GulleGull Skrevet 5. april 2022 #9261 Skrevet 5. april 2022 Polarpuma skrev (8 minutter siden): Det er sikkert fint, men tror ikke det er like fint og ryddig oppe i hodet hennes. Men man kan jo syntes det er inspirerende å se noen som har orden i skap, alt trenger jo ikke handle om at det skal kompensere for psyken. Jeg også må si jeg beundrer at man klarer å være så organisert. Om det kan hjelpe Stine og hun finner det meningsfylt -så må hun veldig gjerne rydde å vise frem -så kan jeg drømme om at jeg selv hadde hatt like mye selvdisiplin til å prioritere «årning og reda» i skuffer og skap. Vokste opp med en mor med orden i sysakene og det arvet ikke jeg for å si det sånn, ett snev hadde vært å ønske seg😅 4 1
Gjest Polarpuma Skrevet 5. april 2022 #9262 Skrevet 5. april 2022 Just now, GulleGull said: Men man kan jo syntes det er inspirerende å se noen som har orden i skap, alt trenger jo ikke handle om at det skal kompensere for psyken. Jeg også må si jeg beundrer at man klarer å være så organisert. Om det kan hjelpe Stine og hun finner det meningsfylt -så må hun veldig gjerne rydde å vise frem -så kan jeg drømme om at jeg selv hadde hatt like mye selvdisiplin til å prioritere «årning og reda» i skuffer og skap. Vokste opp med en mor med orden i sysakene og det arvet ikke jeg for å si det sånn, ett snev hadde vært å ønske seg😅 Vokste også opp med forelder med “orden i sysakene”. Det var et mareritt. Sikkert derfor Stine trigger meg og jeg får dårlige vibber. Når det er sagt, så synes jeg hun er fabelaktig på interiør. Jeg har fått litt inspirasjon på dekorasjon og pynt hos Stine. Jeg har det ikke like fint og ryddig som henne. Ikke i nærheten. Men hun er jo også hjemme hele dagen, i motsetning av mange oss andre som er i full jobb - og i tillegg har kroniske sykdommer Så man skal være glad hva man har fått til, tross alt.
GulleGull Skrevet 5. april 2022 #9263 Skrevet 5. april 2022 Polarpuma skrev (16 minutter siden): Vokste også opp med forelder med “orden i sysakene”. Det var et mareritt. Sikkert derfor Stine trigger meg og jeg får dårlige vibber. Når det er sagt, så synes jeg hun er fabelaktig på interiør. Jeg har fått litt inspirasjon på dekorasjon og pynt hos Stine. Jeg har det ikke like fint og ryddig som henne. Ikke i nærheten. Men hun er jo også hjemme hele dagen, i motsetning av mange oss andre som er i full jobb - og i tillegg har kroniske sykdommer Så man skal være glad hva man har fått til, tross alt. Absolutt -man gjør det beste man kan uansett, ut fra sine forutsetninger🙏🏻
Rieber97 Skrevet 5. april 2022 #9265 Skrevet 5. april 2022 3 minutter siden, Kaffeskål said: Åååå, endelig oppskrift på pommes. 🤤😍 Igjen? Hun drukner de i olje - ekkelt! 3
Frøken_ida Skrevet 5. april 2022 #9266 Skrevet 5. april 2022 Rieber97 skrev (8 minutter siden): Igjen? Hun drukner de i olje - ekkelt! Fibro-mat 🥳 5
bygdefruen Skrevet 5. april 2022 #9267 Skrevet 5. april 2022 Frøken_ida skrev (7 minutter siden): Fibro-mat 🥳 All den drittmaten hun spiser må jo være med å bidra til at hun har så mye smerter. Jeg kan ikke skjønne annet. Har man litt kunnskap om fibro så vet man at sukkerfattig og sunt kosthold er det beste. Å sitte å klage dag ut og inn om smerter og vondter samtidig som man viser et kosthold som ikke engang tenåringer hadde klart særlig lenge, da fremstår man litt kort rett og slett. 11 2
Fruen92 Skrevet 5. april 2022 #9268 Skrevet 5. april 2022 Kaffeskål skrev (23 minutter siden): Åååå, endelig oppskrift på pommes. 🤤😍 Endelig!🥳🥰 Er noen dager siden sist nå. 5
skruf Skrevet 5. april 2022 #9269 Skrevet 5. april 2022 Hun sier til stadighet at folk spør etter ting som allerede er blitt sagt, og at hun er tross alt en livekanal, så vil man få med seg ting så er man selv ansvarlig for å følge med. Hun er jo ingen reprisekanal… Men samtidig, når hun vil fortelle om igjen om enkelte ting, det være seg sykdom eller pommes frites-trikset så er det det at hun har jo fått nye lesere må vite, så da vil hun fortelle på nytt En ting jeg ikke skjønner er hvorfor hun bare ikke kan ta den melantoninen sin hver kveld og dermed få sove. Melantonin behøver man ikke ta pause fra da det ikke er en sovemedisin, men det er et hormon. Et hormon som mange produserer for lite av og dermed får problemer med innsovning, Melantonin får man kjøpt uten resept på apotek og helsekost. Stine sier hun prøver å klare å sove uten melantonin i perioder. Men det funker tydeligvis dårlig jamfør den siste perioden der hun er våken til langt på natt pga hun får ikke til å sove. Generelt så virker det som hun er på høygir for tiden og kroppen klarer ikke slappe av. Våken til langt på nett, holder på med noe hele dagene, rydder i skuffer og skap, danser rundt og har hele tiden prosjekter Og Stine; når du står midt i nok en snap og 5-åringen roper «mamma, komme hit», så ber du gjengen på snap om å vente litt, pauser sendingen og går til sønnen din. Ikke ta med deg mobilen og send på direkte hva det var den lille hadde behov for deg til. Du kan også droppe himlingen med øynene når det syke barnet ditt som var til legen i går trenger deg. 14 9
Støgga Skrevet 5. april 2022 #9270 Skrevet 5. april 2022 Fruen92 skrev (8 minutter siden): Endelig!🥳🥰 Er noen dager siden sist nå. Slenger meg på å jubler🥂🥳 1
nomore82 Skrevet 5. april 2022 #9271 Skrevet 5. april 2022 Det er noen dager siden jeg har vært innom snappen hennes nå men skjønner jo det at jeg ikke har gått glipp av noe. Shopping, vise frem klær og påpeke barnestørrelse, sykdomsprat, eksponering av barn og det berømte påmmes trikset. Jeg har faktisk spart enormt med tid de siste dagene 😀 17
Tessa12 Skrevet 5. april 2022 #9272 Skrevet 5. april 2022 bygdefruen skrev (1 time siden): All den drittmaten hun spiser må jo være med å bidra til at hun har så mye smerter. Jeg kan ikke skjønne annet. Har man litt kunnskap om fibro så vet man at sukkerfattig og sunt kosthold er det beste. Å sitte å klage dag ut og inn om smerter og vondter samtidig som man viser et kosthold som ikke engang tenåringer hadde klart særlig lenge, da fremstår man litt kort rett og slett. Kan skrive under på at kosten har alt å si mtp fibro både smerter og stivhet i ledd, dag to eller tre på minus sukker så var jeg så og si smertefri, testet ut nå om det var tilfeldig, etter tre uker på minimalt med karbo så «sprakk» jeg i dag. Nå sitter jeg her med verking i både nakke, skuldre, hofter og fingre, så i morgen er det tilbake til medisinmaten😊 6 2 1
Linye Skrevet 5. april 2022 #9273 Skrevet 5. april 2022 5 hours ago, GulleGull said: Men man kan jo syntes det er inspirerende å se noen som har orden i skap, alt trenger jo ikke handle om at det skal kompensere for psyken. Jeg også må si jeg beundrer at man klarer å være så organisert. Om det kan hjelpe Stine og hun finner det meningsfylt -så må hun veldig gjerne rydde å vise frem -så kan jeg drømme om at jeg selv hadde hatt like mye selvdisiplin til å prioritere «årning og reda» i skuffer og skap. Vokste opp med en mor med orden i sysakene og det arvet ikke jeg for å si det sånn, ett snev hadde vært å ønske seg😅 Inspirerende? Syns hun stadig sitter på gulvet for å rydde og omorganisere i strikkeskapet feks. Og godishylla++. Nå rote ekstremt mye også da, når dette må gjøres så ofte. 13
GulleGull Skrevet 5. april 2022 #9274 Skrevet 5. april 2022 Linye skrev (8 minutter siden): Inspirerende? Syns hun stadig sitter på gulvet for å rydde og omorganisere i strikkeskapet feks. Og godishylla++. Nå rote ekstremt mye også da, når dette må gjøres så ofte. Nå snakket jeg for meg selv og ingen andre😊 Hun liker å fikle og holde på -flere som har organisering som en lags «hobby»😊 Jeg syntes det er inspirerende å se at det faktisk går an å være så organisert, man behøver jo ikke være like nøye som Stine selv -men litt å lære eller være til etterfølgelse der, for min del ihvertfall🙏🏻 4 1
Mina 2 Skrevet 5. april 2022 #9275 Skrevet 5. april 2022 Hatt en følger på døra i kveld😊 Bare skryt og skryt. Snakk om heldig følger som fikk masse reklame for produktene sine😊 2
Minmi93 Skrevet 5. april 2022 #9276 Skrevet 5. april 2022 Kaffeskål skrev (5 timer siden): Åååå, endelig oppskrift på pommes. 🤤😍 😂😂
Blåmuggost Skrevet 5. april 2022 #9277 Skrevet 5. april 2022 Sunnmøre skrev (På 3.4.2022 den 18.22): For å påpeke først eg tror ikke hun kjøpte de bamsene gjennom en forhandler av Bjørklund. Men vi kan heller ikke vite om det såkalte brevet som ble lagt ut er ekte. Ikke er ekte? Det var en screen, og mail adressen til Bjørklund sto der, underskrevet med navn og logo. Ingen tvil om at den var ekte. Jeg har hatt mail korrespondanse med Bjørklund noen runder selv. 11 1
Chrisy Skrevet 6. april 2022 #9278 Skrevet 6. april 2022 Blåmuggost skrev (54 minutter siden): Ikke er ekte? Det var en screen, og mail adressen til Bjørklund sto der, underskrevet med navn og logo. Ingen tvil om at den var ekte. Jeg har hatt mail korrespondanse med Bjørklund noen runder selv. Jeg har også mail fra Bjørklund. 4
Kanin46 Skrevet 6. april 2022 #9279 Skrevet 6. april 2022 skruf skrev (8 timer siden): Hun sier til stadighet at folk spør etter ting som allerede er blitt sagt, og at hun er tross alt en livekanal, så vil man få med seg ting så er man selv ansvarlig for å følge med. Hun er jo ingen reprisekanal… Men samtidig, når hun vil fortelle om igjen om enkelte ting, det være seg sykdom eller pommes frites-trikset så er det det at hun har jo fått nye lesere må vite, så da vil hun fortelle på nytt En ting jeg ikke skjønner er hvorfor hun bare ikke kan ta den melantoninen sin hver kveld og dermed få sove. Melantonin behøver man ikke ta pause fra da det ikke er en sovemedisin, men det er et hormon. Et hormon som mange produserer for lite av og dermed får problemer med innsovning, Melantonin får man kjøpt uten resept på apotek og helsekost. Stine sier hun prøver å klare å sove uten melantonin i perioder. Men det funker tydeligvis dårlig jamfør den siste perioden der hun er våken til langt på natt pga hun får ikke til å sove. Generelt så virker det som hun er på høygir for tiden og kroppen klarer ikke slappe av. Våken til langt på nett, holder på med noe hele dagene, rydder i skuffer og skap, danser rundt og har hele tiden prosjekter Og Stine; når du står midt i nok en snap og 5-åringen roper «mamma, komme hit», så ber du gjengen på snap om å vente litt, pauser sendingen og går til sønnen din. Ikke ta med deg mobilen og send på direkte hva det var den lille hadde behov for deg til. Du kan også droppe himlingen med øynene når det syke barnet ditt som var til legen i går trenger deg. Vil bare anføre et lite apropos til dette med stadig rydding, organisering og høygir. Med vanskelig barndom kvalifiserer mange for diagnosen cPTSD (vet ikke om det er tilfelle her,ikke fulgt Stine før litt nå), med den fører ofte en stor indre uro, og det å rydde og organisere kan være en god mestringsstrategi for mange. Når uro og angst er intens kan man også framstå nærmest hypoman. Bare greit å ha i bakhodet 🙂 6 1 1
Frøken_ida Skrevet 6. april 2022 #9280 Skrevet 6. april 2022 Chrisy skrev (3 timer siden): Jeg har også mail fra Bjørklund. Jeg også. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå