Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Gjest Polarpuma
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Trolltussa said:

Man kan jo ikke sitte på nett og følge med 24/7 på hva damen foretar seg fordi man ga en 100 lapp. Å gi er frivillig, og gir ikke rett til å kritisere alt hun kjøper fremover. Når skal det ta slutt da? Aldri? Når har hun lov å bruke penger igjen?

Å gi er frivillig. Men man gir i god tro; fordi man har sympati og ønsker å hjelpe noen som gir uttrykk for å ha dårlig råd. Men det har Stine jo ikke. Men det handler ikke bare om Spleis. Det handler om summen av alt hun fremlegger, som ikke er sant. Det serveres løgn på løgn. Eier ingen skam. En veldig falsk og hyklerisk personlighet. Dette reageres det på. Like rart som du synes at det ikke skal reageres på og debatteres, så syns jeg det er rart at du forsvarer sånne mennesker. 

Endret av Polarpuma
Videoannonse
Annonse
Gjest Trolltussa
Skrevet (endret)
Minmi93 skrev (28 minutter siden):

Nå er det flere som har gitt større summer en det. I tillegg er det også noen som har gitt flere ganger. 

Da må man nesten skylde på seg selv. Det er vel ikke sånn at hun skiftet personlighet etter hun fikk pengene. Eller visste ikke giverne noe om denne personen? Man kan jo ikke være sur og kritisere absolutt alt med denne influenceren i all fremtid fordi man ga henne penger på spleis.

Endret av Trolltussa
Skrivefeil
Gjest Trolltussa
Skrevet
Polarpuma skrev (13 minutter siden):

Å gi er frivillig. Men man gir i god tro; fordi man har sympati og ønsker å hjelpe noen som gir uttrykk for å ha dårlig råd. Men det har Stine jo ikke. Men det handler ikke bare om Spleis. Det handler om summen av alt hun fremlegger, som ikke er sant. Det serveres løgn på løgn. Eier ingen skam. En veldig falsk og hyklerisk personlighet. Dette reageres det på. Like rart som du synes at det ikke skal reageres på og debatteres, så syns jeg det er rart at du forsvarer sånne mennesker. 

Brukte hun ikke pengene på spleis på det hun skulle? Jeg har ikke sagt at det ikke skal debatteres, men jeg lurer på når det er nok. Når skal hun « få lov» å bruke pengene sine på det hun vil igjen?

Skrevet
Trolltussa skrev (10 minutter siden):

Da må man nesten skylde på seg selv. Det er vel ikke sånn at hun skiftet personlighet etter hun fikk pengene. Eller visste ikke giverne noe om denne personen? Man kan jo ikke være sur og kritisere absolutt alt med denne influenceren i all fremtid fordi man ga henne penger på spleis.

Mange viste ikke om kjøpegalskapen hennes før etter at det var gitt til spleis. Mange ga ut fra den hun ga seg ut for å være på TV2. Dette viste seg å ikke stemme med virkeligheten. Hun fremstår som en annen person på snap. Men gjort er gjort og spist er spist. Det er nok mange som har lært av å ikke gi spleis. Synd for de som er ærlige og oppriktige og som trenger bistand gjennom spleis.

• Liker 7
Skrevet

Hun er en STOR skuespiller.

Lurer på hva det gir henne egentlig.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Tuttenatributten skrev (16 minutter siden):

Står registrert på moren til mannen. En gammel holk av en bil. 

Hvordan i alle dager finner du ut sånne ting? Kjenner du dem? 😅 

Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at folk som av egen lomme gir penger til en god sak eller til vanskeligstilte også ser man at de pengene ikke går til det formålet man har gitt til. Penger man heller kunne brukt på seg selv eller noen andre. Eller som hun alenemoren som skrev at hun droppet kino med datteren sin for å heller gi penger til Stine sin sak mot kommunen. 

Mange som har gitt penger har nok ikke fulgt Stine på snap før etter reportasjen i tv2 og ikke vært klar over det forbruket hun har, og derfor reagerer man på hva penger som man i god tro har gitt blir brukt til. Hadde de på forhånd vært klar over sløseriet for så å gi penger så kan man takke seg selv. Men ikke de som ikke kjente til henne. 

Og det er utrolig surt å gi bort penger man kunne brukt på seg selv og egen familie også ser man at den man har gitt til bruker pengene dine til alt mulig unødvendig. Jeg har f.eks en bror som har null økonomisk styring (selv om han tjener godt), og med jevne mellomrom så var det spørsmål om å «låne» (låne i hermetegn pga han betaler aldri tilbake), og etter at han fikk barn så var det vanskelig å si nei da han brukte barnet. Sa at de hadde ikke penger til mat og bleier til den lille. Og jeg vil jo ikke at tantebarnet mitt skal lide pga foreldrene ikke evner å disponere pengene sine. Så jeg ga og ga penger. Er ikke rik selv heller. Men etter at snap kom for endel år siden så la han ut bilde med jevne mellomrom av junkfood, snus, røyk, øl osv osv. Og da var det skikkelig kjipt å vite at mine penger ble brukt til det. Og ja, jeg sa det til han. Og ja, jeg synes jeg hadde rett til å si det til han når det er sånn han prioriterer. Og ja, jeg har sluttet å gi han penger. Klager han over at han er blakk og ikke har penger til mat så stikker jeg på butikken å handler inn noen poser basic matvarer. Klager han over at han skulle hatt ny utebukse til ungen men har ikke råd så kjøper jeg den buksa. 

Så at folk som har gitt Stine penger reagerer på shoppingen hennes har jeg full forståelse for! 

Endret av skruf
  • Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Understreker først at dette ikke er noen forsvarstale, men en opplysning nok mange har glemt. 
Hun sa vel aldri at det var pga dårlig råd spleis ble opprettet, det var fordi hun mente det var blodig urettferdig at hun skulle stå for advokatutgiftene til dette selv. 
Det som undrer meg er hvordan hun mener det er mer rettferdig at menigmann skal betale de utgiftene.

Endret av Tessa12
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Tessa12 skrev (29 minutter siden):

Understreker først at dette ikke er noen forsvarstale, men en opplysning nok mange har glemt. 
Hun sa vel aldri at det var pga dårlig råd spleis ble opprettet, det var fordi hun mente det var blodig urettferdig at hun skulle stå for advokatutgiftene til dette selv. 
Det som undrer meg er hvordan hun mener det er mer rettferdig at menigmann skal betale de utgiftene.

Men det er jo derfor det er så fint med spleis, der kan de som VIL FRIVILLIG være med å støtte oppunder noen som har startet en spleis. Men det står da ingen steder at hvis du gir 50kr eller 50000kr, at du da har rett til å få innsyn i andres økonomi, budsjett, regnskap etc. Det står heller ingenting om at du som gir har rett til å vite nøyaktig hvor hver eneste krone du har gitt, ble brukt! At folk angrer seg og skulle ønske de ikke hjalp noen, er ganske smålig, men likevel ens egen skyld. Kan ikke bære nag og drive netthets og spekulere og prate drit om noen fordet. Og at tilsynelatende oppegående(?) mennesker ikke klarer å se dette, og bare turer fram som om det er livets rett å trykke ned andre, det er for meg ubegripelig. Vil anbefale alle som har noe imot noen, spesielt noen dere følger på snap, å avfølge vedkommende. Er ikke livet litt for kort og litt for dyrebart til å bruke tid på et menneske man ikke liker?? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Ayanëar skrev (5 timer siden):

Hva tror du egentlig greia med Spleis ER?? At hvis en spør om hjelp der til ett formål, så har du ikke rett til å bruke dine egne penger til hva du vil? Må hun be f.eks DEG om lov til å kjøpe ditt og datt, dra på ferie etc?? Skal hun måtte vise frem hele sin økonomi for at DU skal være "fornøyd"?? 

Ærlig talt! Dere har INGENTING med hva Stine bruker sine penger på, verken per mnd eller per DAG! Og om hun ber om hjelp til advokat på Spleis, for en sak mot en offentlig instans, så har hun sin fulle rett til det. Og hun kan bruke så mye penger hun vil til annet også! Skulle vi kanskje begynt å ettergå hver ei krone DU bruker/har brukt her i livet, så tror jeg faktisk du selv også hadde blitt skremt av hvor mye tull du bruker penger på! DET ER NORMALT! Og det er ingen andre enn hun selv som har noe med det, og mannen hennes! Har du ett problem med det, så er det DITT problem, ikke hennes! Legger du deg like mye borti alle dine venners økonomi og pengebruk? Eller naboens?? 🤦🏻‍♀️

Normalt….? 

• Liker 3
Skrevet
Ayanëar skrev (9 minutter siden):

Men i all verden, hva har du med hennes regnskap å gjøre? Var dette et kriterium du stilte før du gav på spleis? Og kanskje det har skjedd litt positivt på økonomifronten hennes siden hun ikke ble spist opp av advokatutgifter, slik at hun er på vei opp økonomisk? Uansett, dette har jo du eller dine likesinnede INGENTING MED. Pengene på Spleis ble nok brukt til formålet, så hver krone hun bruker NÅ har jo uansett ikke DU noe med!? Ser du ikke selv hvor ufyselig og frekk du er??

Kjære vene. Jeg har aldri bedt om å se regnskapet. De som har ønsket innsyn og spurt om det har blitt blokkert. Jeg personlig ville ha vist frem kvitteringer. 

• Liker 7
Skrevet
Ayanëar skrev (5 timer siden):

Hva tror du egentlig greia med Spleis ER?? At hvis en spør om hjelp der til ett formål, så har du ikke rett til å bruke dine egne penger til hva du vil? Må hun be f.eks DEG om lov til å kjøpe ditt og datt, dra på ferie etc?? Skal hun måtte vise frem hele sin økonomi for at DU skal være "fornøyd"?? 

Ærlig talt! Dere har INGENTING med hva Stine bruker sine penger på, verken per mnd eller per DAG! Og om hun ber om hjelp til advokat på Spleis, for en sak mot en offentlig instans, så har hun sin fulle rett til det. Og hun kan bruke så mye penger hun vil til annet også! Skulle vi kanskje begynt å ettergå hver ei krone DU bruker/har brukt her i livet, så tror jeg faktisk du selv også hadde blitt skremt av hvor mye tull du bruker penger på! DET ER NORMALT! Og det er ingen andre enn hun selv som har noe med det, og mannen hennes! Har du ett problem med det, så er det DITT problem, ikke hennes! Legger du deg like mye borti alle dine venners økonomi og pengebruk? Eller naboens?? 🤦🏻‍♀️

Dagens! 😂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Ayanëar skrev (14 minutter siden):

Men det er jo derfor det er så fint med spleis, der kan de som VIL FRIVILLIG være med å støtte oppunder noen som har startet en spleis. Men det står da ingen steder at hvis du gir 50kr eller 50000kr, at du da har rett til å få innsyn i andres økonomi, budsjett, regnskap etc. Det står heller ingenting om at du som gir har rett til å vite nøyaktig hvor hver eneste krone du har gitt, ble brukt! At folk angrer seg og skulle ønske de ikke hjalp noen, er ganske smålig, men likevel ens egen skyld. Kan ikke bære nag og drive netthets og spekulere og prate drit om noen fordet. Og at tilsynelatende oppegående(?) mennesker ikke klarer å se dette, og bare turer fram som om det er livets rett å trykke ned andre, det er for meg ubegripelig. Vil anbefale alle som har noe imot noen, spesielt noen dere følger på snap, å avfølge vedkommende. Er ikke livet litt for kort og litt for dyrebart til å bruke tid på et menneske man ikke liker?? 

Hva med at pengene skulle gå til en god sak da? Det står det på spleis. 

• Liker 4
Skrevet
Frøken_ida skrev (Akkurat nå):

Sjekk beskrivelse på spleisen

Er spleisen aktiv?????????. Og har ho nevnt noe om hun har dårlig råd,da hun snakket om dette?????. Hun sa jo at dumt at folk må bruke egne penger på noe som kunne låst på bedre måte. 

• Liker 2
Skrevet
Blågrønn skrev (Akkurat nå):

Er spleisen aktiv?????????. Og har ho nevnt noe om hun har dårlig råd,da hun snakket om dette?????. Hun sa jo at dumt at folk må bruke egne penger på noe som kunne låst på bedre måte. 

Har du lest hva som står på beskrivelsen på spleis……? 

• Liker 3
Skrevet
Frøken_ida skrev (Akkurat nå):

Har du lest hva som står på beskrivelsen på spleis……? 

Jepp, har det. Og den er ikke aktiv engang. Gud bedre. Få dere et liv uten å hakke ned andre. Dem som gir, må selv takke.  

• Liker 5
Skrevet
Blågrønn skrev (1 minutt siden):

Jepp, har det. Og den er ikke aktiv engang. Gud bedre. Få dere et liv uten å hakke ned andre. Dem som gir, må selv takke.  

Du sliter litt med forståelsen du skjønner jeg. 😊

• Liker 11
Skrevet
Frøken_ida skrev (22 minutter siden):

Sjekk beskrivelse på spleisen

Ååååå har gudebedre gjort ja. 👍🤚

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sier det igjen om folk ikke har penger og egentlig gi bort så må man slutte å gi.. Når du gir penger på spleis veit du aldri om deg går til formålet eller ikke. Man må slutte å tro det beste hele tiden og kanskje bli litt kritisk. Kanskje spør om man får kvittering om det er viktig FØR man gir. Blir for dumt og sitte å være sur i ettertid. Pengene er tapt, sånn er det. Da man gir i fra seg pengene sine så har du nettopp gitt de i fra deg. Du har ingenting med de å gjøre lenger. Du tok valget da du trykket på knappen..

Endret av supermamz
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
supermamz skrev (5 minutter siden):

Sier det igjen om folk ikke har penger og egentlig gi bort så må man slutte å gi.. Når du gir penger på spleis veit du aldri om deg går til formålet eller ikke. Man må slutte å tro det beste hele tiden og kanskje bli litt kritisk. Kanskje spør om man får kvittering om det er viktig FØR man gir. Blir for dumt og sitte å være sur i ettertid. Pengene er tapt, sånn er det. Da man gir i fra seg pengene sine så har du nettopp gitt de i fra deg. Du har ingenting med de å gjøre lenger. Du tok valget da du trykket på knappen..

Forskjellen (etter min personlige mening) er vel at man gir penger med tanke på saken hennes. At du støtter henne for saken hun kjemper for. Ikke for shoppingsgalskapen hennes.  Hadde pengene kun gått til advokat så hadde ingen klaget. Men hun har blitt konfrontert med dette mange ganger. Både på sosiale medier men også face to face av bekjente og venner. Hun unnviker alt og blir uvenner. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...