Gjest Pushes Skrevet 8. april 2022 #9341 Skrevet 8. april 2022 bygdefruen skrev (42 minutter siden): Hun og eks- mannen hadde også et greit forbruk, så hun er nok vant til å kunne bruke penger. Koster med falsk fasade her på bygda vettu.
ClusterOfGrapes Skrevet 8. april 2022 #9342 Skrevet 8. april 2022 GulleGull skrev (1 time siden): Er det «Høyt pengeforbruk» du mener skal gi avslag? En evt erstatningssum hun vil få fra kommunen skal speile økonomisk kompensasjon/oppreisning for evt tapt barndom, oppgjør for evt. tapte lønnsinntekter og slike ting. Det har hun absolutt krav på selv om hun muligvis ikke led økonomisk som barn. Det må klart ha vært flere som har sviktet i denne saken. Veldig urovekkende at moren ikke fikk tettere oppfølging. Med en schizofrenidiagnose som vel er den tyngste en kan ha innen psykiatrien i tillegg til sterk rusproblematikk og samtidig ha omsorg for et barn……Det er virkelig helt ufattelig at noen kun har vært vitne til dette, og ikke grepet ordentlig fatt. 7 2
bygdefruen Skrevet 8. april 2022 #9343 Skrevet 8. april 2022 Pushes skrev (1 time siden): Koster med falsk fasade her på bygda vettu. Helt klart. Det var vel ikke rent mel i posen den gang, så da var det viktig å bygge en fasade. 4 1
skruf Skrevet 8. april 2022 #9344 Skrevet 8. april 2022 ClusterOfGrapes skrev (13 minutter siden): Det har hun absolutt krav på selv om hun muligvis ikke led økonomisk som barn. Det må klart ha vært flere som har sviktet i denne saken. Veldig urovekkende at moren ikke fikk tettere oppfølging. Med en schizofrenidiagnose som vel er den tyngste en kan ha innen psykiatrien i tillegg til sterk rusproblematikk og samtidig ha omsorg for et barn……Det er virkelig helt ufattelig at noen kun har vært vitne til dette, og ikke grepet ordentlig fatt. Helt enig! Stine har saksøkt kommunen for tapt barndom. Og en ødelagt barndom og vokse opp under omsorgssvikt har ikke noe med hvor mye faren til Stine tjente å gjøre. Jeg synes det er helt riktig at kommunen blir stilt til ansvar når de har sviktet et barn. Det handler om å få anerkjennelse og oppreising for den svikten man ble utsatt for. Å plassere skylden der den hører hjemme. Stine er ikke den første som har opplevd å bli sviktet av barnevernet, og det vil komme mange flere etter henne. Og nettopp mtp de som kommer etter så er det så viktig å få dette frem sånn at regelverk blir strammet inn og at andre får bedre hjelp. 5 1 1
Frøken_ida Skrevet 8. april 2022 #9345 Skrevet 8. april 2022 GulleGull skrev (3 timer siden): Er det «Høyt pengeforbruk» du mener skal gi avslag? En evt erstatningssum hun vil få fra kommunen skal speile økonomisk kompensasjon/oppreisning for evt tapt barndom, oppgjør for evt. tapte lønnsinntekter og slike ting. Nei, at hun kunne hatt det annerledes hvis den som burde det hadde tatt tak selv. 3 1
Frøken_ida Skrevet 8. april 2022 #9346 Skrevet 8. april 2022 ClusterOfGrapes skrev (1 time siden): Det har hun absolutt krav på selv om hun muligvis ikke led økonomisk som barn. Det må klart ha vært flere som har sviktet i denne saken. Veldig urovekkende at moren ikke fikk tettere oppfølging. Med en schizofrenidiagnose som vel er den tyngste en kan ha innen psykiatrien i tillegg til sterk rusproblematikk og samtidig ha omsorg for et barn……Det er virkelig helt ufattelig at noen kun har vært vitne til dette, og ikke grepet ordentlig fatt. Det var en person som burde grepet fatt i det der. 2
Frøken_ida Skrevet 8. april 2022 #9347 Skrevet 8. april 2022 Er det bare jeg som tenker at jeg ikke hadde overlatt det kjæreste jeg har til noen som ikke tar vare på hen? Det er ikke alt vi vet, husk det! 4 2
Gjest Polarpuma Skrevet 8. april 2022 #9348 Skrevet 8. april 2022 1 hour ago, skruf said: Helt enig! Stine har saksøkt kommunen for tapt barndom. Og en ødelagt barndom og vokse opp under omsorgssvikt har ikke noe med hvor mye faren til Stine tjente å gjøre. Jeg synes det er helt riktig at kommunen blir stilt til ansvar når de har sviktet et barn. Det handler om å få anerkjennelse og oppreising for den svikten man ble utsatt for. Å plassere skylden der den hører hjemme. Stine er ikke den første som har opplevd å bli sviktet av barnevernet, og det vil komme mange flere etter henne. Og nettopp mtp de som kommer etter så er det så viktig å få dette frem sånn at regelverk blir strammet inn og at andre får bedre hjelp. Jeg har ikke fått med meg alle detaljene i den saken. Men var det ikke noe med at barnevernet hadde laget avtaler med mor og far, og at far brøt disse? Isåfall har jeg vanskelig å se hvordan det kan være barnevernet skyld at Stine hadde en dårlig barndom. Jeg håper det kommer frem i rettsaken hva som er hva.
Sharp75! Skrevet 8. april 2022 #9349 Skrevet 8. april 2022 Polarpuma skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke fått med meg alle detaljene i den saken. Men var det ikke noe med at barnevernet hadde laget avtaler med mor og far, og at far brøt disse? Isåfall har jeg vanskelig å se hvordan det kan være barnevernet skyld at Stine hadde en dårlig barndom. Jeg håper det kommer frem i rettsaken hva som er hva. Uansett så er det ikke Stine sin feil 🥺 Barnevernet har jo heller ikke gjort en god jobb da ifht far i og med at han brøt avtalene 🤷♀️ jeg tenker bare høyt, vi vet ikke alle fakta, men kanskje hun skulle vært bortplassert da med tanke på det, og da er alt barnevernet sin feil i og med at begge foreldrene sviktet? 🥺 5 1
skruf Skrevet 8. april 2022 #9350 Skrevet 8. april 2022 (endret) Sharp75! skrev (1 time siden): Uansett så er det ikke Stine sin feil 🥺 Barnevernet har jo heller ikke gjort en god jobb da ifht far i og med at han brøt avtalene 🤷♀️ jeg tenker bare høyt, vi vet ikke alle fakta, men kanskje hun skulle vært bortplassert da med tanke på det, og da er alt barnevernet sin feil i og med at begge foreldrene sviktet? 🥺 Det er jo nettopp der BV burde gått inn og fjernet Stine fra hjemmet, når far ikke holdt avtale og lot mor ha Stine da han måtte reise ut på rigg. Stine hadde det bra hos far, men også han sviktet henne på sin måte da han dro ut og overlot Stine til moren Endret 8. april 2022 av skruf 7 2
bygdefruen Skrevet 8. april 2022 #9351 Skrevet 8. april 2022 Polarpuma skrev (1 time siden): Jeg har ikke fått med meg alle detaljene i den saken. Men var det ikke noe med at barnevernet hadde laget avtaler med mor og far, og at far brøt disse? Isåfall har jeg vanskelig å se hvordan det kan være barnevernet skyld at Stine hadde en dårlig barndom. Jeg håper det kommer frem i rettsaken hva som er hva. Dette blir sikkert slettet som spekulasjoner, men jeg tror ikke hun har en sterk nok sak. Kan det være derfor vi hører så lite om saken? At de rett og slett har droppet den fordi det er liten sjans for å vinne. 4 4
Egentlig-grei Skrevet 8. april 2022 #9352 Skrevet 8. april 2022 bygdefruen skrev (11 minutter siden): Dette blir sikkert slettet som spekulasjoner, men jeg tror ikke hun har en sterk nok sak. Kan det være derfor vi hører så lite om saken? At de rett og slett har droppet den fordi det er liten sjans for å vinne. Barnevernet i Ringsaker har jo blitt dømt i lignende saker ved flere anledninger de siste årene. Men dette drøyer lenger enn jeg trodde. En av de tidligere sakene ble avgjort på under ett år fra det ble igangsatt via bistandsadvokat, men mulig bevisene var sterkere der og omsorgssvikten av en grovere karakter. 3
Clara80 Skrevet 8. april 2022 #9353 Skrevet 8. april 2022 Er det EN dag hun ikke får noe nytt i posten? For et ekstremt forbruk... 7 1
Frøken_ida Skrevet 8. april 2022 #9354 Skrevet 8. april 2022 Egentlig-grei skrev (1 time siden): Barnevernet i Ringsaker har jo blitt dømt i lignende saker ved flere anledninger de siste årene. Men dette drøyer lenger enn jeg trodde. En av de tidligere sakene ble avgjort på under ett år fra det ble igangsatt via bistandsadvokat, men mulig bevisene var sterkere der og omsorgssvikten av en grovere karakter. Jeg kjenner til den saken. Den var mye grovere enn Stine sin. 1
lillelily Skrevet 8. april 2022 #9355 Skrevet 8. april 2022 Biblioteket skrev (På 4.2.2022 den 18.32): Er det ikke i tredje person?🙈 La merke til det for lenge siden. I psykologien er folk som snakker i tredje person ansett som å skåre høyt på narsissistiske tendenser og veldig opptatt av seg selv. På den andre siden er det litt stakkarslig og jeg synes synd på henne, virker som hun mangler nettverk og ikke har noen å snakke med irl. Når det gjelder narsissistiske tendenser, er det ikke "nå skal a mor kose seg" det handler om, det er kun en snakkemåte mange bruker i en bisetning. Narsissistiske tendenser er mer å hele tiden forhøye seg selv og snakke om seg selv som om de snakker om en annen person. I stedet for "jeg", bruker de navnet, "han" osv. Dette er noe totalt annet enn alle de menneskene som slenger med en "nå skal'n far til pers på kjøkkenet" eller "nå skal frøkna sjæl prøve seg på å male stua". Det er bare en måte å si ting på. Ting dras så langt her. 6 1
Silva Pluvialis Skrevet 8. april 2022 #9356 Skrevet 8. april 2022 (endret) Hva faen er det jeg leser her? Hvem er dere til å nedgradere og bagatellisere andres traumer? Det Stine har opplevd skal INGEN barn oppleve. Hun har opplevd omsorgssvikt. Hun har vokst opp uten en trygg havn. Hun har blitt vitne til at mor var døddrukken. Ikke bare full, men døddrukken. Hun har blitt slått og voldtatt. Før noen kritiserer voldtektsbegrepet: Det er voldtekt når det hun beskriver skjer med et barn under 14 år. Det er grovt. Det er hinsides alvorlig. Det skal aldri skje, og hjertet mitt gråter for alle barn som vokser opp som dette. Her er det mange som har sviktet. At far lagde avtaler med mor, og lot Stine vokse opp i dette, ja, da skulle barnevernet plassert henne i fosterhjem. Når begge foreldre svikter er det barnevernets ansvar at barnet får god omsorg. Dette ansvaret tok ikke barnevernet. Og uansett hvem som har gjort hva. Det vet ikke jeg. Det jeg vet er at dette aldri er et barns ansvar eller skyld. Stine var et forsvarsløs barn oppi dette. Måtte hun få oppreisning og erstatning. Hun fortjener at de som har sviktet henne må stå til rette for det. Hun fortjener en avslutning og en beklagelse, selv om ingen beklagelser i verden veier opp for en ødelagt barndom. Det som har skjedd skal uansett plasseres hos de skyldige. Stine var uskyldig. Det var ikke noe hun kunne ha gjort fra eller til for å forhindre det. Og det hun, og mange har opplevd, må aldri aldri unnskyldes eller bagatelliseres!! Aldri! ❤️❤️ Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 16 2
Lissien Skrevet 8. april 2022 #9357 Skrevet 8. april 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Hva faen er det jeg leser her? Hvem er dere til å nedgradere og bagatellisere andres traumer? DETTE. DETTE er årsaken til at jeg ikke kommer til å kjøre sak mot barnevernet, selv om jeg har en jurist som omtaler det jeg har vært utsatt for som total omsorgssvikt. Det var snakk om at de sendte et nylig hjerteoperert spedbarn med en psykotisk omsorgsperson og rusavhengig omsorgsperson, hvor det til slutt gikk så langt at de var redd jeg i verste fall skulle bli drept. Jeg er skadet for livet, og skulle vært tatt ut mye før, men jeg orker rett og slett ikke kampen hvis barndommen min skal bli avvist i tillegg. Det er vondt nok fra før. Det Stine har opplevd skal INGEN barn oppleve. Hun har opplevd omsorgssvikt. Hun har vokst opp uten en trygg havn. Hun har blitt vitne til at mor var døddrukken. Ikke bare full, men døddrukken. Hun har blitt slått og voldtatt. Og før noen kritiserer voldtektsbegrepet så jo, det er voldtekt når det hun beskriver skjer med et barn under 14 år. Det er grovt. Det er hinsides alvorlig. Det skal aldri skje, og hjertet mitt gråter for alle barn som vokser opp som dette. Her er det mange som har sviktet. At far lagde avtaler med mor, og lot Stine vokse opp i dette, ja, da skulle barnevernet plassert henne i fosterhjem. Når begge foreldre svikter er det barnevernets ansvar at barnet får god omsorg. Dette ansvaret tok ikke barnevernet. Og uansett hvem som har gjort hva. Det vet ikke jeg. Det jeg vet er at dette aldri er et barns ansvar eller skyld. Stine var et forsvarsløs barn oppi dette. Måtte hun få oppreisning og erstatning. Hun fortjener at de som har sviktet henne må stå til rette for det. Hun fortjener en avslutning og en beklagelse, selv om ingen beklagelser i verden veier opp for en ødelagt barndom. Det som har skjedd skal uansett plasseres hos de skyldige. Stine var uskyldig. Det var ikke noe hun kunne ha gjort fra eller til for å forhindre det. Og det hun, og mange har opplevd, må aldri aldri unnskyldes eller bagatelliseres!! Aldri! ❤️❤️ Så enig med deg! Det er ALDRI et barns feil ! At folk faktisk skriver de kommentarene over her er hårreisende! Det vitner om total mangel på empati og forståelse, spør du meg. Trist å høre at du har opplevd traumatiske hendelser i barndommen❤️ Skjønner godt at det sitter langt inne å gå videre med det når man her er vitne til hva andre faktisk får seg til å skrive om andre mennesker. 1 9
lillelily Skrevet 8. april 2022 #9358 Skrevet 8. april 2022 Lillemor1982 skrev (På 13.2.2022 den 18.22): Sikkert. Men clusterhodepine (også kalt selvmordshodepine) og migrene er to vidt forskjellige ting Det skrev jeg jo også.
Silva Pluvialis Skrevet 8. april 2022 #9359 Skrevet 8. april 2022 (endret) Lissien skrev (23 minutter siden): Så enig med deg! Det er ALDRI et barns feil ! At folk faktisk skriver de kommentarene over her er hårreisende! Det vitner om total mangel på empati og forståelse, spør du meg. Trist å høre at du har opplevd traumatiske hendelser i barndommen❤️ Skjønner godt at det sitter langt inne å gå videre med det når man her er vitne til hva andre faktisk får seg til å skrive om andre mennesker. Enig. Det er på ingen måte Stine sin skyld at hun har vokst opp slik. Det var de voksne rundt henne som hadde ansvar for å ivareta henne. Jeg er ikke enig med Stine i alt. Jeg har også vært kritisk til enkelte ting hun har sagt og gjort, men i denne saken støtter jeg henne fullt ut! Det er klart hun skal ha oppreisning. Det er klart saken er alvorlig nok. Noen vil sikkert si "tenk på flyktningene i Syria / Ukraina, de har det mye verre" m.m. Stine har ikke vært i krig, sånn sett, men hun har levd i en krigssone hjemme. Det er forsket på og bekreftet at traumer begått av omsorgspersoner er de som oftest setter aller mest spor. Krigsofre opplever krig og tortur av fremmede, men har ofte en trygg havn hos foreldre. Barn, traumatiserte av foreldre, opplever krig og tortur av de aller nærmeste. De som skulle ha elsket, beskyttet og vært en trygg base. Når hjemmet blir en krigssone, hjemmet som skal være en trygghet, er det katastrofalt. For barnet har ingen sted å flykte. Det er ikke som at det er på flukt fra en fiende, med en trygg mamma og pappa. I disse sakene er det foreldrene selv som er fienden og trusselen, og barnet har da ingen steder å gå for å søke trygghet hvis de voksne rundt ikke redder barnet fra grusomhetene. Endret 8. april 2022 av Tvillingsjel 5 4
lillelily Skrevet 8. april 2022 #9360 Skrevet 8. april 2022 FrkZ skrev (På 16.2.2022 den 16.22): Det i ansiktet kommer av at hun sjelden lar huden puste, uten et tonn av sminke. Lurer på hvilke hudprodukter hun bruker. Som rens, kremer o.l. Noen som vet? Hs kommer som regel i lysken, under armene, på rygg, bryst o.l. Det kan dessverre dukke opp overalt, og man ser hun har typiske HS-arr ved kjevebeinet. Jeg fikk en midt på brystet en gang, og en annen gang midt på låret. Veldig smertefullt og plagsomt 🤢 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå