Tessa12 Skrevet 27. mars 2022 #8861 Skrevet 27. mars 2022 (endret) Ayanëar skrev (59 minutter siden): Men det er jo derfor det er så fint med spleis, der kan de som VIL FRIVILLIG være med å støtte oppunder noen som har startet en spleis. Men det står da ingen steder at hvis du gir 50kr eller 50000kr, at du da har rett til å få innsyn i andres økonomi, budsjett, regnskap etc. Det står heller ingenting om at du som gir har rett til å vite nøyaktig hvor hver eneste krone du har gitt, ble brukt! At folk angrer seg og skulle ønske de ikke hjalp noen, er ganske smålig, men likevel ens egen skyld. Kan ikke bære nag og drive netthets og spekulere og prate drit om noen fordet. Og at tilsynelatende oppegående(?) mennesker ikke klarer å se dette, og bare turer fram som om det er livets rett å trykke ned andre, det er for meg ubegripelig. Vil anbefale alle som har noe imot noen, spesielt noen dere følger på snap, å avfølge vedkommende. Er ikke livet litt for kort og litt for dyrebart til å bruke tid på et menneske man ikke liker?? Jeg har ikke gitt en krone til hverken første eller andre spleisen jeg, ikke følger jeg henne fast heller. Og hvis du leser så setter jeg ikke spørsmål ved hvor pengene går heller, bare hvordan hun kan rettferdiggjøre at andre skal betale det fordi hun ikke vil. Har heller ikke sagt noe som helst ang om jeg liker personen eller ei. Endret 27. mars 2022 av Tessa12 6 1
Anneisabell Skrevet 27. mars 2022 #8862 Skrevet 27. mars 2022 Tessa12 skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke gitt en krone til hverken første eller andre spleisen jeg, ikke følger jeg henne fast heller. Og hvis du leser så setter jeg ikke spørsmål ved hvor pengene går heller, bare hvordan hun kan rettferdiggjøre at andre skal betale det fordi hun ikke vil. Har heller ikke sagt noe som helst ang om jeg liker personen eller ei. Her blir du ilagt meninger som du ikke har, så bare overse personer som virkelig lager sine egne sannheter 10
Gjest Polarpuma Skrevet 27. mars 2022 #8863 Skrevet 27. mars 2022 1 hour ago, Frøken_ida said: Hva med at pengene skulle gå til en god sak da? Det står det på spleis. Var det ikke noe om at overskuddet skal gå til et godt formål, noe med barnevernsbarn, eller husker jeg feil?
Frøken_ida Skrevet 27. mars 2022 #8864 Skrevet 27. mars 2022 Polarpuma skrev (1 minutt siden): Var det ikke noe om at overskuddet skal gå til et godt formål, noe med barnevernsbarn, eller husker jeg feil? Du har helt rett. 3
Villroses hage Skrevet 27. mars 2022 #8865 Skrevet 27. mars 2022 En skal ikke ha fulgt med lenge på denne snapkontoen, før det blir tydelig at husholdningen har utfordringer med økonomistyringen. Undertegnende har sjelden sett maken til sløseri i hverdagen dokumentert. Når inntekten er uføretrygd, er det nødvendig å prioritere hardere for å få råd til alle normale utgifter. Selv i en husholdning med vanlige inntekter, sparer man på noe for å sette av penger til ferier, og en buffer til uforutsette utgifter. Det folk selvsagt kutter ut, er luksusvarer. I denne husholdningern legger man merke til at det kjøpes det inn svært mye hel- og halvfabrikata i stedet for å lage mat fra bunnen eller bake selv. Til og med kjøpte fru Knutsen ferdigkokte (!) poteter for å lage stappe. Stadig vises plastpakkede bagetter eller lignende i stedet for grovbrød. Ferdigkaker. Skivet ost. Det handles ukentlig inn smågodt, snacks og sjokolade i mengder andre bare kjøper til jul og påske. Dette er luksusvarer det er svært vanskelig å forstå at denne husholdningen kan ha råd til, spesielt ikke om man planlegger ferier. Det handles daglig/ukentlig inn flere luksusvarer: Energidrikker og brus, snus, sminke, hobbyting, og klær i ekstreme mengder. Dette er en helt klassisk luksusfelleadferd. Kalles handlegalskap. Når de som har støttet Knutsens sak mot barnevernet/kommunen, og bidratt til det de tror er advokatutgifter + at overskuddet skulle gå til et veldedig formål, oppdager dette vettløse sløseriet, skjønner jeg at det reageres. Knutsen har nok ikke lært om økonomi, budsjett og sparing hjemme, men det er aldri for sent å lære. Selsomt å være vitne til et slik luksusoverforbruk i en situasjon hvor fornuftig pengebruk heller burde vært i fokus. 26 2 5
Sharp75! Skrevet 27. mars 2022 #8866 Skrevet 27. mars 2022 Godt å se andre ser fruen bare er et menneske som ikke er perfekt og ikke jakter etter småfeil og tar henne på det og tar henne heller for den hun er 👏👏 INGEN ER PERFEKTE 3 1 1
Frøken_ida Skrevet 27. mars 2022 #8867 Skrevet 27. mars 2022 Villroses hage skrev (2 minutter siden): En skal ikke ha fulgt med lenge på denne snapkontoen, før det blir tydelig at husholdningen har utfordringer med økonomistyringen. Undertegnende har sjelden sett maken til sløseri i hverdagen dokumentert. Når inntekten er uføretrygd, er det nødvendig å prioritere hardere for å få råd til alle normale utgifter. Selv i en husholdning med vanlige inntekter, sparer man på noe for å sette av penger til ferier, og en buffer til uforutsette utgifter. Det folk selvsagt kutter ut, er luksusvarer. I denne husholdningern legger man merke til at det kjøpes det inn svært mye hel- og halvfabrikata i stedet for å lage mat fra bunnen eller bake selv. Til og med kjøpte fru Knutsen ferdigkokte (!) poteter for å lage stappe. Stadig vises plastpakkede bagetter eller lignende i stedet for grovbrød. Ferdigkaker. Skivet ost. Det handles ukentlig inn smågodt, snacks og sjokolade i mengder andre bare kjøper til jul og påske. Dette er luksusvarer det er svært vanskelig å forstå at denne husholdningen kan ha råd til, spesielt ikke om man planlegger ferier. Det handles daglig/ukentlig inn flere luksusvarer: Energidrikker og brus, snus, sminke, hobbyting, og klær i ekstreme mengder. Dette er en helt klassisk luksusfelleadferd. Kalles handlegalskap. Når de som har støttet Knutsens sak mot barnevernet/kommunen, og bidratt til det de tror er advokatutgifter + at overskuddet skulle gå til et veldedig formål, oppdager dette vettløse sløseriet, skjønner jeg at det reageres. Knutsen har nok ikke lært om økonomi, budsjett og sparing hjemme, men det er aldri for sent å lære. Selsomt å være vitne til et slik luksusoverforbruk i en situasjon hvor fornuftig pengebruk heller burde vært i fokus. ❤️👏 5
GulleGull Skrevet 27. mars 2022 #8868 Skrevet 27. mars 2022 Villroses hage skrev (8 minutter siden): En skal ikke ha fulgt med lenge på denne snapkontoen, før det blir tydelig at husholdningen har utfordringer med økonomistyringen. Undertegnende har sjelden sett maken til sløseri i hverdagen dokumentert. Når inntekten er uføretrygd, er det nødvendig å prioritere hardere for å få råd til alle normale utgifter. Selv i en husholdning med vanlige inntekter, sparer man på noe for å sette av penger til ferier, og en buffer til uforutsette utgifter. Det folk selvsagt kutter ut, er luksusvarer. I denne husholdningern legger man merke til at det kjøpes det inn svært mye hel- og halvfabrikata i stedet for å lage mat fra bunnen eller bake selv. Til og med kjøpte fru Knutsen ferdigkokte (!) poteter for å lage stappe. Stadig vises plastpakkede bagetter eller lignende i stedet for grovbrød. Ferdigkaker. Skivet ost. Det handles ukentlig inn smågodt, snacks og sjokolade i mengder andre bare kjøper til jul og påske. Dette er luksusvarer det er svært vanskelig å forstå at denne husholdningen kan ha råd til, spesielt ikke om man planlegger ferier. Det handles daglig/ukentlig inn flere luksusvarer: Energidrikker og brus, snus, sminke, hobbyting, og klær i ekstreme mengder. Dette er en helt klassisk luksusfelleadferd. Kalles handlegalskap. Når de som har støttet Knutsens sak mot barnevernet/kommunen, og bidratt til det de tror er advokatutgifter + at overskuddet skulle gå til et veldedig formål, oppdager dette vettløse sløseriet, skjønner jeg at det reageres. Knutsen har nok ikke lært om økonomi, budsjett og sparing hjemme, men det er aldri for sent å lære. Selsomt å være vitne til et slik luksusoverforbruk i en situasjon hvor fornuftig pengebruk heller burde vært i fokus. Nå er de 2 i husholdningen og lever derfor ikke bare av hennes inntekt. 3
Flettfrid Skrevet 27. mars 2022 #8869 Skrevet 27. mars 2022 Sharp75! skrev (10 minutter siden): Godt å se andre ser fruen bare er et menneske som ikke er perfekt og ikke jakter etter småfeil og tar henne på det og tar henne heller for den hun er 👏👏 INGEN ER PERFEKTE Småfeil? 🙈 kaller du pengebruken hennes småfeil? 8 1
Gjest Polarpuma Skrevet 27. mars 2022 #8870 Skrevet 27. mars 2022 3 minutter siden, Flettfrid said: Småfeil? 🙈 kaller du pengebruken hennes småfeil? Pengebruk hennes og alle løgnene. Bare “småfeil”😁
Sharp75! Skrevet 27. mars 2022 #8871 Skrevet 27. mars 2022 Flettfrid skrev (6 minutter siden): Småfeil? 🙈 kaller du pengebruken hennes småfeil? Polarpuma skrev (3 minutter siden): Pengebruk hennes og alle løgnene. Bare “småfeil”😁 Pengebruken som hun viser veldig godt, er det å jakte etter småfeil? Ok 🙄 Visst dere ikke ser forskjell så 🤷♀️
Mina 2 Skrevet 27. mars 2022 #8872 Skrevet 27. mars 2022 Er det mulig å ha så mye klær! Og det var bare "koseklær". Og det babbelet om å ta valg å kvitte seg med mennesker i livet som ikke gjør deg noe godt. Har hun i det hele tatt noen igjen enn hun Jill? Og gjør hun noe mennesker godt? 8
Supersusa Skrevet 27. mars 2022 #8873 Skrevet 27. mars 2022 Ang. Spleis, så har jeg ved flere anledninger gitt til ulike saker, og jeg har alltid mottatt oppdatering/«takkemail», altså en eller annen form for dokumentasjon fra mottaker som takk for hjelpen, og at vedkommende ønsker å vise at spleisen har gått til det formålet som er skissert. Jeg vurderte å støtte S, ifm saken hennes. I starten trodde jeg at hun var oppriktig og virkelig hadde behov for støtte, men som mange andre, så synes jeg det er utrolig mange ting som skurrer i det hun legger frem. Jeg endte opp med å ikke støtte spleisen(e) hennes på bakgrunn av alt hun selv har lagt ut av sykt mye innkjøp på snap. Som nevnt over her, så burde hun kanskje ikke brenne av hele trygda med en gang den kommer, det kan være lurt med både en buffer, ekstra sparing til pensjon, sparing til egenkapital til bolig, for å nevne noe jeg selv gjør med min trygd. «Førti spenn her… tredve spenn der…» blir fort en fin sparekonto til feks ferier eller annet 🤑 8
Sol Rampelyset Skrevet 27. mars 2022 #8874 Skrevet 27. mars 2022 Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og krenkende innlegg. Sol, admin. 2
Villroses hage Skrevet 27. mars 2022 #8875 Skrevet 27. mars 2022 31 minutter siden, GulleGull said: Nå er de 2 i husholdningen og lever derfor ikke bare av hennes inntekt. Klar over det, GulleGull. Likevel er det en god del som skurrer ved denne husholdningens handlinger, og som mer enn antyder utfordringer angående økonomistyringen. Tanker og handlinger som viser sparsommelighet later også til å være totalt fremmed der i gården. 7
Chrisy Skrevet 27. mars 2022 #8876 Skrevet 27. mars 2022 Frøken_ida skrev (3 timer siden): ❤️👏 Veldig bra skrevet👍 Det store spørsmålet er vel hvorfor hun blokkerer alle som spør hu ang. spleisen? Å aldri nevner den, har vel ikke takket heller?! Kan dere forsvarere komme med en god forklaring på det også? Blågrønn er så sint når hun skriver🤭 Men6-7-8 spørsmålstegn, å emojier. Er det Stine tru🤔 Hun vet jo alt?🤷♀️ 13 1
Sharp75! Skrevet 27. mars 2022 #8877 Skrevet 27. mars 2022 Chrisy skrev (8 minutter siden): Veldig bra skrevet👍 Det store spørsmålet er vel hvorfor hun blokkerer alle som spør hu ang. spleisen? Å aldri nevner den, har vel ikke takket heller?! Kan dere forsvarere komme med en god forklaring på det også? Blågrønn er så sint når hun skriver🤭 Men6-7-8 spørsmålstegn, å emojier. Er det Stine tru🤔 Hun vet jo alt?🤷♀️ Hvor mange her inne er Stine ? Jeg er visst også Stine 😂 og flere til 😂 5
Linye Skrevet 27. mars 2022 #8878 Skrevet 27. mars 2022 9 hours ago, Trolltussa said: Man kan jo ikke sitte på nett og følge med 24/7 på hva damen foretar seg fordi man ga en 100 lapp. Å gi er frivillig, og gir ikke rett til å kritisere alt hun kjøper fremover. Når skal det ta slutt da? Aldri? Når har hun lov å bruke penger igjen? Den dagen hun viser summene hun har brukt til advokat…? Og takker for alle bidrag og opplyser korrekt?9 5
Chrisy Skrevet 27. mars 2022 #8879 Skrevet 27. mars 2022 Sharp75! skrev (1 minutt siden): Hvor mange her inne er Stine ? Jeg er visst også Stine 😂 og flere til 😂 Kunne vært deg også ja. Veldig rart vi ser så forskjellig på ting. Å at enkelte ikke ser de åpenbare løgnene. Du kunne jo svart på spørsmålet isteden? 5
Doff1 Skrevet 28. mars 2022 #8880 Skrevet 28. mars 2022 Chrisy skrev (10 timer siden): Veldig bra skrevet👍 Det store spørsmålet er vel hvorfor hun blokkerer alle som spør hu ang. spleisen? Å aldri nevner den, har vel ikke takket heller?! Kan dere forsvarere komme med en god forklaring på det også? Blågrønn er så sint når hun skriver🤭 Men6-7-8 spørsmålstegn, å emojier. Er det Stine tru🤔 Hun vet jo alt?🤷♀️ Jeg ble hvertfall blokkert når jeg spurte om hun ville dele litt ang spleisen med følgerene, "gjengen" som hun kaller det. Fikk aldri svar, men blokkering er kanskje svar nok.. 😉😄 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå