Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Det var altså en generell bemerkning. For alt må ikke forklares med sykdom, traumer eller vondter. Helt friske mennesker med «normal barndom» kan altså helt ut av det blå ta dårlige valg.

Bemerkningen går direkte på det den andre brukeren skrev, hvor en prøver å forklare å ikke like vann med traumer. Det er og å tro minst like mye som annet her.

Men det synes du var greit.

Seriøst? Som jeg skrev tidligere, h*n trodde jo ikke, h*n skrev en årsaksforklaring, at det kunne være det. Ikke at h*n trodde det..... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nomore82 skrev (2 minutter siden):

Det var altså en generell bemerkning. For alt må ikke forklares med sykdom, traumer eller vondter. Helt friske mennesker med «normal barndom» kan altså helt ut av det blå ta dårlige valg.

Bemerkningen går direkte på det den andre brukeren skrev, hvor en prøver å forklare å ikke like vann med traumer. Det er og å tro minst like mye som annet her.

Men det synes du var greit.

Nei,jeg påpekte bare at det også KAN være en forklaring som mange ikke er klar over,og var et svar til en som kommenterte «liker ikke vann?!» Prøver bare å minne på at det kan være flere forklaringer på ting enn det man automatisk antar innenfor sin egen referanseramme. Jeg har ingen grunnlag for å påstå hva lavt vanninntak kommer av hos Stine. Jeg kom med en faktaopplysning på generelt grunnlag

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (10 minutter siden):

Seriøst? Som jeg skrev tidligere, h*n trodde jo ikke, h*n skrev en årsaksforklaring, at det kunne være det. Ikke at h*n trodde det..... 

Kanin46 skrev (7 minutter siden):

Nei,jeg påpekte bare at det også KAN være en forklaring som mange ikke er klar over,og var et svar til en som kommenterte «liker ikke vann?!» Prøver bare å minne på at det kan være flere forklaringer på ting enn det man automatisk antar innenfor sin egen referanseramme. Jeg har ingen grunnlag for å påstå hva lavt vanninntak kommer av hos Stine. Jeg kom med en faktaopplysning på generelt grunnlag

Og jeg skrev at det KAN og være andre ting..

Skrevet
nomore82 skrev (2 minutter siden):

Og jeg skrev at det KAN og være andre ting..

Beklager at det var ditt innlegg som ble sitert! 

Skrevet
lillelily skrev (11 timer siden):

400 sider x 7 år er 2800, så ligger godt innafor skjemaet da 😂

Tråden blir forsåvidt også holdt i live av folk som reagerer på tråden i seg selv.

Og mange innlegg som de negative skriver så fort det kommer et positivt innlegg 🙈 da øker det fort 😂 så ikke rart det er mye aktivitet og at sidene øker!

• Liker 3
Skrevet

Stine dokumenterer jo selv hver dag, og av og til natt, at hun har et elendig kosthold som for det meste består av tomme kalorier, næringsfattig mat, mye sukker og godteri, brus, energidrikker og kaffe. Så det er ikke å tro og spekulasjoner, det er fakta, presentert av Stine selv. 

Siden hun dokumenterer det meste gjennom døgnet så beviser hun også et forholdsvis inaktivt liv. Treningen hun får er husarbeid, og gå på butikker. 

Hun klager for tiden over at hun er forstoppet……det er jeg ikke overrasket over. For å ha en velfungerende tarm så er det viktig med et fiberrikt kosthold (bytt ut loffen med grovbrød og grove knekkebrød), høyt væskeinntak for at fiber skal fungere  (koffein har vanndrivende effekt, så med væske så menes vann, evt saft og ikke energidrikker), matvarer som inneholder melkesyrebakterier for en sunn tarmflora som feks Biola eller yoghurt, samt fysisk aktivitet. Med andre ord; det motsatte av hva Stine gjør.

Stine vil raskt merke endringer både mtp fibromyalgi og mage ved å legge om kostholdet og ved å være mere aktiv. Samme med søvnproblemene hennes. Skal ikke se bort i fra at hun vil sove bedre ved å innføre å gå fast tur hver dag samt kutte ned på mengde koffein 

Og ingenting av det jeg skriver nå er spekulasjon eller påstand, eller noe jeg tror. Det er basert på hva Stine presenterer hver dag og allmen kunnskap og fornuft om kropp og helse

• Liker 19
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
skruf skrev (1 time siden):

Stine dokumenterer jo selv hver dag, og av og til natt, at hun har et elendig kosthold som for det meste består av tomme kalorier, næringsfattig mat, mye sukker og godteri, brus, energidrikker og kaffe. Så det er ikke å tro og spekulasjoner, det er fakta, presentert av Stine selv. 

Siden hun dokumenterer det meste gjennom døgnet så beviser hun også et forholdsvis inaktivt liv. Treningen hun får er husarbeid, og gå på butikker. 

Hun klager for tiden over at hun er forstoppet……det er jeg ikke overrasket over. For å ha en velfungerende tarm så er det viktig med et fiberrikt kosthold (bytt ut loffen med grovbrød og grove knekkebrød), høyt væskeinntak for at fiber skal fungere  (koffein har vanndrivende effekt, så med væske så menes vann, evt saft og ikke energidrikker), matvarer som inneholder melkesyrebakterier for en sunn tarmflora som feks Biola eller yoghurt, samt fysisk aktivitet. Med andre ord; det motsatte av hva Stine gjør.

Stine vil raskt merke endringer både mtp fibromyalgi og mage ved å legge om kostholdet og ved å være mere aktiv. Samme med søvnproblemene hennes. Skal ikke se bort i fra at hun vil sove bedre ved å innføre å gå fast tur hver dag samt kutte ned på mengde koffein 

Og ingenting av det jeg skriver nå er spekulasjon eller påstand, eller noe jeg tror. Det er basert på hva Stine presenterer hver dag og allmen kunnskap og fornuft om kropp og helse

Håper man også kan ha i bakhodet at  «allmennkunnskap» om mage/tarm (og fibromyalgi for den sags skyld) ikke hjelper alle og har du kroniske plager med sånt -har man stort sett prøvd, feilet og prøvd igjen med det meste over år. Ikke to streker under svaret alltid😊 Jeg har feks store mageplager og må gå på respetbelagte  medisiner hver dag -fordi kost og min livsstil ikke er avgjørende for at jeg skal ha en nogenlunde fungerende mage. 
Glemte å skrive -det som er vanskelig med tilstander/sykdommer som ikke har en biomarkør er at med slik allmenn kunnskap eller råd -er at de blir «solgt inn» som behandling eller kur -så er det «pasientene» som blir svarteper om denne «behandlingen» ikke virker, for da har man i andres øyne  enten ikke prøvd nok, prøvd riktig eller gjort rådene «feil». 

Endret av GulleGull
La til siste avsnitt.
  • Liker 4
Skrevet
Sharp75! skrev (4 timer siden):

Har hun sagt noe ifht vann som det snakkes om her? 

Ja, hun har uttalt flere ganger at hun ikke liker vann.

• Liker 5
Skrevet
Sharp75! skrev (3 timer siden):

Jeg ser hva dere skriver. Men KG er og forblir et sladreforum hvor man kan nesten skrive presis hva man vil 🤷‍♀️ Jeg ser også og stusser over myyyyyye, men trenger vel ikke gå inn her å skrive dritt om noen for det eller? Enten man kjenner henne eller ikke?? 

Ja, det er ting man kan ta henne på, men det er liiiiiiiiten brøkdel. 

Om det er noen man ikke liker så går man inn hit og fyrer opp og slenger dritt om bekjente/tidligere bekjente? Det sier jo like mye om dem som Frua 🙄

Vi andre ser hvordan dere er mot Frua 🤷‍♀️ blir ikke rett for det, selv om hun er som hun er! Dere prøver å rettferdiggjør dere selv med hennes oppførsel....... 

🤦🏼‍♂️

• Liker 2
Skrevet

Det er jo koffein i nesten alt hun drikker, store mengde koffein kan være vanndrivende og føre til at man blir uttørket. Vil tro mangel på vann/veskeinntak kan føre til forstoppelse. 

Avføringspiller i gårkveld og avføringsmiddel i dag, i tillegg til koffein og lite vann/veske, sjelden grovbrød/fiberrik kost er nok en veldig dårlig kombinasjon. 

• Liker 7
Skrevet

Ser hun er innlagt på sykehus nå, håper hun får den hjelpen hun trenger. Og at hun får hjelp med mageproblemene sine.

• Liker 4
Skrevet

Men hun elsker jo å være på sykehuset, så da ble det jo en god dag i dag  

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Da skal Stine få et godt råd mot magen her. Svisker og pærer. Smaker mye bedre enn den søte mixturen hun må tvinge i seg. Hun kjøper det velmente rådet lakris, men det hjelper kun hvis den er ren fra apoteket, ikke som i snop. 

Sukker er sement for tarmene. Det viser hun oss at hun spiser mye av. Smerteplaster er en versting. Inaktivitet likeså. Alt koffeinet i energidrikker er nok ikke bra for nattesøvnen. 

Stort pluss til henne for at hun siste dagene ikke har snakka om størrelse når hun viser klær. Kun om de er store, passe eller små i størrelse! Det er fint å se at hun responderer på konstruktiv kritikk. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Nussepus skrev (7 minutter siden):

Men hun elsker jo å være på sykehuset, så da ble det jo en god dag i dag  

Blir stjerner i øya og detaljerte oppsummeringer i kjølvannet av denne hendelsen... garantert 🤷‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Flettfrid skrev (21 minutter siden):

Ser hun er innlagt på sykehus nå, håper hun får den hjelpen hun trenger. Og at hun får hjelp med mageproblemene sine.

Ser ut som at de sjekker blodtrykk og hjerteflimmer. Spørs om hun har hatt et angstanfall da. Eventuelt fått i seg for mye koffein og avføringstabletter.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
FrkZ skrev (7 minutter siden):

Ser ut som at de sjekker blodtrykk og hjerteflimmer. Spørs om hun har hatt et angstanfall da. Eventuelt fått i seg for mye koffein og avføringstabletter.

Pluss væske. Lurt etter kun monster, iste og kaffe. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Flettfrid skrev (1 time siden):
Flettfrid skrev (1 time siden):

Det er bra hun får hjelp.

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 3
Skrevet

Noen som har fått for lite oppmerksomhet i påskeferien?

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Minipilla skrev (Akkurat nå):

Noen som har fått for lite oppmerksomhet i påskeferien?

Tydligvis 😅

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieK skrev (3 minutter siden):

Tydligvis 😅

Tima og tilrettelagt kan en nesten få følelsen av

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...