skruf Skrevet 6. april 2022 #9281 Skrevet 6. april 2022 Kanin46 skrev (2 timer siden): Vil bare anføre et lite apropos til dette med stadig rydding, organisering og høygir. Med vanskelig barndom kvalifiserer mange for diagnosen cPTSD (vet ikke om det er tilfelle her,ikke fulgt Stine før litt nå), med den fører ofte en stor indre uro, og det å rydde og organisere kan være en god mestringsstrategi for mange. Når uro og angst er intens kan man også framstå nærmest hypoman. Bare greit å ha i bakhodet 🙂 Jeg vet det, og Stine sier selv hun har ptsd, nettopp derfor jeg skrev det med nattesøvn og melantonin. Formulerte meg litt klønete, men når man sliter med indre uro så er søvn veldig viktig. Jo mindre søvn jo mere uro, kroppen og hodet kan tilslutt bli manisk (nå sier jeg ikke at Stine har mani, men sånn generelt) og man klarer ikke finne roen i det hele tatt. Det baller bare på seg og blir en vond sirkel. Hun var jo inne på det selv her en kveld også der hun sa at hun følte seg sånn som babyer/smårollinger som er overtrøtte og derfor får de ikke sove. Og overtrøtte babyer trenger hjelp til å finne ro og søvn. Så hun trenger ikke bevise noe ovenfor seg selv ved å ikke ta melantonin i perioder. Melantonin er heller ikke en ren sovemedisin som feks imovane som man ikke bør stå på fast i et lengre tidsrom uten pauser. Jeg tror det er ei allmenn misoppfatning siden mange på folkemunne kaller melantonin sovemedisin når det i realiteten er et hormon som virker inn på søvnsenteret. Den misoppfatningen kan mulig ha oppstått pga man tidligere bare fikk det via resept her i Norge (i andre land har man alltid fått kjøpt det både på apotek uten resept og under vitaminer og kosttilskudd i dagligvarebutikk eller helsekost), men de siste årene så har melantonin vært til salgs uten resept også her i Norge Hjernen trenge ro, og det begynner med søvn I tillegg til dette så burde hun hatt bedre rutine på søvnhygiene; skru av alt av skjermbruk siste timen før hun legger seg er en god begynnelse. Faste leggetider og stå opp til fast tidspunkt. Ikke koffein om kveldene, inkludert Pepsimax, og obs på evt te at den er uten koffein. Fast tidspunkt der man går på badet for å fjerne sminke, rense hud og pusse tenner. Ikke noe mental stimuli på kvelden. Ikke noe høy aktivitet som sein trening for de som trener. Synd Stine ikke har badekar, det tror jeg ville gjort henne godt. Et varmt bad om kvelden lindrer muskulære smerter og er søvndyssende. Nå har ikke jeg fulgt Stine i årevis, men har fulgt henne ei stund. Og jeg ser hun er inne i en veldig urolig fase nå der hun sover minimalt og hun holder på med et eller annet hele tiden. To fredagskvelder på rad så har hun holdt på å omorganisere skap og hyller på kjøkkenet i stedet for å være sammen med mannen og de eldste da de var hjemme. Hun virker veldig hektisk og mere vimsete. Glemmer ord og hva hun skulle si og gjøre. Dette er symptomer på nettopp det med indre uro og kropp og hjerne ikke får hvile. Dette skriver jeg ikke for å «mobbe», hetse eller være etter henne, men pga jeg synes det er bekymringsverdig og håper hun klarer å snu skuta før hun går på en smell. Det er nok ikke gunstig for henne at timen hennes på smerteklinikken ble utsatt på ubestemt tid pga sykemeldt lege heller. Det er rundt denne tiden her hun egentlig skulle hatt time, så jeg tror hun sliter med mye smerter. Smerteklinikker på små sykehus er ofte veldig sårbare da de er dårlig bemannet, så jeg tror Stine på at det er bare en lege der som utfører den behandlingen hun får og at hun nå må gå uten pga han er sykemeldt. 7 11
Frøken_ida Skrevet 6. april 2022 #9282 Skrevet 6. april 2022 skruf skrev (2 timer siden): Jeg vet det, og Stine sier selv hun har ptsd, nettopp derfor jeg skrev det med nattesøvn og melantonin. Formulerte meg litt klønete, men når man sliter med indre uro så er søvn veldig viktig. Jo mindre søvn jo mere uro, kroppen og hodet kan tilslutt bli manisk (nå sier jeg ikke at Stine har mani, men sånn generelt) og man klarer ikke finne roen i det hele tatt. Det baller bare på seg og blir en vond sirkel. Hun var jo inne på det selv her en kveld også der hun sa at hun følte seg sånn som babyer/smårollinger som er overtrøtte og derfor får de ikke sove. Og overtrøtte babyer trenger hjelp til å finne ro og søvn. Så hun trenger ikke bevise noe ovenfor seg selv ved å ikke ta melantonin i perioder. Melantonin er heller ikke en ren sovemedisin som feks imovane som man ikke bør stå på fast i et lengre tidsrom uten pauser. Jeg tror det er ei allmenn misoppfatning siden mange på folkemunne kaller melantonin sovemedisin når det i realiteten er et hormon som virker inn på søvnsenteret. Den misoppfatningen kan mulig ha oppstått pga man tidligere bare fikk det via resept her i Norge (i andre land har man alltid fått kjøpt det både på apotek uten resept og under vitaminer og kosttilskudd i dagligvarebutikk eller helsekost), men de siste årene så har melantonin vært til salgs uten resept også her i Norge Hjernen trenge ro, og det begynner med søvn I tillegg til dette så burde hun hatt bedre rutine på søvnhygiene; skru av alt av skjermbruk siste timen før hun legger seg er en god begynnelse. Faste leggetider og stå opp til fast tidspunkt. Ikke koffein om kveldene, inkludert Pepsimax, og obs på evt te at den er uten koffein. Fast tidspunkt der man går på badet for å fjerne sminke, rense hud og pusse tenner. Ikke noe mental stimuli på kvelden. Ikke noe høy aktivitet som sein trening for de som trener. Synd Stine ikke har badekar, det tror jeg ville gjort henne godt. Et varmt bad om kvelden lindrer muskulære smerter og er søvndyssende. Nå har ikke jeg fulgt Stine i årevis, men har fulgt henne ei stund. Og jeg ser hun er inne i en veldig urolig fase nå der hun sover minimalt og hun holder på med et eller annet hele tiden. To fredagskvelder på rad så har hun holdt på å omorganisere skap og hyller på kjøkkenet i stedet for å være sammen med mannen og de eldste da de var hjemme. Hun virker veldig hektisk og mere vimsete. Glemmer ord og hva hun skulle si og gjøre. Dette er symptomer på nettopp det med indre uro og kropp og hjerne ikke får hvile. Dette skriver jeg ikke for å «mobbe», hetse eller være etter henne, men pga jeg synes det er bekymringsverdig og håper hun klarer å snu skuta før hun går på en smell. Det er nok ikke gunstig for henne at timen hennes på smerteklinikken ble utsatt på ubestemt tid pga sykemeldt lege heller. Det er rundt denne tiden her hun egentlig skulle hatt time, så jeg tror hun sliter med mye smerter. Smerteklinikker på små sykehus er ofte veldig sårbare da de er dårlig bemannet, så jeg tror Stine på at det er bare en lege der som utfører den behandlingen hun får og at hun nå må gå uten pga han er sykemeldt. Har selv erfaring med dette, og veien til psykose kan også dessverre vært kort. Uten søvn stopper alt. 4
Frøken_ida Skrevet 6. april 2022 #9283 Skrevet 6. april 2022 skruf skrev (2 timer siden): Jeg vet det, og Stine sier selv hun har ptsd, nettopp derfor jeg skrev det med nattesøvn og melantonin. Formulerte meg litt klønete, men når man sliter med indre uro så er søvn veldig viktig. Jo mindre søvn jo mere uro, kroppen og hodet kan tilslutt bli manisk (nå sier jeg ikke at Stine har mani, men sånn generelt) og man klarer ikke finne roen i det hele tatt. Det baller bare på seg og blir en vond sirkel. Hun var jo inne på det selv her en kveld også der hun sa at hun følte seg sånn som babyer/smårollinger som er overtrøtte og derfor får de ikke sove. Og overtrøtte babyer trenger hjelp til å finne ro og søvn. Så hun trenger ikke bevise noe ovenfor seg selv ved å ikke ta melantonin i perioder. Melantonin er heller ikke en ren sovemedisin som feks imovane som man ikke bør stå på fast i et lengre tidsrom uten pauser. Jeg tror det er ei allmenn misoppfatning siden mange på folkemunne kaller melantonin sovemedisin når det i realiteten er et hormon som virker inn på søvnsenteret. Den misoppfatningen kan mulig ha oppstått pga man tidligere bare fikk det via resept her i Norge (i andre land har man alltid fått kjøpt det både på apotek uten resept og under vitaminer og kosttilskudd i dagligvarebutikk eller helsekost), men de siste årene så har melantonin vært til salgs uten resept også her i Norge Hjernen trenge ro, og det begynner med søvn I tillegg til dette så burde hun hatt bedre rutine på søvnhygiene; skru av alt av skjermbruk siste timen før hun legger seg er en god begynnelse. Faste leggetider og stå opp til fast tidspunkt. Ikke koffein om kveldene, inkludert Pepsimax, og obs på evt te at den er uten koffein. Fast tidspunkt der man går på badet for å fjerne sminke, rense hud og pusse tenner. Ikke noe mental stimuli på kvelden. Ikke noe høy aktivitet som sein trening for de som trener. Synd Stine ikke har badekar, det tror jeg ville gjort henne godt. Et varmt bad om kvelden lindrer muskulære smerter og er søvndyssende. Nå har ikke jeg fulgt Stine i årevis, men har fulgt henne ei stund. Og jeg ser hun er inne i en veldig urolig fase nå der hun sover minimalt og hun holder på med et eller annet hele tiden. To fredagskvelder på rad så har hun holdt på å omorganisere skap og hyller på kjøkkenet i stedet for å være sammen med mannen og de eldste da de var hjemme. Hun virker veldig hektisk og mere vimsete. Glemmer ord og hva hun skulle si og gjøre. Dette er symptomer på nettopp det med indre uro og kropp og hjerne ikke får hvile. Dette skriver jeg ikke for å «mobbe», hetse eller være etter henne, men pga jeg synes det er bekymringsverdig og håper hun klarer å snu skuta før hun går på en smell. Det er nok ikke gunstig for henne at timen hennes på smerteklinikken ble utsatt på ubestemt tid pga sykemeldt lege heller. Det er rundt denne tiden her hun egentlig skulle hatt time, så jeg tror hun sliter med mye smerter. Smerteklinikker på små sykehus er ofte veldig sårbare da de er dårlig bemannet, så jeg tror Stine på at det er bare en lege der som utfører den behandlingen hun får og at hun nå må gå uten pga han er sykemeldt. Og veldig enig i det du sier angående skjerm og koffein før leggetid. Aldri koffein etter kl 18 er min regel, det ødelegger for at kroppen får ro. Hvis Stine la bort telefonen, så hadde det hjulpet. Men det med snap og oppmerksomhet blir en form for rus. 6 2
Sharp75! Skrevet 6. april 2022 #9284 Skrevet 6. april 2022 Søvnproblematikk er en del av fibromyalgien, eller ca 70% tror jeg det var har den problematikken. Og for det vi vet så har hun kanskje testet de tingene som er blitt foreslått her oppe. Dette er jo ikke en nyoppstått sykdom for henne. Jeg har testet for min og det spiller ingen rolle på min søvn. Kjenner flere som ikke reagerer. Min spiller sitt eget liv uavhengig av skjermtid, koffein, sukker m.m men av og til når andre ting ting i livet skjer påvirkes søvnen, men det kan jeg ikke alltid kontrollere. 2
Kanin46 Skrevet 6. april 2022 #9285 Skrevet 6. april 2022 skruf skrev (2 timer siden): Jeg vet det, og Stine sier selv hun har ptsd, nettopp derfor jeg skrev det med nattesøvn og melantonin. Formulerte meg litt klønete, men når man sliter med indre uro så er søvn veldig viktig. Jo mindre søvn jo mere uro, kroppen og hodet kan tilslutt bli manisk (nå sier jeg ikke at Stine har mani, men sånn generelt) og man klarer ikke finne roen i det hele tatt. Det baller bare på seg og blir en vond sirkel. Hun var jo inne på det selv her en kveld også der hun sa at hun følte seg sånn som babyer/smårollinger som er overtrøtte og derfor får de ikke sove. Og overtrøtte babyer trenger hjelp til å finne ro og søvn. Så hun trenger ikke bevise noe ovenfor seg selv ved å ikke ta melantonin i perioder. Melantonin er heller ikke en ren sovemedisin som feks imovane som man ikke bør stå på fast i et lengre tidsrom uten pauser. Jeg tror det er ei allmenn misoppfatning siden mange på folkemunne kaller melantonin sovemedisin når det i realiteten er et hormon som virker inn på søvnsenteret. Den misoppfatningen kan mulig ha oppstått pga man tidligere bare fikk det via resept her i Norge (i andre land har man alltid fått kjøpt det både på apotek uten resept og under vitaminer og kosttilskudd i dagligvarebutikk eller helsekost), men de siste årene så har melantonin vært til salgs uten resept også her i Norge Hjernen trenge ro, og det begynner med søvn I tillegg til dette så burde hun hatt bedre rutine på søvnhygiene; skru av alt av skjermbruk siste timen før hun legger seg er en god begynnelse. Faste leggetider og stå opp til fast tidspunkt. Ikke koffein om kveldene, inkludert Pepsimax, og obs på evt te at den er uten koffein. Fast tidspunkt der man går på badet for å fjerne sminke, rense hud og pusse tenner. Ikke noe mental stimuli på kvelden. Ikke noe høy aktivitet som sein trening for de som trener. Synd Stine ikke har badekar, det tror jeg ville gjort henne godt. Et varmt bad om kvelden lindrer muskulære smerter og er søvndyssende. Nå har ikke jeg fulgt Stine i årevis, men har fulgt henne ei stund. Og jeg ser hun er inne i en veldig urolig fase nå der hun sover minimalt og hun holder på med et eller annet hele tiden. To fredagskvelder på rad så har hun holdt på å omorganisere skap og hyller på kjøkkenet i stedet for å være sammen med mannen og de eldste da de var hjemme. Hun virker veldig hektisk og mere vimsete. Glemmer ord og hva hun skulle si og gjøre. Dette er symptomer på nettopp det med indre uro og kropp og hjerne ikke får hvile. Dette skriver jeg ikke for å «mobbe», hetse eller være etter henne, men pga jeg synes det er bekymringsverdig og håper hun klarer å snu skuta før hun går på en smell. Det er nok ikke gunstig for henne at timen hennes på smerteklinikken ble utsatt på ubestemt tid pga sykemeldt lege heller. Det er rundt denne tiden her hun egentlig skulle hatt time, så jeg tror hun sliter med mye smerter. Smerteklinikker på små sykehus er ofte veldig sårbare da de er dårlig bemannet, så jeg tror Stine på at det er bare en lege der som utfører den behandlingen hun får og at hun nå må gå uten pga han er sykemeldt. Det var ikke spesifikt rettet mot deg altså, ser bare flere har påpekt dette, i en litt annen tone enn deg. Og helt enig i alt du skriver. 😉 2
Kaffeskål Skrevet 6. april 2022 #9286 Skrevet 6. april 2022 Går det en eneste dag uten att hu shopper? Om det er fysisk i butikk eller nett? Er jo pakker på pakker, garn, klær, sminke, dilldall…. Øya lyser igjen, pakke fra tise. Var jo bare 50kr. 50kr her og 30 der, blir penger det. 🤷🏼♀️ Ikke ofte man ser hu i samme klær, føler det er litt bruk og kast prinsippet der i gården. 🤷🏼♀️ 11 1
Czero Skrevet 6. april 2022 #9287 Skrevet 6. april 2022 Kaffeskål skrev (2 timer siden): Går det en eneste dag uten att hu shopper? Om det er fysisk i butikk eller nett? Er jo pakker på pakker, garn, klær, sminke, dilldall…. Øya lyser igjen, pakke fra tise. Var jo bare 50kr. 50kr her og 30 der, blir penger det. 🤷🏼♀️ Ikke ofte man ser hu i samme klær, føler det er litt bruk og kast prinsippet der i gården. 🤷🏼♀️ Hva skjedde med ukeshandling, nå flyr hun på butikken minst en gang om dagen. Alltid masse godsaker, drikke Osv med hjem. Må hente pakke her, pakke I posten der.. Herregud for et pengeforburk. Håper ikke hun har følgere som må snu på krona for å få middag til barna sine. Blir helt matt jeg. 13
Gjest Pushes Skrevet 6. april 2022 #9288 Skrevet 6. april 2022 Jasså frøken Knutsen. Gir dine følgere en utfordring. Da sender jeg den rett tilbake til deg. Gjøre noe for andre sier du. Da kan du ta hele lørdagen fri uten den mobilen å bruke tiden på familien din. Vet jo at du leser her inne så det blir spennende å se.
Silva Pluvialis Skrevet 6. april 2022 #9289 Skrevet 6. april 2022 skruf skrev (7 timer siden): Jeg vet det, og Stine sier selv hun har ptsd, nettopp derfor jeg skrev det med nattesøvn og melantonin. Formulerte meg litt klønete, men når man sliter med indre uro så er søvn veldig viktig. Jo mindre søvn jo mere uro, kroppen og hodet kan tilslutt bli manisk (nå sier jeg ikke at Stine har mani, men sånn generelt) og man klarer ikke finne roen i det hele tatt. Det baller bare på seg og blir en vond sirkel. Hun var jo inne på det selv her en kveld også der hun sa at hun følte seg sånn som babyer/smårollinger som er overtrøtte og derfor får de ikke sove. Og overtrøtte babyer trenger hjelp til å finne ro og søvn. Så hun trenger ikke bevise noe ovenfor seg selv ved å ikke ta melantonin i perioder. Melantonin er heller ikke en ren sovemedisin som feks imovane som man ikke bør stå på fast i et lengre tidsrom uten pauser. Jeg tror det er ei allmenn misoppfatning siden mange på folkemunne kaller melantonin sovemedisin når det i realiteten er et hormon som virker inn på søvnsenteret. Den misoppfatningen kan mulig ha oppstått pga man tidligere bare fikk det via resept her i Norge (i andre land har man alltid fått kjøpt det både på apotek uten resept og under vitaminer og kosttilskudd i dagligvarebutikk eller helsekost), men de siste årene så har melantonin vært til salgs uten resept også her i Norge Hjernen trenge ro, og det begynner med søvn I tillegg til dette så burde hun hatt bedre rutine på søvnhygiene; skru av alt av skjermbruk siste timen før hun legger seg er en god begynnelse. Faste leggetider og stå opp til fast tidspunkt. Ikke koffein om kveldene, inkludert Pepsimax, og obs på evt te at den er uten koffein. Fast tidspunkt der man går på badet for å fjerne sminke, rense hud og pusse tenner. Ikke noe mental stimuli på kvelden. Ikke noe høy aktivitet som sein trening for de som trener. Synd Stine ikke har badekar, det tror jeg ville gjort henne godt. Et varmt bad om kvelden lindrer muskulære smerter og er søvndyssende. Nå har ikke jeg fulgt Stine i årevis, men har fulgt henne ei stund. Og jeg ser hun er inne i en veldig urolig fase nå der hun sover minimalt og hun holder på med et eller annet hele tiden. To fredagskvelder på rad så har hun holdt på å omorganisere skap og hyller på kjøkkenet i stedet for å være sammen med mannen og de eldste da de var hjemme. Hun virker veldig hektisk og mere vimsete. Glemmer ord og hva hun skulle si og gjøre. Dette er symptomer på nettopp det med indre uro og kropp og hjerne ikke får hvile. Dette skriver jeg ikke for å «mobbe», hetse eller være etter henne, men pga jeg synes det er bekymringsverdig og håper hun klarer å snu skuta før hun går på en smell. Det er nok ikke gunstig for henne at timen hennes på smerteklinikken ble utsatt på ubestemt tid pga sykemeldt lege heller. Det er rundt denne tiden her hun egentlig skulle hatt time, så jeg tror hun sliter med mye smerter. Smerteklinikker på små sykehus er ofte veldig sårbare da de er dårlig bemannet, så jeg tror Stine på at det er bare en lege der som utfører den behandlingen hun får og at hun nå må gå uten pga han er sykemeldt. Hun har jo snakket om at hun sliter med å ta tabletter pga moren var pillemisbruker. Kan det være derfor hun ikke har tatt melatoninen? 1
Nathalie Skrevet 6. april 2022 #9290 Skrevet 6. april 2022 Altså får hun virkelige så mange pakker av følgerne sine? Hvem ER de som sender kopper og div ting? 2 pakker idag av følgerne🤔 8
Anneisabell Skrevet 6. april 2022 #9291 Skrevet 6. april 2022 Tvillingsjel skrev (10 minutter siden): Hun har jo snakket om at hun sliter med å ta tabletter pga moren var pillemisbruker. Kan det være derfor hun ikke har tatt melatoninen? Noen ganger virker det rett og slett som at hun ikke vil/ønsker å ta ting/tabletter som fungerer. Hun sier hun tar flytende, og alle vet vell at den ikke er vanedannende så forstår ikke hvorfor hun ikke bare tar den..beklager å si det slik 5 2
Anneisabell Skrevet 6. april 2022 #9292 Skrevet 6. april 2022 Nathalie skrev (Akkurat nå): Altså får hun virkelige så mange pakker av følgerne sine? Hvem ER de som sender kopper og div ting? 2 pakker idag av følgerne🤔 Så merkelig dette her,forstår det heller ikke. 3
Silva Pluvialis Skrevet 6. april 2022 #9293 Skrevet 6. april 2022 Anneisabell skrev (Akkurat nå): Noen ganger virker det rett og slett som at hun ikke vil/ønsker å ta ting/tabletter som fungerer. Hun sier hun tar flytende, og alle vet vell at den ikke er vanedannende så forstår ikke hvorfor hun ikke bare tar den..beklager å si det slik Det er jo tabletten i seg selv som er en trigger, vanedannende eller ei. Flytende er jo et bra alternativ hvis det er mulig for henne. 2
Støgga Skrevet 6. april 2022 #9294 Skrevet 6. april 2022 Polarpuma skrev (23 timer siden): Det er sikkert fint, men tror ikke det er like fint og ryddig oppe i hodet hennes. Der er det total kaos..hun sitter nok litt fast i barndommen..
bygdefruen Skrevet 6. april 2022 #9295 Skrevet 6. april 2022 Kaffeskål skrev (5 timer siden): Går det en eneste dag uten att hu shopper? Om det er fysisk i butikk eller nett? Er jo pakker på pakker, garn, klær, sminke, dilldall…. Øya lyser igjen, pakke fra tise. Var jo bare 50kr. 50kr her og 30 der, blir penger det. 🤷🏼♀️ Ikke ofte man ser hu i samme klær, føler det er litt bruk og kast prinsippet der i gården. 🤷🏼♀️ Shoppingen blir nok en rus. Alle syns jo det er fint å kjøpe seg noe og føler på en glede når vi har noe nytt. Husk at hun går hjemme hver eneste dag hele året uten jobb og uten kontakt med venner. Virker ikke som hun har mye familie heller. Så snappingen og shoppingen er nok det som gjør henne lykkelig. 6 3
lillelily Skrevet 7. april 2022 #9296 Skrevet 7. april 2022 Sharp75! skrev (På 23.1.2022 den 0.35): Lurer på hva jeg ville brukt min lørdagskveld på 🤔 En hobby som jeg egentlig liker, men som jeg utforsker litt for øyeblikket eller å bruke den til å telle snapper til et menneske jeg irritere meg over? 🤷♀️ Jeg barer lurer 🤦♀️ Ja, tenk å bruke hele 23 minutter (143 snapper) på snap en lørdagskveld 🙄😅 2
Lillemor1982 Skrevet 7. april 2022 #9297 Skrevet 7. april 2022 Minmi93 skrev (På 6.4.2022 den 1.51): 😂😂 Påmmfri- TRIKSET 🙈😂🤮 5 1
Minipilla Skrevet 7. april 2022 #9298 Skrevet 7. april 2022 Det er jo faktisk i ferd med å utvikle seg til en renspikka shopping kanal. Det er helt utrolig!! 8
Nathalie Skrevet 7. april 2022 #9299 Skrevet 7. april 2022 11 minutter siden, Minipilla said: Det er jo faktisk i ferd med å utvikle seg til en renspikka shopping kanal. Det er helt utrolig!! Jeg klarer faktisk ikke å fatte hvordan de har råd til alt det der når de har 3 barn, 3 katter og andre faste utgifter. 7 1
Anneisabell Skrevet 7. april 2022 #9300 Skrevet 7. april 2022 Minipilla skrev (29 minutter siden): Det er jo faktisk i ferd med å utvikle seg til en renspikka shopping kanal. Det er helt utrolig!! Shoppe mani kan det vell kalles 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå