Gjest Polarpuma Skrevet 17. april 2022 #9761 Del Skrevet 17. april 2022 3 minutter siden, Tessa12 said: Sier hun det???? Når har hun rukket en lang operasjon med tilhørende forberedelser og narkose mellom de snappene i går kveld til de i natt???? Ja hun sier det på insta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 17. april 2022 #9762 Del Skrevet 17. april 2022 Polarpuma skrev (2 minutter siden): Ja hun sier det på insta. Der er det ikke noe mellom i går kveld og for en time siden, har hun glemt at hun oppdaterte på snap i natt kanskje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. april 2022 #9763 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) Kanin46 skrev (På 17.4.2022 den 17.02): Har du prøvd å få hjelp/terapi for traumer? Som har gj.snittlig behandlingstid på 4-6 år. Det er ekstremt vanskelig, både fordi det er begrensa kompetanse på DPS-nivå, og hos avtalespesialister, og kommer man først inn på dps er det snakk om kortvarig terapi i all hovedsak, og det kan gjøre vondt verre med traumer fordi man åpner opp, men ikke rekker å jobbe med ting, og sitter igjen med åpne sår. Jeg har selv gått 6 år i behandling nå,og er såvidt over i fase 2 (av 3) i så kalt faseorientert traumeterapi, behandler blir nå pensjonist,og jeg får ingen tilbud i det offentlige tross alvorlig sykdom. Det er kjempevanskelig. Man skal være bra heldig hvis man finner en traumespesialist som er villig til å stå med en løpet ut til man er frisk, eller i alle fall vesentlig bedre. Det er sprengt kapasitet over alt. Så ja, det er vanskelig å få terapi. I alle fall over år som man ofte trenger. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammatil2gutter Skrevet 17. april 2022 #9764 Del Skrevet 17. april 2022 Skjønner ikke hva som har skjedd jeg. Plutselig så er hun operert? Hva slags operasjon var det? Skal si det snur fort.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 17. april 2022 #9765 Del Skrevet 17. april 2022 Tessa12 skrev (18 minutter siden): Sier hun det???? Når har hun rukket en lang operasjon med tilhørende forberedelser og narkose mellom de snappene i går kveld til de i natt???? Rart hun ikke har antydning til kompresser på magen dersom hun ble operert i natt 🤦♀️ Ettersom hun måtte danse rundt i hvit singlet og sykehustruse da hun kom hjem var det lett å se at hun ikke hadde noe slikt på magen. Og hun som ble intubert og greier. Dette tar jaggu kaka i fantasi og lystløgner🆘️ 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 17. april 2022 #9766 Del Skrevet 17. april 2022 Hun sier på insta at hun har hatt en lang operasjon? Merkelig ?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 17. april 2022 #9767 Del Skrevet 17. april 2022 Minni75 skrev (5 minutter siden): Hun sier på insta at hun har hatt en lang operasjon? Merkelig ?? Hun har jo ikke det 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 17. april 2022 #9768 Del Skrevet 17. april 2022 Lillemor1982 skrev (2 minutter siden): Hun har jo ikke det 🤦♀️ Det finnes ingen som lyver om slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 17. april 2022 #9769 Del Skrevet 17. april 2022 4 minutter siden, Minni75 said: Det finnes ingen som lyver om slikt! Ehh… jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 17. april 2022 #9770 Del Skrevet 17. april 2022 Minni75 skrev (3 minutter siden): Det finnes ingen som lyver om slikt! Da er det et utrolig uansvarlig sykehus hun ligger på. Som sender en pasient ned fra postop/intensiv så kort tid etter en lang og vanskelig operasjon. Tror jeg ville saksøkt sykehuset for uansvarlig behandling. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 17. april 2022 #9771 Del Skrevet 17. april 2022 Tvillingsjel skrev (30 minutter siden): Det er kjempevanskelig. Man skal være bra heldig hvis man finner en traumespesialist som er villig til å stå med en løpet ut til man er frisk, eller i alle fall vesentlig bedre. Jeg fikk 3 år på DPS, og ble chippet ut fordi han måtte gi plass til noen andre. "Men du er jo ikke frisk", sa han rett ut. Han henviste meg til avtalespesialist, men det fungerte dårlig. Han hadde veldig dårlig tid og jeg merket at han ikke ville gi meg nok tid. Så jeg ble henvist til en annen. Hun var ikke god i hodet, for å si det mildt. Jeg har heldigvis en behandler som er spesialist i psykomotorisk fysioterapi. Hun er helt, helt, fantastisk. Vi skal forsøke å få meg inn til traumespesialist nå, så hun skal skrive en god erklæring fastlegen kan legge ved i søknaden. Håpet er at det kan gå gjennom slik at jeg kan kombinere psykomotorisk fysioterapi med traumebehandling hos traumespesialist. Men det skulle jammen være vanskelig å finne en traumepsykolog. Jeg ble henvist til to nye privatpraktiserende, men de hadde fulle ventelister. Det er sprengt kapasitet over alt. Så ja, det er vanskelig å få terapi. I alle fall over år som man ofte trenger. Jeg har også psykomotorisk fysio (de fleste av den typen her har 1 års ventetid eller har stengt ventelistene), og et par andre instanser pga tilleggsproblematikk. Men fikk ikke traumebehandling før jeg hadde vært kasteball i systemet i 15 år, og de hadde gitt opp (uten å klare å stille rett diagnose en gang). Jeg er milevidt fra frisk, kjempemotivert for videre behandling, men har altså ikke sjanse. Avtalespesialister gror heller ikke på trær, særlig ikke utenom de største byene. Og flertallet har minst 1 års ventetid, eller stengt venteliste pga høy pågang. Så de som tror det bare er å hå i terapi om man ønsker må tro om igjen. Alvorlig sykdom er ofte heller ingen hjelp, DPS er flinke til å si «for alvorlig syk» også, og henvise til kommunen. Tilbudet i kommunene er også høyst variabelt,og i liten grad behandling, mest støttetiltak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 17. april 2022 #9772 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) Men hva er egentlig en lang operasjon? Hvor langt er et tau feks? Men som hun sier «det kommer oppdateringer senere i dag». Det tar såpass på mellom strikking og dansing i trusa å bearbeide en såpass traumatisk situasjon at hun ikke greier verken svare følgerne som er nyskjerrig bekymret eller legge ut en forklaring i plenum. Det må tross alt bare komme når det kommer - les: jeg skal holde dere på pinebenken og melke dette mest mulig. Endret 17. april 2022 av Minipilla 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heahea1 Skrevet 17. april 2022 #9773 Del Skrevet 17. april 2022 Jeg skrev for lenge god stund siden at det er rart hun ikke har ibs me den enorme energidrikk konsumeringen. Ibs, fybromyalgi og ME går hånd i hånd. Har hatt ibs «anfall» flere ganger og noen ganger blitt bekymret for det har vært så smertefullt, men også tatt den «operasjonen» 4 ganger😅 Var absolutt ikke noe dramatikk. Hadde sunket i jorden om eg hadde blitt henta i ambulanse for ibs når min mann har lappen og bil🙈 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 17. april 2022 #9774 Del Skrevet 17. april 2022 Nussepus skrev (7 minutter siden): Da er det et utrolig uansvarlig sykehus hun ligger på. Som sender en pasient ned fra postop/intensiv så kort tid etter en lang og vanskelig operasjon. Tror jeg ville saksøkt sykehuset for uansvarlig behandling. Ja, men det blir en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 17. april 2022 #9775 Del Skrevet 17. april 2022 Heahea1 skrev (1 minutt siden): Jeg skrev for lenge god stund siden at det er rart hun ikke har ibs me den enorme energidrikk konsumeringen. Ibs, fybromyalgi og ME går hånd i hånd. Har hatt ibs «anfall» flere ganger og noen ganger blitt bekymret for det har vært så smertefullt, men også tatt den «operasjonen» 4 ganger😅 Var absolutt ikke noe dramatikk. Hadde sunket i jorden om eg hadde blitt henta i ambulanse for ibs når min mann har lappen og bil🙈 Hvilken operasjon har du tatt 4 ganger ?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 17. april 2022 #9776 Del Skrevet 17. april 2022 Minni75 skrev (12 minutter siden): Hvilken operasjon har du tatt 4 ganger ?? Gastroskopi 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 17. april 2022 #9777 Del Skrevet 17. april 2022 Frøken_ida skrev (9 timer siden): Operert for? Aner ikke.. Var jo hun selv som sa det på snap. Hvemerdu skrev (4 timer siden): Vi snakker om ei dame som da hun skulle ha eldste sønn var inn og ut av sykehuset ørten ganger, fordi hun trodde fødselen var i gang. Til slutt ble mannen hennes så lei at han bestilte ambulanse til henne, for han skjønte jo at det ikke har fødsel på gang. Man kan ikke bestille en ambulanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annijor Skrevet 17. april 2022 #9778 Del Skrevet 17. april 2022 Gastroskopi er da ingen operasjon. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 17. april 2022 #9779 Del Skrevet 17. april 2022 Har sett mye rart i mitt liv - dette er noe av det rarestE 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONJELA Skrevet 17. april 2022 #9780 Del Skrevet 17. april 2022 Frøken_ida skrev (52 minutter siden): Gastroskopi 😄 Det er vel ikke en operasjon? 💭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå