Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9121 Skrevet 2. april 2022 Lillemor1982 skrev (1 time siden): Samme her. Må passe på hele tiden. Er nok at jeg sovner på sofaen i en ugrei stilling så er migrenehelvete i gang 🆘️ Var ikke mange dagene siden Frua snakket om hvor ugrei kroppen og nakken var pga timen på smerteklinikken var avlyst 🤦♀️ Enda klarer hu å headbange som bare det. Tror dette er representativt for henne; hun klarer det hun har lyst til. Det er da hun må gjøre ting hun ikke har lyst til at symptomtrykket øker... De som har migrene har triggere som fremprovoserer hodepinen. Folk har forskjellige triggere og vanligvis får man ikke migrene av å riste på hodet. Må være fælt for deg å få migrene på grunn av liggestilling. Det er veldig uvanlig og heldigvis for Stine så ser det ut som hun har en vanlig form for migrene.
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9122 Skrevet 2. april 2022 Brumundaline skrev (7 timer siden): Jeg vet temmelig mye om det. Jeg passer på så jeg ikke framprovoserer smerter og migrene. Nakken er jeg forsiktig med også, da den ofte ikke spiller på lag. Så bra at Stine har vanlig migrene. Ser ut som hun kjenner sine triggere og at dansing og risting på hodet ikke utløser migrene for henne.
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9123 Skrevet 2. april 2022 Brumundaline skrev (8 timer siden): Hu der kan umulig ha migrene, kluster, nakkevondt, fatigue.....ikke er a filterfri heller🥴 Tror hun virkelig at noen tror på henne?? Sjekk insta!! Ja, hvorfor skal ikke noen tro på henne? Fordi du sier at hun umulig kan ha migrene, kluster og fatigue? Det vet du absolutt ingenting om, som mye annet. Det er ikke greit å mistro andre sin sykdom!
nomore82 Skrevet 2. april 2022 #9124 Skrevet 2. april 2022 Trolltussa skrev (3 minutter siden): Så bra at Stine har vanlig migrene. Ser ut som hun kjenner sine triggere og at dansing og risting på hodet ikke utløser migrene for henne. Stine snakker veldig ofte om migreneanfallene sine. Og hun viser indirekte at det påvirker de rundt henne og familien veldig mye på ulike måter. Samtidig viser hun ikke offentlig noen som helst innsats for å redusere eller håndtere disse anfallene. Faktisk gjør hun veldig mye de fleste med migrene blir frarådet å gjøre. Som for eksempel er kosthold viktig. God og tilstrekkelig mengde søvn. En sunn og aktiv livsstil. Vanlige råd alle får og som faktisk har en merkbar og beviselig effekt både for migrenen hun har og mange av de andre ondtene hun snakker om. Men ikke Stine. Stine viser ofte at hun er våken i 1-2 tiden på natten og svært sjeldent stått opp og i gang før 11-12. det er ikke god og tilstrekkelig søvn. Samtidig er det kosthold med mye rom for forbedring. Og den eneste fysiske treninga hun viser frem er klein dansing til klein musikk. Og en tur ut på kveldstid i rask gange hvor hun skrøyt så mye av hvor godt det var - med påfølgende dårlig dag. Det er jo ikke treninga som førte til en dårlig dag etterpå. Det er elendig form. Så når Stine står frem med alle sine traumer, vondter og utfordringer så hadde jeg faktisk trodd at det var for å hjelpe andre med at hun viste sine mestringsstrategier og helseråd hun får for å takle det. Det er vel ikke mye forlangt heller når det faktisk er noe hun selv har sagt hun skal gjøre. Men det vi i stede for ser er jo en livsstil som kan forklare nesten alle ubehag hun har, og et reaksjonsmønster som selv en nyutdannet psykolog kunne ryddet opp i. Og alt dette gjør hun offentlig. For alle sine følgere. 15 6
skruf Skrevet 2. april 2022 #9125 Skrevet 2. april 2022 Trolltussa skrev (16 minutter siden): De som har migrene har triggere som fremprovoserer hodepinen. Folk har forskjellige triggere og vanligvis får man ikke migrene av å riste på hodet. Må være fælt for deg å få migrene på grunn av liggestilling. Det er veldig uvanlig og heldigvis for Stine så ser det ut som hun har en vanlig form for migrene. Det er ikke uvanlig å få migrene hvis man ligger i feil stilling ift nakken. Nakkeutløst migrene er veldig vanlig. Blir helt feil å si at noen har vanlig migrene og noen har uvanlig migrene. Migrene er migrene, hva som utløser og trigger er individuelt. Jeg kan forstå at noen reagerer på den videoen Stine la ut når hun dagen før går med varmeplaster rundt nakken og har så vondt at hun nesten ikke fungerer. Får så å rocke løs til Spice girls….med en dårlig nakke. Men, flott for Stine at de varmeplastrene fra apoteket hadde så god effekt! Ingenting er bedre enn det 9 1
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9126 Skrevet 2. april 2022 nomore82 skrev (2 minutter siden): Stine snakker veldig ofte om migreneanfallene sine. Og hun viser indirekte at det påvirker de rundt henne og familien veldig mye på ulike måter. Samtidig viser hun ikke offentlig noen som helst innsats for å redusere eller håndtere disse anfallene. Faktisk gjør hun veldig mye de fleste med migrene blir frarådet å gjøre. Som for eksempel er kosthold viktig. God og tilstrekkelig mengde søvn. En sunn og aktiv livsstil. Vanlige råd alle får og som faktisk har en merkbar og beviselig effekt både for migrenen hun har og mange av de andre ondtene hun snakker om. Men ikke Stine. Stine viser ofte at hun er våken i 1-2 tiden på natten og svært sjeldent stått opp og i gang før 11-12. det er ikke god og tilstrekkelig søvn. Samtidig er det kosthold med mye rom for forbedring. Og den eneste fysiske treninga hun viser frem er klein dansing til klein musikk. Og en tur ut på kveldstid i rask gange hvor hun skrøyt så mye av hvor godt det var - med påfølgende dårlig dag. Det er jo ikke treninga som førte til en dårlig dag etterpå. Det er elendig form. Så når Stine står frem med alle sine traumer, vondter og utfordringer så hadde jeg faktisk trodd at det var for å hjelpe andre med at hun viste sine mestringsstrategier og helseråd hun får for å takle det. Det er vel ikke mye forlangt heller når det faktisk er noe hun selv har sagt hun skal gjøre. Men det vi i stede for ser er jo en livsstil som kan forklare nesten alle ubehag hun har, og et reaksjonsmønster som selv en nyutdannet psykolog kunne ryddet opp i. Og alt dette gjør hun offentlig. For alle sine følgere. Det er ikke Stine sitt ansvar å vise sine mestringsstrategier eller gi helseråd til andre. Alle har ikke like triggere. Å spekulere i at hun ikke har disse sykdommene er absolutt ikke greit.
nomore82 Skrevet 2. april 2022 #9127 Skrevet 2. april 2022 Trolltussa skrev (4 minutter siden): Det er ikke Stine sitt ansvar å vise sine mestringsstrategier eller gi helseråd til andre. Alle har ikke like triggere. Å spekulere i at hun ikke har disse sykdommene er absolutt ikke greit. Er det ikke rimelig å forvente at en «influenser» som Stine som offentlig går ut med å ville hjelpe andre - faktisk viser hvordan hun håndterer det? Jeg personlig tror nok hun har symptomer og smerter. Men hun viser ingen vilje til å finne ut av det og bli bedre. Det er det jeg er kritisk til. En vanlig gjenganger er en sen kveldsnapp hvor hun snakker om hvor trøtt og tappet for energi hun føler seg, og så tapper hun seg at glass Pepsi Max…. 14 2
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9128 Skrevet 2. april 2022 skruf skrev (7 minutter siden): Det er ikke uvanlig å få migrene hvis man ligger i feil stilling ift nakken. Nakkeutløst migrene er veldig vanlig. Blir helt feil å si at noen har vanlig migrene og noen har uvanlig migrene. Migrene er migrene, hva som utløser og trigger er individuelt. Jeg kan forstå at noen reagerer på den videoen Stine la ut når hun dagen før går med varmeplaster rundt nakken og har så vondt at hun nesten ikke fungerer. Får så å rocke løs til Spice girls….med en dårlig nakke. Men, flott for Stine at de varmeplastrene fra apoteket hadde så god effekt! Ingenting er bedre enn det Jeg forstår ikke at noen reagerer på det. Jeg mistror ikke de som har et lettere sykdomsforløp med influensa enn jeg gjerne har. « Nei, du har ikke hatt influensa for du har ikke vært like syk som meg» Hva er det for en tankegang?Man kan aldri sammenligne sykdom. Å ta henne på det er bare lavmål i mine øyne.
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9129 Skrevet 2. april 2022 (endret) nomore82 skrev (11 minutter siden): Er det ikke rimelig å forvente at en «influenser» som Stine som offentlig går ut med å ville hjelpe andre - faktisk viser hvordan hun håndterer det? Jeg personlig tror nok hun har symptomer og smerter. Men hun viser ingen vilje til å finne ut av det og bli bedre. Det er det jeg er kritisk til. En vanlig gjenganger er en sen kveldsnapp hvor hun snakker om hvor trøtt og tappet for energi hun føler seg, og så tapper hun seg at glass Pepsi Max…. Nei, det er ikke rimelig å forvente at hun har et ansvar å fortelle andre hvordan hun håndterer sine sykdommer. Hvorfor skal hun det? Forstår ikke hva du mener med Pepsi max’en. Noen reagerer på koffeinet og kan få en liten energi effekt, mens andre ikke reagerer og kan drikke det som om det var saft. Endret 2. april 2022 av Trolltussa La til noen setninger
GulleGull Skrevet 2. april 2022 #9130 Skrevet 2. april 2022 nomore82 skrev (21 minutter siden): Stine snakker veldig ofte om migreneanfallene sine. Og hun viser indirekte at det påvirker de rundt henne og familien veldig mye på ulike måter. Samtidig viser hun ikke offentlig noen som helst innsats for å redusere eller håndtere disse anfallene. Faktisk gjør hun veldig mye de fleste med migrene blir frarådet å gjøre. Som for eksempel er kosthold viktig. God og tilstrekkelig mengde søvn. En sunn og aktiv livsstil. Vanlige råd alle får og som faktisk har en merkbar og beviselig effekt både for migrenen hun har og mange av de andre ondtene hun snakker om. Men ikke Stine. Stine viser ofte at hun er våken i 1-2 tiden på natten og svært sjeldent stått opp og i gang før 11-12. det er ikke god og tilstrekkelig søvn. Samtidig er det kosthold med mye rom for forbedring. Og den eneste fysiske treninga hun viser frem er klein dansing til klein musikk. Og en tur ut på kveldstid i rask gange hvor hun skrøyt så mye av hvor godt det var - med påfølgende dårlig dag. Det er jo ikke treninga som førte til en dårlig dag etterpå. Det er elendig form. Så når Stine står frem med alle sine traumer, vondter og utfordringer så hadde jeg faktisk trodd at det var for å hjelpe andre med at hun viste sine mestringsstrategier og helseråd hun får for å takle det. Det er vel ikke mye forlangt heller når det faktisk er noe hun selv har sagt hun skal gjøre. Men det vi i stede for ser er jo en livsstil som kan forklare nesten alle ubehag hun har, og et reaksjonsmønster som selv en nyutdannet psykolog kunne ryddet opp i. Og alt dette gjør hun offentlig. For alle sine følgere. Nå har vel Stine mer en migrene, så det som er bra for en ting trenger ikke være bra for noe annet. Når man har en langvarig kronisk tilstand så har man garantert prøvd ut hva som hjelper og ikke hjelper, men man blir aldri utlært. Nå hadde hun en prosess med smerteplaster, kanskje hun etterhvert får overskudd til å ta tak i andre ting. Sånn er det for mange med kroniske tilstander, man prøver, feiler må ta en pause for så å prøve noe annet. Det er jo ikke vi som skal fortelle andre hva de skal prøve. Tenk deg selv om du hadde hatt en sykdom 24/7 og prøvd det meste -så hadde det vært fint om noen bare kunne anerkjenne at det er kjipt og ikke komme med «gode råd» -er kronisk syk sjøl og det værste med det er alle gode rådene folk gir så fort man forteller om sykdommen sin, kan man ikke bare slutte med det og tenke at folk gjør det beste de kan ut fra sin situasjon🤷♀️ 4
skruf Skrevet 2. april 2022 #9131 Skrevet 2. april 2022 Trolltussa skrev (10 minutter siden): Jeg forstår ikke at noen reagerer på det. Jeg mistror ikke de som har et lettere sykdomsforløp med influensa enn jeg gjerne har. « Nei, du har ikke hatt influensa for du har ikke vært like syk som meg» Hva er det for en tankegang?Man kan aldri sammenligne sykdom. Å ta henne på det er bare lavmål i mine øyne. Men du mistror jo hun som har nakkeutløst migrene og hevder at det er uvanlig? Kan du bevise at det er uvanlig? Det er jo du som sammenligner migrene og påstår at Stine har «vanlig» migrene. Hvilken tankegang er det? Så drar du influensa-sammenligning og motsier deg selv. Man kan ha ulike symptomer på influensa, og man har ulike symptomer og triggere på migrene, Blir helt feil av deg å skrive at Stine har «vanlig» migrene og hun du kommenterte har «uvanlig». 13 2
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9132 Skrevet 2. april 2022 (endret) skruf skrev (12 minutter siden): Men du mistror jo hun som har nakkeutløst migrene og hevder at det er uvanlig? Kan du bevise at det er uvanlig? Det er jo du som sammenligner migrene og påstår at Stine har «vanlig» migrene. Hvilken tankegang er det? Så drar du influensa-sammenligning og motsier deg selv. Man kan ha ulike symptomer på influensa, og man har ulike symptomer og triggere på migrene, Blir helt feil av deg å skrive at Stine har «vanlig» migrene og hun du kommenterte har «uvanlig». Det var dårlig formulert av meg, men et forsøk på å poengtere at migrene ikke nødvendigvis utløses av det samme triggere som noen brukere skrev. Det kan se ut som noen her mener Stine ikke har migrene fordi de selv ikke kan leve som Stine…og de har migrene. Man kan være i jobb og leve et tilnærmet normalt liv OG ha migrene. Derav Stine sin « vanlige» migrene kontra « uvanlig» migrene der man ikke kan hoppe, ikke kan danse, ikke kan spise ditt og datt og ifølge enkelte brukere ikke leve slik som Stine gjør. Jeg mener fremdeles det er lavmål å sitte på et forum å diskutere/ mistro Stine sine sykdommer. Endret 2. april 2022 av Trolltussa
nomore82 Skrevet 2. april 2022 #9133 Skrevet 2. april 2022 GulleGull skrev (11 minutter siden): Nå har vel Stine mer en migrene, så det som er bra for en ting trenger ikke være bra for noe annet. Når man har en langvarig kronisk tilstand så har man garantert prøvd ut hva som hjelper og ikke hjelper, men man blir aldri utlært. Nå hadde hun en prosess med smerteplaster, kanskje hun etterhvert får overskudd til å ta tak i andre ting. Sånn er det for mange med kroniske tilstander, man prøver, feiler må ta en pause for så å prøve noe annet. Det er jo ikke vi som skal fortelle andre hva de skal prøve. Tenk deg selv om du hadde hatt en sykdom 24/7 og prøvd det meste -så hadde det vært fint om noen bare kunne anerkjenne at det er kjipt og ikke komme med «gode råd» -er kronisk syk sjøl og det værste med det er alle gode rådene folk gir så fort man forteller om sykdommen sin, kan man ikke bare slutte med det og tenke at folk gjør det beste de kan ut fra sin situasjon🤷♀️ Jeg er enig i deg med mye her. Jeg har selv en del kroniske/langvarige plager og det verste er når noen kommer til meg og forteller hva jeg bør gjøre for det løste det hos de. Helt enig med deg der. Men nå er Stine en vlogger, som forteller om nettopp sine plager, sine vondter og sier selv at hun skal snakke om hvordan det mestres, håndteres og hva som fungerer for henne. Når jeg da oppsøker andre som er i tilsvarende situasjoner og har tilsvarende plager som meg så er det jo ofte fordi jeg er nysgjerrig og kanskje vil ha tips - noe som er en HELT annen situasjon enn at noen uoppfordret kommer opp til meg for å fortelle meg hva jeg skal gjøre. Hadde Stine vært åpen hele veien på at hun kun kommer til å snakke om plagene sine og ikke om hvordan hun håndterer de så tror jeg hun hadde hatt vesentlig færre følgere. 6 3
Frøken_ida Skrevet 2. april 2022 #9134 Skrevet 2. april 2022 Moralens voktere har virkelig rottet seg sammen her inne nå. En blind gjeng. Bare overse dem! 8 1
GulleGull Skrevet 2. april 2022 #9135 Skrevet 2. april 2022 Frøken_ida skrev (6 minutter siden): Moralens voktere har virkelig rottet seg sammen her inne nå. En blind gjeng. Bare overse dem! Nå er vi vel «moralens voktere» nesten alle sammen i såfall i denne tråden -både de som forteller Stine hva hun bør og hva som er riktig å gjøre og de som mener hva de forskjellige brukerene her inne bør/skal gjøre😅 Men uenig i «blind gjeng», man tolker bare ting forskjellig😊 4 2
Minmi93 Skrevet 2. april 2022 #9136 Skrevet 2. april 2022 Flettfrid skrev (12 timer siden): Absolutt ikke stor fordi nei. M. Ask ble også diskutert over alt, hun var langt fra en stor influenser. Men hun sa og gjorde ting som skapte mye negativ oppmerksomhet og engasjemang,derfor ble hun diskutert over alt. F.eks Josefine er ganske mye større influenser enn Stine, hun nevnes nesten aldri rundt om. Cecilie Ask er enda større, nevnes så å si aldri. Til tross for at hun har egen tråd både her på KG og på Discord. Begge disse har mye mer følgere enn Stine, men er fortsatt små influensere i den store sammenhengen. Stine er en microinfluenser. Sånn er faktisk livet. Det som blir sagt og gjort, er det som blir lagt merke til og får reaksjoner. 4
bygdefruen Skrevet 2. april 2022 #9137 Skrevet 2. april 2022 Trolltussa skrev (2 timer siden): Det var dårlig formulert av meg, men et forsøk på å poengtere at migrene ikke nødvendigvis utløses av det samme triggere som noen brukere skrev. Det kan se ut som noen her mener Stine ikke har migrene fordi de selv ikke kan leve som Stine…og de har migrene. Man kan være i jobb og leve et tilnærmet normalt liv OG ha migrene. Derav Stine sin « vanlige» migrene kontra « uvanlig» migrene der man ikke kan hoppe, ikke kan danse, ikke kan spise ditt og datt og ifølge enkelte brukere ikke leve slik som Stine gjør. Jeg mener fremdeles det er lavmål å sitte på et forum å diskutere/ mistro Stine sine sykdommer. Er du sikker på at du ikke mener hodepine? Det er ganske alminnelig kjent at ulike typer mat/ godteri kan utløse migrene. Det vet til og med jeg som aldri har hatt migrene. Hodepine derimot har jeg hatt mange ganger. Men det er en vesentlig forskjell på hodepine og migrene! 9
Minmi93 Skrevet 2. april 2022 #9138 Skrevet 2. april 2022 Brumundaline skrev (11 timer siden): Hu der kan umulig ha migrene, kluster, nakkevondt, fatigue.....ikke er a filterfri heller🥴 Tror hun virkelig at noen tror på henne?? Sjekk insta!! Hun er fortsatt filterdronningen for å si det sånn. Skjønner ikke hvorfor hun skal juge om bruk av filter. 5
M.A.m.a Skrevet 2. april 2022 #9139 Skrevet 2. april 2022 Murstein skrev (12 timer siden): Har sett igjennom dagens snap, og er glad jeg ikke er en fast følger. Om noen finner inspirasjon i noe der, ja da må jeg si "hurra" til dere. I tillegg står hun å juger til følgerne sine. Hun sier hun har vært dronninga av beauty filter, men sier videre at folk må drite i å bruke filter. "Vær deg selv slik du er" Når man da ser hvordan hun svitsjer med filter, både på instagram og snap ~ da snakker vi troverdig og ekte du. Videre fikk man en følelse av å være på moteshow, med sminke,klær, sko og solbriller som tema. Og resten ~ ja det bli det vanlige som går igjen hver dag. Ser noen hevder hun er i ferd med å bli en stor influencer ~ det gjenstår å se! Den ranten der altså. Husker godt ho fortalte om den gangen hu hadde fikset på tennene sine pga komplekser med smilet sitt. Mange år siden de ble fikset på, men da må man kanskje fortelle hele historien og ikke utelate de tingene som faktisk er fikset på? 4
Gjest Trolltussa Skrevet 2. april 2022 #9140 Skrevet 2. april 2022 bygdefruen skrev (19 minutter siden): Er du sikker på at du ikke mener hodepine? Det er ganske alminnelig kjent at ulike typer mat/ godteri kan utløse migrene. Det vet til og med jeg som aldri har hatt migrene. Hodepine derimot har jeg hatt mange ganger. Men det er en vesentlig forskjell på hodepine og migrene! Hvis Stine sier hun har migrene så har jeg ingen grunn til å spekulere i om det egentlig er det hun mener eller om hun har hodepine. Da forholder jeg meg til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå