Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Minipilla skrev (1 time siden):

Jeg hadde glatt sett etter en bukse på salg. Null problem.

MEN - det er ikke dette folk henger seg opp i. Hun shopper ekstremt mye....bare se når hun feks filmer fra badet sitt...det er nok produkter der til å starte et middels utsalg. Her en dag la hun ut reklame for en god leppepomade som hun var heeeeeelt avhengig av....den koster når jeg fant den 350,- og hun hadde kjøpt inn 10 stykker slik at hun "hadde en stund". Hun handler ekstremt mengder garn, hun snuser, drikker energidrikke til 30-40,- pr boks hver eneste dag. Handler klær fra Lager157 eller hva søren butikken heter hele tiden....og da samtidig stå å si at buksen til ungen var for dyr så den kjøpte hun ikke blir for dumt. 

Helt enig i det du skriver. 

Hun er flink til å «hele» tiden belønne seg selv med mye unyttige saker og ting. 
Feks kaker, godis, monster etter legetime, nye planter fordi hun har vært så flink hjemme. 
Reagerer på et overforbruk jeg aldri har sett maken til, det kan nok ha sitt opphav som andre sier mtp oppvekst og opplevelsen av å ha lite. 
På snappen i går ble det bla presentert refleksvester i fire ulike farger- riktignok noe som muligens var til flere i huset og ikke det mest ubrukelige jeg har sett hun kjøpe, betakaroten- etter anbefaling fra følgere for hennes tynne hud, nye solbriller- 2 par i ulike farger fra europris, kalender-til planlegging av oppgaver for alle i huset osv osv. Sikkert «småinnkjøp» som total endte i flere hundre kroner. 

Hun føler nok selv at innkjøpene er nyttig og gjennomtenkt, for hun er god til å «forsvare» seg med at alt hun kjøper er så billig. 

Jeg vet at hennes kanal ikke er akkurat inspirasjon når det kommer til verken sparing eller bærekraft/miljø, men skulle ønske at hun ikke fyrte oppunder dette evinnelige overforbruket og bruk og kast holdningen. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrelighet - sitter og filmer en «skrift» veldig mange har spurt om 🤪 altså- det er en skrift som alle jeg kjenner dreiv med rundt 6.klasse tider……. Det er så simpelt- og hun får det til å virke som om det er reneste kaligrafien hun holder på med 🙊🙊🙈 og- «veldig mange har spurt om den skrifta her» - seriøst???? 🤡

• Liker 16
Skrevet
Minipilla skrev (2 timer siden):

Jeg hadde glatt sett etter en bukse på salg. Null problem.

MEN - det er ikke dette folk henger seg opp i. Hun shopper ekstremt mye....bare se når hun feks filmer fra badet sitt...det er nok produkter der til å starte et middels utsalg. Her en dag la hun ut reklame for en god leppepomade som hun var heeeeeelt avhengig av....den koster når jeg fant den 350,- og hun hadde kjøpt inn 10 stykker slik at hun "hadde en stund". Hun handler ekstremt mengder garn, hun snuser, drikker energidrikke til 30-40,- pr boks hver eneste dag. Handler klær fra Lager157 eller hva søren butikken heter hele tiden....og da samtidig stå å si at buksen til ungen var for dyr så den kjøpte hun ikke blir for dumt. 

Disse beautyboksene hun får i posten, hun åpner ALLE tuber, krukker og flasker for å lukte på. På alle slike produkter er det bilde av ei krukke med et tall, f.x 6, 12, 24. Det betyr at den er ubrukelig fra åpningsdag og 6, 12, 24 mnd framover. Alt går ut på dato før hun rekker å bruke det. Sånn egentlig så tror jeg alt ligger der i noen år, så tar hun en rydde/organiseringsdag, og kaster det.

• Liker 16
Skrevet
Frøken_ida skrev (1 time siden):

ganske sikker på at det ikke skjer mer… 

Har svigermor skjønt galskapen, og satt ned foten?

• Liker 7
  • Hjerte 1
Gjest Heeipådeg
Skrevet

Stine som snuser, drikker 1-2 energidrikker om dagen, veldig glad i godis og ser ut som nesespray er en trofast venn... hvorfor ikke ta en sverige tur for å fylle opp et lager med disse tingene?. Tross med bensin/diesel prisene idag vil dem tjene inn dem kronene på og reise til Sverige.... :)

hu som er sååå glad i BILLIGE ting 😄

Skrevet
supermamz skrev (4 timer siden):

Hadde også gjort det samme akkurat der ja🙈 syns 1200 kr var svine dyrt og man vet man får kvalitetsbukser til under 1000 lappen om man tar et lett google søk🙈 Så jeg hadde nok også kjøpt billig bukse til kanskje 7-800 kr og brukt resten på noe annet. Å slik er nå de jeg har rundt meg også. 

Men at Stine handler mye ja det gjør hun. Å mye av det kunne hun sikkert ha droppet for at hun har lignene fra før osv. Er jo innkjøp på innkjøp hver dag, får litt følelsen at hun kanskje er redd for å fremstå som en person med dårlig råd for hun har jo et behov for å vise alt hun handler. 

Men at hun ikke ga kattene sine kvalitetsfor i helgen ble hun tatt på og kjenner mange som gir kattene sine mat fra butikken, hun er langt fra den eneste og som flere skrev man aner ikke hva hun gir dem ellers. Å nå denne utebuksa som skal nevnes hele tiden. Er da ikke unormalt i det hele tatt at hun skulle lete videre og for alr vi vet kan en ny utebukse være på vei i posten som ikke kostet 1200 kr. Må jo være ting som man henger seg opp i kun for at det er henne og at man vil ta henne på flest mulig ting.

At man kjenner mange som gir kattene sine mat fra butikken gjør det ikke noe bedre. Jeg ser ned på alle som gir kattene mat fra matbutikken (ja til og med min egen familie) da jeg vet hvor skadelig det kan være, spiller ikke noe rolle om «alle andre gjør det» eller at «jeg trodde det var bra mat» fordi at det er ditt ansvar som eier å faktisk bry deg og sette deg inn i det. 

Nå var det jo flere som hadde sett mat både fra rema? coop og sheba så at det er en gang innimellom bare, tviler jeg på. Jeg kan aldri tenke meg at kvalitetsfôr er noe hun prioriterer, men hvis hun gjør det, kjempe bra! Men hun gir fortsatt kattene sine mat med under 4% kjøtt med tilsatt sukker i, uansett hvordan man vrir og vender på det. 

• Liker 5
Skrevet
kvaifaen skrev (50 minutter siden):

At man kjenner mange som gir kattene sine mat fra butikken gjør det ikke noe bedre. Jeg ser ned på alle som gir kattene mat fra matbutikken (ja til og med min egen familie) da jeg vet hvor skadelig det kan være, spiller ikke noe rolle om «alle andre gjør det» eller at «jeg trodde det var bra mat» fordi at det er ditt ansvar som eier å faktisk bry deg og sette deg inn i det. 

Nå var det jo flere som hadde sett mat både fra rema? coop og sheba så at det er en gang innimellom bare, tviler jeg på. Jeg kan aldri tenke meg at kvalitetsfôr er noe hun prioriterer, men hvis hun gjør det, kjempe bra! Men hun gir fortsatt kattene sine mat med under 4% kjøtt med tilsatt sukker i, uansett hvordan man vrir og vender på det. 

https://kiwi.no/tema/katt/du-kan-trygt-kjope-mat-til-pus-i-matbutikken/

Så at en veterinær sier at man kan kjøpe i butikk spiller heller ingen rolle? Å se ned på alle som gir butikkmat til kattene sine, ja da sitter du på en høy hest. La henne gi hvilken mat hun vil til sine katter, presis som alle andre. Hun er ikke et dårligere menneske for det! Hilsen ei som har hatt katter i alle år og har 4 stk nå som får mat fra butikk og har til og med snakket med vår veterinær om dette........ Galskapen lenge leve! Er det rart det er krig. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sharp75! skrev (6 minutter siden):

Så at en veterinær sier at man kan kjøpe i butikk spiller heller ingen rolle? Å se ned på alle som gir butikkmat til kattene sine, ja da sitter du på en høy hest. La henne gi hvilken mat hun vil til sine katter, presis som alle andre. Hun er ikke et dårligere menneske for det! Hilsen ei som har hatt katter i alle år og har 4 stk nå som får mat fra butikk og har til og med snakket med vår veterinær om dette........ Galskapen lenge leve! Er det rart det er krig. 

Nei det spiller ingen rolle. At en veterinær eller to går god for butikkmat er helt urelevant, ikke alle har like god peiling, faktisk så har de fleste veterinærer veldig lite om ernæring i utdannelsen sin med mindre de tar videreutdannelse i det. Du finner også tester av fôr som sier at butikkmat er like god som annen mat men hvis du ser på hvem og hvordan de testene er utført så ser du at de er dårlig utført og helt på jordet. 

Veterinærer er ofte uenige med hverandre så å ta alt for god fisk uten å undersøke selv er ikke så lurt. Det er SÅ enkelt å lese seg opp på dette selv så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Bruk en time to på å faktisk sette deg litt inn i fôr så vil du se at du tar feil.

Her er en veterinær som sier akkurat det motsatte, bare for å illustrere at det er helt urelevant at det er en eller to veterinærer som går god for det fordi du finner like mange veterinærer som ikke går god for det: 

http://www.askavetquestion.com/answer_np.php?id=1375--Dr-m-currently-new-cat-owner-found-peachie-wandering

Her er en som forklarer litt: 

https://www.caticles.com/worst-cat-food-brands/

Her er en artikkel om fôr skrevet av en som har drevet en dyrebeskyttelse i flere år, og det er gode kilder i artikkelen: 

https://www.potesporihjertet.no/kosthold

Her er en dokumentar som forklarer litt om fôrbransjen, veterinærer og hvorfor det er så lett for oss å bli lurt: 

https://www.documentarymania.com/player.php?title=Pet Fooled

Her er en tråd som diskuterer mye av det samme:

Jeg har flere artikler til faktisk forskning også om det skulle være av interesse men de er ganske tunge å lese så antar at du ikke er interessert i det og jeg vil ikke kuppe tråden mer nå, men send en pm om du vil lese mer. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Sharp75! skrev (52 minutter siden):

Det er faktisk ikke veldig god kildekritikk å lenke til en vetrinær som sikkert har fått betalt for å stille opp for en kjede som tjener penger på at man handler kattemat der. På samme måte som jeg ikke ukritisk hører på tannleger som reklamerer for tannbørster eller tannkrem.

Her er lenke fra en dyrlegekjede bla https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/foring-av-katt/

Finnes mange kilder om man googler litt, @kvaifaen har feks funnet en del. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Uavhengig av det ene eller det andre, så er hun ikke et dårligere menneske pga det. Dere tar henne på alt, uansett! Hadde hun så gitt det bare en gang, noe vi ikke en gang vet! Det er det egentlige poenget her! Jakten på fruen for å ta henne på hver eneste lille ting! 

Hva jeg er interessert i har ikke med saken å gjøre 🤷‍♀️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Uavhengig av det ene eller det andre, så er hun ikke et dårligere menneske pga det. Dere tar henne på alt, uansett! Hadde hun så gitt det bare en gang, noe vi ikke en gang vet! Det er det egentlige poenget her! Jakten på fruen for å ta henne på hver eneste lille ting! 

«Å se ned på alle som gir butikkmat til kattene sine, ja da sitter du på en høy hest. La henne gi hvilken mat hun vil til sine katter, presis som alle andre.»

«La henne gi hvilken mat hun vil», altså jeg reiser ikke hjem til henne og truer hun til å bytte fôr 😂 Hun velger helt selv hvilken mat hun vil gi til kattene men jeg har lov å se ned på henne, og dere andre for at dere blindt stoler på enkelte og ikke leser dere opp på kattehold. Det er så mye informasjon tilgjengelig idag og spesielt når man hører at fôr fra matbutikk er dårlig og faktisk kan gi katten din helseplager som feks nyreproblemer (pga væskemangel i fôret og for mye karbs og evt salt) så blir det veldig feil å si «jaja jeg gidder ikke sette meg inn i det, det er ikke så nøye».. Da er det viktigere for deg å være bastant enn å oppsøke kunnskap som kan ha mye å si for helsen til katten din, og ja det er noe jeg absolutt ser ned på. At andre ikke ser ned på folk over det, får være opp til de. 

Jeg har forøvrig kun kommentert det med maten og kastrering så jeg er ikke ute etter å ta hun på alt.

• Liker 8
Skrevet
Sharp75! skrev (34 minutter siden):

Slutt å påstå at man mener Stine er et dårligere menneske fordi man er uenig med henne.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Sharp75! skrev (54 minutter siden):

Jeg har ikke kritisert annet enn kattemat, og det må være lov å kritisere ting som ikke er bra, som å ikke gi kvalitetsfor til dyra sine. 

• Liker 8
Skrevet
kvaifaen skrev (2 timer siden):

Da ser du ned på sikkert 70-80% av katteeierne i Norge, og det er utrolig mange. Så den syns jeg var drøy. Du ser ned på meg også. Jeg har prøvd begge deler. Den ene katta fikk dyrt for fra dyrebutikk, og døde av mage/tarmsykdom. 5 katter har levd på Friskies, 2 av de ble over 16 år, og 3 av de lever i beste velgående. Mer enn bra nok for ifølge de to veterinærene vi bruker. 

• Liker 7
Skrevet

…….. kanskje flytte diskusjonen om hvilken kattemat som er best til kjæledyr-underforumet?? 

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet
nomore82 skrev (36 minutter siden):

Slutt å påstå at man mener Stine er et dårligere menneske fordi man er uenig med henne.

På noen av tingene dere tar henne på så er det så smålig at for meg så virker det slik, jeg tolker det slik, og det har jeg all rett til. Og når man ser ned slik på et menneske, ja da mener man jo at det mennesket er dårligere enn seg selv (det eks. med kattemat) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Brumundaline skrev (42 minutter siden):

Da ser du ned på sikkert 70-80% av katteeierne i Norge, og det er utrolig mange. Så den syns jeg var drøy. Du ser ned på meg også. Jeg har prøvd begge deler. Den ene katta fikk dyrt for fra dyrebutikk, og døde av mage/tarmsykdom. 5 katter har levd på Friskies, 2 av de ble over 16 år, og 3 av de lever i beste velgående. Mer enn bra nok for ifølge de to veterinærene vi bruker. 

Hadde det vært bedre om det bare var 10% jeg så ned på? Det gjør det ikke verken drøyere eller mindre drøyt.  Når det er sagt så tror jeg faktisk ikke prosentene er så høye heller, det er veldig mange som har fått øynene opp de siste årene. Av de jeg kjenner som har katt så er det bare en familie som fortsatt fôrer med matbutikkfôr, det har jo vært kjent i mange år at det er dårlig. 

Ja, katter som får dårlig mat kan leve lenge og ikke bli syk og katter som får kvalitetsmat kan få sykdom og dø tidlig. Men vi VET at enkelte fôr typer er skadelig for helsen til katten. Det blir litt det samme som å si at røyking er bra for du har en tante som ble 90 år og røykte hver dag, og du kjenner en som ikke røykte og døde av kreft nå han var 50 år… Det er mye mer til sykdom og alder enn ernæring(arv, gener, miljø, diverse - akkurat som oss mennesker), man har selvfølgelig ingen garanti uansett men hvis man fôrer kvalitetsfôr så minsker man risikoen for enkelte sykdommer ganske mye!! 

Kan være at du ikke gav kvalitetsfôr som du trodde - det finnes dårlig fôr både i dyrebutikk og hos veterinærer også, kan være det hadde absolutt null sammenheng med fôret, kan være at hun var arvelig disponert, kan være at de kattene hadde levd til de var 20år på et bedre fôr, kan være at dine katter var heldig. Det er mange «kan være» og mulige årsaker, det er dessverre ikke så svart og hvitt og det blir alt for enkel konklusjon fra deg. 

Forskere, eksperter, forskning og nøye tester er enige om at visse fôr typer ikke er bra for kattene og at det er en mye større risiko enn ved godt fôr. At du velger å ignorere det får være på din samvittighet. Noen katter lever lenge og godt på dritt fôr, men det tar flere år før man ser konsekvensene av det og det er ingen måte å forsikre seg om det, så hvorfor sjanse på det? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
kvaifaen skrev (19 minutter siden):

Hadde det vært bedre om det bare var 10% jeg så ned på? Det gjør det ikke verken drøyere eller mindre drøyt.  Når det er sagt så tror jeg faktisk ikke prosentene er så høye heller, det er veldig mange som har fått øynene opp de siste årene. Av de jeg kjenner som har katt så er det bare en familie som fortsatt fôrer med matbutikkfôr, det har jo vært kjent i mange år at det er dårlig. 

Ja, katter som får dårlig mat kan leve lenge og ikke bli syk og katter som får kvalitetsmat kan få sykdom og dø tidlig. Men vi VET at enkelte fôr typer er skadelig for helsen til katten. Det blir litt det samme som å si at røyking er bra for du har en tante som ble 90 år og røykte hver dag, og du kjenner en som ikke røykte og døde av kreft nå han var 50 år… Det er mye mer til sykdom og alder enn ernæring(arv, gener, miljø, diverse - akkurat som oss mennesker), man har selvfølgelig ingen garanti uansett men hvis man fôrer kvalitetsfôr så minsker man risikoen for enkelte sykdommer ganske mye!! 

Kan være at du ikke gav kvalitetsfôr som du trodde - det finnes dårlig fôr både i dyrebutikk og hos veterinærer også, kan være det hadde absolutt null sammenheng med fôret, kan være at hun var arvelig disponert, kan være at de kattene hadde levd til de var 20år på et bedre fôr, kan være at dine katter var heldig. Det er mange «kan være» og mulige årsaker, det er dessverre ikke så svart og hvitt og det blir alt for enkel konklusjon fra deg. 

Forskere, eksperter, forskning og nøye tester er enige om at visse fôr typer ikke er bra for kattene og at det er en mye større risiko enn ved godt fôr. At du velger å ignorere det får være på din samvittighet. Noen katter lever lenge og godt på dritt fôr, men det tar flere år før man ser konsekvensene av det og det er ingen måte å forsikre seg om det, så hvorfor sjanse på det? 

Kan være, hva faen?? Eller kva i faen, som du sier....Det som faktisk ikke kan være, men som er fakta, er at ALLE jeg kjenner, vet om, hørt om, prater med osv bruker butikkfôr, det er sikkert snakk om 500 katter. 99% av de blir over snittet gamle. 1% blir påkjørt. Og ja, jeg syns fortsatt det er drøyt å si at du ser ned på noen. Det betyr at du syns du er mere verdt enn disse menneskene, inkludert meg. Man sier bare ikke at man ser ned på noen, ikke heng deg opp i hva katter spiser. Jeg har ikke drept noen, ikke voldtatt noen, jeg har bare gitt kattene mine den maten de liker best, og som jeg vet de lever lenge på. Man kan ha andre meninger, man kan syns andre gjør feil, men man ser ikke ned på folk. Det er det siste fra meg, gidder ikke diskutere mere med deg. Btw, den katten som døde ung, døde av noe den hadde spist over lang tid, dvs fôret, ifølge veterinæren. Og nei, det kan ikke være at det var et dårlig fôr fra dyrebutikken, noen katter bare tåler det ikke uansett. Husker ikke om det var du, eller noen andre som skrev at man ikke kunne stole på tester, selv om veterinærer hadde vært med og utført testen. Men at det er enkelt å lese seg til selv hva som er et bra fôr. Hvordan kan da de veterinærene som var med i testen ta feil? Kan de ikke å lese innholdsfortegnelse? Og det er utrolig mange veterinærer som går god for fôr kjøpt i butikk(da prater jeg om Friskies tørrfôr i de gule posene, og ikke Firstprice og andre billigbillig-merker), ikke bare de to veterinærene jeg bruker, eller den hun i Stavanger eller Tromsø bruker, det er MANGE. Du får det til å høres ut som jeg dreper kattene mine sakte men sikkert, fordi jeg gir de Friskies. Jeg har en hund også, en rase der mange har sensitiv mage. Den får et meget dyrt fôr, for sensitive hundemager, kjøpt i dyrebutikk. Men, nå, nå gidder jeg ikke mere....ufattelig at jeg gidder å bruke tid på å svare noen som ser ned på meg🙈 Blir flau av meg selv av å gidde å svare. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Brumundaline skrev (5 minutter siden):

Kan være, hva faen?? Eller kva i faen, som du sier....Det som faktisk ikke kan være, men som er fakta, er at ALLE jeg kjenner, vet om, hørt om, prater med osv bruker butikkfôr, det er sikkert snakk om 500 katter. 99% av de blir over snittet gamle. 1% blir påkjørt. Og ja, jeg syns fortsatt det er drøyt å si at du ser ned på noen. Det betyr at du syns du er mere verdt enn disse menneskene, inkludert meg. Man sier bare ikke at man ser ned på noen, ikke heng deg opp i hva katter spiser. Jeg har ikke drept noen, ikke voldtatt noen, jeg har bare gitt kattene mine den maten de liker best, og som jeg vet de lever lenge på. Man kan ha andre meninger, man kan syns andre gjør feil, men man ser ikke ned på folk. Det er det siste fra meg, gidder ikke diskutere mere med deg. Btw, den katten som døde ung, døde av noe den hadde spist over lang tid, dvs fôret, ifølge veterinæren. Og nei, det kan ikke være at det var et dårlig fôr fra dyrebutikken, noen katter bare tåler det ikke uansett. Husker ikke om det var du, eller noen andre som skrev at man ikke kunne stole på tester, selv om veterinærer hadde vært med og utført testen. Men at det er enkelt å lese seg til selv hva som er et bra fôr. Hvordan kan da de veterinærene som var med i testen ta feil? Kan de ikke å lese innholdsfortegnelse? Og det er utrolig mange veterinærer som går god for fôr kjøpt i butikk(da prater jeg om Friskies tørrfôr i de gule posene, og ikke Firstprice og andre billigbillig-merker), ikke bare de to veterinærene jeg bruker, eller den hun i Stavanger eller Tromsø bruker, det er MANGE. Du får det til å høres ut som jeg dreper kattene mine sakte men sikkert, fordi jeg gir de Friskies. Jeg har en hund også, en rase der mange har sensitiv mage. Den får et meget dyrt fôr, for sensitive hundemager, kjøpt i dyrebutikk. Men, nå, nå gidder jeg ikke mere....ufattelig at jeg gidder å bruke tid på å svare noen som ser ned på meg🙈 Blir flau av meg selv av å gidde å svare. 

Veldig interessert i hvor du finner denne statistikken til disse tallene dine? Du har heller ikke kommet med noen kilder annet enn «hun sa , han sa».. 

«Og nei, det kan ikke være at det var et dårlig fôr fra dyrebutikken»

Jo, og det var jo åpenbart det hvis katten din døde av det. 

Hvordan «dere» er som person har jeg ingen anelse om, jeg har aldri sagt at jeg synes dere er dårlige mennesker, det er mer komplekst enn hva man fôrer katten sin med. Jeg ser ned på mennesker av de grunnene jeg allerede har forklart tusen ganger, men det handler jo nettopp ene og alene om kattematen. Jeg synes jeg er bedre enn dere akkurat når det kommer til å bry seg om kattene mine sin helse ja, men det er sikkert mye dere er bedre enn meg på. Jeg har aldri kommentert noe annet en kattemat så jeg tror enkelte her ligger alt for mye i enkelte kommentarer. 

Dette med veterinærer, ernæring og fôranbefaling fra deres side dekkes veldig godt i den dokumentaren jeg linket til så alt du sier/spør meg om å forklare får du svar på om du gidder å ta deg tid til å se den, du taper ingenting på å gjøre det. Nei det er ikke vits i at vi diskuterer mer for du har ikke nok kunnskap, kilder eller forskning i ryggen til å faktisk ha en god diskusjon på det. 

• Liker 5
Skrevet
kvaifaen skrev (6 minutter siden):

Veldig interessert i hvor du finner denne statistikken til disse tallene dine? Du har heller ikke kommet med noen kilder annet enn «hun sa , han sa».. 

«Og nei, det kan ikke være at det var et dårlig fôr fra dyrebutikken»

Jo, og det var jo åpenbart det hvis katten din døde av det. 

Hvordan «dere» er som person har jeg ingen anelse om, jeg har aldri sagt at jeg synes dere er dårlige mennesker, det er mer komplekst enn hva man fôrer katten sin med. Jeg ser ned på mennesker av de grunnene jeg allerede har forklart tusen ganger, men det handler jo nettopp ene og alene om kattematen. Jeg synes jeg er bedre enn dere akkurat når det kommer til å bry seg om kattene mine sin helse ja, men det er sikkert mye dere er bedre enn meg på. Jeg har aldri kommentert noe annet en kattemat så jeg tror enkelte her ligger alt for mye i enkelte kommentarer. 

Dette med veterinærer, ernæring og fôranbefaling fra deres side dekkes veldig godt i den dokumentaren jeg linket til så alt du sier/spør meg om å forklare får du svar på om du gidder å ta deg tid til å se den, du taper ingenting på å gjøre det. Nei det er ikke vits i at vi diskuterer mer for du har ikke nok kunnskap, kilder eller forskning i ryggen til å faktisk ha en god diskusjon på det. 

Trodde du skrev i et innlegg for lenge siden at du ikke skulle kuppe tråden om dette?? 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...