Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stine har ikke migrene. Det er "vanlig" hodepine og sikkert litt sterkere av og til. Med migrene så orker en ikke å se på mobilen eller sterkt lys. Selv med svak migrene. Jeg har hatt to migreneanfall i mitt liv og det var helt for jævlig. Husker jeg mumla noe om at noen måtte finne en øks til meg,så jeg kunne hugge av meg hodet. Det er mange år siden nå og takk Gud for at jeg ikke har hatt det igjen. Men jeg kan ha skikkelig hodepine av og til og da i forbindelse med veldige nakkesmerter. Moren min var ofte plaget med migreneanfall og måtte ligge på et kaldt mørkt rom med klut på panna og bøtte ved siden av seg. Kanskje frua har hatt skikkelig anfall en gang,men ellers er det bare hodepine hun klager på. Og den hodepinen kommer nok av at hun aldri er utafor døra,drikker energidrikker,kaffe og pepsimax og tyller i seg alt dette godteriet hver dag. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mina 2 skrev (10 minutter siden):

Stine har ikke migrene. Det er "vanlig" hodepine og sikkert litt sterkere av og til. Med migrene så orker en ikke å se på mobilen eller sterkt lys. Selv med svak migrene. Jeg har hatt to migreneanfall i mitt liv og det var helt for jævlig. Husker jeg mumla noe om at noen måtte finne en øks til meg,så jeg kunne hugge av meg hodet. Det er mange år siden nå og takk Gud for at jeg ikke har hatt det igjen. Men jeg kan ha skikkelig hodepine av og til og da i forbindelse med veldige nakkesmerter. Moren min var ofte plaget med migreneanfall og måtte ligge på et kaldt mørkt rom med klut på panna og bøtte ved siden av seg. Kanskje frua har hatt skikkelig anfall en gang,men ellers er det bare hodepine hun klager på. Og den hodepinen kommer nok av at hun aldri er utafor døra,drikker energidrikker,kaffe og pepsimax og tyller i seg alt dette godteriet hver dag. 

Virker som de største triggerene hvertfall er at hun ikke får viljen sin eller at de andre fra familien er hjemme.... 😳

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Mina 2 skrev (18 minutter siden):

Jeg har migrene (diagnostisert etter utredning hos nevrolog)  og kan funke sånn nogenlunde til tross for det om jeg må, klarer å se på mobil og tv om jeg vil. Må ikke ligge i mørkt rom men er litt lyssky. Noen ganger så opptrer den litt værre en andre ganger og då kan det hende jeg må legge meg, men har migrenemedisin -så lenge jeg passer på å ta de før det blir for ille så pleier det å gå over i løpet av dagen. Så migrene behøver ikke bety kald klut på panna, mørkt rom  og bøtte ved senga. Det finnes mange former. Jeg har den hvor det lyner/skjærer ned på ene siden av hodet, bak øye, ned mot tinning og kjeve og øye føles litt som skal poppe ut. Har ikke det voldsomt trykkende og kvalmende som andre kan ha. 

Endret av GulleGull
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mina 2 skrev (13 minutter siden):

Det er en forbanna uting å tvile på andre folk sine sykdommer og plager. Det er jammen ikke rart mange kronisk syke føler seg uglesett og som en byrde i samfunnet når man leser ting som blir skrevet her! Folk kan ha så innmari forskjellige symptomer selv om diagnosen er den samme, så slutt med disse spekulasjonene! Det er totalt unødvendig å diskutere en annens person sine sykdommer og plager. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Jeg har migrene (diagnostisert etter utredning hos nevrolog)  og kan funke sånn nogenlunde til tross for det om jeg må, klarer å se på mobil og tv om jeg vil. Må ikke ligge i mørkt rom men er litt lyssky. Så migrene behøver ikke bety kald klut på panna, mørkt rom  og bøtte ved senga. Det finnes mange former. Jeg har den hvor det lyner/skjærer ned på ene siden av hodet, bak øye, ned mot tinning og kjeve og øye føles litt som skal poppe ut. Har ikke det voldsomt trykkende og kvalmende som andre kan ha. 

Ja,det er nok en "mild" migrene. Men det er nok ikke det frua har. For hun holder jo på som vanlig uansett. Skulle jo tro hun ville lagt seg på sofaen å slappet av litt. Men nei det er dansing,rydding og omorganisering osv. Så det er nok bare vanlig hodepine på henne. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mina 2 skrev (45 minutter siden):

Hvem er du som kan komme her og si at hun IKKE har migrene? Helt utrolig!! Leger skriver ut migrene medisiner til Gud og hvermann? Å spekulere i andres sykdommer forstår jeg virkelig ikke at man kan holde seg for god til å diskutere!! Har man ingen grenser på hva som er greit??? Jeg har ikke migrene men har ulike hodepine og den ene er så grusom at jeg må ligge helt stille og ikke røre meg, men fungerer helt fint når den er borte og jeg går på forebyggende og tar smertestillende, kanskje du tviler på det også 🤷‍♀️ 

Endret av Sharp75!
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan den migrenedebatten snart dø ut eller? 🥵

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Agurk skrev (1 minutt siden):

Enig. De fleste vil bli kvitt migrene men her sitter vi liksom stuck med den.

Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (14 timer siden):

Endret av Jadaomatte
Slettet
  • Liker 1
Skrevet
Agurk skrev (16 minutter siden):

Tenker all spekulasjon om sykdom kan dø ut....... 

• Liker 6
Skrevet
nomore82 skrev (7 timer siden):

Hun har fått utbetalt rundt 85k på tre spleiser. I tillegg drev hun og innsamling på Vipps. Så at beløpet totalt er over 100k er ikke så usannsynlig.

Så har Stine selv gjort dette offentlig. Hva folk ellers bruker egne penger på har vi andre ingenting med. Men når en person (som for eks Stine) oppretter en offentlig spleis og ber følgerene sine om penger så mener jeg at man har krysset en grense hvor økonomien rundt det man trenger penger til absolutt er av interesse for følgerene sine. Se på hjelpeorganisasjoner som samler inn penger til en sak. Er ikke regnskapene offentlige så blir det ramaskrik. Men når Stine gjør det så har en ikke noe med hva pengene går til. Forstå det den som kan. Jeg forventer ikke et detaljert regnskap fra Stine som viser hva hver krone har gått til. Men en enkel sum over hva advokat så langt har kostet er egentlig ikke for mye å forvente. Det eneste vi får høre er at advokaten har kostet henne dyrt.

Og hun er ikke alene. En influenser trengte penger til en dyrlegeregning til bikkja. Med et ellers enormt forbruk både før og etter. En annen trengte penger for å få et familiemedlem inn til landet. Med og tvilsomme prioriteringer før og etter. For å ikke nevne det relativt friske tilfelle med en influenser med behov for å beholde tak over hodet mens pengene egentlig gikk til noe helt annet. Selvfølgelig bryr følgere seg. Når en influenser maler et bilde av en kjip situasjon med svært trang økonomi så får folk lyst til å hjelpe. Når det da viser seg at økonomien egentlig er ok men at det er prioriteringene som er feil så er det helt forståelig at folk reagerer. Alle må prioritere innimellom. Jeg har hatt tannlegeregninger på godt over 60k de siste månedene. Det svir. Og gjør at jeg må prioritere annerledes. Sånn som alle andre. Men jeg har ikke opprettet spleis for det om.

Advokat koster. Det vet alle. Noe og Stine burde vite før hun startet saken sin. Og noe hun som en voksen person absolutt burde ta med i vurderingene sine FØR hun startet. Har jeg råd til dette? Er det verdt det? En høyst privat sak vi andre ikke har noe med.

Så går hun offentlig ut med det. Og så ber hun om støtte til å dekke deler av utgiftene. Der har hun både gjort sin private sak til noe offentlig og hun har og fått støtte i fra andre til å gjøre det. Så fortsetter hun å være offentlig og viser et forbruk som de fleste andre bare kan drømme om. Et forbruk som sannsynligvis kunne dekket opp støtten fra spleis hadde hun bare prioritert annerledes. Støtte folk gav fordi hun står frem med tårevåte øyne og snakker om en tøff barndom og trang økonomi. Og så viser hun alle regelrett en lang fing rett i kamera med å vise frem forbruket sitt. Sannsynligvis er advokatutgiftene allerede over det som kom inn på spleis. Men hadde hun ikke hatt spleisen måtte hun ha hatt mindre forbruk for å dekke det selv. Og det stod det ingenting om i spleis tekstene. Tvert i mot var det nettopp trang økonomi som ufør som ble dratt frem.

Selvfølgelig har folk lov til å reagere på dette. Og på toppen av det hele later hun nå som om spleisene ikke eksiterer. Ingen blir nevnt. Ingen takk. Ingenting. Men forbruket det fortsetter. Inkludert morgenleveringer.

Og til syvende og sist. Hun fronter kampen sin som en felles kamp mot barnevernet og en kamp for alle. Dersom hun vinner saken på vegne av så veldig mange som hun sier - hvem sitter igjen med erstatningen?

Kun Stine.

Jeg er så enig med deg!
Jeg tror at alle som en uten forbehold støtter Stines sak mot en tapt barndom. Ingen griner over en hundrelapp, eller tusenlapp for den saks skyld bidratt i spleisen. Men for de som har bidratt så har hun aktivert hjertet hos mange, mobilisert sympati og støtte og det svir mer hvis feilslått enn penger. Slik er det bare, vi har en innebygd sensor for rettferdighet. 
Og denne rettferdigheten finner man knapt når man følger Stine. Hun oppfordret folk til å bidra med penger når hun hver eneste snapdag viser at hun kjøper, har kjøpt og har penger. Det er jo tydelig at hun ikke mangler det, hvorfor spleis da? 
En blir da å tenke på andre i samme situasjon. Hvilke ressurser har de? Kan de nå ut for spleis? 
Synes det er litt gjennomgående med Stine. Vil ha pengehjelp, men vil ikke bidra selv ved å spare til egen sak. Klager over dårlig helse, men viser liten innsikt eller vilje til å bedre den. Vil liksom kun ha hjelp til alt, uten å bidra særlig selv. Tror ikke det er veien å gå for noen. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (11 minutter siden):

Jeg er så enig med deg!
Jeg tror at alle som en uten forbehold støtter Stines sak mot en tapt barndom. Ingen griner over en hundrelapp, eller tusenlapp for den saks skyld bidratt i spleisen. Men for de som har bidratt så har hun aktivert hjertet hos mange, mobilisert sympati og støtte og det svir mer hvis feilslått enn penger. Slik er det bare, vi har en innebygd sensor for rettferdighet. 
Og denne rettferdigheten finner man knapt når man følger Stine. Hun oppfordret folk til å bidra med penger når hun hver eneste snapdag viser at hun kjøper, har kjøpt og har penger. Det er jo tydelig at hun ikke mangler det, hvorfor spleis da? 
En blir da å tenke på andre i samme situasjon. Hvilke ressurser har de? Kan de nå ut for spleis? 
Synes det er litt gjennomgående med Stine. Vil ha pengehjelp, men vil ikke bidra selv ved å spare til egen sak. Klager over dårlig helse, men viser liten innsikt eller vilje til å bedre den. Vil liksom kun ha hjelp til alt, uten å bidra særlig selv. Tror ikke det er veien å gå for noen. 

Spot on 🙏

• Liker 6
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (15 minutter siden):

Jeg er så enig med deg!

Jeg er skeptisk til hele Spleis, ikke bare Stine, men generelt for man vet aldri hvilke historier folk finner på. Om man da er naiv og gir da trenger man ikke å henge henne ut og ta henne på alt pga Spleis! Man kunne søkt henne opp på instagram så ser man f.eks at hun har en solid skogarderobe tilbake i tid, hun er glad i interiør, dette viser hun på instagram på bildene at det endrer seg. Bildene viser ikke at hun har dårlig økonomi, eller? Det er også givers plikt til å sette seg litt inn før de gir penger og ikke stole blindt på det første de hører, ja da har de seg selv og takke. Ja, jeg leser at det er ikke den 50 lappen eller 100 lappen som er problemet, men dere har gjort det til et langt større problem en Spleisen.....

Når jeg ser hennes Insta så ser jeg ingen endring på kjøp fra lenge før Spleis fram til i dag, så shopping har hun vært glad i lenge før Spleis, så den kan dere ikke bruke som en unnskyldning. Dere som er så negative til henne har tom sagt hun hadde en slik fasade med sin eks også så hvorfor drar dere Spleis kortet enda??? 

• Liker 1
Skrevet
Sharp75! skrev (6 minutter siden):

Jeg er skeptisk til hele Spleis, ikke bare Stine, men generelt for man vet aldri hvilke historier folk finner på. Om man da er naiv og gir da trenger man ikke å henge henne ut og ta henne på alt pga Spleis! Man kunne søkt henne opp på instagram så ser man f.eks at hun har en solid skogarderobe tilbake i tid, hun er glad i interiør, dette viser hun på instagram på bildene at det endrer seg. Bildene viser ikke at hun har dårlig økonomi, eller? Det er også givers plikt til å sette seg litt inn før de gir penger og ikke stole blindt på det første de hører, ja da har de seg selv og takke. Ja, jeg leser at det er ikke den 50 lappen eller 100 lappen som er problemet, men dere har gjort det til et langt større problem en Spleisen.....

Når jeg ser hennes Insta så ser jeg ingen endring på kjøp fra lenge før Spleis fram til i dag, så shopping har hun vært glad i lenge før Spleis, så den kan dere ikke bruke som en unnskyldning. Dere som er så negative til henne har tom sagt hun hadde en slik fasade med sin eks også så hvorfor drar dere Spleis kortet enda??? 

Men er det ok så lenge shoppingen har pågått lenge da? Hun drar fortsatt dårlig økonomi og ufør inn på spleisen.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Sharp75! said:

Hvorfor? Fordi den gangen var hun ingen tigger etter penger offentlig. Nå derimot er hun det. Ser forskjellen??? Og nei, er ikke negativ til henne. Er negativ til måten hun gjør ting på. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
nomore82 skrev (5 minutter siden):

Men er det ok så lenge shoppingen har pågått lenge da? Hun drar fortsatt dårlig økonomi og ufør inn på spleisen.

Som sagt skeptisk til hele Spleis. Nei, men folk skriver at det tok av etter Spleis, og det virker som ei som har et stort behov av shopping uavhengig av Spleis, at Spleis ikke er grunnen. Det er mitt poeng. 

Ikke for å forsvare, men ufør er ikke attraktivt, man får ikke så himla mye på ufør 🙄 jeg jobber heller! 

• Liker 2
Skrevet
Linye skrev (8 minutter siden):

Hvorfor? Fordi den gangen var hun ingen tigger etter penger offentlig. Nå derimot er hun det. Ser forskjellen??? Og nei, er ikke negativ til henne. Er negativ til måten hun gjør ting på. 

Som giver er man likevel ansvarlig 🤷‍♀️ er ikke for måten dette er gjort på, så er det sagt igjen!! Men går an å på det fra ulike sider 🤷‍♀️

Skrevet
Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Som giver er man likevel ansvarlig 🤷‍♀️ er ikke for måten dette er gjort på, så er det sagt igjen!! Men går an å på det fra ulike sider 🤷‍♀️

Selvsagt, giveren er den dumme.Tenk å shames hvis god. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

På spleis sto at ufør ikke dekker advokatutgifter, så da ble en sak vanskelig uten spleis…… 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Nei. Den som oppretter spleis er ansvarlig. Det står og tydelig på spleis sine sider hvem som er ansvarlig for den enkelte spleis. Den som har gitt her er blitt lurt. Enkelt og greit.

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...