å høres verre ut enn det var. Dama er 40 år!

De store trekkene i historien hørtes ok ut de. Men det var jo ikke helt det samme som hun selv la ut midt oppi alt. Hun var i god form på kvelden før det ble stille. Hun prioriterte å publisere på SoMe for å «be om å ikke få meldinger» mens hun etter egne uttalelser hadde enorme smerter og legen gav smertestillende hver halvtime for de hadde lite/ingen effekt. Rart det der, når hun da velger å snappe litt.. følgerene er viktig vet du!

Så blir hun tydeligvis behandlet. En god time etterpå er hun ferdig og må snappe litt til. Tenk om noen ikke var oppdatert?!

Dette har etter hennes egen versjon blitt en LANG OPERASJON! Stine, du snappet rett før og du snappet rett etterpå. Det der var en kort behandling. Og så er det rett i seng, frokost og dansing til russemusikk. Alt blir dokumentert så følgerene ikke skal føle seg glemt. Og samtidig er det viktig å påpeke at hun har fått mange flere følgere nå etter sykehusoppholdet…

Og alt avsluttes med en tårevåt forklaring på snapp med en pepsiskål (vann takler hun jo ikke selvfølgelig) før hun legger seg i ett tiden på natta etter det hun selv beskriver har vært en jævlig opplevelse full av drama, smerter og styr.

Om ikke alt dette er en overdrivelse fra ende til annen så må jo dama være en superhelt. Alt det den kroppen der går igjennom til daglig. Smerter, ubehag og vondter dag ut og dag inn. Og så «operasjon» nr to i år, og et smertehelvete - og så står hun og danser, er våken til ett på natt og kontinuerlig oppdaterer følgerene sine på SoMe. Og ikke bare på en kanal - men to!

Hvorfor følger jeg henne? Vel det er billig underholdning først og fremst. Samtidig mener jeg det er viktig å være en motpol når fruen driver og utnytter andre med støtte på spleis. Nei hun er ikke ærlig og kanskje motpolene her inne får flere til å våkne opp litt før neste spleis legges ut?

• Liker 27
  • Nyttig 9
Skrevet
Trudeluttentutten skrev (15 minutter siden):

Hun har ikke hatt tarmslyng. Hun har hatt en blokade/knekk på tarmen som følge av mye hard avføring som har samlet seg opp over tid.

Tarmslyng er full rotasjon/knute på tarmen, en sjelden og farlig tilstand der deler av tarmen er avstengt og står uten blodtilførsel og dermed dør og ofte må fjernes. Tilstanden kan også være dødelig. 

• Liker 4
Skrevet
LinaHg skrev (8 minutter siden):

Tarmslyng? Hun hadde en knekk på tarmen, det er ikke det samme som tarmslyng. 

«Knekk på tarmen» -kan også omtales som tarmslyng. Det finnes forskjellige tilstander hvor man har stopp i passasje i tarm som omtales som tarmslyng, det gir mye de samme symptomene og faren  med dette  er at tarmen mister blodtilførsel og vil dø. Mer om tarmslyng og hvorfor Stines tilstand også kan kalles evt kalles tarmslyng: https://www.lommelegen.no/mage-og-tarm/artikkel/tarmslyng/69024372/amp

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...