Minmi93 Skrevet 31. mars 2022 #9041 Skrevet 31. mars 2022 MammaMo skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i😊 Men forstår også at mange velger å fortsette. Stine er flink til veldig mye, og inspirer med mye av det hun gjør. Hun hadde bare gjort lurt i å holde mye mere privat, og skjermet både seg selv og familien bedre.. Det er ikke heldig å dele alt som hun gjør. Av og til er det lurt å holde kortene tettere til brystet. 3
MammaMo Skrevet 31. mars 2022 #9042 Skrevet 31. mars 2022 Minmi93 skrev (1 minutt siden): Det er ikke heldig å dele alt som hun gjør. Av og til er det lurt å holde kortene tettere til brystet. Ja, det er lurt å tenke seg litt om.Det er ikke bra å verken vise eller fortelle det meste. Man vet aldri hvem som sitter på andre siden av skjermen. Har vært fast snapper for en offentlig kanal i 1 år, og du verden det er mange gærninger der ute! Man fikk mye rart tilsendt 🙈 La aldri ut private ting, filmet aldri familien min. For man vet aldri! 6 2
SnippSnappSnute2 Skrevet 31. mars 2022 #9043 Skrevet 31. mars 2022 Trolltussa skrev (1 time siden): Hvis man gir fra hjertet så sitter man ikke i etterkant å følger med på og kverulerer på vanlige innkjøp som hun gjør. Det er bare smålig. Men det er min mening. Det skal du få lov til å mene. Så må andre få ha sin mening om spleisen. Uansett er det Stine som taper på det, hvis pengene er brukt opp. Hun fikk veldig mange seere som startet å følge henne, når saken hennes ble offentliggjort på nyhetene. Hun skulle starte kampen mot barnevernet. En kamp som flere av oss seere har følt på og kjente seg igjen i. Etter hvert har temaet endret seg på hennes kanal. Kanalen har et annet fokus, og vi observerer at hun ikke har dårlig økonomi. Stine ble ikke fanget opp av barnevernet. Hvorfor? Var det noen som forsvarte moren? Som hjalp henne ut av situasjon etter situasjonen? Hvorfor ble moren hørt? Her stiller mange spørsmål ved Stine. Noen har behov for å forsvare, andre stiller spørsmål. 2 4
Gjest Trolltussa Skrevet 31. mars 2022 #9044 Skrevet 31. mars 2022 (endret) SnippSnappSnute2 skrev (17 minutter siden): Det skal du få lov til å mene. Så må andre få ha sin mening om spleisen. Uansett er det Stine som taper på det, hvis pengene er brukt opp. Hun fikk veldig mange seere som startet å følge henne, når saken hennes ble offentliggjort på nyhetene. Hun skulle starte kampen mot barnevernet. En kamp som flere av oss seere har følt på og kjente seg igjen i. Etter hvert har temaet endret seg på hennes kanal. Kanalen har et annet fokus, og vi observerer at hun ikke har dårlig økonomi. Stine ble ikke fanget opp av barnevernet. Hvorfor? Var det noen som forsvarte moren? Som hjalp henne ut av situasjon etter situasjonen? Hvorfor ble moren hørt? Her stiller mange spørsmål ved Stine. Noen har behov for å forsvare, andre stiller spørsmål. Å ha råd til hundre tusen i advokat utgifter har vel de færreste, men det er betyr jo ikke at hun ikke har råd til helt normale ting. Og det var vel det spleisen var, til advokatutgifter. Om Stine velger å ha et annet fokus på snap’en er vel opp til henne. Ingen har rett på å forvente noe som helst av henne. Hun bestemmer selv hva hun ønsker å dele. Endret 31. mars 2022 av Trolltussa
Blåmuggost Skrevet 31. mars 2022 #9045 Skrevet 31. mars 2022 Ayanëar skrev (På 26.3.2022 den 13.15): Det er virkelig noe jeg har vanskelig for å fatte. Dere som har så enormt mye imot alt Stine gjør, alt hun sier, alt hun foretar seg, hvordan hun bruker pengene sine og hvordan hun lever sitt liv; hvorfor i all verden bruker dere dyrebar tid på å følge henne iherdig!??? Jeg bare skjønner ikke greia med å følge med på kjedelige snapdager fra noen dere ikke liker. Min tid og mitt liv har hvertfall ikke rom til sånt, men det er vel mange av dere som har voksne barn nå, og helt sikkert mange her som ikke jobber.. Men det finnes jo så ufattelig mange andre snappere som helt sikkert passer bedre inn i deres oppfatning av hvordan man skal snappe, leve, bruke penger osv. Men da blir det kanskje lite drit å prate om her inne..? Jeg følger henne fordi jeg er så interessert i faget, psykiatri. Det har vært litt av en reise å følge henne i disse årene. Jeg er også fra samme området og kjenner til henne. Hun er en snakkis. Stakkars barn. Mannen er samme ulla. Derfor klarer jeg ikke å la være å titte litt innimellom. Men hun snapper så mye at jeg rekker ikke å se gjennom halvparten. 9
SnippSnappSnute2 Skrevet 31. mars 2022 #9046 Skrevet 31. mars 2022 Trolltussa skrev (7 minutter siden): Å ha råd til hundre tusen i advokat utgifter har vel de færreste, men det er betyr jo ikke at hun ikke har råd til helt normale ting. Og det var vel det spleisen var, til advokatutgifter. Om Stine velger å ha et annet fokus på snap’en er vel opp til henne. Ingen har rett på å forvente noe som helst av henne. Hun bestemmer selv hva hun ønsker å dele. Selvfølgelig bestemmer hun selv hva hun ønsker å dele med sine seere. Ja, selvfølgelig er det mitt valg å slutte å følge henne, siden fokus ikke er saken mot barnevernet. Jeg trodde fokus ble saken hennes, noe som ikke er fokus. Lett å slutte. Hvis hun virkelig brenner for sin egen sak og kamp mot barnevernet. Hvorfor velger hun ikke å spare? Da sier du at det er helt greit å opprette spleis som ingen aner om virkelig går til Advokat og sak? Alle som ønsker å investere i noe, må spare. Om det er førerkort, ferie, kurs, skole, rettsak. Det gjelder visst ikke Stine. Der oppretter vi spleis med høyre hånd og bruker penger med venstre. 4
Gjest Trolltussa Skrevet 31. mars 2022 #9047 Skrevet 31. mars 2022 SnippSnappSnute2 skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig bestemmer hun selv hva hun ønsker å dele med sine seere. Ja, selvfølgelig er det mitt valg å slutte å følge henne, siden fokus ikke er saken mot barnevernet. Jeg trodde fokus ble saken hennes, noe som ikke er fokus. Lett å slutte. Hvis hun virkelig brenner for sin egen sak og kamp mot barnevernet. Hvorfor velger hun ikke å spare? Da sier du at det er helt greit å opprette spleis som ingen aner om virkelig går til Advokat og sak? Alle som ønsker å investere i noe, må spare. Om det er førerkort, ferie, kurs, skole, rettsak. Det gjelder visst ikke Stine. Der oppretter vi spleis med høyre hånd og bruker penger med venstre. Hvorfor aner ingen om det går til advokat og sak? Fordi hun ikke viser kvitteringer? Har hun ikke advokatutgifter mener du? Man investerer vel ikke i en rettssak 😅 Folk har gitt henne penger på spleis, get over it! Hun er ikke kriminell. Det var frivillig å gi, og hun skrev vel ikke inne på spleisen at hun aldri mer skal kjøpe noe unødvendig noensinne hvis folk ga henne penger.
Gjest Trolltussa Skrevet 31. mars 2022 #9048 Skrevet 31. mars 2022 SnippSnappSnute2 skrev (1 minutt siden): Hun er kanskje det? Jeg kommer aldri til å få vite, og det lever jeg veldig godt med. Håper virkelig hun lever godt med sitt liv og sin spleis. Jeg synes synd på mennesker som har gitt til spleis, som har lite. Jeg synes synd på mennesker som har hatt samme oppvekst som henne. Unge? Sårbare? Ja, det hjalp nok sikkert godt med spleisen i forhold til advokatregninger. Og ja, det er synd på de som har en fæl oppvekst. De som har gitt til spleis syns jeg ikke synd på. De har nok gitt et beløp de har råd til. Hvem i all verden ville gitt hvis de ikke har råd til det. Et visst ansvar har man da selv.
SnippSnappSnute2 Skrevet 31. mars 2022 #9049 Skrevet 31. mars 2022 Trolltussa skrev (Akkurat nå): Hvorfor aner ingen om det går til advokat og sak? Fordi hun ikke viser kvitteringer? Har hun ikke advokatutgifter mener du? Man investerer vel ikke i en rettssak 😅 Folk har gitt henne penger på spleis, get over it! Hun er ikke kriminell. Det var frivillig å gi, og hun skrev vel ikke inne på spleisen at hun aldri mer skal kjøpe noe unødvendig noensinne hvis folk ga henne penger. Ja, det var helt frivillig og det var av hjerte. Fikk en lærepenge iforhold til spleis. (Sett deg inn i saken og vit hvem du gir til) !! Jeg lever godt videre og med god samvittighet. Hadde ikke vært dumt å være åpen iforhold til spleis. Å ja, det er hennes valg å ikke være åpen. Har jeg sagt at hun ikke har advokat utgifter? Jeg vet ikke om hun er kriminell. Kjenner henne ikke. Å ja det var frivillig å gi. Nei, jeg har ikke sett noe om at hun har skrevet på spleisen sin, at hun ikke ville kjøpe seg noe, noensinne nei. Vi har ingen annen mulighet enn å komme over det med Spleisen. Det er henne det går ut over, hvis det ikke står penger på konto hvis hun trenger dem. Til sin sak? Da er det hun som må komme over det...eller 1
Sharp75! Skrevet 1. april 2022 #9050 Skrevet 1. april 2022 Trolltussa skrev (13 minutter siden): Hvorfor aner ingen om det går til advokat og sak? Fordi hun ikke viser kvitteringer? Har hun ikke advokatutgifter mener du? Man investerer vel ikke i en rettssak 😅 Folk har gitt henne penger på spleis, get over it! Hun er ikke kriminell. Det var frivillig å gi, og hun skrev vel ikke inne på spleisen at hun aldri mer skal kjøpe noe unødvendig noensinne hvis folk ga henne penger. Helt enig. Og tidligere har hun takket for pengene hun har fått på spleis, men hun må visst takke hver gang regningene nevnes 🤷♀️ og hun har vel betalt regninger, og om det er nøyaktig krona fra spleis eller det er krona fra hennes ufør spiller jo ingen rolle, regningene må jo betales 🤷♀️ Og på Spleis står det klart og tydelig at det er giver som må sette seg inn i hvem de gir penger til. Nå har de jo lært seg en lærepenge, den harde veien synes jo mange siden det var Fruen de gav penger til. De kan ikke legge alt over på henne, de må ta ansvar selv også at her var de blåøyde 🤷♀️ 1 1
SnippSnappSnute2 Skrevet 1. april 2022 #9051 Skrevet 1. april 2022 Trolltussa skrev (14 minutter siden): Ja, det hjalp nok sikkert godt med spleisen i forhold til advokatregninger. Og ja, det er synd på de som har en fæl oppvekst. De som har gitt til spleis syns jeg ikke synd på. De har nok gitt et beløp de har råd til. Hvem i all verden ville gitt hvis de ikke har råd til det. Et visst ansvar har man da selv. Kanskje det hjalp med spleis? Vet ikke. Å ja, jeg kan skrive under på at en dårlig oppvekst er meget skadelig. Så må nok du og jeg innse at vi et så uenig som det går an på mange punkt. Lever godt med det. 4 1
Linye Skrevet 1. april 2022 #9052 Skrevet 1. april 2022 7 hours ago, Trolltussa said: Hvorfor aner ingen om det går til advokat og sak? Fordi hun ikke viser kvitteringer? Har hun ikke advokatutgifter mener du? Man investerer vel ikke i en rettssak 😅 Folk har gitt henne penger på spleis, get over it! Hun er ikke kriminell. Det var frivillig å gi, og hun skrev vel ikke inne på spleisen at hun aldri mer skal kjøpe noe unødvendig noensinne hvis folk ga henne penger. Syns du samtidig det er helt greit at hun ikke nevner så mye som en takk? Her om dagen da hun snakket om sparing, advokat og utgifter. Nevnte ikke en takk til de som ga engang. Er det ok? Er alt ddt negative helt ok for deg? Virkelig? 6 2
Kaffeskål Skrevet 1. april 2022 #9053 Skrevet 1. april 2022 Trolltussa skrev (8 timer siden): Å ha råd til hundre tusen i advokat utgifter har vel de færreste, men det er betyr jo ikke at hun ikke har råd til helt normale ting. Og det var vel det spleisen var, til advokatutgifter. Om Stine velger å ha et annet fokus på snap’en er vel opp til henne. Ingen har rett på å forvente noe som helst av henne. Hun bestemmer selv hva hun ønsker å dele. Nei de fleste har ikke råd til hundre tusen i advokta regninger sånn uten videre. Men! Når man oppretter en spleis, og ikke gjør noe for å spare ei krone selv, blir det så feil. Hu har selv valgt og ta kampen, og da kan hu idet minste ofre noe. Som feks, energidrikke, planter og klesshopping. For en periode. Såklart barna må ha nye klær, men frua er ganske ram på å shoppe til seg selv. Dessuten, pengeforbruke økte ganske kraftig etter et par spleis… Hadde vært veldig lett å bevise at spleispengene gikk til advokatregninger.. 11 2
Minmi93 Skrevet 1. april 2022 #9054 Skrevet 1. april 2022 (endret) Kaffeskål skrev (1 time siden): Nei de fleste har ikke råd til hundre tusen i advokta regninger sånn uten videre. Men! Når man oppretter en spleis, og ikke gjør noe for å spare ei krone selv, blir det så feil. Hu har selv valgt og ta kampen, og da kan hu idet minste ofre noe. Som feks, energidrikke, planter og klesshopping. For en periode. Såklart barna må ha nye klær, men frua er ganske ram på å shoppe til seg selv. Dessuten, pengeforbruke økte ganske kraftig etter et par spleis… Hadde vært veldig lett å bevise at spleispengene gikk til advokatregninger.. Det tok ekstremt av rett etter spleis var avsluttet. Det var da jeg skjønte at jeg hadde gitt til noe som ikke det var hold i. Hun var overlykkelig og høy på alle kjøpene hun tok. Hun ramset også opp alle planene og ønsker hun hadde for flere innkjøp. Hun virket høy, ukritisk og hadde null selvinnsikt. Hun gikk også fort i kjelleren. Virket sliten av seg selv. Dette er hvordan jeg opplevde henne. Endret 1. april 2022 av Minmi93 8
GulleGull Skrevet 1. april 2022 #9055 Skrevet 1. april 2022 Tvillingsjel skrev (9 timer siden): Det handler nok veldig om hvordan spørsmålene blir stilt. Hun merker nok fort tonen, om det er noen som lurer oppriktig eller noen som bare forsøker å være ekle. Enig -jeg har stilt henne flere spørsmål opp imellom og har aldri fått noe annet en ett hyggelig svar, har hendt jeg ikke har fått svar også, men det henger nok sammen med at det ikke er like lett å svare alle om det er mye spørsmål og det har jeg respekt for. 5
GulleGull Skrevet 1. april 2022 #9056 Skrevet 1. april 2022 (endret) Flettfrid skrev (13 timer siden): Den foregår her, på Discord og i perioder på Jodel+ FBgrupper. Denne dama er en snakkis over alt Stort sett er det de samme brukerene som er på alle disse kanalene, nå har jeg ikke fulgt tråd om Stine annet en her på kvinneguiden, men har fulgt ett par andre vloggere og da er det stort sett de samme som følger med her som også er på Discord og Jodel -forskjellen er vel at, slik jeg opplever det, at det er lettere å sitte å spre rykter og sladder på Discord og Jodel, selvom de har fått påpakk at det er lite moderering der. Endret 1. april 2022 av GulleGull Rettet skrivefeil 2 2
Lunabelle Skrevet 1. april 2022 #9057 Skrevet 1. april 2022 (endret) GulleGull skrev (6 minutter siden): Stort sett er det de samme brukerene som er på alle disse kanalene, nå har jeg ikke fulgt tråd om Stine annet en her på kvinneguiden, men har fulgt ett par andre vloggere og da er det stort sett de samme som følger med her som også er på Discord og Jodel -forskjellen er vel at, slik jeg opplever det, at det er lettere å sitte å spre rykter og sladder på Discord og Jodel, selvom de har fått påkakk at det er lite moderering der. Kan du dokumentere det på noen måte? At det er de samme brukerne som diskuterer henne på alle kanalene? Det er anonyme brukere, på Jodel har man ikke engang et brukernavn, så hvordan du kan påstå det er jeg litt usikker på. Hverken på Discord eller på Jodel blir Fruen diskutert særlig mye. Der er det andre som blir diskutert, personer som kanskje ikke akkurat passer inn her. Endret 1. april 2022 av Lunabelle 5
GulleGull Skrevet 1. april 2022 #9058 Skrevet 1. april 2022 (endret) Lunabelle skrev (8 minutter siden): Kan du dokumentere det på noen måte? At det er de samme brukerne som diskuterer henne på alle kanalene? Det er anonyme brukere, på Jodel har man ikke engang et brukernavn, så hvordan du kan påstå det er jeg litt usikker på. Hverken på Discord eller på Jodel blir Fruen diskutert særlig mye. Der er det andre som blir diskutert, personer som kanskje ikke akkurat passer inn her. Jeg kan ikke dokumentere det annet en å referere til de trådene jeg har fulgt der så sier brukere selv at det er mye bedre å være på Jodel eller Discord da det ikke modereres like mye som på kvinneguiden samt at det referes til at ting er sagt på kvinneguiden. Som jeg skrev jeg har ikke fulgt evt Stine tråd på Jodel og Discord, men «by til bygd» og villapaprika når de var aktive (stund siden jeg var inne på disse kanalene så vet ikke hvor aktive de er nå) hvor brukere flyttet over til andre kanaler fordi det var «kjedelig» å diskutere her på kvinneguiden pga moderering. Folk ba om link til Discord i tråder her. Endret 1. april 2022 av GulleGull La til tekst 1
Lunabelle Skrevet 1. april 2022 #9059 Skrevet 1. april 2022 GulleGull skrev (29 minutter siden): Jeg kan ikke dokumentere det annet en å referere til de trådene jeg har fulgt der så sier brukere selv at det er mye bedre å være på Jodel eller Discord da det ikke modereres like mye som på kvinneguiden samt at det referes til at ting er sagt på kvinneguiden. Som jeg skrev jeg har ikke fulgt evt Stine tråd på Jodel og Discord, men «by til bygd» og villapaprika når de var aktive (stund siden jeg var inne på disse kanalene så vet ikke hvor aktive de er nå) hvor brukere flyttet over til andre kanaler fordi det var «kjedelig» å diskutere her på kvinneguiden pga moderering. Folk ba om link til Discord i tråder her. Men "å flytte over" betyr ikke at de nødvendigvis deltar på alle kanaler. De fleste har et liv og har ikke anledning til å være aktiv alle steder. 2
GulleGull Skrevet 1. april 2022 #9060 Skrevet 1. april 2022 Lunabelle skrev (Akkurat nå): Men "å flytte over" betyr ikke at de nødvendigvis deltar på alle kanaler. De fleste har et liv og har ikke anledning til å være aktiv alle steder. Selvfølgelig😊 var jo ikke det jeg mente. Poenget med min kommentar til Flettfrid var at vloggere blir en snakkis på alle kanaler fordi det finnes folk som flytter rundt etter de for å «baksnakke». Men finnes helt sikkert de som forholder seg til ett forum og ikke er så aktive også😊 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå